Πραγματοποιήθηκε η τελετή μνήμης και τιμής εκείνων που θυσιάστηκαν κατά τη γερμανική κατοχή στη «Στοά Μακάσι», στο Ηράκλειο Κρήτης
Με συγκίνηση και παρουσία συγγενών των νεκρών, που κρατήθηκαν όμηροι στη «Στοά Μακάσι», πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου 15 Ιουνίου 2024 η τελετή μνήμης και τιμής στα Ενετικά Τείχη, στην οποία συμμετείχε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης κ. Αλέξης Καλοκαιρινός, τιμώντας όλους όσοι θυσιάστηκαν στη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής.
Ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, κ. Αλέξης Καλοκαιρινός, κατέθεσε στεφάνι στο μνημείο των πεσόντων και σε δήλωσή του αναφέρθηκε στις επώδυνες μνήμες, τονίζοντας πως πρέπει να τιμούμε τη μνήμη των νεκρών, σημειώνοντας πως: «Βρισκόμαστε στη «Στοά Μακάσι», τόπο συγκέντρωσης αιχμαλώτων Ελλήνων στη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, απ’ όπου οι άνθρωποι, οι οποίοι συλλαμβάνονταν, οδηγούνταν είτε σε εκτέλεση είτε σε εκπατρισμό στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και στον θάνατο. Αυτές είναι πάρα πολύ επώδυνες μνήμες και τις μνήμες αυτές οφείλουμε να τις συντηρούμε, οφείλουμε να τις διατηρούμε ζωντανές. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος για τον οποίο αυτός ο χώρος, που είναι χώρος μνήμης, χώρος των Ενετικών Τειχών, που είχε αυτή την τραγική χρήση στη διάρκεια των σκοτεινών χρόνων της κατοχής, τώρα θα ξαναγίνει μουσειακός χώρος, χώρος μνήμης, με τους χώρους τους οποίους οφείλουμε να τιμούμε τη μνήμη των νεκρών μας, να έχουμε αυτόν τον αναγκαίο σεβασμό στο παρελθόν και να υπολογίζουμε αυτό το παρελθόν στα κατοπινά μας βήματα, γιατί, βεβαίως, όλοι προχωράμε μπροστά, αλλά τους έχουμε μαζί μας, και αυτό νομίζω το αισθανόμαστε όλοι.».



Την επιμνημόσυνη δέηση τέλεσε ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ευγένιος, ενώ για το ιστορικό της ημέρας μίλησε ο κ. Παναγιώτης Μαρκόπουλος, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Κρήτης. Στην εκδήλωση μνήμης παραβρέθηκαν ακόμη οι Αντιπεριφερειάρχες κ.κ. Νίκος Συριγωνάκης και Στέλιος Βοριάς, ο βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ. και πρώην υπουργός κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο Αντιπρόεδρος της Π.Ε.Δ. Κρήτης και Δήμαρχος Μαλεβιζίου κ. Μενέλαος Μποκέας, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Νίκος Γιαλιτάκης, Μανόλης Χαιρέτης και Ρένα Παπαδάκη, η Αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ κ. Μάρα Παναγιωτάκη, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε Ηράκλειου κ. Μανόλης Μπελαδάκης, εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και φορέων της πόλης.

