ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Τετάρτη | 16 Ιουλίου 2025
Κοινωνία Κρήτη Τοπική Αυτοδιοίκηση

Νέο σύστημα Sea Trac για την πρόσβαση Ατόμων με Αναπηρία στην παραλία της Νέας Χώρας Χανίων

Ο Δήμος Χανίων συνεχίζει με συνέπεια τις παρεμβάσεις, που προάγουν την προσβασιμότητα και την ισότιμη συμμετοχή όλων των πολιτών στον δημόσιο χώρο. Στο πλαίσιο αυτό, τη Δευτέρα 7 Ιουλίου 2025, πραγματοποιήθηκε στην παραλία της Νέας Χώρας η παρουσίαση του νέου ειδικού συστήματος πρόσβασης ΑμεΑ στη θάλασσα τύπου Sea Trac, παρουσία του Δημάρχου Χανίων κ. Παναγιώτη Σημανδηράκη, του Αντιδημάρχου Τοπικής Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Γιάννη Νικηφοράκη και του Χανιώτη Παραολυμπιονίκη και Παγκόσμιου Πρωταθλητή στην Κολύμβηση κ. Αντώνη Τσαπατάκη.
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας στη θάλασσα, χωρίς αποκλεισμούς στην Αχαΐα

Σημαντική ανταπόκριση γνώρισαν οι δύο εκδηλώσεις στον χώρο τοποθέτησης του SEATRAC στην παραλία του Καστελλόκαμπου και στην παραλία Πούντας Αιγιαλείας, με θέμα: «Προσβασιμότητα των ΑμεΑ και δημόσια υγεία».
Διεθνής Οικονομία Δυτική Ελλάδα Ελληνική Οικονομία Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συντόνισε την 2η Συνάντηση Εργασίας του έργου GROWTH4BLUE, στο Μπάρι της Ιταλίας

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής εταίρος, συμμετείχε και συντόνισε τη 2η Συνάντηση Εργασίας του ευρωπαϊκού έργου GROWTH4BLUE, που υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Διακρατικής Συνεργασίας Interreg-IPA ADRION. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε αρχές Ιουλίου, στο Μπάρι της Ιταλίας, υπό τη διοργάνωση του TECNOPOLIS SCIENCE AND TECHNOLOGY PARK, εταίρου του έργου.

Με εντυπωσιακό τρόπο ξεκίνησε το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ CIOFF Πυρσού Νάουσας

Με παλμό, χρώμα και έντονο πολιτιστικό άρωμα, ξεκίνησε το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ CIOFF Πυρσού Νάουσας, που τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας και της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού. Το φετινό φεστιβάλ φιλοξενεί αντιπροσωπείες χορευτικών συγκροτημάτων από την Κροατία, την Κολομβία, τη Νότια Κορέα και την Κύπρο, ενώ οικοδεσπότης και πρωταγωνιστής των εκδηλώσεων είναι, όπως κάθε χρόνο, ο Πυρσός Νάουσας.

4ο Θερινό Σχολείο Αστρονομίας και Διαστήματος στο Κακογιάννειο Αστεροσκοπείο Υπάτης

Ξεκίνησε η λειτουργία του 4ου Θερινού Σχολείου Αστρονομίας και Διαστήματος στο Κακογιάννειο Αστεροσκοπείο - Αστεροσχολείο Υπάτης. Μια πρωτοβουλία του Ερευνητικού Εργαστηρίου Υψηλών Συχνοτήτων, Μεταϋλικών και μη Γραμμικών Κυμάτων (HERON LAB) του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Δήμου Λαμιέων, που υλοποιείται για τέταρτη χρονιά με την υποστήριξη της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Φθιώτιδας και του Ε.Κ.Φ.Ε. Φθιώτιδας.

Συμβασιοποιήθηκαν από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έργα αναβάθμισης αθλητικών υποδομών σε Κεφαλονιά & Ιθάκη, προϋπολογισμού άνω των 2,7 εκ. ευρώ

Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 2.727.786,72 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.), το οποίο αναφέρεται σε αναβαθμίσεις και παρεμβάσεις σε αθλητικές υποδομές στην Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας & Ιθάκης και αναμένεται να αποδοθούν στις τοπικές κοινωνίες το προσεχές διάστημα.Ειδικότερα, στο φυσικό αντικείμενο του έργου προβλέπονται:-Αντικατάσταση του υφιστάμενου...
Κοινωνία Περιβάλλον Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Επίσκεψη του Δημάρχου Λαμιέων στο κλιμάκιο αεροπυρόσβεσης της 359 Μ.Α.Ε.Δ.Υ. στο αεροδρόμιο Λαμίας

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Δήμαρχος Λαμιέων, κ. Πανουργιάς Παπαϊωάννου, ενημερώθηκε διεξοδικά για την επιχειρησιακή λειτουργία και δράση της μονάδας, αλλά και τον κρίσιμο ρόλο που επιτελούν τα δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου PZL στην πρόληψη και αποτελεσματική αεροπυρόσβεση κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο. Παράλληλα, συνεχάρη το προσωπικό για το υψηλό αίσθημα ευθύνης και την αποτελεσματικότητα, που επιδεικνύουν κάθε χρόνο στη μάχη με τις φλόγες, τονίζοντας πως η παρουσία και η αδιάλειπτη λειτουργία της βάσης στη Λαμία αποτελεί ασπίδα προστασίας για τη ζωή, την περιουσία και το φυσικό περιβάλλον στο...
Ιστορία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ιστορικός τόπος ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Καρυάς Φθιώτιδας, τεκμήριο της ναζιστικής καταναγκαστικής εργασίας στην Ελλάδα

Στον χαρακτηρισμό του χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καρυάς στη Φθιώτιδα ως ιστορικού τόπου προχωρά το Υπουργείο Πολιτισμού, σε συνέχεια της θετικής γνωμοδότησης του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων. Ο Σταθμός της Καρυάς, ως τόπος σημαντικών ιστορικών γεγονότων, αποτελεί μνημείο της βαναυσότητας και της θηριωδίας του ναζισμού και είναι αναπόσπαστο μέρος της συλλογικής ιστορικής μνήμης, όχι μόνο για τους Έλληνες, αλλά και για την παγκόσμια κοινότητα.

