Ηράκλειο Κρήτης: Από τη Δευτέρα (6/2) ξεκινά η έκδοση δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ
Από τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου πρόκειται να ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ στο Ηράκλειο Κρήτης, με την οποία θα παρέχεται για τη φετινή χρονιά έκπτωση 50% στα Υπεραστικά Κ.Τ.Ε.Λ. και δωρεάν μετακίνηση με τα αστικά Κ.Τ.Ε.Λ. της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου.
Η διαδικασία της έκδοσης δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ θα πραγματοποιείται όλο το διάστημα από τις Φεβρουαρίου 2023 έως τις 31 Οκτωβρίου 2023:
α. Στην αρμόδια υπηρεσία (Τμήμα Κοινωνικής Μέριμνας Ηρακλείου) της Περιφέρειας Κρήτης (οδός Τηλέμαχου Πλεύρη 2 & Ιερωνυμάκη, περιοχή Αναλήψεως)
β. Στα κατά τόπους Κ.Ε.Π., κατόπιν ραντεβού, τηλεφωνικώς ή ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας: https://rantevou.kep.gov.gr/ και ώρες από 8:00 π.μ. έως 14:00 μ.μ..
Αξίζει να σημειωθεί πως η ισχύς των Δελτίων θα είναι για το έτος 2023 και για όσο διάστημα εντός του 2024 απαιτηθεί για να εκδοθεί η επόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Υπενθυμίζουμε πως δικαιούχοι των δελτίων μετακίνησης για άτομα ΑμεΑ είναι όλοι οι Ελληνικής υπηκοότητας ή υπήκοοι των Κρατών-Μελών της Ε.Ε., καθώς και υπήκοοι Κρατών-Μελών του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ε.Ο.Χ.), οι υπήκοοι Κρατών εκτός Ε.Ε., που έχουν καταστεί ανίκανοι για εργασία μετά από εργατικό ατύχημα σε ελληνικό έδαφος, οι αναγνωρισμένοι πρόσφυγες, που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα, σε καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.
Επίσης, οι δικαιούχοι πρέπει να έχουν ποσοστό αναπηρίας ή βλάβη από νόσο, τουλάχιστόν 67%, ενώ το ετήσιο συνολικό δηλωθέν ατομικό εισόδημα να είναι έως 23.000 ευρώ και το συνολικό δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα να μην είναι μεγαλύτερο των 29.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται με 5.600 ευρώ για κάθε επιπλέον άτομο, πέραν του δικαιούχου, που συνοικεί και βαρύνει τον/την φορολογούμενο/η, εφόσον αυτό παρουσιάζει αναπηρία 67% και άνω.
\Ακόμη, διευκρινίζεται πως στο συνολικό εισόδημα περιλαμβάνεται και το αυτοτελών φορολογούμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο, ενώ οι ολικά τυφλοί και οι συνοδοί τους εξαιρούνται και λαμβάνουν κάρτα ανεξάρτητα από το όριο εισοδήματός τους.
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, που πρέπει να προσκομίζουν οι δικαιούχοι είναι τα ακόλουθα:
Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας.
Αίτηση–Υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου ή του κηδεμόνα του ή άλλου εξουσιοδοτημένου ατόμου με συνημμένα τα δικαιολογητικά που αναφέρονται παρακάτω.
Γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής, όπου θα αναγράφεται το ποσοστό αναπηρίας (τουλάχιστον 67%) ή απόφαση Διοικητικού Διευθυντή Ασφαλιστικού Φορέα ή Ε.Φ.Κ.Α. για σύνταξη αναπηρική επ’ αόριστο ή βεβαίωση Ο.Π.Ε.Κ.Α. για εγγραφή στο μητρώο επιδοματούχων, ενώ ΔΕΝ γίνονται δεκτές αποφάσεις βάσει του Ν.2643/98.
Επίσης, για τους δικαιούχους του προγράμματος οικονομικής ενίσχυσης τυφλότητας και Β.Ν.Κ., που δεν είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο Ο.Π.Ε.Κ.Α., και για τους συνοδούς τους, απαιτείται γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής.
Επίσης, πρέπει να υποβληθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα της οικίας Οικονομικής Εφορίας για το φορολογικό έτος 2021.
Για την έκδοση νέας κάρτας απαιτούνται: Δύο φωτογραφίες, και με συνοδό τρεις φωτογραφίες, καθώς και υπεύθυνη δήλωση, σε περίπτωση που κάποιος/α δεν επιθυμεί την έκπτωση για τα αστικά και δεν υποβάλλεται το εκκαθαριστικό Φ.Ε. 2021.
Ακόμη, για τους υπηκόους κρατών εκτός Ε.Ε., οι οποίοι κατέστησαν ανίκανοι για εργασία, μετά από εργατικό ατύχημα σε ελληνικό έδαφος, απαιτείται Ιατρική Βεβαίωση Νοσηλείας από Δημόσιο Νοσοκομείο, στο οποίο θα βεβαιώνεται η νοσηλεία μετά από το ατύχημα.
Σε ό,τι αφορά στην Κάρτα Συνοδού, αυτή εκδίδεται μόνον για συνοδούς ατόμων με τυφλότητα ή οπτική αναπηρία άνω του 80% ή έχουν δείκτη νοημοσύνης κάτω του 34, ή νοητική υστέρηση με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω ή διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (παιδικός αυτισμός, αυτισμός) με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω.