ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Saturday | 27 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Αττική Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Νοερό προσκύνημα στον Πανάγιο Τάφο μέσα από την εκδήλωση του Δήμου Παιανίας για το έργο αποκατάστασης του Ιερού Κουβουκλίου

Nοερά στη θέση του προσκυνητή του Παναγίου Τάφου, ενός από τα μεγαλύτερα εμβληματικά μνημεία του χριστιανισμού και όχι μόνο, εκεί που τάφηκε ο Ιησούς για να αναστηθεί, μεταφέρθηκαν όλοι όσοι παραβρέθηκαν στην εκδήλωση του Δήμου Παιανίας, με θέμα το έργο αποκατάστασης του Ιερού Κουβουκλίου.

«Ξεναγός» της εκδήλωσης ήταν η επικεφαλής της Διεπιστημονικής Ομάδας του Ε.Μ.Π. του έργου, ομότιμη Καθηγήτρια του Ε.Μ.Π. και Α΄ Αντιπρόεδρος Δ.Ε. Τ.Ε.Ε., κ. Αντωνία Μοροπούλου, η οποία μετέφερε τους συμμετέχοντες στα όσα η ίδια και η ομάδα αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια των εργασιών, που αποκατέστησαν το μνημείο, που δημιουργήθηκε πριν από 1.700 χρόνια από τον Μέγα Κωνσταντίνο.

Η πρωτοβουλία του Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλου το 2015 αγκαλιάστηκε από όλες τις θρησκείες, επιτρέποντας το έργο να ολοκληρωθεί σε μια περιοχή με συνεχείς εντάσεις, απειλές κατά της ομάδας και βόμβες.
Ο Δήμαρχος Παιανίας, κ. Ισίδωρος Μάδης, στον σύντομο χαιρετισμό του επισήμανε τη σημασία του Παναγίου Τάφου ως αιώνιο σύμβολο της πίστης, σημειώνοντας πως: «Εκεί τάφηκε ο Ιησούς Χριστός. Εκεί αναστήθηκε, επιτρέποντάς μας να ελπίσουμε στο θαύμα. Το γεγονός πως έχει γίνει αντικείμενο διαμάχης πολλάκις δείχνει την ιδιαίτερη αξία, που έχει στη συνείδηση των πιστών παγκοσμίως, όχι μόνο των Χριστιανών. Όταν η Ιερουσαλήμ πέρασε στην Ισλαμική κυριαρχία, παρέμεινε χριστιανική εκκλησία. Εκατοντάδες θρύλοι μιλούν για τα ζωντανά στοιχεία του μόνου κενού τάφου, του τάφου που δεν παίρνει τη ζωή, αντίθετα τη δίνει.», τόνισε την αξία του έργου του Ε.Μ.Π., που «απέτρεψε την καταστροφή του στις μέρες μας και τον παρέδωσε στις επόμενες γενιές ως σημείο αναφοράς της πίστης μας, αλλά και της Ιστορίας.», και ολοκλήρωσε ευχαριστώντας την κ. Αντωνία Μοροπούλου και λέγοντας πως: «Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι όποιος επισκέπτεται τον Πανάγιο Τάφο θέλει χρόνο με τον χρόνο να ξαναπηγαίνει, προκειμένου να αποκομίσει όλα αυτά, που το συγκεκριμένο σημείο δίνει, την ανάταση, την έμφαση σε σχέση με τον Χριστό, την έμφαση σε σχέση με τη ζωή αλλά και με την αλληλεγγύη, που οφείλουμε ο ένας προς τον άλλον.».

