Ιστορία
Τελέστηκε την Κυριακή, 19 Απριλίου 2026, στις 11 το πρωί, παρόντος του Δημάρχου Πατρέων, κ. Κώστα Πελετίδη, το ετήσιο μνημόσυνο για τους έξι Πατρινούς, που πριν από 35 χρόνια βρήκαν τραγικό θάνατο από τη φονική έκρηξη βόμβας στην οδό Βότση.
Mε ιδιαίτερη συγκίνηση παρέλαβε ο Δήμος Καισαριανής από την κ. Ελένη Πανέτη, ανιψιά των εκτελεσμένων Χρήστου και Ελένης Πανέτη, αλλά και των Ανδρέα και Δημήτρη Σόφη, ψηφιακό αντίγραφο με φωτογραφίες και βιογραφικά τους στοιχεία, καθώς και επιστολή της ίδιας, τα οποία και δημοσιοποίησε η Δημοτική Αρχή.
H Δημοτική Αρχή της Πάτρας, όπως κάθε χρόνο, τίμησε και φέτος τους αγωνιστές, που 59 χρόνια πριν, τα χαράματα τις 21ης Απρίλη, με την επιβολή της δικτατορίας, βρέθηκαν κρατούμενοι σε δύο σχολεία της Πάτρας, στα Δημοτικά Σχολεία της Αγίας Σοφίας (26ο) και της Δροσιάς (15ο και 17ο).
Με την πρέπουσα λαμπρότητα και σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης κορυφώθηκαν την Κυριακή 19 Απριλίου 2026, στην Ηρωική Πόλη της Νάουσας, οι εκδηλώσεις για την 204η Επέτειο του Ολοκαυτώματος της Νάουσας, αποτίοντας τον ελάχιστο φόρο τιμής στους Ήρωες και στις Ηρωίδες, που θυσιάστηκαν για την ελευθερία της Ελλάδας.
Η υπουργός Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη, παράλαβε, σε ειδική τελετή, στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας, στο Σικάγο, πέντε αρχαιότητες, που επαναπατρίζονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για δύο μελανόμορφα αγγεία (αμφορέα και όλπη) αττικών εργαστηρίων του 6ου αιώνα π.Χ., ένα χάλκινο κάτοπτρο της Ύστερης Αρχαϊκής-Κλασικής περιόδου, ένα ακέφαλο μαρμάρινο άγαλμα του Ερμή (1ος αι. π.Χ.-1ος αι. μ.Χ.) και τμήμα αναγλύφου, με παράσταση της θεάς Αθηνάς, του 2ου αι. μ.Χ..
Στο Υπουργείο Πολιτισμού παραχωρήθηκε κατά χρήση ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Καρυάς και ο περιβάλλων χώρος του, από την εταιρεία ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., και με την προσωπική συνδρομή του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη. Η παραχώρηση αποτελεί το πρώτο βήμα για την αποκατάσταση του μνημείου, με σκοπό τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και την προστασία ενός τόπου με ιδιαίτερο φορτίο για τη νεότερη ιστορία της χώρας.
Εκδηλώσεις μνήμης για τα 82 χρόνια από το Ολοκαύτωμα της Μαρτυρικής Κοινότητας Δροσοπηγής, στις 4 Απριλίου 1944, πραγματοποιήθηκαν ΣΤΗ Μαρτυρική Κοινότητα. Αρχικά, τελέστηκε Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδας και εν συνεχεία επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο της κεντρικής πλατείας της κοινότητας, χοροστατούντος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ.κ. Ειρηναίου.
«2 Απριλίου 1822-2 Απριλίου 2026» - 204 χρόνια από τη Μάχη της Μηλιάς και την ανατίναξη του Πύργου των Λαζαίων. Ο Δήμος Κατερίνης τίμησε την ηρωική επέτειο, ένα γεγονός που σφράγισε την Ιστορία της ευρύτερης περιοχής. Παρά τη βροχόπτωση η συγκινητική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στην Άνω Μηλιά, συγκέντρωσε και φέτος πλήθος κόσμου, ανάμεσά τους μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου της περιοχής.
