Η Νεανική Ορχήστρα του Ιωνικού Συνδέσμου «μίλησε» …νεανικά, στο Θέατρο του Ιδρύματος «Χατζηκώνστα», την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής
Η 30μελής Νεανική Ορχήστρα του Ιωνικού Συνδέσμου γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής, με ένα υπέροχο μουσικό ταξίδι χωρίς σύνορα, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό της σε μια καταπληκτική συναυλία, που έδωσε στο φιλόξενο Θέατρο του Ιδρύματος «Χατζηκώνστα», στο Χαλάνδρι, το βράδυ της Κυριακής 21 Ιουνίου 2026.
Ρεπορτάζ-Φωτογραφίες-Βίντεο: Παναγιώτα Σούγια
Το προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα της επετειακής αυτής συναυλίας, υπό τη Διεύθυνση και την Καλλιτεχνική Επιμέλεια του Αρχιμουσικού και διακεκριμένου Κλαρινετίστα κ. Στάθη Κιοσόγλου, περιλάμβανε: Latin ρυθμούς, Pop επιτυχίες, Jazz αυτοσχεδιασμούς, κλασικά αριστουργήματα, ελληνικούς χορούς και δημοφιλή κομμάτια γνωστών Ελλήνων συνθετών, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στο κοινό, που παραβρέθηκε στην εκδήλωση.

Μαζί με τη Νεανική Ορχήστρα του Ιωνικού Συνδέσμου συνέπραξαν στο τραγούδι οι κ.κ. Γεωργία Χαραλαμπίδου, Νεφέλη Γιαννίση και Πέτρος Καρατσόλης, αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα των θεατών.




Παράλληλα, το Χορευτικό Τμήμα του Ιωνικού Συνδέσμου χόρεψε αρκετά από τα εκτελεσμένα μουσικά κομμάτια, υπό τις οδηγίες της Χορογράφου κ. Εύης Καραδήμα, με τη συνδρομή του ταλαντούχου βοηθού της κ. Σταύρου Συρμπόπουλου.

Τη συναυλία προλόγισε η Αντιπρόεδρος του Ιωνικού Συνδέσμου, κ. Φωτεινή Παπαδοπούλου, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, πως: «Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος «Χατζηκώνστα», αλλά και ως Αντιπρόεδρος του Ιωνικού Συνδέσμου σας καλωσορίζω στη σημερινή μας εκδήλωση, που είναι για να τιμήσει την Παγκόσμια Ημέρα της Μουσικής. Νομίζω ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από το να τιμήσουμε αυτή την ημέρα ακούγοντας ποιοτική μουσική από τους νέους μας, τη Νεανική Ορχήστρα του Ιωνικού μας Συνδέσμου, υπό τη Διεύθυνση του Μαέστρου μας Στάθη Κιοσόγλου.
Κάποια κομμάτια, που θα ακουστούν, θα τα χορέψουν μέλη του Χορευτικού Τμήματος του Ιωνικού Συνδέσμου, με τη Χορογράφο μας την Εύη Καραδήμα και τον βοηθό τον Σταύρο Συρμπόπουλο. Και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ, που είναι εδώ.

