ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Κυριακή | 8 Δεκεμβρίου 2024
Θεσσαλία Κατοικίδια Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Πάνω από 100 στειρώσεις γατών και σκύλων στο Δημοτικό Καταφύγιο αδέσποτων ζώων του Δήμου Λαρισαίων

Περισσότερες από 100 στειρώσεις, κυρίως γατών, αλλά και σκύλων, έχουν πραγματοποιηθεί, αφιλοκερδώς, στο Δημοτικό Καταφύγιο αδέσποτων ζώων του Δήμου Λαρισαίων, στο πλαίσιο δράσης, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Σωματείο «Αδέσποτοι Εθελοντές» Λάρισας και ομάδα εθελοντών από δύο φιλοζωϊκές οργανώσεις: Fellnasen Stuttgart και @animal.passion, της Γερμανίας.
Ιστορία Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ενδιαφέρουσα ομιλία στη Νάουσα για τη Φυλή των Καλλάσσα

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του 3ου Γυμνάσιο Νάουσας-«Φιλώτας Κόκκινος», σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Νάουσας για τη Φυλή των Καλλάσσα, με θέμα: «Η Ελληνική Παρουσία στην Κεντρική Ασία και οι απόηχοί της στην αρχέγονη παράδοση της Φυλής των Καλλάσσα», από τον Εκπαιδευτικό κ. Αθανάσιο Λερούνη, στο κτήριο ΒΕΤΛΑΝΣ του Πολυχώρου Πολιτισμού «Χρήστος Λαναράς».
Αθλητικά Δυτική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Σε εξέλιξη το έργο ανάπλασης του εξωτερικού χώρου του Κλειστού Γυμναστηρίου Λευκόβρυσης Κοζάνης

Στο έργο της ανάπλασης του εξωτερικού χώρου του Κλειστού Γυμναστηρίου Λευκόβρυσης, που υλοποιεί ο Δήμος Κοζάνης, βρέθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 22 Νοεμβρίου 2024 ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Κώστας Βόμβας, παρακολουθώντας από κοντά την πορεία εξέλιξης των εργασιών.

Συνάντηση του Δημάρχου Φλώρινας κ. Βασίλη Γιαννάκη με τον υπουργό Παιδείας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

Τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, υποδέχτηκε στο γραφείο του ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Βασίλης Γιαννάκης. Στη διάρκεια της συνάντησης, παρουσία του Βουλευτή κ. Σταύρου Παπασωτηρίου, ο Δήμαρχος Φλώρινας, κ. Βασίλης Γιαννάκης, είχε την ευκαιρία να θέσει μια σειρά ζητημάτων, που άπτονται των αρμοδιοτήτων του κ. υπουργού και απασχολούν τη Δημοτική Αρχή και την τοπική κοινωνία.

Ο Δήμος Αγίου Δημητρίου απελευθέρωσε 440 θέσεις στάθμευσης το 2024

Με στοχευμένες ενέργειες της Δημοτικής Αστυνομίας από την αρχή του έτους έχουν συνολικά απελευθερωθεί, περίπου, 440 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και δίκυκλων στον Δήμο Αγίου Δημητρίου.

Θερμή υποδοχή των μαθητών του 5ου Δημοτικού Σχολείου Άνω Λιοσίων στον Δήμο Φυλής

Ο Δήμαρχος διέκοψε τη δουλειά του για να διαθέσει χρόνο στα παιδιά, που έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις φωτογραφίες του με τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τον πρώην πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα και άλλους αξιωματούχους. Περιεργάστηκαν ακόμη τις κούκλες με τις παραδοσιακές αρβανίτικες φορεσιές...
Βόρειος Τομέας Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνεχίζεται εντατικά η περισυλλογή εγκαταλελειμμένων οχημάτων στον Δήμο Βριλησσίων

Από τις αρχές Ιανουαρίου 2024 μέχρι σήμερα έχουν περισυλλεγεί με την προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία συνολικά 34 οχήματα. Πρόκειται για οχήματα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους για μεγάλο χρονικό διάστημα είχαν αφήσει σε δρόμους, αλλά και κοινόχρηστους χώρους της πόλης.Με την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων από τα Βριλήσσια αποτρέπεται η δημιουργία εστιών μόλυνσης στις γειτονιές. Η περισυλλογή τους απελευθερώνει Δημόσιο Χώρο, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν στη βελτίωση της εικόνας της πόλης και στην εύρυθμη λειτουργία της. Τα οχήματα, που περισυλλέγονται, οδηγούνται στην ανακύκλωση, με αποτέλεσμα να ανακτάται το...
Αθήνα Κεντρικός Τομέας Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας

Μετά από την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στον Δήμο Αθηναίων, μέσω του φορέα «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε», και την ανάδοχο εταιρεία, η οποία προέκυψε από ανοικτό διαγωνισμό, σηματοδοτήθηκε η άμεση έναρξη των έργων για την ανάπλαση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας και τη δημιουργία ενός ανοιχτού χώρου στο κοινό, που θα ενοποιεί το Ολυμπιείο με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο.

Με το έργο αυτό, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 12 μήνες, θα ολοκληρωθεί η αρχαιολογική διαδρομή από τον Κεραμεικό έως τον λόφο του Αρδηττού και το Παναθηναϊκό Στάδιο, φιλοδοξώντας να αποτελεί μία από τις ομορφότερες διαδρομές της Ευρώπης.
Αμέσως μετά από την υπογραφή της σύμβασης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης, δήλωσε χαρακτηριστικά πως: «Σήμερα κάνουμε ένα ακόμη βήμα για την υλοποίηση του οράματος της Μελίνας Μερκούρη και του Αντώνη Τρίτση με την ενοποίηση του Ολυμπιείου με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο. Όπως είμαστε σήμερα υπερήφανοι για τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, θα είμαστε αύριο για την Βασιλίσσης Όλγας. Η Ακρόπολη και το Καλλιμάρμαρο έρχονται πιο κοντά με μία από τις ομορφότερες διαδρομές της Ευρώπης.».

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» Χρόνης Ακριτίδης, ανέφερε: «Ύστερα από 26 χρόνια, ένα έργο πνοής για την πόλη γίνεται πραγματικότητα. Είμαστε χαρούμενοι που η ανάπλαση της λεωφόρου Β. Όλγας μπαίνει άμεσα σε τροχιά υλοποίησης, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μία ποιοτική και καλύτερη ζωή στο κέντρο της πόλης».

Σε ό,τι αφορά στην αρχιτεκτονική μορφή του πεζόδρομου, οφείλουμε να αναφέρουμε πως ανάμεσα στον αρχαιολογικό χώρο και στη νεοκλασική γεωμετρία του Ζαππείου ο σχεδιασμός του πεζοδρόμου πραγματοποιείται με γραφή που αντιστοιχεί σε μια σύγχρονη κατασκευή. Οι άξονες της σύνδεσης του πεζοδρόμου με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και τον λόφο του Αρδηττού αποτελούν τον βασικό επιμήκη σκελετό, γύρω από τον οποίο οργανώνεται ο πεζόδρομος. Επίσης, κατά την εγκάρσια έννοια, καθοριστικός για τον σχεδιασμό του πεζοδρόμου είναι ο άξονας του Ζαππείου, η απόληξη του οποίου στον πεζόδρομο της Βασιλίσσης Όλγας διαμορφώνεται με την τοποθέτηση τετράγωνων μαρμάρινων πάγκων και χαμηλών κυλινδρικών κατασκευών. Μάλιστα, στόχος των κατασκευών αυτών, πέρα από τη χρήση τους ως καθιστικών, είναι η διαμόρφωση μιας πλαστικής διαμόρφωσης, που θα τονίζει τον κεντρικό άξονα του Ζαππείου.
Ακόμη, τα μέτωπα του πεζοδρόμου προς τη Λεωφόρο Αμαλίας και τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου διαμορφώνονται με φυτεύσεις, ώστε να προκύψει η εικόνα ενιαίου, μη διακοπτόμενου από τη διέλευση αυτοκινήτων χώρου, από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως την οδό Αθανασίου Διάκου. Ένας λοξός εγκάρσιος άξονας, λίγο έξω από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου, συμβολίζει την πιθανή πρόσβαση προς την είσοδο του Θεμιστόκλειου τείχους.
Μεταξύ δε των δύο συμμετρικών προς τον κεντρικό άξονα εισόδων των κήπων του Ζαππείου, που σχηματίζουν γωνία 80 περίπου μοιρών προς τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, προβλέπεται μια ελεύθερη διαμόρφωση σκληρών επιφανειών και επιφανειών πρασίνου, που αποσκοπεί να συμβάλει στη χαλάρωση της εικόνας του διαδρόμου. Η ελεύθερη αυτή διαμόρφωση θα σχηματίζεται με διαδοχή κυκλικών τόξων ομόκεντρων ή ετερόκεντρων. Η διαμόρφωση με τη διαδοχή των αντίθετης φοράς και εφαπτομένων μεταξύ τους κυκλικών τόξων προς την ανατολική πλευρά του κεντρικού άξονα του Ζαππείου, σχηματίζεται με τρόπο ηπιότερο, λόγω της ηπιότερης κλίσης.

