Ελληνική Οικονομία
Στην Ολομέλεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών, που διεξάγεται στις Βρυξέλλες, στις 2 και 3 Ιουλίου, συμμετέχει ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Στέλιος Αγγελούδης, θέτοντας τα τουριστικά ζητήματα της πόλης στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής ατζέντας.
Το Υπουργείο Πολιτισμού προωθεί ένα πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης με αναβίωση και επανάχρηση των ιστορικών κτηρίων στους οικισμούς Λακκί και Λέπιδα, στη βάση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου, που έχει καταρτίσει για την ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος και της μοναδικής αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής φυσιογνωμίας του νησιού. Οδηγό για την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου αποτελούν τα αποτελέσματα ερευνητικού προγράμματος, που εκπονήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Η πρόταση αφορά στην ανάδειξη των δύο οικισμών, ακολουθώντας ένα βιώσιμο αναπτυξιακό πρότυπο, μικρής κλίμακας, που συνδυάζει τη δημιουργική σύνθεση του κτηριακού και αστικού αποθέματος όλων των προηγούμενων περιόδων, με την άυλη πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και καινοτόμες δραστηριότητες, για ήπια τουριστική ανάπτυξη.
Κατά τη συνεδρίαση της 4ης Επιτροπής Παρακολούθησης της προόδου του αναπτυξιακού Περιφερειακού Προγράμματος «Αττική» 2021-2027, που πραγματοποιήθηκε στην Ελευσίνα, παρουσιάστηκε η πορεία προόδου των έργων στρατηγικής σημασίας, με τους τέσσερις βασικούς πυλώνες, στους οποίους επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή το αναπτυξιακό Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική» της περιόδου 2021-2027, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, να παρουσιάζει ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Νίκος Χαρδαλιάς, κατά την εισαγωγική του ομιλία στη συνεδρίαση.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας συμμετείχε στην παρουσίαση της νέας μελέτης του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (Ι.Ο.Β.Ε.), με τίτλο: «Η θερμοκηπιακή γεωργία εκτός εδάφους στην Ελλάδα: Προκλήσεις, προοπτικές και οι περιπτώσεις της Στερεάς και Βόρειας Ελλάδας», η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Συνεδριάσεων «Ερμής» του Ε.Β.Ε.Α..
Δύο πανευρωπαϊκά έργα, όπου συμμετέχουν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η EPLO-European Public Law Organization, παρουσιάστηκαν στη Γενική Συνέλευση της Διαμεσογειακής Επιτροπής της CPMR, που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του 3ου Συνεδρίου των Ωκεανών του Ο.Η.Ε. στη Νίκαια της Γαλλίας, όπου συμμετείχε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Βαλκανίων & Ευξείνου Πόντου και Αντιπρόεδρος της Διαμεσογειακής Επιτροπής της CPMR, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αχαΐας κ. Φωκίων Ζαΐμης.
Ο Δήμαρχος Πειραιά, κ. Γιάννης Μώραλης, απηύθυνε χαιρετισμό στην Ημερίδα με τίτλο: «Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα στον Πειραιά – Νέες Δυνατότητες για τον Κλάδο των Υπηρεσιών», η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ε.Β.Ε.Π..
Δυναμική ήταν η παρουσία της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση «Seoul International Travel Fair (SITF) 2025», η οποία πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό κέντρο COEX της Σεούλ, από τις 5 έως και τις 8 Ιουνίου 2025.
Στην ίδρυση του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού προχωρά ο Δήμος Ρόδου (DMMO Ρόδου), υιοθετώντας ένα σύγχρονο και ολιστικό μοντέλο για τη διαχείριση του τουριστικού του προορισμού. Η απόφαση αυτή αποτελεί στρατηγική πολιτική επιλογή του Δημάρχου Ρόδου, κ. Αλέξανδρου Κολιάδη, ο οποίος από την αρχή της θητείας του ανέδειξε την ανάγκη για έναν νέο θεσμικό μηχανισμό, προκειμένου να συντονίζει τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς, να διαχειρίζεται τον προορισμό βάσει τεκμηριωμένων δεδομένων και να διασφαλίζει βιώσιμη ανάπτυξη με όρους κοινωνικής συμμετοχής.
