Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η Ημερίδα της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ηπείρου, με τίτλο: «Ξηρή Δόμηση: Η εμπειρία του χθες σχεδιασμός για το αύριο»
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα με θέμα: «Ξηρή Δόμηση: Η εμπειρία του χθες σχεδιασμός για το αύριο», που διοργάνωσε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.) Ηπείρου, στο πλαίσιο της ένταξής της ως ιδρυτικό μέλος της Διεθνούς Ένωσης Διαδρομών της Ξερολιθιάς, συμμετέχοντας στη Διεθνή Εβδομάδα Διάδοσης της δράσης της.
Στην Ημερίδα συμμετείχαν Μηχανικοί, μέλη του Τ.Ε.Ε. Ηπείρου, φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Ιωαννίνων, στελέχη της Αυτοδιοίκησης και ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με την ξερολιθιά.
Την Ημερίδα άνοιξε με χαιρετισμό του ο κ. Παναγιώτης Νταής, Πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Ηπείρου και Δήμαρχος Ηγουμενίτσας, και ακόμη απέστειλε χαιρετισμό απέστειλε ο κ. Νίκος Πατσαβός, Πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Στη συνέχεια έγιναν οι Εισηγήσεις-Παρουσιάσεις από τους κ.κ.:
-Νικόλαο Δέσκα, MSc, Πολιτικό Επιστήμονα, Οικονομολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης της Π.Ε.Δ. Ηπείρου, με θέμα: «Παρουσίαση της Διεθνούς Ένωσης Διαδρομών της Ξερολιθιάς. Ιστορικό, δραστηριότητες, προοπτικές».
-Γεώργιο Σμύρη, Δρ. Αρχιτέκτονα Μηχανικό, τέως αναπληρωτή Καθηγητή Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με θέμα: «Διαδρομές της Ξερολιθιάς. Από τη λήθη στο προσκήνιο.».
-Ιωάννη Τσίγκρο, Πολιτικό Μηχανικό, Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου-Τμήμα Ηπείρου, με θέμα: «Οι παραδοσιακές τεχνικές δόμησης στη σύγχρονη εποχή.».
-Παναγιώτη Κωστούλα, Αρχιτέκτονα Μηχανικό, Α.Μ.Κ.Ε. «Μπουλούκι», Περιοδεύον Εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, με θέμα: «Ξερολιθικά μονοπάτια: Στα χνάρια της μαστορικής.».
-Άγγελο Παπαγεωργίου, Αρχιτέκτονα Μηχανικό, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με θέμα: «Ξερολιθιές, ρωγμές και τόξα.».
-Χρυσούλα Βοσκοπούλου, Δρ. Αρχιτέκτονα Μηχανικό, διδάσκουσα Σχολής Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με θέμα: «Πολιτιστικές διαδρομές του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Περιφέρεια Ηπείρου: Προκλήσεις και ευκαιρίες.».
Επίσης, οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους τους συμμετέχοντες και εξέφρασαν την πεποίθηση πως η ευκαιρία αυτή θα εγκαινιάσει τη γόνιμη συνεργασία όλων των συμμετεχόντων στο μέλλον, με αντίστοιχες ενέργειες και δραστηριότητες.
Επιπλέον, με την ευκαιρία της Ημερίδας, η Π.Ε.Δ. Ηπείρου θα επιμεληθεί μία μικρή έκδοση των πρακτικών των εισηγήσεων.
Οι δράσεις στο πεδίο, η δημιουργία δικτύου συνεργαζόμενων φορέων και η δημοσιότητα θα συνεχιστεί, και την ερχόμενη άνοιξη η Π.Ε.Δ. Ηπείρου θα υποδεχτεί στην Ήπειρο την ετήσια συνάντηση της Διεθνούς Ένωσης Διαδρομών της Ξερολιθιάς.
