ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Sunday | 7 Ιουνίου 2026
Αττική Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συμμετοχή του Σ.Π.Α.Υ. στις αυτοψίες του υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στον Υμηττό

Την περιοχή της Αιξωνής, στις παρυφές του Υμηττού, στα σύνορα του Δήμου Βούλας – Βάρης - Βουλιαγμένης με τον Δήμο Γλυφάδας, επισκέφθηκε το Σάββατο 6 Ιουνίου 2026 ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Ευάγγελος Τουρνάς, με τη συμμετοχή του Προέδρου του Σ.Π.Α.Υ. και Δημάρχου Παιανίας, κ. Ισίδωρου Μάδη, του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, κ. Νίκου Παπαευσταθίου, του Γενικού Γραμματέα Δασών, κ. Στάθη Σταθόπουλου, του Διοικητή της ΔΙ.Κ.Α.Φ.Κ.Α. Υποστρατήγου, κ. Νίκου Γκρέτσα, του Δημάρχου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, κ. Γρηγόρη Κωνσταντέλλου, του Δημάρχου Γλυφάδας κ. Γιώργου Παπανικολάου, του Περιφερειακού Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αττικής Αρχιπύραρχου κ. Βασίλη Ζαφείρη, του Δασάρχη Πεντέλης κ. Θεόδωρου Κολοβού, εκπροσώπου του Α.Δ.Μ.Η.Ε., καθώς και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εθελοντικών Οργανώσεων Δασοπροστασίας Πυρόσβεσης, κ. Σταύρου Σαλαγιάννη.
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Επιθεώρηση στις εγκαταστάσεις φυσικού αερίου στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών

Ολοκληρώθηκε η επιθεώρηση, που συντόνισε η Π.Ε. Αχαΐας, στις εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών, βάσει του φακέλου κοινοποίησης Seveso II. Στην επιθεώρηση συμμετείχαν: η Πυροσβεστική Υπηρεσία της ΒΙ.ΠΕ., στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Αχαΐας, της Επιθεώρησης Εργασίας και της Ε.Τ.Β.Α. ΒΙ.ΠΕ..
Βόρειος Τομέας Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

4 νέες αναμονές πυρόσβεσης στα Άνω Βριλήσσια

Ο Δήμος Βριλησσίων, συνεχίζοντας σταθερά την προσπάθεια ενίσχυσης της πυρασφάλειας της πόλης, εγκατέστησε τέσσερις νέες αναμονές πυρόσβεσης (πυροσβεστικούς κρουνούς) σε καίρια σημεία κοντά σε δασικές εκτάσεις στα Άνω Βριλήσσια.

Δράση συνεργασίας του 2ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης και του Κ.Α.Π.Η. Νεάπολης του Δήμου Αγίου Νικολάου για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας και Παιδείας του Δήμου Αγίου Νικολάου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, πραγματοποίησε την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026 μια ξεχωριστή δράση συνεργασίας μεταξύ του 2ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης και του Κ.Α.Π.Η. Νεάπολης, μετά από πρόταση της κ. Κρυσταλλίας Πλουσάκη, Προϊσταμένης του 2ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης.

Ο Δήμος Ρεθύμνης και το Τμήμα Τουρισμού τίμησαν την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου

Με ποικίλες διαστάσεις, σημαντικά μηνύματα, ασφάλεια και επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026 η ποδηλατική δράση, που διοργάνωσε το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ποδηλάτου, με στόχο την ανάδειξη του Ρεθύμνου ως προορισμού ποδηλατικού και βιώσιμου τουρισμού.

Νέος εξοπλισμός για την ενίσχυση της Ογκολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Λαμίας

Φυσικό αντικείμενο της πράξης είναι η προμήθεια και εγκατάσταση σύγχρονου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για την ενίσχυση και την καλύτερη λειτουργία της νέας Ογκολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Λαμίας, η οποία κατασκευάστηκε με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.Ειδικότερα, προβλέπεται η προμήθεια: Γ΄ Κάμερας / SPECT-CT...
Δυτική Μακεδονία Ελληνική Οικονομία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Σε ετοιμότητα ο Δήμος Γρεβενών για την αξιοποίηση του νέου LEADER

