Την από κοινού επανεκκίνηση των Δήμων τόνισε ο Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε., κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, στα εγκαίνια του περιπτέρου της Κ.Ε.Δ.Ε. στη Δ.Ε.Θ.
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του περιπτέρου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (Δ.Ε.Θ.), επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά πως η Κ.Ε.Δ.Ε., το σπίτι των αιρετών της αυτοδιοίκησης, είναι παρούσα σε όλα τα μεγάλα γεγονότα της χώρας. Με πρωτοποριακές θέσεις και παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, η Κ.Ε.Δ.Ε. βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, ενισχύοντας τη φωνή της αυτοδιοίκησης και επιδιώκοντας διαρκώς την ενότητα, τη διαφάνεια και τη συνεργασία.
Στα εγκαίνια, που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο της φετινής Δ.Ε.Θ., παραβρέθηκαν κορυφαία πολιτικά στελέχη, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πλήθος πολιτών.
Η Δ.Ε.Θ. αποτελεί διαχρονικό θεσμό, όχι μόνο για τη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για την οικονομική και αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Η Κ.Ε.Δ.Ε., με δυναμική παρουσία, ανέδειξε τις θέσεις της και παρουσίασε το όραμά της για μια ισχυρή και αυτόνομη αυτοδιοίκηση.

Επίσης, ο Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, στην κεντρική του ομιλία, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους και τους ευχαρίστησε για την υποστήριξή τους στη φετινή Δ.Ε.Θ., η οποία, όπως τόνισε, αποτελεί θεσμό και μεγάλο στοίχημα για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, δίνοντας την ευκαιρία να προβληθεί ο δυναμισμός και οι αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής.

Επιπλέον, ο κ. Κυρίζογλου επισήμανε τη σημασία της αυτοδιοίκησης στη φετινή Δ.Ε.Θ., ενόψει του ερχόμενου Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου της Κ.Ε.Δ.Ε., που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στον Δήμο της Ρόδου, αναφέρθηκε στην ανάγκη εντατικοποίησης του διαλόγου με την Κυβέρνηση για την επίλυση κρίσιμων ζητημάτων των Δήμων, συμπεριλαμβανομένης της υιοθέτησης του Νέου Κώδικα Αυτοδιοίκησης, ενώ μεταξύ των βασικών θέσεων της Κ.Ε.Δ.Ε., ο κ. Κυρίζογλου τόνισε:
• Την ενίσχυση της οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας των Δήμων.
• Την αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και ευθυνών.
• Την αναβάθμιση της καταστατικής θέσης των αιρετών.
• Την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη.
• Τον ψηφιακό μετασχηματισμό των Δήμων.
• Την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους σε τοπικό επίπεδο.

Ακόμη, ο κ. Κυρίζογλου τόνισε πως το κεντρικό μήνυμα του Συνεδρίου του Νοεμβρίου θα είναι: «Επανεκκίνηση: Ισχυροί Δήμοι, διαρκώς δίπλα στον πολίτη», υπογραμμίζοντας το όραμα για την αυτοδιοίκηση του 2030, με ισχυρούς Δήμους, που θα εξυπηρετούν αποτελεσματικά τις ανάγκες των πολιτών.
Επίσης, κατά την εκδήλωση των εγκαινίων του περιπτέρου, ο κ. Κυρίζογλου ανακοίνωσε την έναρξη της προσυνεδριακής διαβούλευσης, η οποία θα διεξαχθεί τόσο μέσω δια ζώσης εκδηλώσεων σε όλη τη χώρα όσο και μέσω μιας νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαβούλευσης. Η δε πλατφόρμα αυτή, η οποία θα λειτουργήσει από την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024, μέσω της ιστοσελίδας της Κ.Ε.Δ.Ε., θα δώσει τη δυνατότητα σε κάθε αιρετό να συμμετάσχει ενεργά στον προσυνεδριακό διάλογο, καταθέτοντας τις προτάσεις του για τα κρίσιμα ζητήματα της Αυτοδιοίκησης.
Μάλιστα, ο κ. Κυρίζογλου τόνισε, μεταξύ άλλων, πως η Κ.Ε.Δ.Ε. προωθεί τη διαφάνεια σε όλα τα στάδια διαμόρφωσης των πολιτικών της και επιδιώκει την ενεργό συμμετοχή όλων των μελών της, ενισχύοντας την ενότητα και την αποτελεσματικότητα του θεσμού και κατέληξε λέγοντας χαρακτηριστικά πως: «Μαζί μπορούμε να κάνουμε πράξη την επανεκκίνηση των Δήμων μας.» και κάλεσε όλους τους παρευρισκόμενους να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαβούλευσης, δίνοντας έμφαση στη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων για τη διευκόλυνση του διαλόγου και της συνεργασίας.
