ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Sunday | 7 Ιουνίου 2026
Αττική Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συμμετοχή του Σ.Π.Α.Υ. στις αυτοψίες του υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στον Υμηττό

Την περιοχή της Αιξωνής, στις παρυφές του Υμηττού, στα σύνορα του Δήμου Βούλας – Βάρης - Βουλιαγμένης με τον Δήμο Γλυφάδας, επισκέφθηκε το Σάββατο 6 Ιουνίου 2026 ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Ευάγγελος Τουρνάς, με τη συμμετοχή του Προέδρου του Σ.Π.Α.Υ. και Δημάρχου Παιανίας, κ. Ισίδωρου Μάδη, του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, κ. Νίκου Παπαευσταθίου, του Γενικού Γραμματέα Δασών, κ. Στάθη Σταθόπουλου, του Διοικητή της ΔΙ.Κ.Α.Φ.Κ.Α. Υποστρατήγου, κ. Νίκου Γκρέτσα, του Δημάρχου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, κ. Γρηγόρη Κωνσταντέλλου, του Δημάρχου Γλυφάδας κ. Γιώργου Παπανικολάου, του Περιφερειακού Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αττικής Αρχιπύραρχου κ. Βασίλη Ζαφείρη, του Δασάρχη Πεντέλης κ. Θεόδωρου Κολοβού, εκπροσώπου του Α.Δ.Μ.Η.Ε., καθώς και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εθελοντικών Οργανώσεων Δασοπροστασίας Πυρόσβεσης, κ. Σταύρου Σαλαγιάννη.
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Επιθεώρηση στις εγκαταστάσεις φυσικού αερίου στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών

Ολοκληρώθηκε η επιθεώρηση, που συντόνισε η Π.Ε. Αχαΐας, στις εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών, βάσει του φακέλου κοινοποίησης Seveso II. Στην επιθεώρηση συμμετείχαν: η Πυροσβεστική Υπηρεσία της ΒΙ.ΠΕ., στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Αχαΐας, της Επιθεώρησης Εργασίας και της Ε.Τ.Β.Α. ΒΙ.ΠΕ..
Βόρειος Τομέας Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

4 νέες αναμονές πυρόσβεσης στα Άνω Βριλήσσια

Ο Δήμος Βριλησσίων, συνεχίζοντας σταθερά την προσπάθεια ενίσχυσης της πυρασφάλειας της πόλης, εγκατέστησε τέσσερις νέες αναμονές πυρόσβεσης (πυροσβεστικούς κρουνούς) σε καίρια σημεία κοντά σε δασικές εκτάσεις στα Άνω Βριλήσσια.

Δράση συνεργασίας του 2ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης και του Κ.Α.Π.Η. Νεάπολης του Δήμου Αγίου Νικολάου για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας και Παιδείας του Δήμου Αγίου Νικολάου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, πραγματοποίησε την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026 μια ξεχωριστή δράση συνεργασίας μεταξύ του 2ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης και του Κ.Α.Π.Η. Νεάπολης, μετά από πρόταση της κ. Κρυσταλλίας Πλουσάκη, Προϊσταμένης του 2ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης.

Ο Δήμος Ρεθύμνης και το Τμήμα Τουρισμού τίμησαν την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου

Με ποικίλες διαστάσεις, σημαντικά μηνύματα, ασφάλεια και επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026 η ποδηλατική δράση, που διοργάνωσε το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ποδηλάτου, με στόχο την ανάδειξη του Ρεθύμνου ως προορισμού ποδηλατικού και βιώσιμου τουρισμού.

Νέος εξοπλισμός για την ενίσχυση της Ογκολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Λαμίας

Φυσικό αντικείμενο της πράξης είναι η προμήθεια και εγκατάσταση σύγχρονου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για την ενίσχυση και την καλύτερη λειτουργία της νέας Ογκολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Λαμίας, η οποία κατασκευάστηκε με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.Ειδικότερα, προβλέπεται η προμήθεια: Γ΄ Κάμερας / SPECT-CT...
Δυτική Μακεδονία Ελληνική Οικονομία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Σε ετοιμότητα ο Δήμος Γρεβενών για την αξιοποίηση του νέου LEADER

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι δυνατότητες χρηματοδότησης, που παρέχει το νέο πρόγραμμα, οι επιλέξιμες δράσεις, τα κριτήρια αξιολόγησης, καθώς και οι προϋποθέσεις, που απαιτούνται για την επιτυχή υποβολή προτάσεων από τους φορείς της αυτοδιοίκησης και όχι μόνο.Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από κλιμάκιο της ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε., με επικεφαλής τη συντονίστρια του Τοπικού Προγράμματος CLLD/LEADER και υπεύθυνη του Τμήματος Ανάπτυξης Υπαίθρου, κ. Ζωή Γκερεχτέ.Η συγκεκριμένη πρόσκληση αφορά έργα συνολικού προϋπολογισμού 1.639.430 ευρώ για την ευρύτερη περιοχή, ενώ η χρηματοδότηση για παρεμβάσεις υποδομών μπορεί να φτάσει έως και το...
Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ο Δήμος Αθηναίων θωρακίζει τις μουριές της πόλης απέναντι στο καταστροφικό έντομο Xylotrechus chinensis

Ο Δήμος Αθηναίων βάζει σε πρώτη γραμμή την προστασία και την ενίσχυση του πρασίνου στην πόλη. Στόχος είναι να αυξηθούν τα δέντρα και οι χώροι πρασίνου, αλλά και να αντιμετωπιστούν έγκαιρα οι νέες απειλές, που φέρνουν η κλιματική αλλαγή και διάφοροι επιβλαβείς οργανισμοί, που δεν υπήρχαν παλαιότερα στο περιβάλλον μας.

Φέτος, συνεχίστηκε το καινοτόμο πρόγραμμα για την προστασία των μουριών της πόλης από το έντομο Xylotrechus chinensis, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει προκαλέσει σημαντικές απώλειες στο αστικό πράσινο.
Όπως δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Πρασίνου και Περιβάλλοντος, κ. Γιώργος Αποστολόπουλος: «Στόχος μας είναι έως το τέλος Αυγούστου να έχουμε δημιουργήσει μια αποτελεσματική «ασπίδα προστασίας» για τουλάχιστον 8.000 δέντρα, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα διέτρεχαν σοβαρό κίνδυνο ξήρανσης.».
Το πρόγραμμα εφαρμόζεται από τη Διεύθυνση Πρασίνου του Δήμου και χρησιμοποιεί ειδικό σύγχρονο εξοπλισμό, με τον οποίο εγχέεται προστατευτικό σκεύασμα απευθείας στον κορμό των δέντρων. Η διαδικασία γίνεται νωρίς το πρωί, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, για να προστατευτούν καλύτερα οι μουριές από το έντομο.
Το έντομο Xylotrechus chinensis εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα την περίοδο 2019–2020. Από τότε, έχει προκαλέσει σοβαρές ζημιές, οδηγώντας στην απώλεια περίπου 5.000 δέντρων.

Οι μουριές, ως ένα από τα βασικά είδη δέντρων σε δρόμους και πάρκα της πόλης, προσφέρουν πολλαπλά περιβαλλοντικά οφέλη και έχουν ανάγκη για άμεση και στοχευμένη προστασία απέναντι στους νέους αυτούς κινδύνους.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο Δήμος Αθηναίων έχει ήδη ξεκινήσει την αντιμετώπιση της μελίγκρας στις νεραντζιές της πόλης, με εφαρμογή καθαρισμού μέσω «ντους» με άφθονο νερό υπό πίεση, ως μια ήπια και οικολογική παρέμβαση.