Στο 24ο Γαβούστημα των Καππαδοκών στην Πλαγιά παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Δημήτρης Κυριακίδης
Στην Πλαγιά του Κιλκίς συγκεντρώθηκαν το διήμερο 23-24 Αυγούστου οι απανταχού Καππαδόκες στο ετήσιο Γαβούστημά τους, η φετινή διοργάνωση του οποίου συμβαδίζει χρονικά με την επέτειο των εκατό χρόνων από τη μετακίνηση των πρώτων προσφύγων της Καππαδοκίας στον ελλαδικό χώρο.
Την έναρξη του 24ου Γαβουστήματος, στον προαύλειο χώρο του πρώην Δημοτικού Σχολείου Πλαγιάς, κήρυξε ο Δήμαρχος Κιλκίς, κ. Δημήτρης Κυριακίδης, καλωσορίζοντας τους χίλιους πεντακόσιους και πλέον Καππαδόκες και τους Πολιτιστικούς Συλλόγους, θεματοφύλακες των παραδόσεων της Καππαδοκίας, που έδωσαν το παρών τους στο καθιερωμένο αντάμωμα.
Αναφερόμενος στους σκοπούς της πανελλήνιας σύναξης, ο Δήμαρχος Κιλκίς, κ. Δημήτρης Κυριακίδης, τόνισε πως: «Το Γαβούστημα μεταλαμπαδεύει στη νεότερη γενιά τις αξίες του ελληνορθόδοξου πολιτισμού, την ιστορία της καταγωγής, τη γλώσσα, τους χορούς, τη μουσική, τα ήθη και έθιμα της Καππαδοκίας, μπολιασμένες με το ιδιαίτερο θρησκευτικό συναίσθημα των ανθρώπων της, οι οποίοι, σε ό,τι αφορά στην περιοχή μας, εγκαταστάθηκαν μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών σε Πλαγιά, Αγία Παρασκευή, Νέο Αγιονέρι, Άνω, Μέσους και Κάτω Αποστόλους.», ενώ εκθειάζοντας τη γενικότερη συμβολή των Καππαδοκών στην οικονομική, βιομηχανική και πολιτιστική ανάταση του νεοελληνικού κράτους, ο κ. Κυριακίδης στάθηκε στις αρετές τους, στο μορφωτικό επίπεδο, στο ανήσυχο επιχειρηματικό πνεύμα και στη νοικοκυροσύνη τους, και, τέλος, αφού συνεχάρη τους διοργανωτές, τη Δημοτική Κοινότητα Πλαγιάς και τον τοπικό Πολιτιστικό Σύλλογο Μισσιωτών, τους ευχήθηκε, όπως σε όλους τους συντελεστές του 24ου Γαβουστήματος, να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα των παραδόσεων, με σεβασμό στο ιστορικό συνεχές, φωτίζοντας τα πολίσματα της Καππαδοκίας και την ψυχή των ανθρώπων της.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως τις διήμερες εκδηλώσεις του 24ου Γαβουστήματος επιδότησε με την αιγίδα του ο Δήμος Κιλκίς.




