ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Κυριακή | 3 Νοεμβρίου 2024
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Επισκέψεις της Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας Δυτικής Ελλάδας σε κοινωνικές δομές της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

Η Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, κ. Γεωργία Ντάτσικα, ολοκλήρωσε τις προσωπικές της επισκέψεις σε κοινωνικές δομές της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, οι οποίες βρίσκονται υπό την εποπτεία της και χρηματοδοτούνται ετησίως από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ως οικονομική ενίσχυση.
Ιόνια Νησιά Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στο πλευρό των κοινωνικών δομών και των ευπαθών ομάδων σε όλα τα νησιά

Υλοποιώντας το πρόγραμμά της όσον αφορά στην κοινωνική πολιτική, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων συμμετείχε, μέσω του Κοινωνικού Παρατηρητηρίου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και του Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας «ΑΠΟΠΛΟΥΣ» και στο πλαίσιο των συνεργασιών της με τους κοινωνικούς φορείς, στην εκδήλωση του Δήμου Αργοστολίου στην Κεφαλονιά.
Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνάντηση της Δημάρχου Σερρών με τα νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών

Με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών συναντήθηκε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024 η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, σε μια εθιμοτυπική συνάντηση, που είχε ως σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας του Δήμου και του εμπορικού κόσμου της πόλης.

Εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής η Σ.Μ.Π.Ε. του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, που αφορά στο ιστορικό Κτήμα Τατοΐου

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, που αφορά στο ιστορικό Κτήμα Τατοΐου, κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, και, παράλληλα, έγιναν αποδεκτές οι διορθώσεις-παρατηρήσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Διονύσου.

Τις συμβάσεις δύο νέων έργων, ύψους 4 εκ. ευρώ, υπέγραψε ο Δήμαρχος Αργοστολίου κ. Θεόφιλος Μιχαλάτος

Ο Δήμαρχος Αργοστολίου, κ. Θεόφιλος Μιχαλάτος, υπέγραψε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024 δύο συμβάσεις για την εκτέλεση δύο μεγάλων έργων, που αφορούν στις αποκαταστάσεις και στην αντιμετώπιση των ζημιών από τις δυσμενείς συνέπειες της φυσικής καταστροφής, που υπέστη ο Δήμος Αργοστολίου τον Σεπτέμβρη του 2020, από κοινού με τον ανάδοχο κ. Λάμπρο Σπυράτο και την εταιρεία ΠΛΑΤΕΙΕΣ Α.Ε., με συνολικό προϋπολογισμό τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ.

Το Γραφείο Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης συμμετείχε στις Τουριστικές Εκθέσεις της Ουτρέχτης και της Αμβέρσας

Οι εκπρόσωποι του Ρεθύμνου, κ.κ. Κωστής Γασπαράκης / Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τουρισμού και Βαγγέλης Αρχοντάκης / Στέλεχος του Γραφείου Τουρισμού Δήμου Ρεθύμνης, στο πλαίσιο των Β2Β συναντήσεων, παρουσίασαν τις δυνατότητες του Ρεθύμνου στον εναλλακτικό τουρισμό. σε τουριστικούς πράκτορες και εκπροσώπους Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.Από τις...
Βόρειος Τομέας Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνεχίζεται εντατικά η περισυλλογή εγκαταλελειμμένων οχημάτων στον Δήμο Βριλησσίων

Από τις αρχές Ιανουαρίου 2024 μέχρι σήμερα έχουν περισυλλεγεί με την προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία συνολικά 34 οχήματα. Πρόκειται για οχήματα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους για μεγάλο χρονικό διάστημα είχαν αφήσει σε δρόμους, αλλά και κοινόχρηστους χώρους της πόλης.Με την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων από τα Βριλήσσια αποτρέπεται η δημιουργία εστιών μόλυνσης στις γειτονιές. Η περισυλλογή τους απελευθερώνει Δημόσιο Χώρο, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν στη βελτίωση της εικόνας της πόλης και στην εύρυθμη λειτουργία της. Τα οχήματα, που περισυλλέγονται, οδηγούνται στην ανακύκλωση, με αποτέλεσμα να ανακτάται το...
Βόρειος Τομέας Εικαστικά

