Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η εκδήλωση για τη συναισθηματική κακοποίηση, στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς
Το κεφάλαιο της συναισθηματικής κακοποίησης άνοιξαν ο Δήμος Κιλκίς και η Δημοτική Επιτροπή Ισότητας με αφορμή την παγκόσμια ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών με κοινή εκδήλωσή τους, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ, Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023, στην κατάμεστη από την παρουσία των γυναικών αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου Κιλκίς.
Για την ύπουλη κακοποίηση, υπό την έννοια ότι η συναισθηματική χειραγώγηση είναι δυσδιάκριτη μορφή βίας, μίλησε η γνωστή δημοσιογράφος κ. Βίκυ Χατζηβασιλείου με την ιδιότητα της «life coach», ειδικότητα που έχει σπουδάσει στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, εστιάζοντας στα σημάδια της κακοποιητικής συμπεριφοράς και δίνοντας χρήσιμες οδηγίες για τη διαχείρισή της σε όλες και όλους όσοι έχουν εμπλακεί στο δίχτυ επιρροής της.
Σύμφωνα με όσα είπε η κυρία Χατζηβασιλείου: «Η συναισθηματική κακοποίηση είναι ο τρόπος ελέγχου ενός ατόμου επί ενός άλλου. Ο θύτης, χρησιμοποιεί το συναίσθημα για να κατηγορήσει, να ντροπιάσει και να χειραγωγήσει το θύμα, εκμηδενίζοντας την αυτοεκτίμησή του και οδηγώντας το σταδιακά στην απαξίωση και στην κοινωνική απομόνωση. Το θύμα νιώθει παγιδευμένο, πολύ πληγωμένο για να συνεχίσει τη σχέση, αλλά και πολύ φοβισμένο για να απεξαρτηθεί από αυτήν. Ένα από τα σοβαρά διακυβεύματα της κακοποιητικής συμπεριφοράς, που μπορεί να εκδηλωθεί σε οποιαδήποτε σχέση μεταξύ δύο ατόμων, είναι η ψυχική, αλλά και η σωματική υγεία του θύματος. Τα συναισθήματα, ως δείκτης της κατάστασης που βιώνει ένας άνθρωπος, αποκαλύπτουν την εμπλοκή με αυτού του είδους την κακοποίηση. Για παράδειγμα, αν αισθάνεται πληγωμένος, απογοητευμένος, μπερδεμένος και έχει τάσεις κατάθλιψης, το πιο πιθανό είναι να αλληλοεπιδρά με άτομο που του ασκεί συναισθηματική κακοποίηση. Τα άτομα με κακοποιητική συμπεριφορά πάσχουν από ναρκισσιστική διαταραχή προσωπικότητας και συμπεριφέρονται σαν να έχουν πάντα δίκιο. Παρουσιάζουν μεταπτώσεις με μεγάλες εκρήξεις θυμού ή συμπεριφέρονται ακανόνιστα και απρόβλεπτα. Η άσκηση ελέγχου στο θύμα τους είναι με κάποιον τρόπο το αντιστάθμισμα του αισθήματος κατωτερότητας που νιώθουν, έχοντας μεγαλώσει σε ένα κακοποιητικό οικογενειακό περιβάλλον.».

Επίσης, η κ. Χατζηβασιλείου ανέπτυξε τις στρατηγικές ανάσχεσης της κακοποιητικής συμπεριφοράς και συνέστησε σε όλους να ενισχύσουν την αγάπη για τον εαυτό τους για να είναι περισσότερο ευτυχισμένοι.
Προηγουμένως, η Ψυχολόγος της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Κιλκίς, κ. Ελισσάβετ Φρεγγίδου, αναφέρθηκε στο κίνημα «metoo», σημειώνοντας πως απενοχοποίησε τη γυναίκα στο να μοιραστεί την τραυματική εμπειρία της σεξουαλικής κακοποίησης ή παρενόχλησης που έχει υποστεί και τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Το «metoo» είναι μια κατάκτηση για τις γυναίκες και μένει να αποδειχθεί αν θα περάσει στη λήθη ή θα συνεχίσει με νέες διεκδικήσεις.».
Ακόμη, κατά την έναρξη της εκδήλωσης απηύθυναν χαιρετισμό ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Δημήτρης Κυριακίδης και η Πρόεδρος της Επιτροπής Ισότητας του Δήμου Κιλκίς κ. Μαρία Μασμανίδου-Τσάβαλου, με τον κ. Κυριακίδη να λέει μεταξύ άλλων πως: «Το τραύμα της βίας εναντίον των γυναικών είναι βαρύτατο πλήγμα και για τον πολιτισμό και για τη δημοκρατία μας.», συμπληρώνοντας πως: «Ο Δήμος Κιλκίς δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών για την αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών, με τις κοινωνικές του υπηρεσίες και το έμπειρο στελεχιακό τους δυναμικό να βρίσκεται σε θέση μάχης για να βοηθήσει, αλλά και να υποστηρίξει ψυχολογικά και συμβουλευτικά γυναίκες, που, δυστυχώς, έχουν βιώσει επιθετικές ή ακραίες συμπεριφορές στο σπίτι ή στο εργασιακό τους περιβάλλον.» και ακόμη έκανε μνεία στον ενεργό ρόλο της Επιτροπής Ισότητας του Δήμου στα ζητήματα της καταπολέμησης της βίας και της άρσης των έμφυλων προκαταλήψεων.

Από την πλευρά της, η κ. Μασμανίδου μίλησε για τις κρατικές δομές στήριξης των κακοποιημένων γυναικών και διατράνωσε το αδιαπραγμάτευτο μήνυμα της μηδενικής ανοχής στη βία των γυναικών.

Ακολούθησε συζήτηση με το κοινό, την οποία συντόνισε η Προϊσταμένη του Τμήματος Ισότητας της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας κ. Σοφία Κεσίδου.
Επίσης, την εκδήλωση παρακολούθησαν μεταξύ άλλων: Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης π. Γαβριήλ Ποικιλίδης, ως εκπρόσωπος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πολυανής και Κιλκισίου, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Γιάννης Χατζηαποστόλου και Δημήτρης Θεοδωρίδης, η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Παιονίας κ. Γαρυφαλλιά Καρβουνιάρη, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Κιλκίς κ. Αθανάσιος Καριοφύλλης, οι νεοεκλεγέντες δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Κώστας Καμενίδης και Ελένη Πατλάκη, οι πρώην Δήμαρχοι Κιλκίς κ. Αναστάσιος Αμανατίδης και Αξιούπολης κ. Σόνια Συμεωνίδου, πρόεδροι και εκπρόσωποι πολιτιστικών και κοινωνικών φορέων του τόπου και πολίτες, ως επί το πλείστον γυναίκες.
