ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Δευτέρα | 4 Νοεμβρίου 2024
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Επισκέψεις της Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας Δυτικής Ελλάδας σε κοινωνικές δομές της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

Η Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, κ. Γεωργία Ντάτσικα, ολοκλήρωσε τις προσωπικές της επισκέψεις σε κοινωνικές δομές της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, οι οποίες βρίσκονται υπό την εποπτεία της και χρηματοδοτούνται ετησίως από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ως οικονομική ενίσχυση.
Ιόνια Νησιά Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στο πλευρό των κοινωνικών δομών και των ευπαθών ομάδων σε όλα τα νησιά

Υλοποιώντας το πρόγραμμά της όσον αφορά στην κοινωνική πολιτική, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων συμμετείχε, μέσω του Κοινωνικού Παρατηρητηρίου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και του Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας «ΑΠΟΠΛΟΥΣ» και στο πλαίσιο των συνεργασιών της με τους κοινωνικούς φορείς, στην εκδήλωση του Δήμου Αργοστολίου στην Κεφαλονιά.
Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνάντηση της Δημάρχου Σερρών με τα νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών

Με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών συναντήθηκε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024 η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, σε μια εθιμοτυπική συνάντηση, που είχε ως σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας του Δήμου και του εμπορικού κόσμου της πόλης.

Εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής η Σ.Μ.Π.Ε. του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, που αφορά στο ιστορικό Κτήμα Τατοΐου

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, που αφορά στο ιστορικό Κτήμα Τατοΐου, κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, και, παράλληλα, έγιναν αποδεκτές οι διορθώσεις-παρατηρήσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Διονύσου.

Τις συμβάσεις δύο νέων έργων, ύψους 4 εκ. ευρώ, υπέγραψε ο Δήμαρχος Αργοστολίου κ. Θεόφιλος Μιχαλάτος

Ο Δήμαρχος Αργοστολίου, κ. Θεόφιλος Μιχαλάτος, υπέγραψε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024 δύο συμβάσεις για την εκτέλεση δύο μεγάλων έργων, που αφορούν στις αποκαταστάσεις και στην αντιμετώπιση των ζημιών από τις δυσμενείς συνέπειες της φυσικής καταστροφής, που υπέστη ο Δήμος Αργοστολίου τον Σεπτέμβρη του 2020, από κοινού με τον ανάδοχο κ. Λάμπρο Σπυράτο και την εταιρεία ΠΛΑΤΕΙΕΣ Α.Ε., με συνολικό προϋπολογισμό τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ.

Το Γραφείο Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης συμμετείχε στις Τουριστικές Εκθέσεις της Ουτρέχτης και της Αμβέρσας

Οι εκπρόσωποι του Ρεθύμνου, κ.κ. Κωστής Γασπαράκης / Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τουρισμού και Βαγγέλης Αρχοντάκης / Στέλεχος του Γραφείου Τουρισμού Δήμου Ρεθύμνης, στο πλαίσιο των Β2Β συναντήσεων, παρουσίασαν τις δυνατότητες του Ρεθύμνου στον εναλλακτικό τουρισμό. σε τουριστικούς πράκτορες και εκπροσώπους Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.Από τις...
Βόρειος Τομέας Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνεχίζεται εντατικά η περισυλλογή εγκαταλελειμμένων οχημάτων στον Δήμο Βριλησσίων

Από τις αρχές Ιανουαρίου 2024 μέχρι σήμερα έχουν περισυλλεγεί με την προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία συνολικά 34 οχήματα. Πρόκειται για οχήματα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους για μεγάλο χρονικό διάστημα είχαν αφήσει σε δρόμους, αλλά και κοινόχρηστους χώρους της πόλης.Με την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων από τα Βριλήσσια αποτρέπεται η δημιουργία εστιών μόλυνσης στις γειτονιές. Η περισυλλογή τους απελευθερώνει Δημόσιο Χώρο, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν στη βελτίωση της εικόνας της πόλης και στην εύρυθμη λειτουργία της. Τα οχήματα, που περισυλλέγονται, οδηγούνται στην ανακύκλωση, με αποτέλεσμα να ανακτάται το...
Εικαστικά Κεντρικός Τομέας

Παρατείνεται έως τις 30 Απριλίου η έκθεση: Γιώργος Ξένος «Τόποι περισυλλογής», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μετά από την ενθουσιώδη ανταπόκριση του κοινού, παρατείνεται έως τις 30 Απριλίου η έκθεση: Γιώργος Ξένος «Τόποι περισυλλογής», η οποία παρουσιάζεται στην Υπηρεσιακή Αυλή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, σε επιμέλεια της κ. Άννας Καφέτση.

Γιώργος Ξένος, «Σκεπτόμενος», μελάνι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ., 2017.

Με κορμό τη ζωγραφική σε χαρτί, η έκθεση περιλαμβάνει 102 έργα διαφόρων περιόδων, που στην πλειονότητά τους βγαίνουν για πρώτη φορά στο φως από το Αρχείο του καλλιτέχνη. Παρουσιάζονται μεγάλων διαστάσεων επίτοιχα πολύπτυχα και εγκαταστάσεις, που συγκροτούνται ως επιμέρους ανοιχτά αρχεία, σειρές σχεδίων με πολυάριθμες παραλλαγές του ίδιου θέματος και βιβλία-σημειωματάρια από την παραμονή του στο Βερολίνο έως σήμερα. Επίσης, εκτίθενται ψηφιακές φωτογραφίες και σύντομα βίντεο «τραβηγμένα» από κινητό, που αποτελούν μια άγνωστη καλλιτεχνική πτυχή του πολυδιάστατου έργου του ζωγράφου.

Πρόσωπα ‒ αριθμοί, 2015-2016, 38 ζωγραφικά έργα σε λυτά μη αριθμημένα φύλλα, ακρυλικό σε χαρτόνι κανσόν, 102 x 72 εκ. έκαστο (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)
Ερινύες, 2011, Ακρυλικό σε χαρτόνι κανσόν (30 τεμάχια, 100 x 70 εκ. έκαστο), Μεταβλητές διαστάσεις (Φωτογραφία: Δημήτρης Γλύκας)
Μαύρος καθρέφτης, 2013, Καθρέφτης, πηλός, 18,5 x 27 x 14 εκ. (Φωτογραφία: Δημήτρης Γλύκας)

Μιλώντας για τη σημαντική αυτή έκθεση, η επιμελήτριά της, κ. Άννα Καφετσή είπε πως: «Με το θέμα τους, χωρίς το θέμα και ενάντια σε αυτό, οι αρχειακοί τόποι των έργων δημιουργούν διακριτές νησίδες τάξης και μαζί αταξίας στον εκθεσιακό χώρο, που γεννούν πολλαπλές ερμηνείες, εσωτερικές διαδρομές σκέψης και σιωπής, μια λαχτάρα για μνήμη και αναγωγή στην αρχή. Στο κέντρο του τίθεται σε κυκλική διάταξη η υπερμεγέθης εικαστική εγκατάσταση «Χώροι περισυλλογής», από την οποία η έκθεση δανείζεται εν μέρει τον τίτλο της.
Με πυρήνα τον εσωστρεφή αυτό κύκλο στοχασμού, που είναι επισκέψιμος από τον θεατή, η ίδια η έκθεση σχεδιάστηκε επιμελητικά γύρω από την ιδέα ενός κλειστού/ανοιχτού αρχείου εικόνων, ήχων και εννοιών, που κρύπτεται και φανερώνεται, ως σκηνή και ως άβατο.
Δημόσιες «τοιχογραφίες» χωρίς όρια εναλλάσσονται με ζωγραφικές «μινιατούρες» και απροσπέλαστα αρχεία σχεδίων. Αρχετυπικές εικόνες του οίκου και άδειων εσωτερικών, λαβύρινθοι, άνθρωποι-αριθμοί, σκιές, κρυπτικές καταγραφές, γρίφοι, δημιουργούν μέσα από ατέρμονες επαναλήψεις, ανησυχητικές τοπογραφίες εγκλεισμού και διάνοιξης, περισυλλογής και κατάδυσης στον εαυτό, σε μαύρο/άσπρο. Το όνειρο, ως ακατάληπτη γραφή σε εικόνες, δεν ονειροπολεί, σκέπτεται. Κρύβει ιερόγλυφα του τραύματος και αποκαλύπτει φόβους και εμμονές. Το ακέφαλο σώμα μάς κοιτάζει από το βάθος του μαύρου καθρέφτη. Η ψυχαναλυτική ανάγνωση εγκαθίσταται μέσα στο πλήθος των θεατρικών σκηνών. Γενεαλογίες μοναχικών σκεπτόμενων απέναντι στον μέλανα ήλιο και ανώνυμα πλήθη χωρίς πρόσωπο αλληγορούν καταστροφές της ιστορίας και την εξορία τους. Η αρχειακή τους συνθήκη κινητοποιεί έναν πολιτικό χώρο πέρα από το θέμα και την εικονογραφία. Η μπλε μινιατούρα, παράταιρη, μοναδική χωρίς αρχειακή οικογένεια ονομάζει το χρώμα. Και ο εξόριστος ποιητής μας παρατηρεί από το βάθρο.
Η έκθεση δεν επιβάλλει τη δική της ανάγνωση. Ούτε καν αυτή του δημιουργού του αρχείου. Θα ήθελε να αφήσει μόνους τους θεατές απέναντι στο έργο που τους κοιτάζει, να το αφήσει μόνο μαζί τους. Να περάσουν μέσα σε σιωπή δίπλα του, σαν άλλη αρχειακή σειρά, δίνοντας χρόνο στην περισυλλογή. Κι αυτή να είναι η δική της ηθική και πολιτική δήλωση.».

Μεσημέρι, 2020, Βίντεο σε τάμπλετ διαστάσεων 10,52 x 18,52 εκ., ασπρόμαυρο, ήχος, διάρκεια
1΄:72΄΄ σε λούπα (Βιντεοστιγμιότυπο: Γιώργος Ξένος, Μάκης Φάρος)
Σκιές, 2016-2019, Αρ. αρχείου/Σκιές: 3/2018, υδατόχρωμα, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ. 2, 5-7, 9, 11-13, 15/2018, 19/2017, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ. έκαστο 14/2018, 22/2016, μελάνι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ. έκαστο (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)
Τόποι περισυλλογής, 2016-2017, (Μερική άποψη) Εγκατάσταση: 90 ζωγραφικά έργα, ακρυλικό σε χαρτόνι κανσόν, 102 x 72 εκ. έκαστο, 30 ξύλινα καβαλέτα διαστάσεων 300 x 50 εκ. έκαστο, Μεταβλητές διαστάσεις (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε πως στο πλαίσιο της έκθεσης, έχουν προγραμματιστεί δύο συναντήσεις του Ζωγράφου κ. Γιώργου Ξένου με τους επισκέπτες: την Πέμπτη 2 και, επίσης, την Πέμπτη 16 Μαρτίου, στις 7 μ.μ., με ελεύθερη είσοδο.

Ξερή γη, 2019-2020, Ακρυλικό σε χαρτόνι κανσόν (64 τεμάχια, 102 x 72 εκ. έκαστο), Μεταβλητές διαστάσεις (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)

Ακόμη, επισημαίνουμε πως οι τιμές εισιτηρίου έχουν διαμορφωθεί ως εξής:
5 ευρώ και 3 ευρώ για μαθητές 6 ετών και άνω, φοιτητές Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων σχολών, άτομα μεγαλύτερα των 65 ετών, ανέργους με την επίδειξη κάρτας Ο.Α.Ε.Δ. και πολύτεκνους.
Επιπλέον, κάθε Πέμπτη η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Τέλος, διευκρινίζουμε πως η Έκθεση θα παραμείνει κλειστή στις 25 Μαρτίου, καθώς και από τη Μεγάλη Πέμπτη έως και την Τρίτη του Πάσχα, 18 Απριλίου.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 12:00-20:00.
Πέμπτη: 12:00-22:00 (είσοδος ελεύθερη).
Δευτέρα κλειστά.

Ο ποιητής, 27.8.2018, Μελάνι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ. (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)

Σε ό,τι αφορά στο πλούσιο βιογραφικό του Ζωγράφου, κ. Γιώργου Ξένου, αναφέρουμε ενδεικτικά πως:
Ο Γιώργος Ξένος γεννήθηκε το 1953 στην Αθήνα.
Από το 1976 έως το 1982 σπούδασε στην École nationale supérieure des Beaux-Arts–Section des arts plastiques (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών–Τμήμα Εικαστικών Τεχνών) στο Παρίσι.
Από το 1988 έως το 1992 έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο.
Έχοντας τα εργαστήριά του σε Ανατολικό και Δυτικό Βερολίνο, βίωσε τα ιστορικά γεγονότα της πτώσης του Τείχους.
Από το 1993 ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Έργα του έχουν εκτεθεί σε μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Γιώργος Ξένος (Φωτογραφία: Στέλιος Σκοπελίτης)