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι δυνατότητες χρηματοδότησης, που παρέχει το νέο πρόγραμμα, οι επιλέξιμες δράσεις, τα κριτήρια αξιολόγησης, καθώς και οι προϋποθέσεις, που απαιτούνται για την επιτυχή υποβολή προτάσεων από τους φορείς της αυτοδιοίκησης και όχι μόνο.Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από κλιμάκιο της ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε., με επικεφαλής τη συντονίστρια του Τοπικού Προγράμματος CLLD/LEADER και υπεύθυνη του Τμήματος Ανάπτυξης Υπαίθρου, κ. Ζωή Γκερεχτέ.Η συγκεκριμένη πρόσκληση αφορά έργα συνολικού προϋπολογισμού 1.639.430 ευρώ για την ευρύτερη περιοχή, ενώ η χρηματοδότηση για παρεμβάσεις υποδομών μπορεί να φτάσει έως και το...
Αττική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνεδρίασε το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας Δήμου Σαρωνικού

Με τη διαπίστωση ότι κατά τη χειμερινή περίοδο η Δημοτική Αρχή, ιδιαίτερα δε η Πολιτική Προστασία του Δήμου Σαρωνικού, βρέθηκε για άλλη μια φορά κοντά στους πολίτες, που δοκιμάστηκαν από τα καιρικά φαινόμενα, ο Δήμαρχος Σαρωνικού κ. Χρήστος Γκίνης κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας εν όψει της αντιπυρικής περιόδου, σημειώνοντας πως «είναι απαραίτητο να εδραιωθεί κουλτούρα πρόληψης τόσο μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών όσο και μεταξύ των πολιτών, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα έκτακτα συμβάντα.».

Κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σαρωνικού έγινε απολογισμός της χειμερινής περιόδου 2022-2023 από τον Δήμαρχο κ. Χρήστο Γκίνη και τον Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας κ. Χαράλαμπο Γαλάνη, και αναδείχθηκαν οι παρεμβάσεις, στις οποίες έχει προβεί η Δημοτική Αρχή, ώστε να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά κάθε ενδεχόμενο έκτακτο συμβάν.
Αρχικά, ο κ. Γκίνης, αφού ευχαρίστησε το δυναμικό της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σαρωνικού, και ιδιαίτερα τον Χαράλαμπο Γαλάνη, για το εξαιρετικής σημασίας έργο, που προσφέρει στους πολίτες, προχώρησε σε απολογισμό της χειμερινή περιόδου επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως: «Ο δήμος μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου βρισκόταν σε απόλυτη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας, καταφέρνοντας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα προβλήματα, που προέκυψαν λόγω της κακοκαιρίας «Μπάρμπαρα», που τον Φεβρουάριο έθεσε σε συναγερμό όλη τη χώρα. Για τον δήμο Σαρωνικού όλα κύλησαν ομαλά, καθώς η προετοιμασία μας ήταν ολοκληρωμένη και αποτελεσματική. Είχαμε προμηθευτεί επαρκείς ποσότητες αντιπαγετικού άλατος, προκειμένου οι δρόμοι να παραμείνουν προσπελάσιμοι, ενώ και με συνεχείς δράσεις αποχιονισμού στο οδικό δίκτυο, ειδικά στον Κουβαρά, που βρίσκεται σε υψόμετρο, η ομαλή κυκλοφορία των πολιτών δεν εμποδίστηκε ούτε στιγμή. Όλος ο μηχανοκίνητος στόλος του δήμου, μαζί με εξωτερικά συνεργεία και την ειδική αλατιέρα, επιχειρούσαν ακατάπαυστα. Παράλληλα, σε συνεργασία με την περιφέρεια Αττικής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε βρεφονηπιακούς σταθμούς και σχολεία κλειστά κατά τις ημέρες που η κακοκαιρία ήταν ιδιαίτερα έντονη. Το ίδιο κάναμε και για τα Κ.Α.Π.Η. και τους αθλητικούς χώρους, προκειμένου να μειώσουμε στο ελάχιστο τις πιθανότητες ατυχήματος.
Επιπροσθέτως, σε όλες τις περιπτώσεις έντονου ψύχους, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, υπήρξε ιδιαίτερη μέριμνα για τη φιλοξενία–προστασία των πολιτών με τη διάθεση θερμαινόμενων χώρων σε όλες τις δημοτικές κοινότητες.
Τον χειμώνα που πέρασε βρεθήκαμε για άλλη μια φορά κοντά στον πολίτη, που έχει ανάγκη και δοκιμάζεται από τα καιρικά φαινόμενα.».
Ακολούθως, ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, κ. Χαράλαμπος Γαλάνης, αφού ευχαρίστησε τους Αντιδημάρχους κ.κ. Βασίλη Μπούτση και Κώστα Γκίκα για την άψογη συνεργασία κατά τη διάρκεια του χειμώνα, αναφέρθηκε στην αντιπυρική περίοδο, που σε λίγο ξεκινάει, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων πως: «Το τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σαρωνικού προχωράει με ταχείς ρυθμούς στις προκαταρκτικές εργασίες ενόψει της έναρξης της Αντιπυρικής Περιόδου. Αντικαθιστούμε κατεστραμμένους πυροσβεστικούς κρουνούς, επισκευάζουμε φθαρμένα πυροσβεστικά υδροστόμια, τοποθετούμε ειδικές πινακίδες υπόδειξης θέσεων πυροσβεστικών υδροστομίων, κατηγορίας κινδύνου πυρκαγιάς (Στάδια 1 έως 5) και προστασίας δασών. Επιπροσθέτως, κλαδεύουμε δέντρα και θάμνους, που εμποδίζουν την πρόσβαση και διέλευση Πυροσβεστικών οχημάτων ή απειλούν την ασφάλεια διερχομένων και κτηρίων, διανοίγουμε και καθαρίζουμε δασικές οδούς, ώστε να διευκολύνουμε την πρόσβαση οχημάτων. Αξιολογούμε ως ιδιαίτερα σημαντική τη μελέτη σχεδίου διάταξης ιδίων πυροσβεστικών δυνάμεων και αντιμετώπισης πυρκαγιών σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, καθώς και τη συντήρηση του διαθέσιμου εξοπλισμού και στόλου, προκειμένου η υπηρεσία μας να διατηρείται αξιόμαχη. Δρομολογούμε, τέλος, τοποθετήσεις νέων πυροσβεστικών ακροστομίων σε στρατηγικά σημεία του τομέα ευθύνης μας, σε συνεργασία με την Υπηρεσία Ύδρευσης του Δήμου μας.», ενώ ολοκληρώνοντας την εισήγησή του σημείωσε πως: «Είναι απαραίτητο για εμάς να λαμβάνουμε εγκαίρως τις χρηματοδοτήσεις, προκειμένου να προετοιμαζόμαστε εγκαίρως για έκτακτα συμβάντα.».
Επίσης, ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής κ. Σπυρίδων Παπαστάθης εξήρε την ετοιμότητα της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σαρωνικού και τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Η εξαιρετικά καλή συνεργασία μεταξύ των συναρμόδιων υπηρεσιών της περιοχής αποτελεί εγγύηση ότι και το φετινό καλοκαίρι θα αντιμετωπιστούν με επιτυχία όλα τα συμβάντα.».
Ακόμη, σύντομες τοποθετήσεις πραγματοποίησαν ο εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής κ. Ν. Καστρίτης, εκ μέρους της Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Αττικής η κ. Σ. Μπαϊμπού, ο Διοικητής Π.Υ. Λαυρίου κ. Β. Πολύζος, ο Υποδιοικητής της Π.Υ. Μαρκοπούλου κ. Γ. Αντωνόπουλος, ο Δασάρχης Λαυρίου κ. Χ. Αντωνέλλης, η Αξιωματικός Β΄ Λ.Σ. Βουλιαγμένης κ. Αν. Τζαφέ, ο Υποδιοικητής Τροχαίας Κερατέας κ. Στ. Σκρεπετός, εκ μέρους των Προσκόπων Σαρωνικού η κ. Μιρέλλα Πολίδου και ο επικεφαλής ελάσσονος αντιπολίτευσης κ. Χρήστος Τσιγαρίδας, ενώ παρόντες στη συνεδρίαση ήταν, μεταξύ άλλων, η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δήμητρα Ράπτη και οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Βασίλης Μπούτσης και Κώστας Γκίκας.