ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Thursday | 25 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Αττική Ιστορία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια εκδήλωση για τα 100 χρόνια της πόλης του Αγίου Στεφάνου Αττικής

Στην ανάδειξη της πλούσιας ιστορίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς του Αγίου Στεφάνου συνέβαλαν τα δρώμενα της εναρκτήριας εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2024, με αφορμή τον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του Αγίου Στεφάνου, που διοργανώθηκε από τον Δήμο Διονύσου και τον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου & Αγίου Στεφάνου, όπου παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος κ.κ. Κύριλλος, οι βουλευτές Ανατολικής Αττικής κ.κ. Βασίλης Οικονόμου και Στέλιος Πέτσας, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων και μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και πλήθος κόσμου.

Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου του Αγίου Στεφάνου, υπό τη στήριξη και καθοδήγηση των δασκάλων και της Διευθύντριας, παρουσίασαν μια εξαιρετική, αλησμόνητη και συγκινητική αναπαράσταση, που αφορούσε στην εμπειρία αφενός της φυγής και αφετέρου της εγκατάστασης των προσφύγων στο τότε Μπογιάτι.
Το ταξίδι στο παρελθόν συνεχίστηκε με τις θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις και την αναβίωση της πορείας των ιδρυτών του Αγίου Στεφάνου.
Τα παιδιά του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Αγίου Στεφάνου παρουσίασαν, εν μέσω κωδωνοκρουσιών, αρχικά την άφιξη της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας της Αβασσιώτισσας (14ου αι.) από την Κωνσταντινούπολη, αντίγραφο της οποίας κατασκεύασε κατάστημα της περιοχής, στη συνέχεια διάβασαν ληξιαρχικά έγγραφα, που πιστοποιούσαν την καταγωγή και τις περιουσίες των προσφύγων και των ανταλλάξιμων.
Ακόμη, στις εκδηλώσεις συμμετείχαν:
• Το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Αγίου Στεφάνου.
• Β΄ Δημοτικό Σχολείο Αγίου Στεφάνου.
• Χορεύρεσις-Κέντρο Πολιτισμού.
• Κέντρο Παραδοσιακού Χορού «Εμμέλεια».
• Χορευτικό Τμήμα Δήμου Διονύσου.
• Κατηχητικά Σχολεία Ενορίας.
Επίσης, ο π. Χρυσοβαλάντης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του για τα 100 χρόνια του Αγίου Στεφάνου, προέβη σε μια μίνι αναδρομή της ιδέας των εορτασμών και ευχαρίστησε τους 210 συντελεστές και συμμετέχοντες, αλλά και όλους όσοι συνέβαλαν καθοριστικά και εργάστηκαν για την ευόδωσή της.
Ακόμη, η Δήμαρχος Διονύσου, κ. Κατερίνα Μαϊχόσογλου, ανέφερε στον χαιρετισμό της πως:
«Με βαθιά συγκίνηση θυμηθήκαμε σήμερα και ξαναζωντανέψαμε μια περίοδο της Ιστορίας, που έχει σημαδέψει την Ελλάδα, και ιδιαίτερα όλους εμάς, που έλκουμε την καταγωγή μας απ’ τις αλλοτινές πατρίδες, τα Ιερά Χώματα, τα «Ματωμένα», όπως τ’ αναφέρει η Διδώ Σωτηρίου. Τόποι ευλογημένοι από τον Θεό, που οι πρόγονοί μας έζησαν και ήκμασαν επί αιώνες. Σμύρνη, Πόλη, Καππαδοκία, Ερυθραία, Πόντος είναι λίγες μόνο από τις περιοχές, όπου έλαμψε ο Ελληνικός Πολιτισμός, τα γράμματα, οι τέχνες, το εμπόριο, η φιλοσοφία.
Ένας πολιτισμός αντάξιος, αν όχι και σπουδαιότερος των μεγάλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών της εποχής του Διαφωτισμού, που κατάφερε να ανθίσει κάτω από τον Οθωμανικό ζυγό, χάρη την ευστροφία και στην εφευρετικότητα του ελληνικού πνεύματος.
Οι Έλληνες αυτοί Χριστιανοί, αυτοπροσδιορίζονται ως Ρωμιοί, δηλώνοντας έτσι τη βυζαντινορωμαϊκή καταγωγή τους.
Για χρόνια πολλά ζουν ειρηνικά δίπλα στους Τούρκους κατακτητές. Κοντεύουν, μάλιστα, να κατακτήσουν την αυτοκρατορία «εκ των έσω», καθώς οι πιο μορφωμένοι απ’ αυτούς κατέχουν εκτός από οικονομικό πλούτο, καίριες θέσεις στον οθωμανικό κρατικό μηχανισμό.
Δυστυχώς, όμως, όταν τα μαύρα σύννεφα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου φτάνουν στη Μ. Ασία, πυροδοτούν σειρά γεγονότων, που οδηγούν στην καταστροφή.
Έτσι, την τελευταία αυτή περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας βάζουν ως στόχο την προαγωγή του ενός μονοεθνικού, μουσουλμανικού κράτους.
Ο τουρκικός εθνικισμός και το Κίνημα των Νεότουρκων του Κεμάλ Αττατούρκ έρχονται στο προσκήνιο και ξεκινούν μια σκόπιμη και οργανωμένη εξόντωση των Χριστιανικών πληθυσμών του Πόντου και της Ανατολικής Θράκης αρχικά (1914-1918), για να καταλήξουν στη Μικρασιατική καταστροφή (1920-1924).
Στη μανία τους αυτή της «εκκαθάρισης» σε ό,τι ξένο, ελληνικό, χριστιανικό ή πολιτισμένο απλώνεται η φρίκη πάνω τους ελληνικούς πληθυσμούς -και όχι μόνο- και ξεκινούν οι γενοκτονίες Ποντίων, Αρμενίων, καθώς και το κάψιμο της Σμύρνης, με τις θηριωδίες που τα συνοδεύουν.
Καταστροφές Ναών, Σχολείων, σπιτιών και καλλιεργειών, «τάγματα εργασίας», βασανισμοί, βιασμοί και εκτελέσεις.
Η Μικρασιατική καταστροφή ταυτίζεται πλέον στη συνείδηση των Ελλήνων με την άλωση της Κωνσταντινούπολης και την πτώση της Ρωμανίας.
Πάνω από 1.500.000 Έλληνες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις εστίες των προγόνων τους και να καταφύγουν πρόσφυγες στην, ήδη, ταλαιπωρημένη και φτωχή Ελλάδα, αφήνοντας πίσω τους πάνω από 1.000.000 νεκρούς.
Η καταστροφή και η βία που υποβάλλονται είναι ανείπωτη.
Τα τραύματα, που κουβαλούν στις ψυχές τους, αβάσταχτα.

