Στο Συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Προορισμός Κρήτη!» ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης κ. Αλέξης Καλοκαιρινός
Ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, κ. Αλέξης Καλοκαιρινός, παραβρέθηκε στο Συνέδριο με θέμα: «Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Προορισμός Κρήτη!», που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης, παρουσία της υπουργού Πολιτισμού κ. Όλγας Κεφαλογιάννη και της υφυπουργού Πολιτισμού κ. Έλενας Ράπτη, το οποίο παρουσίασε ο Δημοσιογράφος κ. Νίκος Χατζηνικολάου.
Ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, κ. Αλέξης Καλοκαιρινός, είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει πτυχές από το όραμα της Δημοτικής Αρχής για την παράλληλη αναπτυξιακή πορεία του Ηρακλείου και του τουρισμού, επισημαίνοντας πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως: «Το Ηράκλειο έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Το Ηράκλειο δεν είναι ένα τουριστικό χωριό, ούτε μπορεί να γίνει ένα τουριστικό χωριό. Πρέπει να προσδιορίσουμε πώς θέλουμε να σχεδιάσουμε τον τουρισμό για τα επόμενα χρόνια. Πρέπει να ξεπεράσουμε τις υστερήσεις και να αναπτύξουμε τις δυνατότητες της πόλης σε ό,τι αφορά στις αστικές υποδομές.».

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Δήμαρχος Ηρακλείου μίλησε για το αεροδρόμιο Καστελίου και τον Β.Ο.Α.Κ., τονίζοντας τον προβληματικό χαρακτήρα της οδικής σύνδεσης μεταξύ τους, η οποία θα δημιουργήσει, όπως ανέφερε, προβλήματα βιωσιμότητας στην πόλη, και ακόμη αναφέρθηκε στις συνεδριακές και αθλητικές υποδομές του Δήμου, την ξεχωριστή γαστρονομική ταυτότητα του Ηρακλείου το οποίο, όπως είναι γνωστό, αποτελεί διεθνή γαστρονομικό προορισμό της UNESCO, καθώς και στον Αναπτυξιακό Οργανισμό Ηρακλείου, ο οποίος αναμένεται να παίξει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη του τουρισμού στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης, σημειώνοντας εμφατικά πως: «Όλος ο σχεδιασμός θα πρέπει να εντάσσεται στο σκεπτικό μιας τεχνοκρατικά βιώσιμης ανάπτυξης, η οποία στην πραγματικότητα αφορά στην ανθεκτικότητα του τόπου και στην ικανότητα του νησιού και του Δήμου Ηρακλείου.».
Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από τον κ. Αλέξη Καλοκαιρινό στη στενή συνεργασία της Δημοτικής Αρχής με την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, αναφέροντας την ενεργή συμμετοχή του Δήμου στις διαδικασίες ένταξης της Κνωσού στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, αλλά και στην προγραμματική σύμβαση, που αναμένεται να υπογράψει ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης με το Υπουργείο Πολιτισμού και την Περιφέρεια Κρήτης για την παραχώρηση της αξιοποίησης των Ενετικών Τειχών στον Δήμο.

Ακόμη, στο περιθώριο του Συνεδρίου, ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την υπουργό Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη εν όψει της συνάντησής τους, η οποία θα πραγματοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα στην Αθήνα, στο Υπουργείο Τουρισμού.
Η υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, μίλησε μεταξύ άλλων για τον στόχο της ποιοτικής ανάπτυξης του τουρισμού με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, τις ευκαιρίες που παρέχει το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για τον ρόλο του Πολιτισμού στην ανάπτυξη του τουρισμού και για την αυστηροποίηση του πλαισίου, που διέπει την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων με την επιβολή συγκεκριμένων λειτουργικών προδιαγραφών.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου ήταν οι βιώσιμες υποδομές στον τουρισμό και τα ποιοτικά πλεονεκτήματα της Κρήτης, η κρουαζιέρα, το «yachting» και οι νέες αγορές, καθώς και τα κρητικά προϊόντα και ο θεματικός τουρισμός.
Στο Συνέδριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Capsis Astoria», το Σάββατο 20 Απριλίου 2024, συμμετείχαν, επίσης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Γιώργος Στρατάκος, ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, ο Πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Κρήτης, Δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Γιώργος Μαρινάκης, αυτοδιοκητικοί φορείς, εμπειρογνώμονες, ακαδημαϊκοί, παράγοντες της αγοράς και δημοσιογράφοι.



Το Συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Προορισμός Κρήτη!» πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, και διοργανώθηκε από τη «Next is Now» και τη «Dome Consulting Firm».
