ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Friday | 12 Ιουνίου 2026
Κοινωνία Νότιος Τομέας Τοπική Αυτοδιοίκηση

Σε πλήρη λειτουργία, επιτέλους, οι ανελκυστήρες της Πεζογέφυρας Αλίμου στη Λεωφόρο Ποσειδώνος

Μετά από την ολοκλήρωση των εργασιών αντικατάστασης και αποκατάστασης των σοβαρών προβλημάτων, που παρουσίαζαν επί σειρά ετών οι ανελκυστήρες της πεζογέφυρας Αλίμου, στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, πλέον τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία.
Βιβλίο Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Βιβλιοπαρουσίαση «Καθαρμού» στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς

Σε μια ανατροφοδοτική εμπειρία σκέψης, με παρακολούθημα τη μεταμόρφωση απλών ανθρώπινων ιστοριών σε άρτια λογοτεχνικά έργα, εξελίχθηκε η βιβλιοπαρουσίαση του νέου μυθιστορήματος του κ. Σπύρου Πετρουλάκη, με τίτλο: «Καθαρμός».
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Παιδεία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνάντηση εργασίας του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης με την υπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη για τις σχολικές υποδομές και την προσβασιμότητα

Σε εξαιρετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε στο γραφείο Δημάρχου η νέα συνάντηση εργασίας μεταξύ του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης κ. Γιάννη Ζαμπούκη και της υπουργού Παιδείας κ. Σοφίας Ζαχαράκη, η οποία επιβεβαίωσε την πολυετή και στενή συνεργασία των δύο πλευρών, αποτελώντας εγγύηση για την επίτευξη σημαντικών στόχων προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.

Άγνωστοι διέρρηξαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δύμου Σερρών και προκάλεσαν φθορές

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δήμου Σερρών διέρρηξαν άγνωστοι και, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, οι δράστες έσπασαν το παράθυρο στο πίσω μέρος του κτηρίου και επιχείρησαν να εισέλθουν στον χώρο του Μουσείου, χωρίς, ωστόσο, να τα καταφέρουν. Στη συνέχεια, προχώρησαν στην παραβίαση της κεντρικής εισόδου, σπάζοντας την κλειδαριά και με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν και μπήκαν.

Εγκαινιάστηκε η εικαστική έκθεση: «Αποχρώσεις Δημιουργίας», του Εικαστικού Εργαστηρίου «ΑΡΤΙΟ», του Δήμου Σερρών

Μέσα σε μία δημιουργική ατμόσφαιρα και με την παρουσία Σερραίων κάθε ηλικίας πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης με τίτλο: «Αποχρώσεις Δημιουργίας», που διοργανώνει το Εικαστικό Εργαστήριο «ΑΡΤΙΟ», του Δήμου Σερρών, στον εκθεσιακό χώρο του Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού (πρώην ΚΕΔΗΣ).

Στρατηγικές επαφές και δράσεις για την τουριστική προβολή του Δήμου Σουφλίου

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εξετάστηκαν οι δυνατότητες περαιτέρω προβολής του Δήμου, καθώς και πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση της μοναδικής πολιτιστικής, φυσικής και παραγωγικής του ταυτότητας.Παράλληλα, ο Δήμαρχος υποδέχθηκε στο γραφείο του τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού και Διαπεριφερειακών Συνεργασιών της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,...
Δυτική Μακεδονία Ελληνική Οικονομία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Σε ετοιμότητα ο Δήμος Γρεβενών για την αξιοποίηση του νέου LEADER

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι δυνατότητες χρηματοδότησης, που παρέχει το νέο πρόγραμμα, οι επιλέξιμες δράσεις, τα κριτήρια αξιολόγησης, καθώς και οι προϋποθέσεις, που απαιτούνται για την επιτυχή υποβολή προτάσεων από τους φορείς της αυτοδιοίκησης και όχι μόνο.Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από κλιμάκιο της ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε., με επικεφαλής τη συντονίστρια του Τοπικού Προγράμματος CLLD/LEADER και υπεύθυνη του Τμήματος Ανάπτυξης Υπαίθρου, κ. Ζωή Γκερεχτέ.Η συγκεκριμένη πρόσκληση αφορά έργα συνολικού προϋπολογισμού 1.639.430 ευρώ για την ευρύτερη περιοχή, ενώ η χρηματοδότηση για παρεμβάσεις υποδομών μπορεί να φτάσει έως και το...
Δυτική Ελλάδα Ιστορία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Τιμήθηκαν στην Πάτρα οι Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, που απαγχονίστηκαν στα Ψηλά Αλώνια στις 9 Μαΐου 1944 από τους ναζί και τους ντόπιους συνεργάτες τους

Ο Δήμος Πατρέων τίμησε το πρωί του Σαββάτου 9 Μαΐου 2026 τους Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, που απαγχονίστηκαν στα Ψηλά Αλώνια, στις 9 Μαΐου 1944, από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής και τους ντόπιους συνεργάτες τους, αλλά και τους αγώνες των λαών ενάντια στον φασισμό και την ημέρα της Μεγάλης Αντιφασιστικής Νίκης.