Επιπλέον, η διαμόρφωση των σκληρών και των φυτευτικών επιφανειών σε όλο το μήκος του πεζοδρόμου γίνεται με τρόπο που να μη θιγούν τα υφιστάμενα μεγάλα δέντρα, περιλαμβανομένων των αξιόλογων κυπαρισσιών και ελιών, που βρίσκονται στην κεντρική νησίδα της Λεωφόρου. Όμως, όπου κρίνεται αναγκαίο, θα συμπληρώνονται οι υφιστάμενες δενδροστοιχίες και θα διαμορφώνονται σημαντικές νέες επιφάνειες με χαμηλή και υψηλή φύτευση. Επίσης, θα χρησιμοποιηθούν φυτά της αττικής χλωρίδας, ώστε να είναι συμβατά με την υφιστάμενη βλάστηση και για να δημιουργηθεί ατμόσφαιρα οικεία στους επισκέπτες και στους περαστικούς.
Οι επιστρώσεις του πεζοδρόμου έχουν σχεδιαστεί με λωρίδες μαρμάρου ή επιμελημένου σκυροδέματος, τοποθετημένες εγκάρσια προς τον πεζόδρομο, με σκοπό να δώσουν ρυθμό στην κίνηση. Ορισμένες λωρίδες έχουν ακτινική κατεύθυνση και αποσκοπούν στην εναρμόνιση των επιστρώσεων με σημαντικά στοιχεία της πεζοδρομούμενης επιφανείας, όπως η Πύλη του Αδριανού, το άγαλμα του Λόρδου Βύρωνα και ο άξονας του Ζαππείου, ενώ το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που τοποθετήθηκε στη συμβολή των Λεωφόρων Βασιλίσσης Αμαλίας και Βασιλίσσης Όλγας, εναρμονίζεται, στο μέτρο του δυνατού, με τη συνολική διαμόρφωση.
Ακόμη, οι επιφάνειες εντός των λωρίδων εγκιβωτισμού διαμορφώνονται με σχιστολιθικές πλάκες. Μεταξύ των λωρίδων εγκιβωτισμού των τροχιολωρίδων προβλέπεται η τοποθέτηση κυβόλιθων για τη λωρίδα ανόδου, ώστε να αποτραπεί κατά το δυνατόν η διέλευση οχημάτων, και ασφαλτοτάπητα για τη λωρίδα καθόδου, που θα χρησιμοποιείται για την κίνηση προς και από τον Όμιλο Αντισφαίρισης. Εξωτερικά των τροχιολωρίδων θα κατασκευαστούν βοτσαλωτές επιφάνειες, που θα οριοθετούν την περιοχή της ασφαλούς κίνησης των πεζών.
Επίσης, η Μελέτη προβλέπεται και τη συντήρηση, ανακαίνιση, συμπλήρωση και ανάπλαση των κιγκλιδωμάτων του Ζαππείου, όπως και του Εθνικού Γυμναστικού Συλλόγου, του Κολυμβητηρίου και του Ομίλου Αντισφαίρισης.
Ακόμη, η διαμόρφωση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας εξασφαλίζει και την απρόσκοπτη πρόσβαση για τα ΑμεΑ σε όλη την έκταση του πεζοδρόμου. Δεδομένου ότι η μοναδική ανισοσταθμία σε όλη τη Λεωφόρο είναι το κράσπεδο ύψους 5 εκατοστών στην αρχή και στο τέλος της με απότμηση στην ακμή, δεν απαιτούνται ράμπες για την κίνηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Σχετικά με τα άτομα με προβλήματα στην όραση, η διαδρομή τους θα σημανθεί με λωρίδες εύρους 30 εκατοστών, από υπόλευκες εγχάρακτες πλάκες.

