Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 29ος Ποδηλατικός Γύρος της Αθήνας
Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, η Αθήνα απόδειξε για ακόμη μία φορά πως η αγάπη για τον αθλητισμό, το ποδήλατο και την πόλη δεν γνωρίζει εμπόδια. Την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2025, περισσότεροι από 2.000 ποδηλάτες κάθε ηλικίας αψήφησαν τη βροχή και πλημμύρισαν τους δρόμους της πρωτεύουσας στον 29ο Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα για βιώσιμη κινητικότητα, ενεργό τρόπο ζωής και συλλογική δράση. Με χαμόγελα, ενθουσιασμό και αποφασιστικότητα, οι συμμετέχοντες έδωσαν πνοή στην πόλη, μετατρέποντας τη βροχή σε γιορτή.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Χάρης Δούκας, σημείωσε πως: «Η Αθήνα ποδηλατεί, ακόμη και με βροχή. Η εικόνα χιλιάδων πολιτών, που βγήκαν στους δρόμους, δείχνει ότι αλλάζουμε νοοτροπία και κερδίζουμε ξανά τον δημόσιο χώρο. Μέσα από δράσεις, όπως οι ποδηλατικοί γύροι, το κλείσιμο δρόμων και γειτονιών για τους πολίτες τα Σαββατοκύριακα και τον σχεδιασμό νέων ποδηλατικών διαδρομών, χτίζουμε σταδιακά μια πόλη, που θα δίνει έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα. Για να το πετύχουμε χρειάζεται συνεργασία όλων των φορέων. Θέλουμε να απελευθερώσουμε χώρο από τα αυτοκίνητα και να τον δώσουμε στους ανθρώπους και στα ποδήλατα.».
Επίσης, η Πρόεδρος του Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α., κ. Ελένη Ζωντήρου, δήλωσε πως: «Η χαρά, που είδαμε στα πρόσωπα μικρών και μεγάλων, είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή για όλους μας. Παρά τη βροχή, η διάθεση δεν μειώθηκε ούτε στιγμή, και αυτό δείχνει πως οι Αθηναίοι διψούν για δράσεις που τους ενώνουν. Ο Ποδηλατικός Γύρος είναι μια γιορτή συμμετοχής, συνεργασίας και θετικής ενέργειας, που αποδεικνύει ότι ο αθλητισμός μπορεί να μεταμορφώσει την καθημερινότητα της πόλης. Ευχαριστούμε όλους όσοι συμμετείχαν, αλλά και όλους όσοι συνέβαλαν ώστε η Αθήνα να γεμίσει ξανά με ποδήλατα και χαμόγελα.».
Η εκκίνηση της μεγάλης διαδρομής των 16 χλμ. δόθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Γιάννη Βρούτση και τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Χάρη Δούκα, ενώ η Πρόεδρος του Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α. κ. Ελένη Ζωντήρου, και η Γενική Γραμματέας της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας κ. Σαμπρίνα Τσάκωνα έδωσαν το σύνθημα για τη διαδρομή των 7 χλμ.. Παρά τη βροχή, οι συμμετέχοντες ποδηλάτησαν με ενθουσιασμό, στέλνοντας μήνυμα για μια πόλη πιο πράσινη, πιο ζωντανή.

Η ομάδα Batala Atenas έδωσε τον παλμό στην εκκίνηση, ενώ ο Kiss FM και οι Jet Lag The Band κράτησαν ψηλά τη διάθεση με μουσικές, που ξεσήκωσαν μικρούς και μεγάλους.
Όλοι οι συμμετέχοντες έλαβαν αναμνηστικά μετάλλια και δώρα, ενώ οι χορηγοί της διοργάνωσης προσέφεραν πλούσια δώρα μέσω κληρώσεων. Η Δ.Ε.Η., ως Μεγάλος Χορηγός του 29ου Ποδηλατικού Γύρου της Αθήνας, στήριξε δυναμικά τη διοργάνωση και τις δράσεις του Σαββατοκύριακου, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και της πράσινης αστικής μετακίνησης.
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, στο περίπτερο της Δ.Ε.Η., στην πλατεία Συντάγματος, επισκέπτες όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε διαδραστικές δραστηριότητες, δοκίμασαν ηλεκτρικά ποδήλατα, έπαιξαν παιχνίδια, φωτογραφήθηκαν και κέρδισαν αναμνηστικά δώρα, σε μια εμπειρία αφιερωμένη στη βιώσιμη μετακίνηση και τη χαρά της ενέργειας, με κεντρικό μήνυμα: POWER UP THE RIDE.
Επίσης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Χάρης Δούκας, απένειμε τιμητική πλακέτα στον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Γιάννη Βρούτση, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για τη συνεχή και ουσιαστική στήριξη του Υπουργείου στον Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας.

Παράλληλα, η Πρόεδρος του Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α., κ. Ελένη Ζωντήρου, απένειμε τιμητικές πλακέτες στην Ελληνική Αστυνομία, στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, στην Υποδιεύθυνση Τροχαίας Αθηνών, στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.) και στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και στην Ελληνική Ομοσπονδία Ποδηλασίας (Ε.Ο.Π.) για την πολύτιμη συμβολή τους στην ασφαλή διεξαγωγή της διοργάνωσης.
Το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025, στην Πλατεία Συντάγματος, σημείο αναφοράς του 29ου Ποδηλατικού Γύρου της Αθήνας, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια σειρά δράσεων, αφιερωμένων στην αξία του ποδηλάτου ως μέσο βιώσιμης μετακίνησης και καθημερινής ευεξίας. Ξεχώρισε η εκπαιδευτική δράση καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης από έμπειρα στελέχη του Ε.Κ.Α.Β., προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις πρώτων βοηθειών σε μικρούς και μεγάλους.
Ο Kiss FM όλο το Σαββατοκύριακο μετέδιδε ζωντανά από την Πλατεία Συντάγματος, με αποκορύφωμα το μεγάλο πάρτι το βράδυ του Σαββάτου με τον DJ κ. Γιώργο Λάζαρο στα decks.
Επιπλέον, ο Δήμος Αθηναίων ευχαρίστησε όλες και όλους όσοι συνέβαλλαν στην άψογη διοργάνωση, τους χορηγούς και στους εθελοντές, για την ουσιαστική παρουσία και προσφορά τους στον 29ο Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας, ο οποίος δεν είναι απλώς μια αθλητική εκδήλωση, αλλά είναι μια γιορτή για την πόλη και το περιβάλλον, είναι η απόδειξη πως, ακόμη και με βροχή, η Αθήνα δεν σταματά να διεκδικεί και να κινείται μπροστά, και, τέλος, έδωσε ραντεβού στον 30ο Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας.
