Υπογράφηκε στην Πάτρα Σύμβαση για την αναβάθμιση της Πλατείας Ελευθερίας
Ο Δήμαρχος Πατρέων, κ. Κώστας Πελετίδης, υπέγραψε το μεσημέρι της Δευτέρας 22 Ιουνίου 2026, στο Δημαρχείο, τη σύμβαση με την ανάδοχη εταιρεία για την κατασκευή του έργου: «Αναβάθμιση «Πλατείας Ελευθερίας» (Μικράς Ασίας), στα Προσφυγικά Πατρών», προϋπολογισμού 935.000 ευρώ με Φ.Π.Α., με χρηματοδότηση από το «Πράσινο Ταμείο», αλλά και από ίδιους πόρους.
Το έργο της πλατείας αφορά, κυρίως, ανακατασκευή δαπέδων-πλακοστρώσεις, συντήρηση-εμπλουτισμό φύτευσης, αποκατάσταση φθορών, αντικατάσταση φωτισμού, σύνδεση με τους δύο πεζόδρομους, που συνορεύει η πλατεία, αντικατάσταση αστικού εξοπλισμού, αναδιαμόρφωση και ανακατασκευή της παιδικής χαράς, συντήρηση-ανάδειξη «μνημείων» της πλατείας.
Κεντρική ιδέα της αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης της πλατείας είναι η προσπάθεια σεβασμού, διατήρησης και αξιοποίησης της υπάρχουσας ιστορικής σημασίας της πλατείας, και η δημιουργία ενός «πάρκου μνήμης», με ανάδειξη των ιστορικών μνημείων της (τέσσερα αγάλματα-μνημεία).

Επίσης, η πυκνή βλάστηση του χώρου θα τονιστεί με στόχο τη δημιουργία μιας πλατείας-πάρκου, που θα λειτουργεί ως πνεύμονας πρασίνου για την περιοχή. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν επιμέρους χώροι για κάλυψη-εκτόνωση των αναγκών κάθε ηλικιακής ομάδας, που φιλοξενείται στην πλατεία.
Ακόμη, ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στη σύνδεση της πλατείας με τους δύο πεζόδρομους, που έχουν κατασκευαστεί στις δύο πλευρές της (ο πεζόδρομος της οδού Προύσσης και ο πεζόδρομος της οδού Περγάμου).
Επιπλέον, η χρηστικότητα, η πρόβλεψη δραστηριοτήτων για πολίτες όλων των ηλικιών και η δυνατότητα πρόσβασης Α.μεΑ. αποτελούν στοιχεία της νέας μελέτης.
