ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Κυριακή | 15 Ιουνίου 2025
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Αστυνομικό Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ο Δήμος Δράμας παραχώρησε ένα λεωφορείο στη Διεύθυνση Αστυνομίας Δράμας για τις ανάγκες της υπηρεσίας

Ο Δήμος Δράμας, στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας με τις κρατικές αρχές και της έμπρακτης στήριξης στο έργο της Ελληνικής Αστυνομίας, προχώρησε στην παραχώρηση ενός λεωφορείου ιδιοκτησίας του στη Διεύθυνση Αστυνομίας Δράμας.
Κοινωνία Παιδεία Πειραιάς Τοπική Αυτοδιοίκηση

Τοποθέτηση δύο αναβατορίων για ΑμεΑ από τον Δήμο Πειραιά σε σχολικές μονάδες των Καμινίων

Με σταθερό προσανατολισμό στην ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση και στη βελτίωση των σχολικών υποδομών, ο Δήμος Πειραιά προχώρησε στην τοποθέτηση δύο σύγχρονων αναβατορίων για άτομα με αναπηρία σε σχολικές μονάδες της πόλης.
Κοινωνία Πειραιάς Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

70 νέα δέντρα φυτεύτηκαν από τον Δήμο Πειραιά με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Με σεβασμό προς το περιβάλλον και όραμα για έναν πιο βιώσιμο και ανθρώπινο Πειραιά, ο Δήμος Πειραιά προχώρησε την Πέμπτη 5 Ιουνίου 2025 σε μια σημαντική περιβαλλοντική δράση, φυτεύοντας 70 νέα δέντρα στην πόλη, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.

Ξεκίνησε τη λειτουργία της η Κινητή Μονάδα του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Λεβαδέων

Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η έναρξη λειτουργίας της Κινητής Μονάδας του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Λεβαδέων. Με την ευκαιρία αυτή, παρουσία του Δημάρχου κ. Δημήτρη Καραμάνη και της Αντιδημάρχου κ. Κατερίνας Παπαβασιλείου, έγινε παρουσίαση και ενημέρωση στους κατοίκους της Χαιρώνειας, του Κυριακίου, του Αγίου Γεωργίου και της Δαύλειας.

Εργασίες μετατόπισης μετρητικού στεγανού για την κατασκευή νέου γηπέδου 5X5 στην οδό Βορείου Ηπείρου του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης

Ο Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης, στο πλαίσιο της βελτίωσης και ανάπτυξης των αθλητικών υποδομών του Δήμου, προχωρά στην κατασκευή νέου γηπέδου ποδοσφαίρου 5X5 στην οδό Βορείου Ηπείρου, στη Λυκόβρυση.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο προληπτικός οδοντιατρικός έλεγχος στα παιδιά των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών του Δήμου Αμαρουσίου

Η δράση πραγματοποιήθηκε από εθελοντές οδοντιάτρους του Δημοτικού Κοινωνικού Πολυιατρείου, με στόχο την έγκαιρη διάγνωση και πρόληψη προβλημάτων στοματικής υγείας.Συνολικά, εξετάστηκαν 233 παιδιά στον χώρο των Παιδικών Σταθμών, τηρουμένων όλων των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας, και κατόπιν έγγραφης συγκατάθεσης των γονέων.Ο προληπτικός οδοντιατρικός έλεγχος...
Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ολοκλήρωση φύτευσης στην πλατεία Κοιμήσεως Θεοτόκου και συμπληρωματική φύτευση στην πλατεία Δημάρχου Παναγιώτη Μακρή στην Καισαριανή

Επιπλέον, ανθεκτικοί θάμνοι με ποικίλο φύλλωμα, καθώς και είδη με πλούσια ανθοφορία σε διαφορετική εποχή, ώστε να υπάρχει χρώμα όλον τον χρόνο. Επίσης, έχουν φυτευτεί πολλά ποώδη, όπως: κάρεξ, δεντρολίβανο, λεβάντα κ.λπ.. Επιπλέον, έγινε επαναφύτευση στην πλατεία Παναγιώτη Μακρή. Στο πλαίσιο αυτό φυτεύτηκαν γεράνια και έρπον δεντρολίβανο γύρω από την ελιά.Παρακαλούνται οι συνοδοί των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς να χρησιμοποιούν το λουράκι και να αποφεύγεται η διάβαση από μεγάλους και μικρούς μέσα από τα παρτέρια, καθώς παρατηρούνται εκτεταμένες καταστροφές σε ποώδη και θάμνους, καθώς με μεγαλύτερη προσοχή από όλες όλους μπορούμε...
Εικαστικά Κεντρικός Τομέας

Παρατείνεται έως τις 30 Απριλίου η έκθεση: Γιώργος Ξένος «Τόποι περισυλλογής», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μετά από την ενθουσιώδη ανταπόκριση του κοινού, παρατείνεται έως τις 30 Απριλίου η έκθεση: Γιώργος Ξένος «Τόποι περισυλλογής», η οποία παρουσιάζεται στην Υπηρεσιακή Αυλή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, σε επιμέλεια της κ. Άννας Καφέτση.