Η εκδήλωση, στην οποία, όπως κάθε χρόνο, συμμετείχε η Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (Π.Ε.Α.Ε.Α.-Δ.Σ.Ε.)-Παράρτημα Πάτρας, ξεκίνησε με ομιλία του Δημάρχου Πατρέων, κ. Κώστα Πελετίδη, και συνεχίστηκε με κατάθεση στεφάνων από τον Δήμαρχο, τον Αντιπρόεδρο της Π.Ε.Α.Ε.Α.-Δ.Σ.Ε.-Παράρτημα Πάτρας κ. Λευτέρη Χριστόπουλο, τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας κ. Φωκίωνα Ζαΐμη, τον βουλευτή Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Π.Σ. κ. Ανδρέα Παναγιωτόπουλο και τον Συντονιστή του κόμματος κ. Θάνο Χριστακόπουλο, τον Πρόεδρο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αχαΐας κ. Ηλία Σκεπετάρη, τον κ. Φώτη Κομπλίτση, μέλος της Διοίκησης του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Πάτρας, τον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πάτρα Σπουδαία και πάλι» κ. Βασίλη Αϊβαλή, τον κ. Νίκο Κανελλάκη, μέλος του Συντονιστικού της Νέας Αριστεράς Αχαΐας και την κ. Ανδρομάχη Ιωσηφίδου, Συντονίστρια και υπεύθυνη Επικοινωνίας Δυτικής Ελλάδας της Δημοκρατικής Οργάνωσης Δημοκρατών-Προοδευτικό Κέντρο.