Και, όμως, παρόλα αυτά, καταφέρνουν με κίνδυνο της ζωής τους να πάρουν μαζί τους κάποια κειμήλια και κάποιες από τις ιερές εικόνες. Φέρνουν ακόμη μαζί τους το κουράγιο, την πίστη, την ελπίδα και τον πολιτισμό τους. Αξίες, που δεν μπορεί κανείς να τους πάρει. Μπορούν, όμως, να τις μεταλαμπαδεύουν σε εμάς, στα παιδιά και στα εγγόνια τους.
Έτσι, ακούσαμε σε πρώτο πρόσωπο από τις γιαγιάδες και τους παππούδες μας ιστορίες που μας σημάδεψαν και μας νουθέτησαν.
Ακούσαμε πώς μετέφεραν τις Άγιες εικόνες, όπως αυτή της Παναγίας μας, και πώς έφτιαξαν την πρώτη ξύλινη εκκλησία για να τη στεγάσουν.
Ακούσαμε πώς μετέφεραν τον σπόρο της μπάμιας, τη γνωστή πια μπάμια Μπογιατίου, μέσα σε κούφια καλάμια, που κρατούσαν τάχα για μπαστούνια.
Για τις λίρες και τα φλουριά, όσα κατάφεραν να κρύψουν στα ζωνάρια ή στα παπούτσια τους.
Ακούσαμε, όμως, και γι’ αυτά που έκρυψαν στους τοίχους των σπιτιών και στις αυλές που άφησαν πίσω τους, με την ελπίδα ότι κάποτε θα γυρίσουν πίσω.
Γι’ αυτούς τους ανθρώπους η ελπίδα και η νοσταλγία κρυβόταν πίσω από κάθε ιστορία που έλεγαν.
Πίσω από κάθε αγαπημένη μυρωδιά φαγητού ή γλυκού, που ανασάλευε πιο εύκολα τις μνήμες από τις χαμένες πατρίδες.
«Τζιέρι μ’ βάλε λίγο κίμινο ακόμη στα σουτζουκάκια», έλεγε η γιαγιά. Έτσι, για να μοσκοβολάνε, όπως τα κάμαμε στην Πόλη.
Αυτοί που ήρθαν με το τρένο της γραμμής, ως πρώτοι κάτοικοι, είναι εκείνοι που ξεκίνησαν εδώ σε αυτόν τον τόπο από το τίποτα μια νέα ζωή.
Μια ζωή με δυσκολίες και φτώχια, με σπίτια, ωστόσο, φιλόξενα και «ανοιχτά», όπως οι καρδιές τους.
Κατάφεραν, όμως, με την εργατικότητά τους, τον πολιτισμό που έκρυβαν μέσα τους, την αγάπη για την Ελλάδα, τα ταλέντα τους και την παράδοση στο εμπόριο και στην επιχειρηματικότητα να δημιουργήσουν μια νέα πόλη.
Την πόλη, που εμείς ζούμε μέχρι και σήμερα.
Τους ευχαριστούμε γι’ αυτό.
Τους ευχαριστούμε για όσα μας μεταλαμπαδεύσανε και με τα οποία πορευόμαστε εμείς οι νεότεροι στο σήμερα και στο αύριο.
Θα παραμείνουμε πιστοί στην παράδοση και στην ιστορία μας. Θα παραμείνουμε πάντοτε αρωγοί στην κάθε προσπάθεια διατήρησης της μνήμης και των μακρινών αυτών γεγονότων, που σημάδεψαν τη νεότερη Ελλάδα μας.
Τελειώνοντας, θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Πατέρα Χρυσοβαλάντη για την εξαιρετική πρωτοβουλία της εναρκτήριας αυτής εκδήλωσης, τον κόπο και την οργάνωση, τις σκέψεις που μοιραστήκαμε, αλλά και την άψογη συνεργασία που είχαμε. Είμαι σίγουρη πως έτσι θα συνεχίσουμε και για τις υπόλοιπες εκδηλώσεις του επετειακού αυτού έτους.
Να ευχαριστήσω, επίσης, και όλους τους συντελεστές και ιδιαίτερα τους Διευθυντές σχολείων, καθηγητές και μαθητές, τους Συλλόγους της πόλης μας για τη σημερινή γιορτή.
Ταξιδέψαμε στην Ιστορία, ξύπνησαν μνήμες έντονες και διδακτικές.
Να είστε όλοι καλά, σας ευχαριστώ από καρδιάς.».