Απορρύπανση βυθού στο Λιμάνι του Κεντρικού Δήμου Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων
Μια ακόμη δράση, αυτή τη φορά στο Λιμάνι της Κέρκυρας, πραγματοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο (21-22 Οκτωβρίου 2023) ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων και η Aegean Rebreath, με τον Κεντρικό Δήμο να συμμετέχει ως ιδρυτικό μέλος και στο Δ.Σ. του «Δικτύου Μπλε Δήμων» για την απορρύπανση βυθών και παράκτιων περιοχών, τη δημιουργία και εγκατάσταση Σταθμών Συλλογής Θαλάσσιων απορριμμάτων και την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας.
Σε σχετική συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησαν η Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Μερόπη Υδραίου, η Αντιδήμαρχος κ. Παναγιώτα Τζάνε και ο επικεφαλής της Aegean Rebreath κ. Γιώργος Σαρελάκος, έγινε αναφορά στο ιστορικό της συνεργασίας του Δήμου με τον Οργανισμό και τον Ο.Λ.Κ.Ε., καθώς και στα αποτελέσματα των δράσεων, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στον Δήμο, τα οποία αποτυπώνονται σε συλλογή 45.000 υλικών.
Στη συγκεκριμένη δράση, η οποία θα έχει καί εκπαιδευτικό χαρακτήρα, συμμετέχει πολυμελής ομάδα εθελοντών με την υποστήριξη της Nova και τη συνδρομή του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων σε μηχανήματα περισυλλογής, και ακόμη οφείλουμε να αναφέρουμε πως ο Δήμος έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί Σταθμό Συλλογής Θαλάσσιων Απορριμμάτων στην περιοχή του Ανεμόμυλου.

Επίσης, η συνεργασία του Δήμου με την Aegean Rebreath ξεκίνησε το 2020, με την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας, υποστηρίχθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και έλαβε νομική υπόσταση με το «Δίκτυο Μπλε Δήμων», στο οποίο συμμετέχουν 16 νησιωτικοί και παράκτιοι Δήμοι της χώρας μας. Ακόμη, ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων συμμετέχει στο Δ.Σ. του «Δικτύου» ως ιδρυτικό μέλος, ενώ, όπως ανακοινώθηκε στη συνέντευξη, το «Δίκτυο» λαμβάνει και ευρωπαϊκό χαρακτήρα με την επικείμενη συμμετοχή της Κορσικής.
Επιπλέον, ο επικεφαλής της Aegean Rebreath, κ. Γιώργος Σαρελάκος, δήλωσε σχετικά πως: «Είναι σημαντικό να καταστεί σαφές ότι ο Κεντρικός Δήμος Κέρκυρας είναι από τους πρώτους που ενθάρρυναν τη δημιουργία του Δικτύου. Επίσης, να επισημάνουμε ότι έχει δημιουργηθεί μια σημαντική παρακαταθήκη για το νησί και ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσουμε με την ανάλογη στοχοθεσία.».
Από την πλευρά της, η Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, κ. Μερόπη Υδραίου, δήλωσε σχετικά πως: «Η προστασία του φυσικού, αλλά και του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αποτέλεσε προτεραιότητά μας. Στη βάση αυτή κινηθήκαμε με τη συνεργασία μας με την Aegean Rebreath, τον Ο.Λ.Κ.Ε. και τη συμμετοχή μας στο «Δίκτυο Μπλε Δήμων», υπό την αιγίδα του αρμόδιου Υπουργείου. Εύχομαι η καινοτόμος αυτή πρακτική να συνεχιστεί στον Δήμο μας και να διευρυνθεί, καθώς είναι αυταπόδεικτο το όφελος το οποίο προσφέρει στον τόπο.».
