ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Saturday | 27 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Βόρειος Τομέας Κοινωνία

Πλήθος κόσμου στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Μικρασιατικού Συλλόγου «Άγιος Γεώργιος» Νέου Ψυχικού

Ο Μικρασιατικός Σύλλογος «Άγιος Γεώργιος» Νέου Ψυχικού, του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού, έκοψε σήμερα το μεσημέρι, Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2024, την Πρωτοχρονιάτικη πίτα του, σε μια όμορφη εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Μεζεδοποτείο «Μαρκίζα», στο Χαλάνδρι.

Ρεπορτάζ-Φωτογραφίες: Παναγιώτα Σούγια

Την εκδήλωση προλόγισε η Γενική Γραμματέας του Μικρασιατικού Συλλόγου «Άγιος Γεώργιος» Νέου Ψυχικού κ. Ελισσάβετ Βεντούρα, λέγοντας μεταξύ άλλων πως: «Σας καλωσορίζουμε στην κοπή της πίτας του Συλλόγου Μικρασιατών «Ο Άγιος Γεώργιος» Νέου Ψυχικού. Ο Σύλλογος ιδρύθηκε τον Γενάρη του 2015, με στόχο να ενημερώσει τους Μικρασιάτες του Δήμου μας, καθώς και να καλλιεργήσει σχέσεις επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μελών του. Είναι η πρώτη μας εκδήλωση σαν νέο Διοικητικό Συμβούλιο, που αναλάβαμε τον Νοέμβριο του 2023, μετά από τις αρχαιρεσίες, στις 12 Νοεμβρίου 2023. Επίσης, τον Σύλλογό μας τον ίδρυσε η Πρόεδρός μας κ. Κωνσταντίνα Μακαντάση, το 2015. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για την προσέλευσή σας.».

Αμέσως μετά τον λόγο έλαβε η Πρόεδρος του Μικρασιατικού Συλλόγου «Ο Άγιος Γεώργιος» Νέου Ψυχικού, κ. Κωνσταντίνα Μακαντάση, η οποία ανέφερε πως: «Για ακόμη μία χρονιά βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να καλωσορίσουμε τον νέο χρόνο, έχοντας ως παρακαταθήκη τις καλές αναμνήσεις του προηγούμενου, και με την ελπίδα ότι οι δύσκολες στιγμές του θα μας βοηθήσουν να γίνουμε πιο ώριμοι και να αντιμετωπίσουμε με σοφία και δύναμη τις νέες προκλήσεις, που μας περιμένουν.
Κάθε νέος χρόνος σηματοδοτεί μια νέα αρχή. Είναι η στιγμή που αναζητούμε τις πραγματικές ανάγκες του εαυτού μας, που θέτουμε νέους στόχους και προσπαθούμε να τους υλοποιήσουμε.
Το να βρεθούμε μαζί είναι, επίσης, μία αρχή, το να παραμείνουμε μαζί είναι μία πρόοδος και το να δουλέψουμε μαζί είναι επιτυχία. Αυτά τα λόγια του Αμερικανού Χένρυ Φορντ, ο Σύλλογός μας τα έχει ως Αρχή στην προσπάθεια να υλοποιήσουμε τους στόχους μας, που είναι η διατήρηση και διάδοση της Μικρασιατικής ιδέας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Εγώ, ως Πρόεδρος του Μικρασιατικού Συλλόγου «Άγιος Γεώργιος» Νέου Ψυχικού, του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού, και τα νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, σας καλωσορίζουμε σήμερα σε αυτόν τον ωραίο χώρο, για να κόψουμε την πρωτοχρονιάτικη πίτα μας, να ανταλλάξουμε τις ευχές μας και να θέσουμε εκ νέου τα θεμέλια για την υλοποίηση των στόχων μας.

