Δήμος Κατερίνης-Μπιάλα Βουλγαρίας: Ενίσχυση των δεσμών φιλίας & συνεργασίας
Η υπογραφή Μνημονίου συνεργασίας από τους Δημάρχους Κατερίνης, κ. Ιωάννη Ντούμο, Παιονίας (Κιλκίς) κ. Κωνσταντίνο Σιωνίδη και Σιντικής (Σερρών) κ. Γεώργιο Τάτσιο, με τον Δήμαρχο της βουλγαρικής πόλης Μπιάλα, κ. Πένιο Νένοφ, βρέθηκε στο επίκεντρο της επίσκεψης (5-6 Σεπτεμβρίου) αντιπροσωπείας του Δήμου Κατερίνης στην αδελφοποιημένη πόλη.
Το Μνημόνιο υπεγράφη στο πλαίσιο της επετείου των 100 χρόνων από την εγκατάσταση των Ελλήνων της Ανατολικής Ρωμυλίας στις τρεις περιοχές (Πιερία, Κιλκίς, Σέρρες), αναδεικνύοντας τη σημασία της κοινής ιστορικής μνήμης και την προοπτική νέων βημάτων συνεργασίας σε πολιτισμό, εκπαίδευση και τουρισμό. Στην αποστολή της Κατερίνης συμμετείχαν οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Παναγιώτης Ιορδανίδης και Χρήστος Μπογιατζής -πρώην Δήμαρχος Παραλίας, ο οποίος είχε συμβάλει στην αρχική αδελφοποίηση- καθώς και ο Πανοσιολογιότατος Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμώνος, Αρχιμανδρίτης π. Βαρνάβας Λεοντιάδης. Επίσης, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Συλλόγου Ανατολικορωμυλιωτών Κορινού, κ. Σιδέρης Μιχαηλίδης, μαζί με μέλη του συλλόγου, με αφορμή, όπως προαναφέρθηκε, τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την εγκατάσταση των Ελλήνων της Ανατολικής Ρωμυλίας στον Κορινό.
Την αποστολή υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Μπιάλα, κ. Πένιο Νένοφ, πλαισιωμένος από μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και εκπροσώπους αρχών, φορέων πολιτισμού και εκπαίδευσης. Η συνάντηση εντάσσεται στη συνέχιση και αναβάθμιση της σχέσης αδελφοποίησης, που ξεκίνησε το 2001 ανάμεσα στον τότε Δήμο Παραλίας και στην πόλη της Μπιάλα, και πλέον προχώρησε σε νέο επίπεδο μέσω του Δήμου Κατερίνης.



Στην προσφώνηση-ομιλία του, ο Δήμαρχος Κατερίνης, κ. Ιωάννης Ντούμος, τόνισε πως: «Η αδελφοποίηση των Δήμων μας δεν είναι ένας τυπικός θεσμός, αλλά ένας ζωντανός δεσμός φιλίας, αλληλεγγύης και συνεργασίας. Σήμερα, με αφορμή τα 100 χρόνια από την εγκατάσταση των Ελλήνων της Ανατολικής Ρωμυλίας στην Πιερία και στις άλλες πόλεις της Μακεδονίας μας, δεν τιμούμε μόνο την Ιστορία, αλλά δημιουργούμε και νέες προοπτικές για το μέλλον των τοπικών μας κοινωνιών. Με κοινές δράσεις στον πολιτισμό, στην εκπαίδευση και στον τουρισμό, θέτουμε τις βάσεις για μια συνεργασία με διάρκεια.».
Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Μπιάλα υποδέχθηκε εγκάρδια την ελληνική αποστολή, επισημαίνοντας τη βαρύνουσα σημασία των δεσμών, που συνδέουν την περιοχή του Κορινού, της Παιονίας και της Σιντικής με την Ανατολική Ρωμυλία, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πως: «Η σημερινή μας συνάντηση ανοίγει έναν δίαυλο επικοινωνίας, που αξίζει να ενισχυθεί και να αποκτήσει συνέχεια.».
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε μέσα σε ατμόσφαιρα φιλίας και συνεργασίας, με την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων και την ανανέωση της δέσμευσης για έναν διαρκή δεσμό, βασισμένο στον αμοιβαίο σεβασμό και στην πολιτιστική κληρονομιά.