Μετά από τέσσερα χρόνια άνοιξε για το κοινό το ΚΤΗΡΙΟ 1 της Πινακοθήκης Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου

Το ΚΤΗΡΙΟ 1 της Πινακοθήκης Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου, το οποίο βρίσκεται πίσω από το κεντρικό κτήριο της Πινακοθήκης, άνοιξε ξανά τις πόρτες του για το κοινό, μετά από τέσσερα χρόνια, το τριήμερο 21-23 Απριλίου 2023, με οκτώ εικαστικούς «ενοίκους» του, οι οποίοι υποδέχτηκαν τους φιλότεχνους στα εργαστήριά τους, προσφέροντάς τους μία ιδιαίτερη εσωτερική ματιά στους καλλιτεχνικούς τρόπους με τους οποίους εκφράζονται.

Της Παναγιώτας Σούγια
Από το απόγευμα της Παρασκευής 21 Απριλίου έως και την Κυριακή 23 Απριλίου 2023, οι ανατρεπτικοί εικαστικοί: Fotios Balas, Bassment Rats, Κωστής Δαμουλάκης, Μίλτος Δίγκας, Γιώργος Μπράντζος, Πάνος Παπαδόπουλος, Fenok και Σωτήρης «Soteur» Φωκέας, υποδέχτηκαν πλήθος φιλότεχνων στα ατελιέ τους, μυώντας τους στα εσώτερα της Τέχνης και των δημιουργιών τους.
Τα εγκαίνια του «OPEN STUDIO» πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 21 Απριλίου, κατά τις ώρες 19:00-23:00, ενώ το Σάββατο 22 Απριλίου, ώρες 11:00-15:00, η Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου φιλοξένησε τη «μίνι» επανέκδοση της έκθεσης «IN MEDIO VIRTUS», που υλοποίησε ο επιμελητής εκθέσεων κ. Χρίστος Χριστοφής, ο οποίος είχε επιμεληθεί την ίδια επιτυχημένη έκθεση πριν από κάποια χρόνια.


Θυμίζουμε πως η έκθεση «IN MEDIO VIRTUS», είχε οργανωθεί από την Πινακοθήκη τον Νοέμβριο του 2019, όπου πέντε αξιόλογοι Έλληνες εικαστικοί, με έργα τους από τη Συλλογή Βογιατζόγλου, οι: Κ. Δρέγος, Γ. Κόντης, Α. Λόλης, Εμ. Μπιτσάκης και Π. Παπαδόπουλος, όλοι με πλούσιο έργο και σημαντική παρουσία εντός και εκτός Ελλάδας, εξέθεσαν τα έργα τους, καταγράφοντας μεγάλη απήχηση στους επισκέπτες της έκθεσης.
Στην τωρινή, μικρής κλίμακας, αναβίωση της αλλοτινής έκθεσης, εκτέθηκαν για μία μόνο ημέρα πέντε έργα των ίδιων εικαστικών, τη φορά αυτή από τη Συλλογή Χριστοφή.
Με την ευκαιρία της προαναφερθείσας επανέκθεσης, ο συλλέκτης, Μηχανολόγος-Ναυπηγός στο επάγγελμα, κ. Χρίστος Χριστοφής, δήλωσε στην εφημερίδα μας πως: «Έχω την «τρέλα» με την Τέχνη και γι’ αυτό ασχολούμαι και γράφω γι’ αυτήν και για οτιδήποτε άλλο επιλέγω από εικαστικά θέματα. Αυτή τη χρονιά, η Πινακοθήκη του Γιώργου Βογιατζόγλου γιορτάζει τα δέκα χρόνια λειτουργίας της. Επομένως, εκτός από την επετειακή έκθεση, που οργάνωσε με τους δέκα καλλιτέχνες, που θα κρατήσει μέχρι τον Μάιο, γίνονται και διάφορες άλλες εκδηλώσεις. Μία από αυτές τις εκδηλώσεις είναι και η σημερινή, η οποία είναι μία πρόταση αναβίωσης μιας παλαιότερης επιτυχημένης έκθεσης, η οποία έγινε πριν από περίπου 4 χρόνια. Πρόκειται για την έκθεση «IN MEDIO VIRTUS», για την οποία υπάρχει και ο σχετικός κατάλογος από τότε που έγινε. Και η σκέψη μας ήταν τους πέντε καλλιτέχνες, με έργα της συλλογής Βογιατζόγλου, με αυτή την επανέκδοση να παρουσιάσουμε ένα έργο του καθενός από τη δική μου συλλογή. Και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από την προσέλευση του κόσμου, ο οποίος για μία ακόμη φορά αντάμειψε με την παρουσία του τα έργα τους.».