Γιατί μόνο όλοι μαζί, με τη συλλογικότητα ως εργαλείο, μπορούμε στρατηγικά, εμπνευσμένοι και συντονισμένοι, να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην προσπάθειά μας να διασώσουμε και να διαδώσουμε τον Μικρασιατικό Πολιτισμό μας και να υμνήσουμε τις αλησμόνητες πατρίδες και το μεγαλείο της Μικράς Ασίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της χρονιάς, το οποίο αποτελεί όραμα του Συλλόγου μας, από την πρώτη στιγμή που συστάθηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, την επίσκεψη στα άγια χώματα του τόπου μας. Μία εκδρομή με προορισμό την Αττάλεια, που εμπνεύστηκε ο Σύλλογός μας, αναλαμβάνοντας τη διοργάνωση, με τη βοήθεια της Ομοσπονδίας μας και της Εταιρείας Μεσογειακού Πολιτισμού, και με τη συμμετοχή και άλλν Μικρασιατικών Συλλόγων, από Μαρούσι, Πεντέλη, Νέα Ιωνία, Νέα Φιλαδέλφεια-Νέα Χαλκηδόνα, Αιγάλεω και άλλες περιοχές.
Αυτό το ταξίδι διοργανώνεται για να γιορτάσουμε, στην αγαπημένη μας πατρίδα, δύο μεγάλες γιορτές της Χριστιανοσύνης, που φέτος πέφτουν μαζί: Την Κυριακή της Ορθοδοξίας, στις 24 Μαρτίου, και την 25η Μαρτίου, τη μεγάλη μέρα που γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και τον ξεσηκωμό των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Τούρκου δυνάστη για ελευθερία και αυτοδιάθεση.
Η εκδρομή μας θα αρχίσει από τη Χίο, όπου θα πάμε αεροπορικώς από Αθήνα. Θα συνεχιστεί στον Τσεσμέ, όπου θα γίνει ένα μεγάλο Μικρασιατικό γλέντι με ζωντανή μουσική και αναφορά στις παραδόσεις μας. Στα ηρωικά Βουρλά θα λειτουργηθούμε στον ιερό Ναό της Παναγίας της Βουρλιώτισσας, που με μεγάλη επιμονή και πίστη έφτιαξε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Βρυούλων κ.κ. Παντελεήμων, 100 χρόνια μετά την κατάρρευση του πρώτου τρίκλιτου ναού με το ιδιαίτερης καλλιτεχνικής σημασίας ξύλινο σκαλιστό τέμπλο, δηλαδή της Μητρόπολης των Βουρλών, που έκαψαν οι Τσέτες με την καταστροφική τους μανία. Ο κ. Παντελεήμων θα μας κάνει την τιμή να ανοίξει τον ναό για εμάς.
Το βράδυ της 25ης Μαρτίου θα αναχωρήσουμε για το Παμούκαλε και την επομένη θα φύγουμε για Αττάλεια, όπου το απόγευμα θα γίνει Εσπερινός και Επιμνημόσυνη δέηση για τον αείμνηστο Μακαριστό Σωτήριο, στον Άγιο Αγάπιο.

Οι εκδηλώσεις που προγραμματίζει ο Σύλλογός μας για το 2024 δεν σταματούν σε αυτό το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός.
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο ετοιμάζει με κέφι και μεράκι έναν αποκριάτικο χορό, εκδρομές, όπως τον γύρο της πανέμορφης Λακωνικής Μάνης, παρουσιάσεις με ιδιαίτερες θεματολογίες, όπως η Συνθήκη της Λοζάνης, την καθιερωμένη γιορτή μας έξω από τον Άγιο Γεώργιο τον μήνα της μνήμης Σεπτέμβριο, και άλλες εκδηλώσεις. Επίσης, φέτος προγραμματίζουμε την ένταξη της περσινής πετυχημένης παράστασής μας, με τον τίτλο: «Μια Πατρίδα στην Καρδιά», στο φεστιβάλ Αμαρουσίου, με παλιές και νέες μαρτυρίες Μικρασιατικών οικογενειών.
Στην προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων του Συλλόγου μας είχαμε και έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Αττικής, και, ιδιαίτερα, την προσωπική βοήθεια της Αντιπεριφερειάρχη Βορείου Τομέα Αθήνας κ. Λουκίας Κεφαλογιάννη, την οποία ευχαριστούμε από καρδιάς.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα έχουμε και τη βοήθεια του νέου μας Δημάρχου Φιλοθέης-Ψυχικού κ. Χαράλαμπου Μπονάτσου, τον οποίο καλωσορίζουμε στα νέα του καθήκοντα και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία.
Ο μεγάλος Νομπελίστας ποιητής μας, ο Βουρλιώτης Γιώργος Σεφέρης, είχε πει: «Σ’ αυτόν τον κόσμο, που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους.». Και εμείς χρειαζόμαστε όλους εσάς δίπλα μας, με την υπόσχεση ότι θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για όλα όσα οραματίζεστε και οραματιζόμαστε.
Καλή χρονιά με υγεία και μόνο χαρές σε όλον τον κόσμο.».

Κατόπιν, πραγματοποιήθηκε η ευλογία της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου από τον π. Ιωάννη, του Ιερού Ναού του Αγίου Γεωργίου Νέου Ψυχικού,

και στη συνέχεια η Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Κωνσταντίνα Μακαντάση έκοψε το πρώτο κομμάτι της πίτας αφιερώνοντάς το στην Παναγία και το δεύτερο στον σύλλογο.

Ακολούθως, κομμάτια πρωτοχρονιάτικης πίτας έκοψαν και ευχήθηκαν:

Ο Δήμαρχος Φιλοθέης-Ψυχικού κ. Χαράλαμπος Μπονάτσος,

η Αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθήνας και μέλος του συλλόγου κ. Λουκία Κεφαλογιάννη,

η βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΚΙΝ.ΑΛΛ. κ. Μιλένα Αποστολάκη,

ο Πρόεδρος της Τ.Ο. Ν.Δ. κ. Γιάννης Παπαγεωργίου,

ο Γραμματέας της Τ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΚΙΝ.ΑΛΛ. Φιλοθέης-Ψυχικού κ. Χάρης Αλεβιζόπουλος,

οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης «Προάστειο Πρότυπο» του κ. Δημήτρη Γαλάνη κ.κ. Ελένη Ζέππου

και Ελισσάβετ-Ελένη Δημουλά,

ο Ταμίας της Ομοσπονδίας Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας κ. Κώστας Αναγνωστάκης,

ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Σπάρτης Μικράς Ασίας κ. Κοσμάς Χατόγλου, ο οποίος βρήκε το φλουρί, λαμβάνοντας ως ενθύμιο μια εικόνα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ της Ιεράς Μονής Πανορμίτη Σύμης, δωρεά από τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Νέου Ψυχικού,

ο Έφορος του Πρώτου εν Ελλάδι Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών (στην Καλλιθέα) κ. Αλέξανδρος Καρατζάς,

ο Πρόεδρος του Μικρασιατικού Πολιτιστικού Συλλόγου Μελισσίων «Άγιος Γεώργιος Γκιούλμπαξε» κ. Παναγιώτης Γκατζόλης,

ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Καππαδοκών «Η Νέα Σινασός» κ. Γιάννης Τριανταφυλλίδης,

η εκπρόσωπος του Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών Αμαρουσίου και Πρόεδρος της Φιλοζωικής Αμαρουσίου κ. Μαριάννα Ζερβάκη

και η πρώην Αντιπρόεδρος του Μικρασιατικού Συλλόγου «Άγιος Γεώργιος» Νέου Ψυχικού κ. Δέσποινα Κατσαρέα-Ψηλιώτη, στην οποία η κ. Μακαντάση προσέφερε μια αναμνηστική φωτογραφία.

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με ζωντανή μουσική, εκλεκτό φαγητό και ποτό, φέρνοντας τους παρευρισκόμενους συνδαιτημόνες πιο κοντά.

Ακολουθούν διάφορα φωτογραφικά στιγμιότυπα από την εκδήλωση: