Λαμπερή η βραδιά των εγκαινίων της ομαδικής έκθεσης: «ΠΡΑΞΗ 6: Ζωγραφική-Γλυπτική 1970-1975», στην Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου
Πλήθος καλλιτεχνών και φιλότεχνων κυριολεκτικά από όλη την Ελλάδα παραβρέθηκαν στα λαμπερά εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης, με τίτλο: «ΠΡΑΞΗ 6: Ζωγραφική-Γλυπτική 1970-1975», σε επιμέλεια του Αρχιτέκτονα και ιδρυτή της ομώνυμης Πινακοθήκης κ. Γιώργου Βογιατζόγλου, τα οποία πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Δευτέρας 11 Νοεμβρίου 2024.
Ρεπορτάζ-Φωτογραφίες: Παναγιώτα Σούγια
Στη σημαντική αυτή έκθεση παρουσιάζονται 217 ιδιαίτερα αξιόλογα ζωγραφικά και γλυπτικά έργα καλλιτεχνών και καλλιτέχνιδων γεννημένων μεταξύ 1970-1975, από τη Συλλογή Γ. Βογιατζόγλου, συνεχίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη θεματική σειρά των ΠΡΑΞΕΩΝ, που ξεκίνησε το 2013 και παρουσιάζει με χρονολογική σειρά τους Εικαστικούς του 20ού αιώνα, συνυφαίνοντας την ιστορία της Νεότερης Ελληνικής Τέχνης με την ανάπτυξη της Συλλογής Βογιατζόγλου.
Εντυπωσιακός, όπως σε κάθε έκθεση, που φιλοξενείται στην Πινακοθήκη Γ. Βογιατζόγλου (Ελευθερίου Βενιζέλου 63, Νέα Ιωνία Αττικής), είναι ο σχετικός κατάλογος των εκθεμάτων, ο οποίος, πέρα από τα εκτιθέμενα έργα, περιλαμβάνει εμπνευσμένα τεκμηριωμένα κείμενα του κ. Γιώργου Βογιατζόγλου και της Ιστορικού Τέχνης κ. Αλεξάνδρας Κοροξενίδη, σε γενική επιμέλεια του πρώτου.

Χαιρετίζοντας τα εγκαίνια της ομαδικής αυτής έκθεσης, ο κ. Γιώργος Βογιατζόγλου ανάφερε χαρακτηριστικά πως: «Φίλες και φίλοι, θα ήθελα να σας απευθύνω ένα καλωσόρισμα από εμένα και από τη φίλη μου την Αλεξάνδρα, με την οποία πρώτη φορά συνεργαζόμαστε, αλλά είναι εκπληκτική.
Καλωσορίζοντάς σας, λοιπόν, σας ενημερώνω πως ξεκινάμε τη σεζόν με την ΠΡΑΞΗ 6, με τους πενηντάρηδες, δηλαδή, με τους καλλιτέχνες που έχουνε γεννηθεί μεταξύ 1970 και 1975.
Και, φυσικά, έπονται οι επόμενες ΠΡΑΞΕΙΣ, αφού υπάρχει υλικό, καθώς υπάρχει νεολαία στον χώρο της Τέχνης.
Επίσης, το 2023, θέλω να το τονίσω αυτό, γιορτάσαμε τα δέκα χρόνια της Πινακοθήκης Βογιατζόγλου. Ήτανε για τα δικά μου μάτια μια εκπληκτική έκθεση, με τίτλο: «Δέκα χρόνια Πινακοθήκη – Δέκα καλλιτέχνες», την επιμέλεια της οποίας είχα εγώ. Βγάλαμε και ένα ωραίο Λεύκωμα, που, επίσης, ήταν σε επιμέλεια δική μου. Και, γενικά, περάσαμε πολύ όμορφα.
Την προηγούμενη σεζόν κάναμε δύο ατομικές εκθέσεις, εκπληκτικές τολμώ να πω. Η πρώτη ήταν της κ. Κλεοπάτρας Δίγκα, η οποία είναι σήμερα κοντά μας. Στη διάρκεια εκείνης της έκθεσης είχε περάσει η μισή Αθήνα από την Πινακοθήκη μας. Πραγματικά είχε έρθει πάρα πολύς κόσμος. Όμως, και η επόμενη έκθεση, της κ. Ελένης Μωραΐτη, ήταν, επίσης, εκπληκτική. Δυστυχώς, όμως, η κ. Μωραΐτη είναι τώρα στο εξωτερικό και δεν μπορεί να παρευρεθεί σήμερα, που πλέον έχουμε την ΠΡΑΞΗ 6 …και συνεχίζουμε.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους καλλιτέχνες, οι οποίοι είναι προσωπικοί φίλοι και αγαπημένοι. Τους αγαπώ και ελπίζω ότι με αγαπάνε κιόλας, γιατί έτσι αισθάνομαι ότι συμβαίνει.
Επίσης, θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς την Αλεξάνδρα Κοροξενίδη, που έγραψε ένα υπέροχο κείμενο, το οποίο στολίζει τον Κατάλογό μας. Ακόμη, θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους καλλιτέχνες, που είναι αρκετοί: 37 εξαιρετικοί καλλιτέχνες! Επιπλέον, ευχαριστώ τον Μιχάλη Τωμαδάκη, που μας φτιάχνει τους καταλόγους και τον κ. Κωστόπουλο, ο οποίος τους τυπώνει, όπως και τον Λευτέρη μας, που βοηθάει στο στήσιμο των εκθέσεων. Τελευταία αφήνω τη δική μας Ελευθερία Γκέρτσου, η οποία είναι το Α και το Ω, καθώς μας σπρώχνει διαρκώς και μας πηγαίνει μπροστά. Από τη μεριά μου, λοιπόν, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρουσία σας και δίνω τον λόγο στην Αλεξάνδρα να μας πει και αυτή δυο κουβέντες.».



