Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση της παραλιακής λεωφόρου Γαρίτσας στην Κέρκυρα
Υπεγράφη σήμερα το μεσημέρι, Πέμπτη 10 Αυγούστου 2023, στο Φλαγγίνειο Πολιτιστικό Κέντρο στον Ανεμόμυλο Κέρκυρας, από την Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Ρόδη Κράτσα-Τσαγκαροπούλου η σύμβαση έργου της Περιφέρειας με την ανάδοχο εταιρεία «Γκράουτεκ Α.Ε.» για το έργο: «Αποκατάσταση παραλιακού τοιχίου και πεζοδρομίου παραλιακής λεωφόρου Γαρίτσας από ύψος Δεσύλλα μέχρι και Ανεμόμυλο», προϋπολογισμού 995.000 ευρώ και βάσει σύμβασης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δώδεκα μήνες από σήμερα.



Η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, κ. Ρόδη Κράτσα-Τσαγκαροπούλου, αμέσως μετά από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Με τις παρεμβάσεις της Περιφέρειας αναβαθμίζεται η Γαρίτσα. Αποκαθίσταται το παραλιακό μέτωπο. Παραχωρείται προς επισκευή και αξιοποίηση το 6ο Δημοτικό. Αναβαθμίζεται το άλσος της Γαρίτσας με χρηματοδότηση του Ε.Σ.Π.Α. της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και κύριο του έργου τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων» και ακόμη επισήμανε πως: «Πρόκειται για ευχάριστα νέα, που αφορούν στη Γαρίτσα, καθώς μετά από την παραχώρηση του εμβληματικού κτηρίου του πρώην 6ου Δημοτικού από την Ε.Τ.Α.Δ. στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για τη δημιουργία ενός σύγχρονου Ψηφιακού Μουσείου Επτανησιακού Πολιτισμού, αλλά και τις εργασίες ανάπλασης του άλσους, τις οποίες χρηματοδοτεί από το Ε.Σ.Π.Α. της η Περιφέρεια και εκτελεί ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, σειρά παίρνει το πολυπόθητο έργο της αποκατάστασης του β΄ μισού της παραλιακής λεωφόρου της Γαρίτσας. Ένα έργο, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της πολυνομίας, της πολυαρμοδιότητας μεταξύ των φορέων και, τελικά, της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας του ελληνικού Δημοσίου, που είχε ως αποτέλεσμα τη μεγάλη καθυστέρησή του.».
Από την πλευρά του, ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης κ. Μανώλης Ορφανουδάκης έκανε αναδρομή στο ιστορικό του έργου και υπογράμμισε τις λανθασμένες επιλογές τόσο της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής «ΑΝ.Α.Σ.Α.», όσο και της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α., οι οποίες, σύμφωνα με τον κ. Ορφανουδάκη, αποτέλεσαν τροχοπέδη και είχαν ως αποτέλεσμα το έργο της αποκατάστασης της παραλιακής λεωφόρου της Γαρίτσας να σπάσει σε δύο εργολαβίες και ως εκ τούτου να μην έχει ολοκληρωθεί μέχρι και σήμερα.
Ο προϋπολογισμός του έργου, στο οποίο κύριος και φορέας κατασκευής είναι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων/Περιφερειακή Ενότητα Κέρκυρας, ανέρχεται στο ποσό των 995.000 ευρώ και η χρηματοδότησή του προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) 2021 και τη Σ.Α.Ε.Π. 522 με Κ.Ε. 2020ΕΠ52200001.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην αποκατάσταση του παραλιακού τοιχίου και του πεζοδρομίου της παραλιακής λεωφόρου της Γαρίτσας, στην Κέρκυρα, από το ύψος Δεσύλλα μέχρι τον Ανεμόμυλο. Ειδικότερα, περιλαμβάνουν κατασκευή τοιχίου από οπλισμένο σκυρόδεμα εσωτερικά του λίθινου κρηπιδότοιχου, πλήρωση κενών και αντικατάσταση επιχωμάτων υπόβασης πεζοδρομίου παραλιακής λεωφόρου Γαρίτσας με κατάλληλη λιθορριπή, συμπλήρωση και συναρμογή προκατασκευασμένων στοιχείων προστασίας ποδός, με την τεχνική συναρμογής που χρησιμοποιήθηκε στην προηγούμενη φάση εργασιών, αποκατάσταση πλακοστρώσεων μετά από αποτύπωση, αφαίρεση -παρουσία αρχαιολόγου- και επανατοποθέτηση στις ίδιες ακριβώς θέσεις και συμπλήρωση των κατεστραμμένων με πλάκες ίδιας ποιότητας και προέλευσης με εκείνες που χρησιμοποιήθηκαν στην προηγούμενη φάση εργασιών κ.λπ..

Επίσης, στη διαδικασία της υπογραφής της συγκεκριμένης σύμβασης παραβρέθηκαν ακόμη: ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κέρκυρας κ. Κώστας Ζορμπάς, η Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων κ. Μερόπη Υδραίου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Νίκος Καλόγερος, ο Πρόεδρος και το Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Ανεμόμυλου κ.ά..
Οι εργασίες, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας κ. Αθανάσιο Φρούσσο, αναμένεται να ξεκινήσουν τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου προβλέπει διάστημα 12 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και της αναδόχου εταιρείας.
