ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Wednesday | 24 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Δυτική Ελλάδα Ιστορία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Τιμήθηκαν από τον Δήμο Πατρέων οι Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, που απαγχονίστηκαν στα Ψηλαλώνια

Ο Δήμος Πατρέων τίμησε τους Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, που απαγχονίστηκαν στα Ψηλαλώνια στις 9 Μαΐου 1944 από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής και τους ντόπιους συνεργάτες τους, αλλά και τους αγώνες των λαών ενάντια στον φασισμό και την ημέρα της Μεγάλης Αντιφασιστικής Νίκης.

Στην εκδήλωση συμμετείχε η Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (Π.Ε.Α.Ε.Α.-Δ.Σ.Ε.)-Παράρτημα Πάτρας.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με ομιλία από την Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Κατερίνα Σίμου και συνεχίστηκε με κατάθεση στεφάνων από τον Δήμαρχο Πατρέων κ. Κώστα Πελετίδη, τον Αντιπρόεδρο της Π.Ε.Α.Ε.Α.-Δ.Σ.Ε.-Παράρτημα Πάτρας κ. Λευτέρη Χριστόπουλο, τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας κ. Φωκίωνα Ζαΐμη, τον Αστυνομικό Διευθυντή εκ μέρους της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αχαΐας κ. Γεώργιο Χατζηπαυλίδη, τον βουλευτή Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κ. Ανδρέα Παναγιωτόπουλο, τον Πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Πάτρας κ. Δημήτρη Μαρμούτα, τον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πάτρα Σπουδαία και Πάλι» κ. Βασίλη Αϊβαλή, το μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής της Νέας Αριστεράς κ. Κώστα Γιαννόπουλο και την κ. Αγγελική Κωνστανοπούλου, μέλος αντιστασιακής οικογένειας της Πάτρας.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία της Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Πατρέων κ. Κατερίνας Σίμου:

«Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,
Φίλοι και φίλες,
συμπληρώνονται σήμερα 81 χρόνια από τo απόγευμα της 9ης Μάη του 1944, που οι ναζί Γερμανοί κατακτητές με τους ντόπιους συνεργάτες τους έστησαν εδώ, στα Ψηλαλώνια, 11 κρεμάλες για τους 11 ΕΑΜίτες αγωνιστές, που λίγο αργότερα θα άφηναν εδώ την τελευταία τους πνοή. Ο Γερμανός ναύαρχος Μάγκνους έδωσε την εντολή για τους απαγχονισμούς, προφασιζόμενος αντίποινα για επίθεση στους Γερμανούς. Έναν μήνα πριν άλλοι δύο αγωνιστές δολοφονήθηκαν εδώ.
Οι κρεμάλες, που στήθηκαν σ’ αυτή την πλατεία, ανέδειξαν για μία ακόμη φορά το εγκληματικό πρόσωπο των ναζιστών, των κατακτητών, αυτών που για να κρατήσουν έναν λαό προσκυνημένο έκαναν το ένα έγκλημα μετά το άλλο. Η κατοχή δεν ήταν ένα «τραύμα» στον ρου της Ιστορίας, όπως προσπαθούν πολλοί να μας πείσουν, ήταν μια πορεία αίματος και τρόμου από τους κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους, με στόχο να υποτάξουν τον λαό, να τον κάνουν να αποδεχτεί τη μοίρα του σκλάβου αδιαμαρτύρητα.
Ο αγώνας, όμως, του λαού μας μέσα από τις γραμμές του Ε.Α.Μ., του Ε.Λ.Α.Σ., της ΕΠΟΝ, με κύριο αιμοδότη τους το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, απέδειξαν πως η δύναμη της εργατικής λαϊκής οργάνωσης και πάλης για έναν καλύτερο κόσμο είναι αστείρευτη και μπορεί να έχει αποτελέσματα. Ο τόπος μας, ποτισμένος από το αίμα εκατοντάδων αγωνιστών, εδώ, στα Ψηλαλώνια, στα Προσφυγικά, στα Σύνορα, στο Γηροκομειό, έκανε τον σπόρο της λευτεριάς να φυτρώσει και 5 μήνες αργότερα, στις 4 Οκτώβρη του 1944, ο Ε.Λ.Α.Σ. έμπαινε απελευθερωτής στην πόλη.
Φίλες και φίλοι,
Σήμερα, τιμάμε, όμως, και τον αγώνα των λαών όλου του κόσμου, αφού έναν χρόνο μετά, την 9η Μάη του 1945, η ναζιστική Γερμανία υπέγραφε άνευ όρων ανακωχή και ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος τελείωνε, με την κόκκινη σημαία να ανεμίζει στο Βερολίνο και τον Κόκκινο Στρατό να τσακίζει τον φασισμό. Η 9η Μάη θα είναι για πάντα χαραγμένη στη μνήμη των λαών ως η μέρα της Αντιφασιστικής Νίκης, ως μέρα τιμής στα εκατομμύρια που έπεσαν στον αγώνα για να συντριβεί ο φασιστικός-ναζιστικός Άξονας, ως μέρα υπενθύμισης της τεράστιας προσφοράς του Κόκκινου Στρατού, του σοβιετικού λαού και των εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων όλων των χωρών, στα οποία πρωτοστάτησαν οι κομμουνιστές και πρωτοπόροι αγωνιστές.
Η Ιστορία απέδειξε πως το ίδιο σύστημα, που γεννά πολέμους, φτώχεια και προσφυγιά, γεννά και τον φασισμό, που τον αξιοποιεί κόντρα στον οργανωμένο λαό και κύρια τη νεολαία, για να το υπερασπιστεί σε κάθε κλυδωνισμό, σε κάθε απειλή κόντρα στα συμφέροντα των λίγων, που αυτό το σύστημα υπερασπίζεται.
Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν, όπως και νωρίτερα ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, αλλά και δεκάδες άλλοι τοπικοί και περιφερειακοί πόλεμοι, αποτέλεσμα των ανειρήνευτων αντιθέσεων και ανταγωνισμών μεταξύ των καπιταλιστικών κρατών για το μοίρασμα αγορών, αποικιών και σφαιρών επιρροής, των δρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων και ενέργειας. Στον βωμό αυτών των συμφερόντων συντελέστηκε το τερατώδες έγκλημα εναντίον της ανθρωπότητας, που χαρακτηρίστηκε από χιλιάδες μαζικές δολοφονίες πρωτοφανούς αγριότητας και άλλες αποτρόπαιες ενέργειες, όπως αυτή εδώ στα Ψηλαλώνια.