Επίσης, οφείλουμε να επισημάνουμε πως εκτός από τη βραδιά των εγκαινίων, το «OPEN STUDIO» λειτούργησε με μεγάλη προσέλευση έως και το απόγευμα της Κυριακής 23 Απριλίου.
Ακολουθούν τα σύντομα βιογραφικά των οκτώ πολλά υποσχόμενων «οικοδεσποτών» εικαστικών, οι οποίοι για ένα τριήμερο εξέπληξαν ευχάριστα όλες και όλους όσοι είχαν την «αγαθή τύχη» να επισκεφτούν τα ατελιέ τους στο ΚΤΗΖΡΙΟ 1 της Πινακοθήκης Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου-«Σπάρτη», να θαυμάσουν τις ολοκληρωμένες και τις εν εξελίξει δημιουργίες τους, και να συζητήσουν μαζί τους για κάθε πτυχή του έργου τους και όχι μόνον.
Fotios Balas
Ο Φώτιος Μπάλας (Fotios Balas) είναι εικαστικός, ο οποίος ζει και εργάζεται μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και έκανε μεταπτυχιακό στο πεδίο της μόδας (Fashion Branding). Από το 2012 είναι συνεργάτης της γκαλερί Lola Nikolaou, ενώ δίδαξε στην ιστορική σχολή μόδας Veloudakis. Τα έργα του, εκτός από επιτοίχιες και επιδαπέδιες κατασκευές, έχουν συχνά τη μορφή του φορέσιμου και την κλίμακα ενός κοσμήματος. Έχει παρουσιάσει τέσσερις φορές τις συλλογές του στην ελληνική εβδομάδα μόδας (AXDW), ενώ το 2020 συνεργάστηκε με τη σχεδιάστρια Σήλια Κριθαριώτη για τη συλλογή SS20, που παρουσιάστηκε στο Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο. Η σχέση τέχνης και μόδας αποτελεί αντικείμενο της προσωπικής του έρευνας. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει συμμετάσχει σε εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στο έργο του χρησιμοποιεί ποικίλα μέσα και διαφορετικές τεχνικές έκφρασης, με μαύρο χιούμορ και ειρωνική διάθεση, φλερτάροντας τόσο με το εφήμερο όσο και με το διαρκές. Έλκεται από τα αντικείμενα που έχουν υποστεί τη φθορά του χρόνου και έχουν ολοκληρώσει τον σκοπό για τον οποίο έχουν αρχικά κατασκευαστεί, ενώ αρέσκεται στο να αναζητά την «ομορφιά» στα πιο απίθανα μέρη. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Bassment Rats
O Bassment Rats γεννήθηκε το 1989 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Το στυλ του είναι έντονα επηρεασμένο από τα κινούμενα σχέδια, τα κόμικ, και απο τη graffiti/hip hop κουλτούρα. Του αρέσει να πειραματίζεται και να χρησιμοποιεί διαφορετικά μέσα για
τη δημιουργία έργου, γι’ αυτό και στη δουλειά του μπορείς να συναντήσεις από digital εικονογραφήσεις, εξώφυλλα δίσκων, ρούχα, animation, καμβάδες, τοιχογραφίες,μέχρι και τατουάζ, πάντα με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της προσωπικής του αισθητικής.
Κωστής Δαμουλάκης
Ο Κωστής Δαμουλάκης είναι εικαστικός, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Η ενασχόλησή του τις τελευταίες δύο δεκαετίες με το γκράφιτι και το τατουάζ επηρέασαν και καθόρισαν της αναφορές, τη μορφή και το περιεχόμενο των έργων του. Με βασικό μέσο τη ζωγραφική, συνθέτει χαρακτηριστικά σύγχρονα έργα, με σύμβολα που ανασύρει από διαφορετικά κινήματα, πολιτισμούς και εποχές. Στο έργο του μελετά καθημερινά γεγονότα της πόλης με πρωταγωνιστή το ανθρώπινο σώμα, δημιουργώντας μια ποιητική του κοινού και του ασήμαντου. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ τοιχογραφίες του συναντά κανείς σε διάφορες πόλεις στον κόσμο. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε τέσσερις ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις σε χώρους τέχνης και μουσεία. Έχει βραβευθεί από την ARTWORKS (2022) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Σύμφωνα με τον ίδιο τα έργα του εντάσσονται στην παραστατική ζωγραφική, καταπιάνεται με το figourative, το αστικό περιβάλλον, τις καθημερινές σκηνές της ζωής, με πράγματα που το μάτι πιάνει στιγμιαία και με διάφορες λεπτομέρειες, που μένουν στη μνήμη και εμφανίζονται στα έργα του.
Επίσης, ο Κωστής εμπνέεται κυρίως από καθημερινές σκηνές και από την Ιστορία της Ζωγραφικής, από διάφορους καλλιτέχνες ζωγράφους, όμως διαθέτει μία έφεση στον γερμανικό εξπρεσιονισμό, αλλά είναι επηρεασμένος και από τους Πικάσο και Μιρό. Σε γενικές γραμμές έχει διάφορες επιρροές από όλους τους καλλιτέχνες, τόσο παραστατικούς όσο και πιο αφηρημένους, καθώς πρωτίστως τον ενδιαφέρει η ίδια η Ζωγραφική, οπότε προσπαθεί να μην επαναλαμβάνει συνέχεια τα ίδια, γι’ αυτό αλλάζει διαρκώς τη χρωματική παλέτα του, αλλά και τη σύνθεση, ενώ ορισμένες φορές στα έργα του δεν υπάρχει καν φιγούρα, αλλά είναι πιο αφηρημένες εικόνες.

