ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Wednesday | 24 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Υγεία

Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το τρίτο Μεταπτυχιακό Σεμινάριο του Ι.Σ.Α., με θέμα: «Η ορθολογική διαχείριση των αντιβιοτικών στο νοσοκομείο»

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το τρίτο Μετεκπαιδευτικό Σεμινάριο, με θέμα: «Η Ορθολογική Διαχείριση των Αντιβιοτικών στο Νοσοκομείο», που διοργάνωσε ο Ι.Σ.Α., με στόχο τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των ιατρών και, ειδικότερα, των εντατικολόγων, σε ένα από τα πλέον κρίσιμα ζητήματα της σύγχρονης ιατρικής: τη μικροβιακή αντοχή.

Το Σεμινάριο, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2026, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ι.Σ.Α., τελούσε υπό την αιγίδα του Ε.Κ.Π.Α. και της Ελληνικής Εταιρείας Χημειοθεραπείας, και εντάσσεται στο πλαίσιο των διαδραστικών Μετεκπαιδευτικών σεμιναρίων, που διοργανώνει ο Ι.Σ.Α., από τον Νοέμβριο 2025 έως το καλοκαίρι 2026.
Στα σεμινάρια συμμετέχουν ως ομιλητές κορυφαίοι επιστήμονες από τον χώρο της παθολογίας, της λοιμωξιολογίας και της εντατικής θεραπείας. Περιλαμβάνουν διαλέξεις, συζητήσεις περιστατικών, εργαστήρια σε μικρές ομάδες, χρήση τοπικών αντιβιογραμμάτων, προσομοιώσεις και εργαλεία αντιβιοτικής επιτήρησης. Μάλιστα, έχουν αξιοποιηθεί τα νέα τεχνικά εργαλεία, προκειμένου να είναι διαδραστικά με ενεργή συμμετοχή των ιατρών μέσω εφαρμογής στο κινητό.
Τις εργασίες του Σεμιναρίου άνοιξε ο Πρόεδρος του Ι.Σ.Α., κ. Γεώργιος Πατούλης, ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της ορθολογικής χρήσης των αντιβιοτικών τόσο για την ασφάλεια των ασθενών όσο και για τη θωράκιση του συστήματος υγείας απέναντι στην αυξανόμενη απειλή των πολυανθεκτικών μικροβίων, τονίζοντας πως: «Η εκπαίδευση και η τήρηση τεκμηριωμένων πρωτοκόλλων αποτελούν βασικά όπλα στη μάχη κατά της μικροβιακής αντοχής.», και ακόμη σχολίασε πως: «Η Ελλάδα κατατάσσεται διαχρονικά μεταξύ των χωρών της Ευρώπης με τα υψηλότερα ποσοστά μικροβιακής αντοχής, κάτι που αποτελεί σοβαρή απειλή για τους νοσηλευόμενους ασθενείς και κοστίζει ανθρώπινες ζωές. Η υπερβολική και συχνά ακατάλληλη χρήση αντιβιοτικών, τόσο στο νοσοκομειακό όσο και στο κοινοτικό επίπεδο, έχει συμβάλει καθοριστικά στην επιδείνωση του φαινομένου. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει προειδοποιήσει επανειλημμένα για τον κίνδυνο εξέλιξης της μικροβιακής αντοχής σε φαινόμενο πανδημικού τύπου, ενώ το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC) κατατάσσει τη χώρα μας στις περιοχές υψηλής προτεραιότητας για άμεση και συντονισμένη παρέμβαση.».

