Η Αθήνα τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής και τον Μίκη Θεοδωράκη
Εκατοντάδες κόσμου παρακολούθησαν τη μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα, με τη συμμετοχή σπουδαίων καλλιτεχνών που διοργανώθηκε στον χώρο του πάρκου, που βρίσκεται στη διασταύρωση της Ιεράς Οδού και της οδού Πειραιώς, το οποίο πλέον ονομάζεται: Πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης».

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης, καλωσορίζοντας τους εκατοντάδες πολίτες, που παραβρέθηκαν στη λαμπρή τελετή ονοματοδοσίας του συγκεκριμένου πάρκου σε «Μίκης Θεοδωράκης» σύμφωνα με σχετικά ομόφωνη απόφαση που είχε ληφθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο τον περασμένο Απρίλιο, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Ο Μίκης Θεοδωράκης μάς ενώνει, μας σφυρηλατεί.», συνέχισε λέγοντας πως: «Το πάρκο στη διασταύρωση της Πειραιώς με την Ιερά Οδό θα φέρει το όνομα του σπουδαίου αυτού ανθρώπου. Ένα κομβικό σημείο στην είσοδο της πόλης των Αθηνών, που θα συνδέει για πάντα την Αθήνα με τον Μίκη, τον Μίκη με την Αθήνα. Μια σχέση διαχρονική, σχέση αμοιβαίας έμπνευσης και αγάπης, που πλέον αποκτά και φυσική υπόσταση.». Ακόμη, ο κ. Μπακογιάννης ανέφερε πως: «Μνημονεύουμε τον Μίκη γιατί συνέθεσε, σαν παρτιτούρα, όλα τα πεδία που μάς φέρνουν κοντά: Την πατρίδα, τη Ρωμιοσύνη που τραγούδησε, τον ανθρώπινο πόνο, το μεγαλείο της θυσίας, την αγάπη της ελευθερίας.» και ολοκλήρωσε τονίζοντας πως: «Αυτήν την κλωστή, ατσάλινη κι αόρατη που μάς ενώνει, τη χρωστάμε στον Μίκη, που μας τη χάρισε. Τον τιμούμε γιατί του χρωστάμε.».

Επίσης, στην εκδήλωση, στην οποία ήταν παρούσα η οικογένεια του Μίκη Θεοδωράκη, μία -από καρδιάς- ομιλία έκανε ο κ. Γιώργος Λιάνης, πρώην υπουργός Αθλητισμού, δημοσιογράφος και επιστήθιος φίλος του μεγάλου Έλληνα, λέγοντας μεταξύ άλλων πως: «Αυτό το πάρκο πλέον θα αποτελεί μια «λευκή λόγχη φωτός μπηγμένη στο μέλλον». Η λόγχη αυτή έχει ονοματεπώνυμο: Μίκης Θεοδωράκης. Διόλου τυχαία ο Δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο της πόλης επέλεξαν αυτό το -όχι απλώς- ιστορικό μέρος. Έχει όλους τους αιώνες με το μέρος του: Κεραμεικός, Ιερά Οδός, από κάτω η Αρχαία Αθήνα, η δημοκρατία του Χρυσού αιώνα. Θα ήταν πολύ χαρούμενος και πολύ περήφανος απόψε ο Μίκης.».




Αμέσως μετά από τη συγκινητική τελετή της ονοματοδοσίας, κατή τη διάρκεια της οποίας ακούστηκαν μελωδίες από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, πλήθος κόσμου παρακολούθησαν τη μεγάλη μουσική συναυλία, που διοργάνωσε στο πάρκο ο Δήμος Αθηναίων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής και με τη συμμετοχή σπουδαίων καλλιτεχνών, όπως: Η Γλυκερία, ο Βασίλης Λέκκας, ο Παναγιώτης Πετράκης, η Αργυρώ Καπαρού, ο Άγγελος Θεοδωράκης (εγγονός του Μίκη), οι οποίοι ένωσαν τις μουσικές τους δυνάμεις, υποδεχόμενοι με τον καλύτερο τρόπο το νέο πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης».



Τα τραγούδια του μεγάλου δημιουργού απέδωσε με μοναδικό τρόπο η Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης», υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της κ. Μαργαρίτας Θεοδωράκη, και μουσικούς τους κ.κ. Μανώλη Καραντίνη (μπουζούκι), Ευαγγελία Μαυρίδου (πιάνο), Ξενοφών Συμβουλίδη (όμποε, φλογέρες, μπαγλαμάς), Νίκο Γκιόλα (κιθάρα), Αρτέμη Σαμαρά (βιόλα), Λευτέρη Γρίβα (ακορντεόν), Θεόδωρο Κουέλη (μπάσο), Νίκο Σκομόπουλο (ντραμς), Στέφανο Θεοδωράκη–Παπαγγελίδη (κρουστά).


Φωτογραφίες: Βασίλης Λαμπίρης
