Ιστορική επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ευγένιου στον Άγιο Δημήτριο στο ξεκίνημα των «Δημητρίων 2025»
Ο Δήμαρχος Αγίου Δημητρίου κ. Στέλιος Μαμαλάκης παρέστη την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2025 στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην οποία προεξήρχε ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ευγένιος. Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου, του Δήμου Αγίου Δημητρίου Αττικής, υποδέχθηκε με κάθε επισημότητα το Ιερό Λείψανο του νεοφανούς Αγιορείτου Οσίου Εφραίμ του Κατουνακιώτου από την Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Οσίου Διονυσίου του εν Ολύμπω, αρχίζοντας τις πολυήμερες εορταστικές ενοριακές εκδηλώσεις με την επωνυμία «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2025», προς τιμήν του πολιούχου της Ενορίας και προστάτου- ονοματοδότου του Δήμου, Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτου.
Το Ιερό Λείψανο εκόμισε ο εκπρόσωπος της Ιεράς Μονής Οσίου Διουνυσίου Ιερομόναχος π. Εφραίμ και το υποδέχθηκε ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ευγένιος, τον οποίον πλαισίωναν οι Ιερείς του Ιερού Ναού, κληρικοί από την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, ο Δήμαρχος Αγίου Δημητρίου κ. Στέλιος Μαμαλάκης, ο υφυπουργός Εσωτερικών κ. Βασίλειος Σπανάκης, οι βουλευτές Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών κ.κ. Παύλος Χρηστίδης και Νίκος Βρεττός, ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Τάσος Γαϊτάνης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γιώργος Κονδύλης, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Γεώργιος Κάππος, Αγγελική Σαραβελάκη, Γίωργος Ταμπακόπουλος, Ευάγγελος Μαλαθούνης, Βασιλική Βαζαίου, Μιχάλης Καραϊσκάκης, Ιωάννης-Μάριος Μπάντος και Αθανάσιος Μπαμπάνας, οι Εντεταλμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.κ. Χριστίνα Μαργαρίτη, Κωνσταντίνος Κυριακάκης και Παναγιώτης Κοκκώνης, Δημοτικοί Σύμβουλοι και ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Κρητικών Σωματείων κ. Εμμανουήλ Πατεράκης. Tην Παγκρήτια Ένωση εκπροσώπησαν ο Γραμματέας της και Δήμαρχος Αγίου Δημητρίου κ. Στέλιος Μαμαλάκης και η Κοσμήτορας και Αντιδήμαρχος κ. Αγγελική Σαραβελάκη. Παρέστησαν, επίσης, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μυλοποταμιτών κ. Εμμανουήλ Κυρίμης και εκπρόσωποι Πολιτιστικών Συλλόγων και Κρητικών Σωματείων κ.ά..
Η τελετή υποδοχής έγινε στα πρόπυλα του Ιερού Ναού το πρωί της Κυριακής και στη συνέχεια ο Σεβασμιότατος χοροστάτησε στον Όρθρο και προεξήρχε της πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας.



Πριν από την απόλυση της Θείας Λειτουργίας, ο Δήμαρχος κ. Στέλιος Μαμαλάκης, προσφώνησε τον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης, λέγοντας πως: «Είμαι ιδιαίτερα συγκινημένος, διότι για εμένα αποτελεί ύψιστη τιμή ως Κρητικός στην καταγωγή και Δήμαρχος της πόλης να υποδέχομαι τη σεπτή κορυφή της Εκκλησίας της Κρήτης, Εκκλησίας που θεμελίωσε ο Απόστολος Τίτος Με την παρουσία σας, σήμερα, θεμελιώνεται μία ιδιαίτερη σχέση της πόλης μας με την Κρήτη. Στο πρόσωπό σας όλοι οι Κρητικοί βλέπουν τον συνετό και πράο Επίσκοπο, που καθημερινά εργάζεται ακούραστα για το ποίμνιό του. Η πολυσχιδής προσωπικότητά σας, σας καθιστά πηγή αναφοράς για όλους τους Έλληνες, καθώς το έργο που επιτελείτε, έργο κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση στη διάδοση του Λόγου του Θεού και της εντολής Του: «Αγαπάτε αλλήλους».», ενώ στο τέλος της προσφώνησής του πρόσφερε στον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης ως αναμνηστικό δώρο ένα αρχιερατικό επιγονάτιο με την εικόνα του Αγίου Δημητρίου, που κρατά στα χέρια του την τοπική εκκλησία, αναφέροντας πως: «Το επιγονάτιο αυτό συμβολίζει την αγάπη προς το πρόσωπό σας και θα σας θυμίζει ότι η πόλη του Αγίου Δημητρίου θα είναι πάντοτε και δικό σας σπίτι.».



Επίσης, ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ευγένιος, συγκινημένος από την υποδοχή και την προσφορά της ενορίας, ευχαρίστησε θερμά τους Ιερείς, τον Δήμαρχο και τους συνεργάτες του για την αγάπη και την πρωτοβουλία να προσκληθεί στον Άγιο Δημήτριο, τόνισε πως κάθε έργο γίνεται όχι προς προσωπική προβολή, αλλά για τη δόξα του Θεού, επισήμανε χαρακτηριστικά πως: «Εμείς, απλώς δανείζουμε τις υπάρξεις μας για να τρέχει το Ευαγγέλιο.», έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Δήμαρχο κ. Στέλιο Μαμαλάκη και στους Κρήτες, που παρέστησαν στη Θεία Λειτουργία, αναφερόμενος στην ιστορία της Κρήτης και στους αγώνες των προγόνων τους για την ένωση με την Ελλάδα, τόνισε πως: «Το σύνθημά τους δεν ήταν απλώς «ελευθερία ή θάνατος», αλλά «ένωση ή θάνατος».», και ευχήθηκε σε όλες και όλους να συνεχίσουν ενωμένοι, με πίστη, ταπείνωση και προσφορά, για το καλό του λαού και την ενότητα του Έθνους.
Επιπλέον, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Ματθαίος Χάλαρης, στη δική του αναφορά τόνισε πως: «Για πρώτη φορά επισκέπτεται Αρχιεπίσκοπος της Κρήτης την Ενορία του Αγίου Δημητρίου, γεγονός που προσδίδει ιστορικό χαρακτήρα στη Θεία Λειτουργία και στους εορτασμούς των Δημητρίων 2025», και ακόμη έκανε λόγο για την άριστη συνεργασία Δήμου και Εκκλησίας, με κοινό όραμα την πνευματική και κοινωνική πρόοδο των δημοτών-ενοριτών.
Αμέσως μετά από την ολοκλήρωση της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας ακολούθησε μουσικοχορευτικό πρόγραμμα με παραδοσιακούς κρητικούς χορούς από το παραδοσιακό νεανικό τμήμα του Ιερού Ναού και από τα χορευτικά συγκροτήματα του Συλλόγου Κρητών Αγίου Δημητρίου, στον περιβάλλοντα χώρο του Ιερού Ναού.