Επιπλέον, οφείλουμε να αναφέρουμε πως η συνολική επιφάνεια της ανάπλασης είναι 28.360 τ.μ. και εκτός από τις διαμορφώσεις των επιφανειών και τον εξοπλισμό, περιλαμβάνει:
-Φύτευση 158 δένδρων, 8.538 θάμνων και επιφάνειες χαμηλής βλάστησης.
-112 φωτιστικούς ιστούς και 156 φωτιστικά σώματα, μη συμπεριλαμβανομένων των φωτιστικών ιστών και σωμάτων της νέας στάσης του Τραμ.
-46 νέους ιστούς για το Τραμ ή το Τρόλεϊ με μονό πρόβολο και 11 ιστούς με αμφιπρόβολο.
Επίσης, στο νότιο–νοτιοδυτικό πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, και σε απόσταση 70 μέτρων δυτικά της εισόδου του αρχαιολογικού χώρου, υπάρχουν επιφανειακά κατάλοιπα ρωμαϊκού βαλανείου, όπου, αφού πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες ανασκαφικές εργασίες, θα διαμορφωθεί κατασκευή για την προστασία και την ανάδειξή τους.
Όμως, πέραν της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, θα αναμορφωθεί η περιοχή γύρω από την Πύλη του Αδριανού, με σταθεροποιημένο χώμα και με τρόπο που να αποστραγγίζονται τα όμβρια, ώστε να αποτραπούν βλάβες στη θεμελίωση του μνημείου.
Ακόμη, αξίζει να σημειωθεί πως με την κατασκευή των έργων της πεζοδρόμησης, ο χώρος θα παραδοθεί εξ ολοκλήρου στους πεζούς, με εξαιρέσεις:
-Τις γραμμές ανόδου και καθόδου του Τραμ, από και προς το Σύνταγμα. Η λωρίδα καθόδου θα χρησιμοποιείται, επίσης, για την είσοδο και έξοδο Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων προς και από τον Όμιλο Αντισφαίρισης και για τη διέλευση οχημάτων κοινής ωφέλειας.
-Μια λωρίδα ανόδου του Τρόλεϊ από το Παγκράτι προς το Σύνταγμα.
-Μια λωρίδα εισόδου των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων προς τον χώρο στάθμευσης της «Αίγλης» στο Ζάππειο. Η δε έξοδός τους θα γίνεται από το μικρό δρομάκι, που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του γυμναστηρίου του Φωκιανού.
Επίσης, η στάση του Τραμ, στην κατεύθυνση προς το Σύνταγμα, που βρίσκεται στη Λεωφόρο Αρδηττού, θα μετακινηθεί στον πεζόδρομο της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, απέναντι από τη στάση της αντίθετης κατεύθυνσης, μπροστά από την είσοδο του Εθνικού Γυμναστικού Συλλόγου. Μια από τις δύο στάσεις της λωρίδας ανόδου του Τρόλεϊ χωροθετείται στο ύψος της στάσης του Τραμ, προκειμένου να εξασφαλίζεται η μετεπιβίβαση μεταξύ των δύο μέσων. Η δεύτερη στάση του Τρόλεϊ θα χωροθετηθεί απέναντι από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου του Ολυμπιείου.
Τέλος, οφείλουμε να διευκρινίσουμε πως η μελέτη ανάπλασης της λεωφόρου είχε εκπονηθεί το 2011-2014 από την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων Α.Ε (Ε.Α.Χ.Α.) και πραγματοποιήθηκε από το Γραφείο Αρχιτεκτονικών και Πολεοδομικών Μελετών «Γιώργος Προβελέγγιος, Νιόβη Προβελεγγίου και Συνεργάτες Ε.Ε.».
Στα μέσα του 2020, η Δημοτική Αρχή της Αθήνας προχώρησε στην επικαιροποίηση της μελέτης με ευθύνη της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.». Η επικαιροποιημένη μελέτη εγκρίθηκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και εν συνεχεία από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας. Το έργο έχει συμβατικό προϋπολογισμό 4.606.819,10 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) και χρηματοδοτείται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (Τ.Π.Α.) του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.