Επίσης, η κ. Αντωνία Μοροπούλου αναφέρθηκε στις δυσκολίες, που αντιμετώπισαν υπό πίεση χρόνου, καθώς το μνημείο απειλούταν από καταστροφή το 2017, λέγοντας χαρακτηριστικά πως: «Όλοι έδειξαν ανοχή και σεβασμό στις αξίες του μνημείου.», οδηγώντας τους παραβρισκόμενους σε όλα τα στάδια, που ακολούθησαν, περίπου, 70 άτομα, που ενεπλάκησαν στις εργασίες.
Ακόμη, η κ. Μοροπούλου εξήγησε πώς η ομάδα αντέγραψε τον Σταυρό του Κομνηνού, τονίζοντας πως: «Ολοκληρώσαμε το έργο με τον Σταυρό, που μπήκε για πρώτη φορά μετά το 1244.», και ακόμη αφηγήθηκε πως: «Η πιο κορυφαία στιγμή του έργου ήταν το άνοιγμα του Παναγίου Τάφου στις 26 Οκτωβρίου 2017, 7:11 το απόγευμα. Η μετακύληση της μαρμάρινης πλάκας ήταν από μόνη της μια δύσκολη ιστορία με πιθανότητα αστοχίας 70%. Όταν άνοιξε ο Πανάγιος Τάφος, πέρα από την έντονη ανάδυση των μύρων, που είχαν απορροφηθεί από την ταφική κλίνη, εκείνο που δεν περιμέναμε ήταν η συγκλονιστική έκλυση ενέργειας, που νιώθαμε. Οι συνεργάτες μου με κάλεσαν πίσω και με ενημέρωσαν ότι έσβησαν τα όργανα, με τα οποία θα έκαναν μετρήσεις. Τα είχαν ακουμπήσει πάνω στον Πανάγιο Τάφο. Για δύο ώρες, μέχρι να αποκατασταθεί μια ενεργειακή ισορροπία, δεν μπορούσαμε να κάνουμε μετρήσεις. Χρησιμοποιήσαμε εν τέλει τους προσωπικούς μας υπολογιστές, καθώς κάποια είχαν καεί.».

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια των εργασιών έγινε εξέταση μικροβιώματος, επιβεβαιώνοντας ότι όντως ήταν ο Μέγας Κωνσταντίνος εκείνος που πρώτος ανακάλυψε τον Πανάγιο Τάφο.
«Είναι ιδιαίτερη τιμή και χαρά, που βρίσκομαι σήμερα εδώ, σε μια εκδήλωση με βαθύ συμβολισμό και ουσιαστικό περιεχόμενο, αφιερωμένη σε ένα μνημείο παγκόσμιας ακτινοβολίας και τεράστιας πνευματικής σημασίας: τον Πανάγιο Τάφο. Θα ήθελα καταρχάς να συγχαρώ τον Δήμο Παιανίας και τον Δήμαρχο, καθώς και όλους τους συνδιοργανωτές για την πρωτοβουλία αυτή. Τέτοιες δράσεις αναδεικνύουν όχι μόνο την ιστορική και θρησκευτική μας κληρονομιά, αλλά προπάντων τον ρόλο, που μπορεί να διαδραματίσει η γνώση και η επιστήμη στη διαφύλαξη και στην προστασία της.», σημείωσε από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής, κ. Δημήτρης Δαμάσκος, ο οποίος συνεχάρη την κ. Αντωνία Μοροπούλου, λέγοντας πως: «Με το έργο και την επιστημονική της πορεία έχει τιμήσει τη χώρα μας διεθνώς.», και συμπλήρωσε πως: «Η Περιφέρεια Αττικής, με τον Περιφερειάρχη Νίκο Χαρδαλιά, στηρίζει έμπρακτα δράσεις, που προάγουν τον πολιτισμό, την ιστορική μνήμη και τη σύνδεσή τους με τη σύγχρονη κοινωνία. Γιατί πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη δεν είναι μόνο ζήτημα υποδομών και οικονομίας, αλλά, συνάμα, και καλλιέργειας αξιών, παιδείας και πολιτικής συνείδησης. Κλείνοντας, θέλω να υπογραμμίσω ότι η παρουσία όλων μας εδώ αποδεικνύει περίτρανα ότι υπάρχει ζωντανό ενδιαφέρον για την Ιστορία, την πίστη και τον πολιτισμό μας.».

Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο του Ε.Μ.Π. ενίσχυσε την επισκεψιμότητα του μνημείου, από 12.000.000 επισκέπτες σε 50.000.000.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσογαίας και Λαυρεωτικής και συνδιοργανώθηκε με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και την πρότυπη διεπιστημονική πράξη: «Το Εύλογον».
Επίσης, ιδιαίτερο τόνο έδωσε το Τμήμα Παραδοσιακού Τραγουδιού του Λυκείου των Ελληνίδων Παιανίας, που έψαλε Πασχαλινούς ύμνους.