Υπογραφή Συνεργασίας Δήμου Ζωγράφου-Ε.Μ.Π. για αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης
Με πρωτοβουλία του Δημάρχου Ζωγράφου, κ. Βασίλη Θώδα, στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνει ο Δήμος για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, υπογράφτηκε Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα στην «Αναπτυξιακή Ενεργειακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α.» του Δήμου Ζωγράφου και το «Εργαστήριο Συστημάτων Αποφάσεων και Διοίκησης» της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Ζωγράφου.
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε στην έναρξη της εκδήλωσης ο Δήμαρχος Ζωγράφου, κ. Βασίλης Θώδας, μίλησε για τα οφέλη της συνεργασίας των δύο φορέων και επεσήμανε μεταξύ άλλων πως: «Ο Δήμος Ζωγράφου «τρέχει» τέτοιου είδους δράσεις, και ήδη από το 2022 έχει προχωρήσει στην ολική αντικατάσταση του οδικού οδοφωτισμού με λαμπτήρες «LED», εξοικονομώντας 70% ενέργειας.» και ακόμη ανέφερε πως: «Η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας είναι η απαρχή για μια ιδιαίτερα σημαντική συνεργασία των δύο φορέων στην εξεύρεση και υιοθέτηση προγραμμάτων και δράσεων για την προώθηση της αειφόρου ενέργειας, των ανανεώσιμων καυσίμων/μορφών ενέργειας και της εξοικονόμησης ενέργειας. Θέλουμε ο Δήμος Ζωγράφου να γίνει ενεργειακά αυτόνομος. Και όχι μόνο ο Δήμος μας, αλλά να συμπαρασύρουμε και το μεγαλύτερο τμήμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτό είναι το νέο στοίχημα για την επόμενη 5ετία.».

Επίσης, χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν και ο κ. Πάρις Χαρλαύτης, Πολιτικός Μηχανικός, Διευθύνων Σύμβουλος της «Αναπτυξιακής Ενεργειακής Ανώνυμης Εταιρείας Ο.Τ.Α.», και ο κ. Ιωάννης Ψαρράς, Καθηγητής Ε.Μ.Π., Διευθυντής του ΕΠΙΣΕΥ-Ε.Μ.Π. και Διευθυντής του Εργαστηρίου Συστημάτων Αποφάσεων και Διοίκησης.
Ακόμη, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η τοποθέτηση του Αναπληρωτή Καθηγητή του Ε.Μ.Π., κ. Χάρη Δούκα, σχετικά με το «Πώς αλλάζουν οι πόλεις», όπως και του εκπροσώπου της Δ.Ε.Η. από τη Διεύθυνση Νέων Εμπορικών Δραστηριοτήτων, κ. Δημήτρη Κόλλια, ο οποίος μίλησε για τις «Ενεργειακές Κοινότητες: Ανθεκτικότητα και Ανάπτυξη για τους Δημότες και τον Δήμο». Επιπλέον, ο Επίκουρος Καθηγητής του Ε.Μ.Π., κ. Ευάγγελος Μαρινάκης, ανέπτυξε στην ομιλία του, με θέμα: «Έργο ECONSENSE ως Εργαλείο & Βέλτιστη Πρακτική των Δήμων για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή», τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Δήμοι για την ενεργειακή τους αναβάθμιση και την προσαρμογή τους στα δεδομένα, όπως αυτά διαμορφώνονται από την κλιματική αλλαγή.



Επίσης, παρών στην εκδήλωση ήταν και ο Δήμαρχος Ιλίου, κ. Νίκος Ζενέτος, ο οποίος αναφέρθηκε στο παράδειγμα του Δήμου του, ο οποίος αποτελεί πρότυπο για τις μεθόδους ενεργειακής αναβάθμισης που έχει εφαρμόσει.
Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος της Ενεργειακής Εταιρείας του Δήμου Ζωγράφου, κ. Λεωνίδας Κουφός, και ο Καθηγητής του Ε.Μ.Π. και Διευθυντής του Εργαστηρίου Συστημάτων Αποφάσεων και Διοίκησης, κ. Ιωάννης Ψαρράς, υπέγραψαν εκ μέρους των δύο φορέων το Μνημόνιο Συνεργασίας.

Επίσης, οφείλουμε να αναφέρουμε πως την εκδήλωση συντόνισε η Σύμβουλος του Δημάρχου Ζωγράφου, κ. Αγγελική Τεντόμα.

