Τέλος στην ακαλαισθησία και τη δυσοσμία στην είσοδο της Πτολεμαΐδας (Γέφυρα ΑΕΒΑΛ)
Οριστικό τέλος μπαίνει στην ακαλαισθησία και τη δυσοσμία, που υπήρχε τόσα χρόνια στην Γέφυρα της ΑΕΒΑΛ, δημιουργώντας δυσάρεστες εντυπώσεις στους χιλιάδες διερχόμενους εργαζομένους των εργοστασίων, των κατοίκων της πόλης και των επισκεπτών της ευρύτερης περιοχής της Πτολεμαΐδας.
Η μελέτη για την αποκατάσταση της θλιβερής εικόνας και της αναπάντεχης οσμής ξεκίνησε το 2005, μαζί με την απόφαση της τότε Δημοτικής Αρχής του καθαρισμού των λυμάτων της λεκάνης της Εορδαίας, και συνεχίστηκε επιμελώς για να φθάσει στο τέλος του το μεγάλο αυτό έργο (μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έργο στην Δυτική Μακεδονία), μέρος του οποίου αποτελεί και το «Εξωτερικό Δίκτυο Αποχέτευσης Λυμάτων περιοχής κόμβου ΑΕΒΑΛ σε Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων (Βιολογικός Σταθμός) της Εορδαίας».
Το αντικείμενο του έργου είναι η ολοκλήρωση των δικτύων μεταφοράς λυμάτων από την πόλη της Πτολεμαΐδας στην Ε.Ε.Λ. Πτολεμαΐδας, ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες υποδομές διαχείρισης των αστικών λυμάτων των οικισμών της λεκάνης Βεγορίτιδας, με στόχο την προστασία των υγροτόπων του ποταμού Σουλού και της λίμνης Βεγορίτιδας.
Το έργο περιλαμβάνει τα ακόλουθα επιμέρους τμήματα:
-Κατασκευή εξωτερικού δικτύου αποχέτευσης λυμάτων (περίπου 1,7 χμ), από το σημείο εκβολής στην αποστραγγιστική τάφρο Πτολεμαΐδας μέχρι την Ε.Ε.Λ., το οποίο θα συγκεντρώνει τα λύματα της ευρύτερης περιοχής Πτολεμαΐδας που εκβάλουν στην τάφρο, καθώς και τα λύματα των οικισμών Προαστείου, Ασβεστόπετρας και Άρδασσας, των οποίων το εξωτερικό δίκτυο θα διασυνδεθεί, προκειμένου να οδηγούνται στην Ε.Ε.Λ. Πτολεμαΐδας.
-Κατασκευή αντλιοστασίου ανύψωσης λυμάτων στην περιοχή της Ε.Ε.Λ Πτολεμαΐδας. Στο αντλιοστάσιο θα καταλήγουν και τα λύματα των οικισμών Καρυοχωρίου και Αγίου Χριστοφόρου (με άλλο έργο), καθώς και της ΑΕΒΑΛ.
Κύριος του έργου είναι η Δ.Ε.Υ.Α. Εορδαίας και φορέας υλοποίησης η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, ενώ η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.) και από Εθνικούς Πόρους και είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία 2014-2020», στη δράση 06.1.2.01 Κατασκευή υποδομών διαχείρισης αστικών αποβλήτων (αποχετευτικά δίκτυα και ΕΕΛ), με αρχικό προϋπολογισμό του έργου να είναι 853.200 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) και πρόβλεψη ολοκλήρωσής του τον Σεπτέμβριο του 2023.
Το έργο επισκέφθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης κ. Γρηγόρης Τσιούμαρης, ο Αντιδήμαρχος Δήμου Εορδαίας κ. Νίκος Φουρκιώτης και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. Εορδαίας κ. Δημήτριος Τσεχελίδης, οι οποίοι ενημερώθηκαν για την πορεία του από τον εκπρόσωπο της Εργοληπτικής Εταιρείας «ΟΔΟΫΔΡΑΥΛΙΚΗ Α.Τ.Ε.» κ. Παπαποστόλη, που παρόλες τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως και έτσι το έργο βρίσκεται εντός των αναμενόμενων προθεσμιών.
Μάλιστα, όπως ειπώθηκε από όλους τους παρευρισκόμενους, τόσο η επιμονή του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Κασαπίδη, του Δημάρχου Εορδαίας κ. Παναγιώτη Πλακεντά, του Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α. Εορδαίας, των Προέδρων των Δημοτικών Διαμερισμάτων απ’ όπου διέρχονται οι αγωγοί, της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Κοζάνης και των Μηχανικών και της Διαχειριστικής Αρχής Δυτικής Μακεδονίας, κατόπιν άψογης και κοπιώδους συνεργασίας, συνετέλεσαν στο να φέρουν το έργο προς υλοποίηση μέσα στις σφιχτές χρονικές προθεσμίες του προγράμματος.