Ακολουθεί η ομιλία του Δημάρχου Πατρέων, κ. Κώστα Πελετίδη:
«Είμαστε σήμερα εδώ για να γιορτάσουμε τη μεγάλη επέτειο των 81 χρόνων από την αντιφασιστική νίκη των λαών.
Για να τιμήσουμε τους νεκρούς μας, τους απαγχονισθέντες στα Ψηλά Αλώνια, τους Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, του Ελληνικού λαού, των άλλων λαών.
Υποκλινόμαστε μπροστά στην τεράστια προσφορά του Σοβιετικού λαού, του Κόκκινου Στρατού, που σήκωσαν το κύριο βάρος του πολέμου κατά του φασιστικού Άξονα, με το τίμημα των 20.000.000 νεκρών, την τεράστια καταστροφή που υπέστησαν, στις 9 Μάη του 1945, ακριβώς ένα χρόνο μετά, που οι ναζί κατακτητές στην πλατεία αυτή, των Υψηλών Αλωνίων, έστησαν κρεμάλες για 11 αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, προφασιζόμενοι αντίποινα για την επίθεση στους Γερμανούς έναν χρόνο μετά την εκτέλεση των 200 κομμουνιστών στην Καισαριανή, ήρθε το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου στην Ευρώπη.
Ο προελαύνων Κόκκινος Στρατός της Σοβιετικής Ένωσης μπήκε στην πρωτεύουσα της ναζιστικής Γερμανίας, το Βερολίνο. Η κόκκινη σημαία υψώθηκε στο Ράιχσταγκ της Γερμανικής Βουλής. Η ναζιστική Γερμανία παραδίδεται άνευ όρων.
Τη σημερινή μέρα τη μισούν οι φασίστες, γιατί τους θυμίζει ότι οι λαοί του κόσμου, με τους κομμουνιστές στην πρώτη γραμμή, τους τσάκισαν. Ο φασισμός, που τότε φάνταζε ανίκητος, ηττήθηκε.
Η σημερινή μέρα ενοχλεί και κάποιους άλλους, που έτρεξαν για να παραχαράξουν την Ιστορία και προωθούν τη «θεωρία των δύο άκρων». Επιχειρούν να ταυτίσουν τον φασισμό με τον κομμουνισμό, τον θύτη με το θύμα. Προσπαθούν να αποκρύψουν ότι ο φασισμός είναι δημιούργημα του καπιταλισμού.
Ο φασισμός είναι συστημική δύναμη, μορφή διακυβέρνησης του καπιταλισμού, υπηρετεί τα μονοπώλια, τα οποία τον στηρίζουν και τον ενεργοποιούν όταν την έχουν ανάγκη, για να καταστείλουν τους εργαζόμενους, που ζητούν τα δίκια τους. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των φασιστών είναι η ανοιχτή οργάνωση της βίας για την υποταγή των λαϊκών στρωμάτων στους καπιταλιστές. Ο Χίτλερ, ο Μουσολίνι, δεν είναι τυχαίο ότι είχαν μένος ενάντια στους συνδικαλιστές και στους κομμουνιστές, που πρωτοστατούσαν στο να μην υπάρχει εκμετάλλευση, να έχουν δικαιώματα οι εργαζόμενοι.
Η βάση της αναβίωσης των ακροδεξιών μορφωμάτων είναι ο καπιταλισμός, η αντεργατική πολιτική, που προκαλεί κοινωνικά προβλήματα.
Αγαπητές φίλες και φίλοι,
είμαστε εδώ για να τιμήσουμε την Ιστορία του λαού μας, την Ιστορία όλων των λαών, που αγωνίστηκαν για ένα καλύτερο αύριο.
Η πόλη μας, η χώρα μας, παντού είναι γεμάτη από μνημεία, που μας γνωρίζουν τις σημαντικές μάχες των ανταρτών, τις εκτελέσεις των αγωνιστών από τους κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους. Εδώ, στα Προσφυγικά τα μπλόκα, στο κτήμα Μουρτζούχου οι εκτελέσεις, στα Καλάβρυτα, στο Δίστομο.
Δεν τους ξεχνάμε, δεν πρέπει να ξεχνάμε, επίσης, εκείνες τις αστικές πολιτικές δυνάμεις, που δραπέτευσαν στο εξωτερικό την εποχή της εισόδου των κατακτητών, ούτε, φυσικά, το άλλο τμήμα, που συνεργάστηκε με τους κατακτητές και οργάνωνε τα τάγματα ασφαλείας κατά του Κινήματος της Εθνικής Αντίστασης, όλους εκείνους, που εκμεταλλεύτηκαν τις δύσκολες στιγμές του λαού, αυτούς που θησαύρισαν, τους μαυραγορίτες, τους κουκουλοφόρους, τις αξίες που τους προίκιζαν.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε αυτούς, που μπήκαν μπροστά στα δύσκολα, που δημιούργησαν το Ε.Α.Μ., που καθοδήγησαν, που έδωσαν τον αγώνα κατά της πείνας, τη μάχη της σοδειάς, κατά της πολιτικής επιστράτευσης, που ματαιώθηκε, που με τον αγώνα τους έδωσαν σοβαρά χτυπήματα στον κατακτητή.
Αυτούς, που αγωνίστηκαν για ένα καλύτερο αύριο.
Αγαπητές φίλες και φίλοι,
τώρα σειρά έχουμε εμείς.
Πρέπει να γράψουμε τη δική μας ιστορία, του αγώνα για το δίκιο, για την προκοπή, το μέλλον των παιδιών μας.
Έχουμε παραδείγματα προς αποφυγή και παραδείγματα προς μίμηση. Έχουμε αυτούς, που δίνουν όρκους πίστης στους κατακτητές, στην απανθρωπιά, έχουμε και τους άλλους, που τιμούμε σήμερα εδώ, τους απαγχονισμένους. Έχουμε τους 200 της Καισαριανής, τον δικό μας τον Μήτσο Ρεμπούτσικα, που έδειξε κουράγιο και δύναμη μέχρι τέλους:
«Αγαπημένοι μου, ο θάνατος μου δεν θα πρέπει να σας λυπήσει, αλλά να σας ατσαλώσει πιο πολύ για την πάλη, που διεξάγεται. Σφίξτε τις καρδιές, σας, βγείτε παλικάρια από τη νέα αυτή δοκιμασία, έτσι θα μας τιμήσετε καλύτερα. Όταν ο άνθρωπος δίνει τη ζωή του για ανώτερα ιδανικά, δεν πεθαίνει ποτέ.
Με πολλή αγάπη
Σας φιλώ
Μήτσος 1-5-‘44
Χαϊδάρι».
Διαλέγουμε.
αυτοί είναι οι δυο δρόμοι, που έχουμε μπροστά μας.
Ο ένας, που οδηγεί στην υπεράσπιση, στην ανοχή, στην αδιαφορία μπροστά στα εγκλήματα, στη γενοκτονία των Παλαιστινίων, στην καταστροφή, στις απειλές για εξαφάνιση πολιτισμών με ιστορία χιλιάδων χρόνων, στη φτώχεια, στη δυστυχία, που προκαλεί το σύστημα της σήψης και της παρακμής του καπιταλισμού, των ιμπεριαλιστών, που τη γη ξαναμοιράζουν, νέα σύνορα χαράζουν, απειλούν την ανθρωπότητα για έναν Γ΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, που, όπως έλεγε ο Αϊνστάιν, θα διασφαλίσει ότι ο τέταρτος θα γίνει με πέτρες και τσεκούρια.
Ο άλλος δρόμος, είναι αυτός που είπε ο Μήτσος ο Ρεμπούτσικας, των αξιών, των μεγάλων ιδανικών, να μην υπάρχει εκμετάλλευση από άνθρωπο σε άνθρωπο.
Διαλέγουμε: Με εμπιστοσύνη στον άνθρωπο και στο δίκιο είμαι σίγουρος ότι θα ξημερώσουν καλύτερες μέρες.
«Μια μέρα θα νικήσει ο άνθρωπος.
Μια μέρα η λευτεριά θα νικήσει τον πόλεμο Αδέρφια μου.
Αδέρφια μου. μια μέρα θα νικήσουμε για πάντα.
Γιάννης Ρίτσος
Οκτώβρης 1940».
Αθάνατοι οι νεκροί μας, που έδωσαν τη ζωή τους για την προκοπή και το δίκιο για μας.».