Ιστορία
«Κάθε αναφορά στη μνήμη του John Pendlebury αποτελεί για μας απόδοση οφειλόμενου χρέους.», τόνισε το βράδυ της Παρασκευής 17 Μαΐου 2024 ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης κατά την τελετή έναρξης των διήμερων εκδηλώσεων για τον Βρετανό Αρχαιολόγο και Ήρωα της Μάχης της Κρήτης Τζων Πέντλεμπέρυ, που έγινε στην Βικελαία Βιβλιοθήκη του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης.
Με κεντρικό μήνυμα «Δεν ξεχνώ τους Πόντιους προγόνους μου¨, το 1ο, 3ο, 4ο και 6Ο Νηπιαγωγεία Θέρμης διοργάνωσαν εκδήλωση μνήμης για τα 353.000 θύματα της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Τα παιδιά υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, απήγγειλαν ποιήματα, ξαναζωντανεύοντας μνήμες του ξεριζωμού και της Γενοκτονίας. Η πρόεδρος του δημοτικού Συμβουλίου Θέρμης Αθηνά Παπαδάκη κατά το σύντομο χαιρετισμό της στο πλαίσιο της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Παραμάνα, σημείωσε ότι «τιμούμε σήμερα την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων που το Μάιο του 1919 διώχθηκαν βιαίως από τους τούρκους και από τις πατρογονικές εστίες τους. Συγχαρητήρια στις νηπιαγωγούς και σε όλους τους διοργανωτές γιατί όσο θυμόμαστε γεγονότα σαν αυτά και στηλιτεύουμε τέτοιες εγκληματικές πράξεις είναι πιο εύκολο να μην επαναληφθούν. Οι Αρμένιοι έχουν πετύχει περισσότερα από μας που και αυτοί έχουν υποστεί γενοκτονία κι εμείς όμως μαχόμαστε για την διεθνή αναγνώριση της γενοκτονίας των 353 Ελλήνων του Πόντου και την εκτόπιση πολλών περισσότερων από τις πατρίδες τους. Γενοκτονίες λαμβάνουν χώρα καθημερινά παγκοσμίως και το μήνυμα που πρέπει να περάσουμε με εκδηλώσεις σαν αυτές είναι όχι άλλες γενοκτονίες».
Στο Δημαρχείο της Καισαριανής κυματίζει από σήμερα Τετάρτη 15 Μαΐου 2024 η σημαία της Παλαιστίνης, σε ένδειξη αλληλεγγύης στον αγώνα του Παλαιστινιακού λαού ενάντια στον κατοχικό εισβολέα και στην πάλη για μια ελεύθερη πατρίδα.
Ο Δήμος Χαλανδρίου τιμά και φέτος, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, την Ημέρα Μνήμης της 15ης Μαΐου 1948, τη «Νάκμπα», την «Παλαιστινιακή Έξοδο» από τις πατρογονικές εστίες, υψώνοντας την παλαιστινιακή σημαία στο Δημαρχείο της πόλης.
Ο Δήμος Πατρέων ανάρτησε σήμερα, Τετάρτη 15 Μαΐου 2024, την Παλαιστινιακή σημαία στο Δημαρχείο, ως ένδειξη αλληλεγγύης στον μαρτυρικό Παλαιστινιακό λαό, μετά από αίτημα της Πρεσβείας της Παλαιστίνης στην Ελλάδα.
Μετά από πολύμορφους αγώνες δεκαετιών, που ξεκίνησαν και οργανώθηκαν από τον αείμνηστο Δήμαρχο Καισαριανής, Παναγιώτη Μακρή και συνεχίστηκαν από επόμενες δημοτικές αρχές, με την καθοριστική συμβολή του Καισαριανιώτικου λαού, η εμβληματική ανάπλαση του χώρου του Σκοπευτηρίου είναι πλέον γεγονός. Ένα έργο μεγάλης εμβέλειας, καθώς το Θυσιαστήριο της Λευτεριάς αποτελεί έναν χώρο ιστορικής μνήμης, άθλησης και ψυχαγωγίας για τους κατοίκους της Καισαριανής, αλλά και της ευρύτερης περιοχής του Λεκανοπεδίου.
Με τη λιτανεία, την πομπή μνήμης και το κήρυγμα για τους Ναουσαίους Νεομάρτυρες, καθώς και την ιστορική αναβίωση του Ολοκαυτώματος της Νάουσας, συνεχίστηκαν το Σάββατο 11 Μαΐου 2024 οι εκδηλώσεις για την 202η Επέτειο του Ολοκαυτώματος της Ηρωικής Πόλης της Νάουσας.
Η μνήμη της θυσίας των 353.000 Ελλήνων του Πόντου τιμήθηκε στη Νέα Σάντα, Ιστορική Έδρα του Δήμου Κιλκίς, όπου ο Δήμος Κιλκίς, η ομώνυμη Δημοτική Κοινότητα, ο Σύλλογος Ποντίων και τα αδελφικά ποντιακά σωματεία απέδωσαν την Κυριακή 12 Μαΐου 2024 τον οφειλόμενο φόρο τιμής στα αθώα θύματα της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλιστές, έναν και πλέον αιώνα μετά από το τραγικό αιματοκύλισμα των ελληνικών πληθυσμών του Πόντου.
