Ιστορία
Από το 2019, το Υπουργείο Πολιτισμού έχει θέσει ως προτεραιότητα τον μετασχηματισμό του Παλαιού Ελαιουργείου της Ελευσίνας σε ένα υπερσύγχρονο Διαχρονικό Μουσείο, το οποίο να μπορεί να στεγάσει τον ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό των ευρημάτων, που έχουν έλθει στο φως, τόσο από τις ανασκαφές του Ιερού της Δήμητρας και της Κόρης -σημερινός αρχαιολογικός χώρος Ελευσίνας- όσο και από τις σωστικές ανασκαφές, που διενεργούνται αδιάλειπτα στην πόλη.
Με σεβασμό στην ιστορική μνήμη και αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας πραγματοποιήθηκε από τον Δήμο Πειραιά και την Ένωση Απανταχού Μανιατών «Η Μάνη» η τελετή αποκαλυπτηρίων του ανδριάντα του Αρχιστράτηγου Πέτρου Μαυρομιχάλη, του ηγέτη της Μάνης και εμβληματικής μορφής της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Η Σκύδρα επίκεντρο των εκδηλώσεων για την 106η επέτειο μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου
Η πόλη και ο Δήμος της Σκύδρας αποτέλεσαν στο επίπεδο της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας τον πυρήνα και το κέντρο βάρους των φετινών εκδηλώσεων μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με τιμή, σεβασμό, επισημότητα και επιτυχία, την Κυριακή 18 Μαΐου 2025.
Με μια σιωπηρή πορεία μνήμης ο Δήμος Βριλησσίων και η Ένωση Ποντίων Βριλησσίων «Οι Τραντέλληνες» τίμησαν τα 353.000 θύματα του Ποντιακού Ελληνισμού, που εξοντώθηκαν συστηματικά την περίοδο 1914-1923 από το Κεμαλικό καθεστώς.
Ο αγώνας των απογόνων των σφαγιασθέντων και ξεριζωμένων από τις προαιώνιες εστίες τους Ελλήνων του Πόντου από το εθνικιστικό κίνημα των Νεότουρκων, για τη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας, είναι ταυτόσημος με την αποτροπή όμοιων εγκλημάτων, τα οποία, δυστυχώς, εξακολουθούν να υφίστανται λαοί. Την Κυριακή 18 Μαΐου 2025, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ.κ. Γαβριήλ χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και στη συνέχεια τέλεσε την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ν. Φιλαδελφείας, ενώ μετά από την ολοκλήρωση της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιότατος τέλεσε Επιμνημόσυνη Δέηση υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
Σε κλίμα συγκίνησης και ιστορικής συνείδησης, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 18 Μαΐου 2025, στο Μνημείο Γενοκτονίας «Πυρρίχιο Πέταγμα» στην πλατεία Αλεξάνδρας, το Δήμου Πειραιά, η καθιερωμένη εκδήλωση τιμής και μνήμης για τα 106 χρόνια από τη Γενοκτονία των 353.000 Ελλήνων του Πόντου.
Το απόγευμα της Πέμπτης 15 Μαΐου 2025, στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ένωσης Σπάρτης Μικράς Ασίας παρουσιάστηκε το εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο, που εξέδωσε ο δραστήριος αυτός σύλλογος, με τίτλο: «Πρακτικά Συνεδρίου Μικρασιατικής Μνήμης – Οι πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής εγκαθίστανται στην αττική γη», που πραγματοποιήθηκε στις 4, 5 και 6 Οκτωβρίου 2024, στη Νέα Ιωνία.
Το απόγευμα της Τετάρτης 14 Μαΐου 2025, στο Μουσείο Ακρόπολης-Αμφιθέατρο «Δημήτριος Παντερμαλής», πραγματοποιήθηκε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδήλωση από το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών (Ε.Π.Κε.Δ.), η οποία ήταν αφιερωμένη στη Δελφική Ιδέα.
