Ο Δήμος Πειραιά τίμησε τη μνήμη των θυμάτων του βομβαρδισμού της πόλης την 11η Ιανουαρίου 1944
Ο Δήμος Πειραιά τέλεσε το Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025 επιμνημόσυνη δέηση στο Δημοτικό Κοιμητήριο «Η Ανάσταση», τιμώντας τη μνήμη των θυμάτων του βομβαρδισμού της πόλης, την 11η Ιανουαρίου 1944.
Στεφάνι κατάθεσε ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών κ. Δημήτρης Βλαχάκος, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο Πειραιά, κ. Γιάννη Μώραλη.
Την τελετή πλαισίωσε η Φιλαρμονική Ορχήστρα Πνευστών του Δήμου Πειραιά.

Επίσης, ο κ. Δημήτρης Βλαχάκος στον χαιρετισμό του τόνισε πως: «Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την παρουσία σας σήμερα εδώ, αυτή την ημέρα τιμής και μνήμης για τους εκατοντάδες Πειραιώτες, που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του βομβαρδισμού της πόλης, την 11η Ιανουαρίου 1944. Ο βομβαρδισμός του Πειραιά τον Ιανουάριο του 1944 αποτελεί το μεγαλύτερο πλήγμα για την πόλη στη σύγχρονη ιστορία της, αφήνοντας πίσω του νεκρούς πολίτες κάθε ηλικίας και ανυπολόγιστες καταστροφές στο κέντρο και ατις συνοικίες, σε περιουσίες και δημόσια κτήρια.
Το κέντρο δέχθηκε το σφοδρότερο κύμα του βομβαρδισμού. Η περιοχή από τον Ηλεκτρικό Σταθμό ως την πλατεία Κοραή ισοπεδώθηκε ολοκληρωτικά. Και αλλού, όμως, στην Καστέλλα, στο Χατζηκυριάκειο, στα Καμίνια, στον Άγιο Διονύση, στην Αγία Σοφία, στο Μικρολίμανο υπήρξαν θύματα και καταστροφές. Την επόμενη ημέρα ξεκίνησε μια τεράστια φυγή Πειραιωτών προς την Αθήνα, οι οποίοι από φόβο εγκατέλειπαν την πόλη.
Παρ’ όλες τις ανθρώπινες απώλειες, οι οποίες έχουν σημαδέψει τη ζωή πολλών από εσάς, που βρίσκεστε εδώ, σήμερα, και παρ’ όλη την καταστροφή, την οποία υπέστη η πόλη μας σε υποδομές, οικονομικό και κοινωνικό κεφάλαιο, ο Πειραιάς κατόρθωσε με πολλή δουλειά και χάρη στη δύναμη των ανθρώπων του να σταθεί ξανά στα «πόδια» του.
Ο Δήμος Πειραιά, όπως πάντοτε έκανε, θα συνεχίσει να τιμά και να μνημονεύει τους νεκρούς από τον βομβαρδισμό του 1944. Είναι χρέος μας απέναντι στους δημότες μας και, κυρίως, στη νεότερη γενιά να διατηρήσουμε άσβεστη την ιστορική και συλλογική μνήμη, ειδικά για αυτό το γεγονός, που σημάδεψε ανεξίτηλα την πορεία της πόλης μας.
Η υπενθύμιση αυτού του τραγικού για την πόλη μας γεγονότος μπορεί να αποτελέσει για όλους σήμερα παράδειγμα ότι σε δύσκολες περιόδους μπορούμε όλοι μαζί να ξεπερνάμε τα προβλήματα και να προχωράμε μπροστά με σκληρή δουλειά.
Τέτοια ημέρα, κάθε χρόνο, θα είμαστε εδώ, να τιμούμε όλους εκείνους, που τόσο άδικα έχασαν τη ζωή τους. Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας αυτήν την ημέρα τιμής και μνήμης για την πόλη μας.».

Επίσης, στην επιμνημόσυνη δέηση παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, οι βουλευτές κ.κ. Κώστας Κατσαφάδος και Νίκος Βλαχάκος, ο Αστυνομικός Διευθυντής Πειραιώς, Ταξίαρχος Αριστείδης Λυμπεράτος, ο κεντρικός Λιμενάρχης Πειραιά Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Δρακούλης Κούβαρης, εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού, η Αντιδήμαρχος Περιουσίας και Κτηματολογίου κ. Κυριακή Μπουρδάκου, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών κ. Γιώργος Βίτσας, η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για θέματα Εθελοντισμού κ. Ευγενία Μπαρμπαγιάννη, η Πρόεδρος της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας κ. Παναγιώτα Θειακούλη-Βοϊδονικόλα, Κοινοτικοί Σύμβουλοι, o Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Χρήστος Μακρής, συγγενείς των θυμάτων κ.ά..
