Ετικέτα: ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
«Δεν μαζευτήκαμε σήμερα μόνο για να θυμηθούμε. Μαζευτήκαμε για να μην επιτρέψουμε στη λήθη να νικήσει. Γιατί η μνήμη δεν είναι μια λέξη, δεν είναι μια επέτειος. Η μνήμη είναι χρέος. Χρέος απέναντι στους νεκρούς και ευθύνη απέναντι στους ζωντανούς…». Με τις λίγες αυτές ουσιαστικές και περιεκτικές λέξεις οι αφηγητές-παρουσιαστές της εκδήλωσης έδωσαν το στίγμα του αγώνα των απογόνων των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, αλλά και της ολότητας του απανταχού Ελληνισμού. Και αυτός δεν περιορίζεται μόνο στη διατήρηση της μνήμης και στην απόδοση τιμής στους 353.000 Έλληνες του Πόντου, που υπήρξαν θύματα της Κεμαλικής θηριωδίας των Νεότουρκων πριν από 107 χρόνια, και η οποία χαράχθηκε στην ιστορική συνείδηση ως μία από τις θηριωδέστερες Γενοκτονίες. Γίνεται όπλο στην ανυποχώρητη διεκδίκηση της διεθνούς αναγνώρισής της, κυρίως, όμως, από την πλευρά του θύτη, καθώς η καθολική διάδοχος και συνεχιστής του Κεμαλικού καθεστώτος, η Τουρκία, το αρνείται πεισματικά…