Γιώργος Ξένος, «Σκεπτόμενος», μελάνι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ., 2017.

Με κορμό τη ζωγραφική σε χαρτί, η έκθεση περιλαμβάνει 102 έργα διαφόρων περιόδων, που στην πλειονότητά τους βγαίνουν για πρώτη φορά στο φως από το Αρχείο του καλλιτέχνη. Παρουσιάζονται μεγάλων διαστάσεων επίτοιχα πολύπτυχα και εγκαταστάσεις, που συγκροτούνται ως επιμέρους ανοιχτά αρχεία, σειρές σχεδίων με πολυάριθμες παραλλαγές του ίδιου θέματος και βιβλία-σημειωματάρια από την παραμονή του στο Βερολίνο έως σήμερα. Επίσης, εκτίθενται ψηφιακές φωτογραφίες και σύντομα βίντεο «τραβηγμένα» από κινητό, που αποτελούν μια άγνωστη καλλιτεχνική πτυχή του πολυδιάστατου έργου του ζωγράφου.

Πρόσωπα ‒ αριθμοί, 2015-2016, 38 ζωγραφικά έργα σε λυτά μη αριθμημένα φύλλα, ακρυλικό σε χαρτόνι κανσόν, 102 x 72 εκ. έκαστο (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)
Ερινύες, 2011, Ακρυλικό σε χαρτόνι κανσόν (30 τεμάχια, 100 x 70 εκ. έκαστο), Μεταβλητές διαστάσεις (Φωτογραφία: Δημήτρης Γλύκας)
Μαύρος καθρέφτης, 2013, Καθρέφτης, πηλός, 18,5 x 27 x 14 εκ. (Φωτογραφία: Δημήτρης Γλύκας)

Μιλώντας για τη σημαντική αυτή έκθεση, η επιμελήτριά της, κ. Άννα Καφετσή είπε πως: «Με το θέμα τους, χωρίς το θέμα και ενάντια σε αυτό, οι αρχειακοί τόποι των έργων δημιουργούν διακριτές νησίδες τάξης και μαζί αταξίας στον εκθεσιακό χώρο, που γεννούν πολλαπλές ερμηνείες, εσωτερικές διαδρομές σκέψης και σιωπής, μια λαχτάρα για μνήμη και αναγωγή στην αρχή. Στο κέντρο του τίθεται σε κυκλική διάταξη η υπερμεγέθης εικαστική εγκατάσταση «Χώροι περισυλλογής», από την οποία η έκθεση δανείζεται εν μέρει τον τίτλο της.
Με πυρήνα τον εσωστρεφή αυτό κύκλο στοχασμού, που είναι επισκέψιμος από τον θεατή, η ίδια η έκθεση σχεδιάστηκε επιμελητικά γύρω από την ιδέα ενός κλειστού/ανοιχτού αρχείου εικόνων, ήχων και εννοιών, που κρύπτεται και φανερώνεται, ως σκηνή και ως άβατο.
Δημόσιες «τοιχογραφίες» χωρίς όρια εναλλάσσονται με ζωγραφικές «μινιατούρες» και απροσπέλαστα αρχεία σχεδίων. Αρχετυπικές εικόνες του οίκου και άδειων εσωτερικών, λαβύρινθοι, άνθρωποι-αριθμοί, σκιές, κρυπτικές καταγραφές, γρίφοι, δημιουργούν μέσα από ατέρμονες επαναλήψεις, ανησυχητικές τοπογραφίες εγκλεισμού και διάνοιξης, περισυλλογής και κατάδυσης στον εαυτό, σε μαύρο/άσπρο. Το όνειρο, ως ακατάληπτη γραφή σε εικόνες, δεν ονειροπολεί, σκέπτεται. Κρύβει ιερόγλυφα του τραύματος και αποκαλύπτει φόβους και εμμονές. Το ακέφαλο σώμα μάς κοιτάζει από το βάθος του μαύρου καθρέφτη. Η ψυχαναλυτική ανάγνωση εγκαθίσταται μέσα στο πλήθος των θεατρικών σκηνών. Γενεαλογίες μοναχικών σκεπτόμενων απέναντι στον μέλανα ήλιο και ανώνυμα πλήθη χωρίς πρόσωπο αλληγορούν καταστροφές της ιστορίας και την εξορία τους. Η αρχειακή τους συνθήκη κινητοποιεί έναν πολιτικό χώρο πέρα από το θέμα και την εικονογραφία. Η μπλε μινιατούρα, παράταιρη, μοναδική χωρίς αρχειακή οικογένεια ονομάζει το χρώμα. Και ο εξόριστος ποιητής μας παρατηρεί από το βάθρο.
Η έκθεση δεν επιβάλλει τη δική της ανάγνωση. Ούτε καν αυτή του δημιουργού του αρχείου. Θα ήθελε να αφήσει μόνους τους θεατές απέναντι στο έργο που τους κοιτάζει, να το αφήσει μόνο μαζί τους. Να περάσουν μέσα σε σιωπή δίπλα του, σαν άλλη αρχειακή σειρά, δίνοντας χρόνο στην περισυλλογή. Κι αυτή να είναι η δική της ηθική και πολιτική δήλωση.».