Μίλτος Δίγκας
Ο Μιλτιάδης Δίγκας γεννήθηκε το 1993 στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με καθηγητή τον Γιώργο Τσακίρη. Το σώμα της δουλειάς του αποτελείται κυρίως από γλυπτικές εγκαταστάσεις-περιβάλλοντα, τα οποία βασίζονται σε ενός είδους αλληγορικής αφήγησης και διερευνούν αφενός την υπέρβαση και αφετέρου την έλλειψη μυθολογικών φαινομένων.
Γιώργος Μπράντζος
Ο Γιώργος Μπράντζος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987 και αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (Α.Σ.Κ.Τ.) το 2020. Η ζωγραφική του είναι βασισμένη στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό, με επιρροές από Jean Fautrier, Jasper Johns και Joan Miro. Τα έργα του έχουν ως αφετηρία την ελευθερία και τη φαντασία. Ξεκινάει σχεδιάζοντας και συνθέτοντας χειρονομίες, σχήματα, που στην πορεία, καθώς πλάθονται, αποκαλύπτουν κι άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν, τα οποία κρατάει εμφανή. Τον ενδιαφέρει η συνύπαρξη διαφορετικών υλών και υφών, τις οποίες παντρεύει μέσα στο πλαίσιο.
Τα τελευταία του έργα είναι βασισμένα πάνω στην ελευθερία και στο χρώμα, στο πώς συνθέτει τα σχήματα και τις χειρονομίες, και, ταυτόχρονα, τις διαφορετικές ύλες, καθώς, όπως και ο Jean Fautrier, πειραματίζεται με διαφορετικές ύλες, οργανικά υλικά και λαδομπογιά. Ό,τι σκέφτεται και φαντάζεται συνηθίζει να αφήνει τον θεατή να φανταστεί με τη σειρά του τα έργα του, ακριβώς όπως εκείνος τα αντιλαμβάνεται, δίνοντάς του τη δυνατότητα να σκεφτεί και αναλόγως με το τι του ταιριάζει να αντιληφθεί από τις εικόνες των έργων του.

