Συγκίνηση στην εκδήλωση μνήμης για τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας, που διοργάνωσε ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης
Με μεγάλη επιτυχία και μέσα σε έντονα συγκινησιακή ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024 η εκδήλωση μνήμης αφιερωμένη στους Μικρασιάτες πρόσφυγες, που πήγαν στο Ηράκλειο Κρήτης το 1922, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Ηρακλείου μέσω της Αντιδημαρχίας Εθελοντισμού.

Την Εσπερίδα, που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη από κόσμο δημοτική αίθουσα «Μ. Καρέλλης», προλόγισε με θερμά λόγια η Αντιδήμαρχος Εθελοντισμού κ. Φιλαρέτη Δαφέρμου-Χρονάκη, η οποία αναφέρθηκε στους πρόσφυγες και στον ρόλο τους στην ποιοτική αναβάθμιση του τόπου, ενώ με την κοσμοπολίτικη κουλτούρα τους και τις μακραίωνες παραδόσεις τους μπόλιασαν τον ντόπιο πολιτισμό και του έδωσαν χρώμα, και ακόμη επισήμανε πως: «Χρέος μας είναι να μην αφήνουμε τη λήθη να επισκιάζει την Ιστορία μας, γιατί λαός που την Ιστορία του ξεχνά και δε θυμάται, στο λήθαργο της λησμονιάς παντοτινά κοιμάται.».

Στη συνέχεια, με την ομιλία της η Ιστορικός, Συγγραφέας και Ξεναγός, κ. Αθηνά Ν. Κυριακάκη-Σφακάκη, «ζωντάνεψε» μνήμες από τον ξεριζωμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας και την προσφυγιά, με επίκεντρο το Ηράκλειο Κρήτης. Συγκινητική ήταν και η αφήγηση του επιλόγου του βιβλίου: «Αμέρσα, από τη Σμύρνη στην Κρήτη», από τη Δημοσιογράφο και Συγγραφέα του βιβλίου κ. Κάκια Κοτζάμπαση, ενώ η Αργυρώ και η Ειρήνη Σταυρίδη «ταξίδεψαν» μελωδικά τους παρευρισκόμενους και τους πλημμύρισαν νοσταλγία με τα υπέροχα μικρασιάτικα τραγούδια τους. Μάλιστα, η συγκίνηση υπήρξε μεγάλη όταν ένα νέο κορίτσι πήρε το μικρόφωνο και αφηγήθηκε αποσπάσματα από το ημερολόγιο της πρόσφυγα προγιαγιάς της, ενώ ακόμη και όταν ολοκληρώθηκε η εκδήλωση όλοι όσοι την παρακολούθησαν μοιράστηκαν μνήμες και ιστορίες από δικούς τους, που βίωσαν τον ξεριζωμό.

Επίσης, η Αντιδήμαρχος Εθελοντισμού, κ. Φιλαρέτη Δαφέρμου-Χρονάκη ευχαρίστησε όλους όσοι συμμετείχαν σε αυτή την εκδήλωση, καθώς και τον Πρόεδρο της ΔΕΠΑΝΑΛ κ. Κώστα Βαρβεράκη, την Πρόεδρο του Συλλόγου Αλατσατιανών κ. Χριστίνα Χατζηαδάμ, τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου κ. Γιώργο Τσούμπα, καθώς και τις κ.κ. Αθηνά Κυριακάκη-Σφακάκη, Κάκια Κοτζάμπαση, Αργυρώ και Ειρήνη Σταυρίδη για την εθελοντική συμμετοχή τους στην εκδήλωση.