Στον βωμό των ίδιων συμφερόντων το φυτίλι του πολέμου καίει σε δεκάδες ενεργά μέτωπα και σήμερα, στην Ουκρανία, στην Παλαιστίνη, στον Λίβανο, στη Συρία, στο Πακιστάν, με τον κίνδυνο ευρύτερης ανάφλεξης να μεγαλώνει.
Η ιστορία έχει γραφτεί: τον φασισμό τον τσάκισε ο Κόκκινος Στρατός.
Έχει γραφτεί με το κόκκινο του αίματος των 20 εκατομμυρίων νεκρών της Σοβιετικής Ένωσης, σε έναν πόλεμο εξόντωσης των πιο πρωτοπόρων αγωνιστών του λαού, που έπεσαν στα πεδία των μαχών, όσων βασανίστηκαν μέχρι θανάτου, όσων πλήρωσαν με το αίμα τους για τις ιδέες τους και τη λευτεριά.
Έχει γραφτεί με το αίμα των χιλιάδων επώνυμων και ανώνυμων, που θέριεψαν τα αντιστασιακά κινήματα σε μια σειρά χώρες, που βρέθηκαν υπό κατοχή, που σάλπισαν την αντίσταση και φανέρωσαν τις ανυπέρβλητες δυνάμεις του οργανωμένου λαού, όσο και αν ο αντίπαλός του φαίνεται ανίκητος, αλλά δεν είναι.
Και αυτό δεν ξεγράφεται, όσο βρώμικο μελάνι και αν χύσουν η Ε.Ε., τα αστικά κόμματα και τα επιτελεία τους, που βάφτισαν την 9η Μάη «Μέρα της Ευρώπης», εξισώνοντας τον φασισμό με τον κομμουνισμό, με την ανιστόρητη θεωρία των 2 άκρων.
Μιλούν για τη Μέρα της Ευρώπης αυτής, που δήθεν θα εξασφάλιζε την ειρήνη για τους λαούς της, και που πλέον το μόνο για το οποίο μιλάει είναι ο πόλεμος, με χρηματοδοτικό πρόγραμμα πολεμικής προετοιμασίας, που προβλέπει 800 δισ. ευρώ για περισσότερους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και προτρέπει τον λαό σε σχεδιασμούς επιβίωσης 72 ωρών.
Αυτά, όμως, τα δισεκατομμύρια, που θα δοθούν για τους εξοπλισμούς όχι μόνο δεν θα υπηρετήσουν την ανάγκη του ελληνικού λαού να είναι ασφαλής, αλλά θα λείψουν από την κάλυψη ζωτικών αναγκών του, όπως λείπουν τα δεκάδες εκατομμύρια, που δίνονται με τη σέσουλα, όταν πρόκειται για «επενδύσεις» μιας χούφτας ανθρώπων, όταν ο λαός μας παίρνει ψίχουλα με το σταγονόμετρο για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες του.
Οι λαοί καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους και με το αίμα τους για τα συμφέροντα και τους ανταγωνισμούς όσων κατέχουν τον πλούτο, όπως έκαναν και τότε, ενώ τόσο η κυβέρνηση, όσο και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, συναινούν στις πολεμικές δαπάνες, αλλά και στις θυσίες, που πρέπει να κάνει ο λαός μας, κόβοντας από τις ανάγκες του, σε μισθούς, υγεία και παιδεία, υποδομές και έργα αναγκαία γι’ αυτόν και τα παιδιά του.
Κρατάμε ζωντανή στη μνήμη μας την Ιστορία, τιμάμε τους αγώνες του λαού μας, συνεχίζουμε στον δρόμο του αγώνα.
Ο 21ος αιώνας δείχνει σε όλο το «μεγαλείο» της τη βαρβαρότητα του σημερινού σάπιου συστήματος, που μόνο δεινά γεννά για τους λαούς, δείχνει, όμως, και τον δρόμο για μια κοινωνία με τον λαό πρωταγωνιστή, για έναν κόσμο όμορφο και δίκαιο, χωρίς πολέμους, χωρίς φτώχεια και χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, με τον λαό νοικοκύρη στον τόπο του.
Με χίλια ονόματα μια χάρη, ακρίτας είτ’ αρματωλός, αντάρτης, κλέφτης,
παλληκάρι, πάντα ειν’ ο ίδιος ο λαός.
Τιμή και δόξα στους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, τιμή και δόξα σ’ αυτούς, που τσάκισαν τον φασισμό.».