Να σας πω ότι βρίσκεστε στο Αμφιθέατρο ενός από τους πιο ιστορικούς και παλαιού Ιδρύματος, του Ιδρύματος «Χατζηκώνστα». Έχει μια πολύ μεγάλη ιστορία. Το Ίδρυμα φιλοξενεί ακόμη παιδιά. 25 άτομα. Αυτή τη στιγμή, όμως, βρίσκονται στις κατασκηνώσεις, όπως και το προσωπικό του είναι σε διακοπές. Τους ευχαριστούμε, όμως, πάρα πολύ για τη διάθεση του χώρου γι’ αυτή την όμορφη εκδήλωση, που θα δείτε σήμερα.
Να πω ότι με το Ίδρυμα «Χατζηκώνστα» έχουμε πολλά χρόνια συνεργασία. Και θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την πρώην Αντιπρόεδρο του Ιωνικού, την Αγγελική Σαρηγιάννη, που είχε το κομμάτι της διασύνδεσης με το Ίδρυμα «Χατζηκώνστα». Σε ευχαριστούμε πολύ Αγγελική.».
Αμέσως μετά, τον λόγο έλαβε ο Πρόεδρος του Ιωνικού Συνδέσμου, κ. Γιάννης Κοντίτσης, ο οποίος αναφέρθηκε στο ιστορικό της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής, αφήνοντας και αιχμές προς τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Νέας Ιωνίας Αττικής, ο οποίος, για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια δεν συνδιοργάνωσε την επετειακή αυτή μουσική εκδήλωση, παρά την έγκαιρη υποβολή πρότασης του Ιωνικού Συνδέσμου, προτιμώντας να «σπάσει» τον θεσμό και να συνεργαστεί με την Περιφέρεια Αττικής, κάνοντας δική τους εκδήλωση την ίδια ημέρα, στον χώρο του Παναιτωλίου, της Αλσούπολης, της Νέας Ιωνίας Αττικής, και προαναγγέλλοντας νέα συναυλία της Νεανικής Ορχήστρας του συλλόγου, στα τέλη Αυγούστου, εκτός Αττικής, τη φορά αυτή στη Λιβαδειά.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γιάννης Κοντίτσης είπε πως: «Το 1982, ο Γάλλος υπουργός Πολιτισμού, Ζακ Λαγκ, μαζί με τον Δήμαρχο του Παρισιού, για πρώτη φορά ορίσανε τον εορτασμό της Μέρας της Μουσικής να είναι στη μέρα του Θερινού Ηλιοστασίου. Δηλαδή, στις 21 Ιουνίου.
Το 1985, η τότε υπουργός Πολιτισμού της Ελλάδας, Μελίνα Μερκούρη, ήτανε η δεύτερη, που πρότεινε, στο πλαίσιο της «Αθήνας Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης», να γιορταστεί η Μέρα της Μουσικής.
Από τότε μέχρι σήμερα έχει κυλίσει πολύ νερό στ’ αυλάκι και 22 χώρες της Ευρώπης, και πολλές άλλες χώρες από τον υπόλοιπο κόσμο, γιορτάζουν τη Μουσική.
Σήμερα, λοιπόν γιορτάζουν η Μουσική και οι Μουσικοί. Γιορτάζουμε τη μουσική στο σύνολό της.
Αυτό είναι και το πρόγραμμα, που θα παρακολουθήσετε από την Ορχήστρα μας σήμερα.
Θα ήθελα να πω για ποιον λόγο γίνεται στο Χαλάνδρι.
Πριν από τέσσερα χρόνια πρώτη φορά προτείναμε στην τότε Δήμαρχο της Νέας Ιωνίας, την κυρία Θωμαΐδου, να γίνει η γιορτή της Μουσικής στη Νέα Ιωνία, πράγμα το οποίο και αποδέχτηκε.
Συνεχίσαμε και με τον σημερινό Δήμαρχο να κάνουμε τις εκδηλώσεις αυτές, 21 Ιουνίου, μεταφερόμενη από το Κ.Ε.Π., που έγινε η πρώτη γιορτή, να γίνεται στον χώρο του Παναιτωλίου.
Φέτος, επιθυμία μας ήταν, επίσης, να γίνει ξανά στον ίδιο χώρο, στο Παναιτώλιο. Δυστυχώς, όμως, ενώ από την αρχή, σχεδόν, της χρονιάς προσπαθούσαμε να επικοινωνήσουμε με τον Δήμαρχο και να έχουμε μία διαβεβαίωση ότι θα γίνει ξανά φέτος η γιορτή εκεί.
Έναν με ενάμιση μήνα πριν, δηλαδή αρχές Μαΐου, πληροφορηθήκαμε ότι η γιορτή δεν μπορεί να γίνει, γιατί έχει κλείσει μια θεματική συναυλία στο Παναιτώλιο την ίδια μέρα.
Έτσι, λοιπόν, αναγκαστήκαμε να φύγουμε από τη Νέα Ιωνία και να έρθουμε εδώ.
Θέλω να πω, επίσης, ότι για το ίδιο θέμα, για τη συνεργασία, εμείς πάντα επιδιώκαμε από τη δεκαετία του 1980, ο Ιωνικός Σύνδεσμος, επεδίωκε και θα επιδιώκει συνεργασία με τον δήμο, γιατί είναι ο φυσικός φορέας συνεργασιών του συλλόγου μας.
Θέλω να πω ότι ακόμη και στο «Μικρασιάτικο Αντάμωμα», που θα γίνει σε λίγες μέρες στη Νέα Ιωνία, αποκλειστήκαμε από την Οργανωτική Επιτροπή με το αιτιολογικό ότι δεν είμαστε μέλος της Ο.Π.Σ.Ε., της Ομοσπονδίας Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας.
Όταν θέλουμε να κάνουμε κάτι είναι καλό να το κάνουμε όλοι μαζί και ο καθένας να βάζει το λιθαράκι του.
Εμείς θα πάμε στη γιορτή, γιατί θέλουμε να γιορτάσουμε με τους υπόλοιπους συνδημότες μας.
Βέβαια, ερωτηματικό βάζουμε, γιατί από την Οργανωτική Επιτροπή δεν συμμετέχει και το αρχαιότερο Προσφυγικό Σωματείο της Νέας Ιωνίας: Η Ένωση Ινεπολιτών-Κασταμονιτών.
Αυτά είναι θέματα, τα οποία θα πρέπει κάποιος να τα εξηγήσει κάποτε και με κάποιον τρόπο.
Τέλος πάντων, σήμερα έχουμε γιορτή.
Αυτή η Ορχήστρα, για να κρατηθεί απ’ τον Στάθη, έχει πολύ ιδρώτα.
Αυτό το πρόγραμμα, αυτή η συναυλία από εμάς κλείστηκε αυτή την ημέρα. Δεν είχαμε τη δυνατότητα να την οργανώσουμε άλλη μέρα. Γι’ αυτό και την πραγματοποιούμε εδώ, σε αυτόν τον χώρο.
Θα θέλαμε η αίθουσα να είναι γεμάτη.
Δεν πειράζει.
Όμως, θέλω να ξέρετε ότι για να γίνουν αυτές οι πρόβες, για να συμμετέχουν αυτοί οι άνθρωποι στις πρόβες κάθε Κυριακή το απόγευμα και για να έρθουν σήμερα έχει γίνει πάρα πολλή δουλειά από πίσω. Έχουν φτιαχτεί οι παρτιτούρες, έχουν γίνει οι μεταγραφές, έχει γίνει η οργάνωση όλου του ήχου της Ορχήστρας για να σας παρουσιαστεί σήμερα.
Ξαναλέω ότι είναι κρίμα, που δεν παρουσιάζεται στη Νέα Ιωνία.
Αυτό το σχήμα θα ξανά παρουσιαστεί τέλος Αυγούστου σε πόλη εκτός Αθήνας, στη Λιβαδειά.
Και ευχόμαστε του χρόνου να γίνουν συνεργασίες και να πάνε όλα καλά.
Ευχαριστούμε πολύ το Ίδρυμα «Χατζηκώνστα», ευχαριστούμε πολύ τον Στάθη Κιοσόγλου για την προσπάθεια που κάνει για να κρατηθεί αυτή η Ορχήστρα. Σίγουρα όλο το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιωνικού Συνδέσμου είναι κοντά του και θα παραμείνει κοντά του.
Και απολαύστε σήμερα μια εξαιρετικά ποιοτική συναυλία με μουσική, που ανταποκρίνεται σε όλα τα είδη της μουσικής, που υπάρχουν και ακούμε.
Σας ευχαριστούμε πολύ, που ήρθατε. Καλή ακρόαση.».
Επίσης, πριν ξεκινήσει η εξαιρετική συναυλία, ο Αρχιμουσικός κ. Στάθης Κιοσόγλου, είπε, μεταξύ άλλων, πως: «Καλώς ορίσατε στην Εορταστική Συναυλία της Νεανικής Ορχήστρας μας για την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής.
Απόψε, η μουσική μιλάει νεανικά. Νεανικά δεν σημαίνει μια συγκεκριμένη ηλικία. Νεανικά σημαίνει να κοιτάς τον κόσμο με καθαρή ματιά, να αγαπάς, να ελπίζεις, να διεκδικείς.
Απόψε, λοιπόν, η μουσική θα μας μιλήσεις κατευθείαν στην καρδιά με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Με τη φωνή, τη ζωντάνια, την ενέργεια, το πάθος των παιδιών μας, των νέων μας, που γεμίζουν τη σκηνή με το ταλέντο τους.
Αυτοί οι νέοι μουσικοί θα μας ταξιδέψουν σε έναν κόσμο ονειρικό, μελωδικό, χωρίς σύνορα. Και δεν υπάρχει ιδανικότερος τρόπος για την έναρξη αυτής της μουσικής γιορτής εδώ, στο φιλόξενο Θέατρο του Ιδρύματος «Χατζηκώνστα» παρά με την ανάκρουση του Ύμνου Χατζηκώνστα, ενός ύμνου σύμβουλου, γεμάτου συναίσθημα, υπερηφάνεια, ελπίδα και ευγνωμοσύνη για το μεγάλο έργο αγάπης, την ανοιχτή αγκαλιά για όλα τα παιδιά του κόσμου.
Η Νεανική Ορχήστρα μας, με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, ζωντανεύει και δίνει νέα πνοή σ’ αυτή τη μουσική κληρονομιά, συντασσόμενη με το Ίδρυμα «Χατζηκώνστα», σε μια κοινή πορεία πλάι στα παιδιά, που αποτελούν την ελπίδα για το μέλλον μας.».

Επιπλέον, αμέσως μετά από την ολοκλήρωση της συναυλίας, ο Πρόεδρος του Ιωνικού Συνδέσμου, κ. Γιάννης Κοντίτσης, έδωσε στον Αρχιμουσικό κ. Στάθη Κιοσόγλου ένα καλαίσθητο αναμνηστικό με νότες για τη βραδιά της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής.

Ακόμη, στη συναυλία παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του Σωματείου Ινεπολιτών-Κασταμονιτών Νέας Ιωνίας «Η Κοίμηση της Θεοτόκου κ. Αντώνης Κοντίτσης και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αργιθεατών Θεσσαλών «Η Εστία» κ. Θεοχάρης Αγόρης, ενώ από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιωνικού Συνδέσμου παρόντες ήταν και ο Ειδικός Γραμματέας κ. Τάσος Αδρασκέλας, η Κοσμήτορας κ. Σοφία Τζώρτσου και τα μέλη κ.κ. Θεόδωρος Παλκογιάννης και Έφη Θανοπούλου, καθώς και η πρώην Αντιπρόεδρος κ. Αγγελική Σαρηγιάννη.
