Μεσημέρι, 2020, Βίντεο σε τάμπλετ διαστάσεων 10,52 x 18,52 εκ., ασπρόμαυρο, ήχος, διάρκεια
1΄:72΄΄ σε λούπα (Βιντεοστιγμιότυπο: Γιώργος Ξένος, Μάκης Φάρος)
Σκιές, 2016-2019, Αρ. αρχείου/Σκιές: 3/2018, υδατόχρωμα, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ. 2, 5-7, 9, 11-13, 15/2018, 19/2017, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ. έκαστο 14/2018, 22/2016, μελάνι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ. έκαστο (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)
Τόποι περισυλλογής, 2016-2017, (Μερική άποψη) Εγκατάσταση: 90 ζωγραφικά έργα, ακρυλικό σε χαρτόνι κανσόν, 102 x 72 εκ. έκαστο, 30 ξύλινα καβαλέτα διαστάσεων 300 x 50 εκ. έκαστο, Μεταβλητές διαστάσεις (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε πως στο πλαίσιο της έκθεσης, έχουν προγραμματιστεί δύο συναντήσεις του Ζωγράφου κ. Γιώργου Ξένου με τους επισκέπτες: την Πέμπτη 2 και, επίσης, την Πέμπτη 16 Μαρτίου, στις 7 μ.μ., με ελεύθερη είσοδο.

Ξερή γη, 2019-2020, Ακρυλικό σε χαρτόνι κανσόν (64 τεμάχια, 102 x 72 εκ. έκαστο), Μεταβλητές διαστάσεις (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)

Ακόμη, επισημαίνουμε πως οι τιμές εισιτηρίου έχουν διαμορφωθεί ως εξής:
5 ευρώ και 3 ευρώ για μαθητές 6 ετών και άνω, φοιτητές Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων σχολών, άτομα μεγαλύτερα των 65 ετών, ανέργους με την επίδειξη κάρτας Ο.Α.Ε.Δ. και πολύτεκνους.
Επιπλέον, κάθε Πέμπτη η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Τέλος, διευκρινίζουμε πως η Έκθεση θα παραμείνει κλειστή στις 25 Μαρτίου, καθώς και από τη Μεγάλη Πέμπτη έως και την Τρίτη του Πάσχα, 18 Απριλίου.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 12:00-20:00.
Πέμπτη: 12:00-22:00 (είσοδος ελεύθερη).
Δευτέρα κλειστά.

Ο ποιητής, 27.8.2018, Μελάνι σε χαρτί, 29,7 x 21 εκ. (Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη)

Σε ό,τι αφορά στο πλούσιο βιογραφικό του Ζωγράφου, κ. Γιώργου Ξένου, αναφέρουμε ενδεικτικά πως:
Ο Γιώργος Ξένος γεννήθηκε το 1953 στην Αθήνα.
Από το 1976 έως το 1982 σπούδασε στην École nationale supérieure des Beaux-Arts–Section des arts plastiques (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών–Τμήμα Εικαστικών Τεχνών) στο Παρίσι.
Από το 1988 έως το 1992 έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο.
Έχοντας τα εργαστήριά του σε Ανατολικό και Δυτικό Βερολίνο, βίωσε τα ιστορικά γεγονότα της πτώσης του Τείχους.
Από το 1993 ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Έργα του έχουν εκτεθεί σε μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Γιώργος Ξένος (Φωτογραφία: Στέλιος Σκοπελίτης)