Πραγματοποιήθηκε η ονοματοδοσία του Θεάτρου της Πύλης Βηθλεέμ και λέγεται πλέον: Ανοιχτό Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»
Με μια σεμνή τελετή, το απόγευμα της Τρίτης 2 Σεπτεμβρίου 2025, τέσσερα ακριβώς χρόνια από την ημερομηνία του θανάτου του Μίκη Θεοδωράκη, το θέατρο της Πύλης Βηθλεέμ πήρε το όνομα του μεγάλου δημιουργού, όπως ομόφωνα είχε αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου Κρήτης.
Λίγο πριν κάνει τα αποκαλυπτήρια της σήμανσης του χώρου ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, κ. Αλέξης Καλοκαιρινός, αναφέρθηκε στον Μίκη Θεοδωράκη, τονίζοντας πως: «Ο άνθρωπος αυτός, ο κορυφαίος Συνθέτης, ο διανοούμενος, ο πολιτικός σημάδεψε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας από τα μεταπολεμικά χρόνια και ιδιαίτερα της προδικτατορικής Ελλάδας, της Ελλάδας της δικτατορίας και της Ελλάδας της Μεταπολίτευσης σε όλη τη μακρά πορεία της.».
Επίσης, ο κ. Αλέξης Καλοκαιρινός επισήμανε πως: «Ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν αυτός, που με την μεγαλοφυία του, με το σθένος, με την παρρησία του, χαράκτηκε μέσα στο μυαλό και μέσα στην καρδιά των Ελλήνων. Ο Μίκης Θεοδωράκης δεν χωρούσε σε πολιτικούς χώρους, δεν χωρούσε και δεν χωρά μέσα σε σχήματα. Το μέγεθος του ήταν και θα έλεγα είναι τέτοιο, που ακόμη και ο βιολογικός θάνατος, ακριβώς τέσσερα χρόνια μετά, δεν είναι ακριβώς πιστευτός. Και, βέβαια, ο Θεοδωράκης είχε, έχει μια κρητική ρίζα και μια κρητική αναφορά, αλλά δεν είναι επιδίωξή μας να τον ιδιοποιηθούμε. Επιδίωξή μας είναι να τον έχουμε και εδώ, όπως βρίσκεται παντού στην Ελλάδα και πέρα από την Ελλάδα. Διότι, βέβαια, ο Μίκης Θεοδωράκης ανήκει στην ανθρωπότητα.», και ακόμη έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στο ότι ο Μίκης Θεοδωράκης είναι ένας Συνθέτης κλασικής μουσικής παγκόσμιας κλίμακας, καθώς και στις κρίσιμες στιγμές που ο Μίκης Θεοδωράκης ηγήθηκε στο έθνος και αποτέλεσε τη φωνή των Ελλήνων, τονίζοντας πως: «Αυτό υπήρξε και εξακολουθεί να είναι λυτρωτικό για την Ελλάδα.».

Ακόμη, ο κ. Καλοκαιρινός υπενθύμισε πως η ονοματοδοσία έγινε έπειτα από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μετά από πρόταση που κατάθεσε ο Πρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ κ. Κώστας Βαρβεράκης εκ μέρους της Ηράκλειας Πρωτοβουλίας, τονίζοντας πως: «Η πρόταση αυτή, που υιοθετήθηκε ομόφωνα και ομόψυχα, εκφράζει την πόλη.», και ακόμη επισήμανε τη γειτνίαση με το Κηποθέατρο «Μάνος Χατζιδάκις», λέγοντας πως: «Έτσι δημιουργείται μια συμμετρία, η οποία αντιστοιχεί στη συμμετρία με την οποία αυτοί οι δύο μεγάλοι της ελληνικής μουσικής έχουν εγγραφεί στο μυαλό και στην καρδιά όλων μας. Που είχαν μια σχέση έλξης και άπωσης, αλλά σε κάθε περίπτωση αμοιβαίας αναγνώρισης. Και εδώ είμαστε στο πεδίο της κοινής αναγνώρισης και της ευγνωμοσύνης, την οποία εκφράζουμε απόψε και εφεξής στον Μίκη Θεοδωράκη.».
Επίσης, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, κ. Ρένα Παπαδάκη, από την πλευρά της ευχαρίστησε τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης και τον εξαιρετικό ερμηνευτή κ. Γιάννη Κασσωτάκη, που έντυσαν μουσικά την εκδήλωση, και ακόμη ανάφερε πως: «Η τελετή εντάσσεται στο Φεστιβάλ των Τειχών του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης. Δίνουμε το όνομα του μεγάλου μας μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη στο Θέατρο της Πύλης Βηθλεέμ και αποφασίσαμε αυτή η τελετή να γίνει στις 2 Σεπτεμβρίου, γιατί σήμερα συμπληρώνονται ακριβώς τέσσερα χρόνια από τις 2 Σεπτεμβρίου 2021, όταν έφυγε ο σπουδαίος δημιουργός. Έτσι, σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το Θέατρο της Πύλης Βηθλεέμ, το οποίο φιλοξενεί πάρα πολλές εκδηλώσεις σχεδόν καθημερινά την καλοκαιρινή περίοδο, από δω και πέρα θα ονομάζεται Ανοικτό Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης», στην Πύλη Βηθλέεμ.».

Στη σεμνή τελετή παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Νίκος Γιαλιτάκης και Γιώργος Τσαγκαράκης, ο Πρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ και της Ηράκλειας Πρωτοβουλίας κ. Κώστας Βαρβεράκης, η Αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ κ. Μάρα Παναγιωτάκη, ο πρώην Αντιδήμαρχος κ. Μανόλης Βασιλάκης και μέλη της Ηράκλειας Πρωτοβουλίας.