Το έργο εξυπηρετούσε τις ανάγκες ανεφοδιασμού των Ναζί, που είχαν εντείνει τις προσπάθειες μεταφοράς πρώτων υλών και στρατιωτικών δυνάμεων. Οι υποσιτισμένοι και εξουθενωμένοι εργάτες αναγκάζονταν να σπάζουν πέτρες με τα χέρια και να φορτώνουν βαγονάκια υπό βίαιες συνθήκες. Πολλοί πέθαναν είτε από εξάντληση είτε από εκτελέσεις. Μετά από την ολοκλήρωση των έργων, το εργοτάξιο εγκαταλείφθηκε. Οι ξύλινοι στρατώνες αφαιρέθηκαν από αντάρτες και σήμερα σώζεται μόνο ένα πέτρινο κτήριο και ένα πηγάδι.
Η υπουργός Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη, δήλωσε σχετικά πως: «Η Καρυά αποτελεί τόπο καταναγκαστικής εργασίας και μαρτυρία του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα. Είναι ένα από τα μέρη, όπου οι Ναζί εφάρμοσαν την πολιτική της «εξόντωσης Εβραίων μέσω της καταναγκαστικής εργασίας». Οι εργάτες έπρεπε να ανοίξουν μια τομή στην πλαγιά ενός βουνού για μια σιδηροδρομική γραμμή, κάτω από απάνθρωπες συνθήκες, ενώ πολλοί πέθαναν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής. Στο εργοτάξιο εργάστηκαν 300 ως 500 Εβραίοι από τη Θεσσαλονίκη. Οι ελάχιστοι επιζώντες με την επιστροφή τους στην πόλη, τον Αύγουστο του 1943, πήραν τον δρόμο για το Άουσβιτς. Για τον χαρακτηρισμό του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καρυάς ως ιστορικού τόπου χρησιμοποιήθηκαν τα τεκμήρια από διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα, που φωτίζουν την τραγική ιστορία της ναζιστικής καταναγκαστικής εργασίας στην Ελλάδα. Το Υπουργείο Πολιτισμού με την απόφαση αυτή, όπως και με την υποστήριξη της κοινής έκθεσης, που διοργανώθηκε σε Αθήνα και Βερολίνο, πριν από έναν χρόνο, αφιερωμένη στην καταναγκαστική εργασία των Ελλήνων Εβραίων κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, αναγνωρίζει τα γεγονότα στην Καρυά και αποτίει φόρο τιμής στα θύματα της ναζιστικής καταναγκαστικής εργασίας στην Ελλάδα. Το διασωθέν φωτογραφικό αρχείο Ρέσλερ αποτελεί σπάνια τεκμηρίωση του εγκλήματος, ενώ η ίδια η βραχώδης τομή αποτελεί διαχρονική μαρτυρία της «εξόντωσης μέσω εργασίας», που εφάρμοσαν οι Ναζί στην Καρυά. Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Καρυάς συνιστά ένα βήμα προς την ιστορική δικαίωση και τη διατήρηση της συλλογικής μνήμης του Ολοκαυτώματος στην Ελλάδα. Στόχος του Υπουργείου Πολιτισμού είναι η εκπόνηση των αναγκαίων μελετών για την αποκατάσταση του Σιδηροδρομικού Σταθμού και την επανάχρησή του ως εκθεσιακό χώρο, που να συντηρεί και να αναδεικνύει τη μνήμη αυτών, που υπήρξαν θύματα του μίσους και της θηριωδίας των Ναζί.».
Η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Θεσσαλίας και Κεντρικής Στερεάς Ελλάδας, στο πλαίσιο της αποστολής της για την τεκμηρίωση και προστασία των νεότερων πολιτιστικών αγαθών, προώθησε στη Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων φάκελο τεκμηρίωσης για τον χαρακτηρισμό του Σιδηροδρομικού Σταθμού Καρυάς Φθιώτιδας και της ευρύτερης περιοχής του εργοταξίου της Οργάνωσης Todt ως ιστορικού τόπου, σύμφωνα με τα άρθρα 2 και 17 του Ν. 4858/2021. Το υλικό τεκμηρίωσης των γεγονότων στην Καρυά προέκυψε από το ερευνητικό πρόγραμμα «Θανάσιμη Καταναγκαστική Εργασία στην Καρυά – Γερμανική Κατοχή και το Ολοκαύτωμα στην Ελλάδα», το οποίο εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Όσναμπρικ σε συνεργασία με το Κέντρο Τεκμηρίωσης Ναζιστικής Καταναγκαστικής Εργασίας και το Ίδρυμα Μνήμης για τους Δολοφονηθέντες Εβραίους της Ευρώπης. Στο επίκεντρο της έρευνας βρέθηκε το φωτογραφικό αρχείο του Γερμανού μηχανικού Χανς Χέρμαν Ρέσλερ, το οποίο διασώθηκε το 2002 από τον Ανδρέα Ασσαέλ, γιο επιζώντα του Ολοκαυτώματος. Το αρχείο περιλαμβάνει πολύτιμες φωτογραφίες, που τεκμηριώνουν τις απάνθρωπες συνθήκες καταναγκαστικής εργασίας εκατοντάδων Ελλήνων Εβραίων από το γκέτο της Θεσσαλονίκης στο εργοτάξιο της Καρυάς, το 1943. Το ερευνητικό πρόγραμμα εντόπισε υλικά κατάλοιπα και άλλα ίχνη του εργοταξίου και των συνθηκών διαβίωσης των Εβραίων, που χρησιμοποιήθηκαν στα καταναγκαστικά έργα. Στην αυτοψία, που πραγματοποίησε η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, επιβεβαίωσε τον ιστορικό χαρακτήρα της περιοχής του Σιδηροδρομικού Σταθμού Καρυάς.
Η Καρυά βρισκόταν στην περιοχή της ιταλικής κατοχής, αλλά οι Γερμανοί είχαν πλήρη έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου. Η στρατηγική σημασία του σημείου ήταν καθοριστική, καθώς εκεί η γραμμή περνούσε κοντά στο Λιανοκλάδι, σημαντικό σταθμό διαλογής. Το 1943, Εβραίοι άνδρες από τη Θεσσαλονίκη οδηγήθηκαν στην Καρυά Φθιώτιδας για καταναγκαστική εργασία. Εκεί, υπό τη διοίκηση της γερμανικής Οργάνωσης Todt, και με σκοπό την εξυπηρέτηση των στρατιωτικών αναγκών της Βέρμαχτ, κλήθηκαν να διανοίξουν μια σιδηροδρομική τομή μήκους 100 και βάθους 20 μέτρων σε βραχώδη βουνοπλαγιά, ώστε να δημιουργηθεί παρακαμπτήρια γραμμή στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.