Αμέσως μετά η Ιστορικός Τέχνης κ. Αλεξάνδρα Κοροξενίδου έλαβε τον λόγο, αναφέροντας πως: «Είναι μεγάλη μου χαρά να βρίσκομαι εδώ ανάμεσα σε τόσους καλλιτέχνες και φιλότεχνους, και σε έναν χώρο τόσο φιλόξενο και σημαντικό, όπως είναι η Πινακοθήκη Βογιατζόγλου, που τόσα χρόνια στηρίζει την Εικαστική παραγωγή και προσφέρει γενναιόδωρα στο κοινό ανεπτυγμένο το έργο των καλλιτεχνών, ώστε να αναδείξει καινούργιους καλλιτέχνες και να κάνει πολύ ενδιαφέρουσες εικαστικές εκθέσεις. Θεωρώ ότι η ΠΡΑΞΕΙΣ είναι ένα από αυτά τα σημαντικά εγχειρήματα, που βοηθούν στη χαρτογράφηση της σύγχρονης εικαστικής σκηνής, κάτι το οποίο, δυστυχώς, υπάρχει μεγάλο κενό σε αυτό, στη μελέτη και στη χαρτογράφηση, και πιστεύω ότι θα βοηθήσει και μελλοντικούς Ιστορικούς στο να αποτιμήσουνε και να αξιολογήσουνε την Τέχνη. Ταυτόχρονα, είναι πολύ σημαντικό, διότι δίνει βήμα σε Επιμελητές, σε Ιστορικούς, σε Θεωρητικούς να εκφράσουν τις απόψεις τους και να έρθουνε σε διάλογο με τους καλλιτέχνες.
Τώρα, μία έκθεση, μία επιμέλεια, συγκεκριμένα του κ. Βογιατζόγλου, είναι πάντα μία διαφορετική ερμηνεία. Και θεωρώ ότι όταν συνδυάζεις 37 καλλιτέχνες σε έναν χώρο θα πρέπει να είναι πάρα πολύ δύσκολο το πώς θα τους συνθέσεις. Οι συσχετισμοί, λοιπόν, που δημιουργούνται, είναι κι αυτοί μια διαφορετική ανάγνωση. Και νομίζω ότι η γειτνίαση των έργων επιτρέπει να δούμε το κάθε ένα και με διαφορετικό μάτι.
Εγώ, από την πλευρά μου, προσπάθησα να κάνω μία γενική τοποθέτηση στο πώς ήταν αυτά τα χρόνια στην Ελλάδα, τι συνέβαινε, από πού, ενδεχομένως, επηρεάζονταν οι καλλιτέχνες. Δεν υπήρχε χώρος για να αναπτύξω, ούτε αυτό είναι το ζητούμενο νομίζω στις ΠΡΑΞΕΙΣ να αναπτυχθεί το κάθε έργο, ο κάθε καλλιτέχνης ξεχωριστά, οπότε προσπάθησα να τα βάλω σε κάποιες, ας το πούμε, ομάδες, σε κάποιες κατηγορίες. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι η μόνη ανάγνωση. Θα μπορούσε, επίσης, να είναι διαφορετικές συνδέσεις.
Θέλω να ευχαριστήσω από την καρδιά μου τον κ. Βογιατζόγλου για την εμπιστοσύνη, που μου έδειξε, και για το βήμα, που μου παρείχε, και, κυρίως, για τον διάλογο, που θεωρώ ότι ανοίγει από εδώ και στο εξής με τους καλλιτέχνες, πολλούς από τους οποίους δεν ήξερα καλά το έργο τους και το έψαξα, και που έχω τη χαρά κιόλας να γνωρίζω δια ζώσης σήμερα.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και κάντε ό,τι κάνετε κύριε Βογιατζόγλου. Είναι πολύ σημαντικό και νομίζω ότι όλοι περιμένουμε να δούμε το επόμενό σας βήμα.».

Επίσης, οφείλουμε να αναφέρουμε πως ανάμεσα στο πολυπληθές κοινό, που παραβρέθηκε στην υπέροχη βραδιά των εγκαινίων της ομαδικής έκθεσης: «ΠΡΑΞΗ 6», διακρίναμε την Ιωνιώτισσα πρώην Δήμαρχο Νέας Ιωνίας Αττικής και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δύναμη προοπτικής» κ. Δέσποινα Θωμαΐδου, καθώς και τον, επίσης, Ιωνιώτη, διακεκριμένο ποινικολόγο κ. Δημήτρη Σακκαλόγλου.
Ακολουθούν φωτογραφικά στιγμιότυπα από τα εγκαίνια της έκθεσης:



