Το επιστημονικό πρόγραμμα κάλυψε εκτενώς κρίσιμα θέματα, όπως: την επιδημιολογία της μικροβιακής αντοχής σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, τη σύγχρονη και ορθολογική χρήση παλαιότερων και νεότερων αντιβιοτικών στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, τις ιδιαιτερότητες των λοιμώξεων στη Μ.Ε.Θ., τη θεραπευτική αντιμετώπιση του σηπτικού ασθενή, καθώς και τα μέτρα πρόληψης και ελέγχου των νοσοκομειακών λοιμώξεων.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν ως ομιλητές οι ακόλουθοι διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί και κλινικοί ιατροί με εξειδίκευση στις λοιμώξεις και την εντατική θεραπεία:
Ελένη Γιαμαρέλλου (MD, PhD, FESCI, FIDSA, Ομ. Καθηγήτρια Παθολογίας Ε.Κ.Π.Α. – Λοιμωξιολόγος Διευθύντρια Α΄ Παθολογικής-Λοιμωξιολογικής Κλινικής Νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ, Επίτιμη Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Χημειοθεραπείας, Μέλος Academia Europaea), Γεώργιος Δαΐκος (Ομ. Καθηγητής Παθολογίας Ε.Κ.Π.Α. – Λοιμωξιολόγος, Διευθυντής Β΄ Παθολογικής Κλινικής Νοσοκομείου ΜΗΤΕΡΑ, Επίτιμος Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Χημειοθεραπείας), Κυριακή Κανελλακοπούλου (Ομ. Καθηγήτρια Παθολογίας Ε.Κ.Π.Α., Επίτιμη Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Χημειοθεραπείας), Ηλίας Καραΐσκος (Παθολόγος-Λοιμωξιολόγος, Αναπληρωτής Διευθυντής Α΄ Παθολογικής-Λοιμωξιολογικής Κλινικής Νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ), Αγγελική Καραΐσκου (Διευθύντρια Ασφάλειας και Διαχείρισης Κινδύνου Νοσηλευτικών Μονάδων, ΟΔΙΠΥ Α.Ε.), Ευδοξία Κυριαζοπούλου (Επιμελήτρια Β΄ Ε.Σ.Υ., Β΄ Κλινική Εντατικής Θεραπείας, Ιατρική Σχολή Ε.Κ.Π.Α.), Ελένη Μάγειρα (Καθηγήτρια Εντατικής Θεραπείας Ε.Κ.Π.Α., Α΄ Κλινική Εντατικής Θεραπείας, Γ.Ν.Α. «Ο Ευαγγελισμός»), Ελένη Μουλούδη (Εντατικολόγος, Διευθύντρια Ε.Σ.Υ., Διευθύντρια Μ.Ε.Θ., Γ.Ν.Θ. «Ιπποκράτειο»), Ελισσάβετ Παραμυθιώτου (MD, PhD, Παθολόγος – Εντατικολόγος – Λοιμωξιολόγος, Συντονίστρια Διευθύντρια Μ.Ε.Θ., Γ.Ν.Α. «Λαϊκό»), Κωνσταντίνος Ποντίκης (MD, PhD, Παθολόγος – Εντατικολόγος, Επίκουρος Καθηγητής Παθολογίας, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Κρήτης), Γαρυφαλλιά Πουλάκου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παθολογίας – Λοιμώξεων Ε.Κ.Π.Α.,Γ΄ Πανεπιστημιακή Παθολογική Κλινική, Γ.Ν.Ν.Θ.Α. «Η Σωτηρία»), Αθανάσιος Πρεκατές (Πνευμονολόγος – Εντατικολόγος, Διευθυντής Μ.Ε.Θ., Γ.Ν. Πειραιά «Τζάνειο»), Αμαλία Ρόμπολα (Καρδιολόγος – Εντατικολόγος, Διευθύντρια Μ.Ε.Θ. Ενηλίκων, Νοσοκομείο ΜΗΤΕΡΑ), Χριστίνα Ρούτση (Καθηγήτρια Πνευμονολογίας – Εντατικής Θεραπείας Ε.Κ.Π.Α., Α΄ Κλινική Εντατικής Θεραπείας, Γ.Ν.Α. «Ο Ευαγγελισμός»), Βησσαρία Σακκά (Διευθύντρια Ε.Σ.Υ., Γ΄ Πανεπιστημιακή Παθολογική Κλινική, Γ.Ν.Ν.Θ.Α. «Η Σωτηρία»).
Ακόμη, η υψηλού επιπέδου επιστημονική συμμετοχή ανάδειξε τη σημασία της διεπιστημονικής προσέγγισης και της συνεχούς εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση της μικροβιακής αντοχής και των λοιμώξεων στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών συνεχίζει να επενδύει στην εκπαίδευση και στην επιστημονική κατάρτιση των ιατρών, συμβάλλοντας ενεργά στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και στην προστασία της δημόσιας υγείας.