Πάνος Παπαδόπουλος
Ο Πάνος Παπαδόπουλος γεννήθηκε το 1975 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Είναι συνιδρυτής του Dadada Academy, μιας εικαστικής κολεκτίβας με βάση τη Βιέννη. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Βιέννης (Prof. Marcus Prachensky), όπου του απονεμήθηκε το βραβείο Meisterschülerpreis της Ακαδημίας. Στις ατομικές του εκθέσεις συμπεριλαμβάνονται οι: «Purple Rain», Γκαλερί Ελένη Κορωναίου, Αθήνα (2023); «Liebes Δrama», Büro Weltausstellung, Βιέννη (2022); «26:53 a.m.», Γκαλερί Ελένη Κορωναίου, Αθήνα (2019); «Drawing yourself into corners», Martinetz Gallery, Κολωνία (2018); «Painting yourself into corners», Irene Laub Gallery, Βρυξέλλες (2018), ενώ έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις σε Αθήνα, Βρυξέλλες, Κολωνία, Βιέννη, Βερολίνο, Ντιτρόιτ, Νέα Υόρκη, Παρίσι.
Το 2015 συμμετείχε στο πρόγραμμα φιλοξενίας Hooper Projects, στο Λος Άντζελες.

Fenok
Ο Fenok γεννήθηκε το 1998 στην Καρδίτσα. Σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. (2016 – 2021), με καθηγητές τους Γ. Τσακίρη, Β. Βασιλακάκη και Σ. Παναγιωτάκη. Η δουλειά του περιλαμβάνει τοιχογραφίες, μια σειρά έργων σε χαρτί, όπως σχέδια με στιλό, εγκαταστάσεις και φωτογραφίες. Χαρακτηριστικό των έργων του αποτελεί το «μπλε» χρώμα. Είναι συνδιοργανωτής του project «Nowstalgism». Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ και ομαδικές εκθέσεις. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Σωτήρης «SOTEUR» Φωκέας
Ο Σωτήρης «SOTEUR» Φωκέας είναι ένας διεπιστημονικός καλλιτέχνης, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (Α.Σ.Κ.Τ.) το 2013 και από το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Εικαστικών Τεχνών της Α.Σ.Κ.Τ. το 2020. Η δουλειά του περιστρέφεται γύρω από την τέχνη του δρόμου, την εννοιολογική τέχνη, τις εγκαταστάσεις και την περφόρμανς. Στον πυρήνα της, αφορούσε πάντοτε στο δίπολο μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου χώρου, με το δημόσιο να είναι είτε οι δρόμοι είτε οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Όταν δεν δημιουργεί, μπορεί κανείς να τον βρει να προσπαθεί πολύ σκληρά να γίνει influencer/instamodel μέσω του λογαριασμού του στο Instagram ή να δημιουργεί memes για την περιβόητη σελίδα meme (dojo) «SACREDDOJO».