Ενδιαφέρουσα η Γιορτή Ανακύκλωσης & Κυκλικής Οικονομίας στο «ΚΑΜΙΝΙ» του Δήμου Γαλατσίου
Μια πολυδιάστατη και ενδιαφέρουσα εκδήλωση, η Γιορτή της Ανακύκλωσης και της Κυκλικής Οικονομίας, που περιλάμβανε εκπαίδευση, προβολές και δημιουργική απασχόληση, ολοκληρώθηκε με επιτυχία και έκδηλο ενδιαφέρον από τον κόσμο, που παρευρέθηκε στο «Καμίνι» του Δήμου Γαλατσίου.
Η Γιορτή της Ανακύκλωσης και της Κυκλικής Οικονομίας διοργανώθηκε στο πλαίσιο του έργου: «Πράσινοι Πρεσβευτές: Εθελοντές στο Γαλάτσι για την Πράσινη διαχείριση απορριμμάτων και την κομποστοποίηση», που υλοποιείται από την αστική μη κερδοσκοπική εταιρία Δημιουργική Σκέψη Ανάπτυξης (ΔΗ.ΣΚΕ.ΑΝ.) και τον Δήμο Γαλατσίου, και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Καινοτόμες Δράσεις με τους πολίτες», του Πράσινου Ταμείου.
Η Γιορτή ξεκίνησε στον εντυπωσιακό εκθεσιακό χώρο της στοάς του Πολιτιστικού χώρου του Δήμου Γαλατσίου με την παρουσίαση οργανισμών και εταιριών, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κυκλικής οικονομίας και προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες, που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων και στην ελαχιστοποίηση των παραγόμενων απορριμμάτων.
Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να συζητήσουν με εκπροσώπους αναφορικά με τις πρωτοβουλίες και τα έργα που έχουν αναλάβει. Ακολούθησαν προβολές και εκπαίδευση από την κ. Όλγα Παπαδοπούλου, Χημικό Μηχανικό Ε.Μ.Π. από τη ΔΗ.ΣΚΕ.ΑΝ., με στόχο την ενημέρωση των συμμετεχόντων για το ευρωπαϊκό και εθνικό πλαίσιο διαχείρισης των αστικών στερεών απορριμμάτων, καθώς και τις ορθές πρακτικές διαχείρισης οικιακών αποβλήτων, συμπεριλαμβανομένης της διαλογής στην πηγή ανακυκλώσιμων υλικών και της κομποστοποίησης βιοαποβλήτων.

Κατόπιν, στη μπλε αίθουσα συνεδρίων, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με θέμα: «Οι Δημότες και οι Δήμοι μπροστά στην πρόκληση της κυκλικής οικονομίας και των μηδενικών αποβλήτων».

Επίσης, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, ο Δήμαρχος Γαλατσίου, κ Γιώργος Μαρκόπουλος, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Η κυκλική οικονομία είναι πλέον προτεραιότητα στον Δήμο μας και θέτουμε καθημερινά νέους στόχους μέχρι να γίνει καθημερινή συνήθεια η προστασία του περιβάλλοντος, η ανακύκλωση, η κομποστοποίηση. Οφείλουμε να υιοθετήσουμε στους Δήμους μας ακόμη πιο πράσινες συνήθειες, οι οποίες μπορούν να δώσουν εκτός από περιβαλλοντικό πρόσημο και σημαντική οικονομική ανάσα.».

Ακόμη, σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν: O Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής του Δήμου Γαλατσίου κ. Γιάννης Κορρές, ο οποίος μεταξύ άλλων παρουσίασε τον σχεδιασμό και την πρόοδο των έργων για τη λειτουργία σημείων πολλαπλών ροών ξεχωριστής συλλογής των διαφορετικών ανακυκλώσιμων υλικών, καθώς και του καφέ κάδου συλλογής βιοαποβλήτων.
O Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για ευρωπαϊκά προγράμματα κ. Γιάννης Σκληράκης, ο οποίος αναφέρθηκε στο έργο «LIFECAT4HEAVY» του ευρωπαϊκού προγράμματος «LIFE17», το οποίο αφορά στην αξιοποίηση της καινοτόμου τεχνολογίας απομείωσης ρύπων από βαρέα οχήματα, όπως είναι τα απορριμματοφόρα.
Ο διαχειριστής της ΔΗ.ΣΚΕ.ΑΝ. κ. Δημοσθένης Παπακωνσταντίνου, ο οποίος τόνισε πως είναι σημαντικό η εκπαίδευση των δημοτών σε θέματα ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας να ξεκινάει από το Νηπιαγωγείο, για να καλλιεργείται οικολογική συνείδηση, ενώ τόνισε ιδιαίτερα την ανάγκη διαδημοτικών συνεργασιών στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων μέσα από διαδημοτικούς σταθμούς μεταφόρτωσης και άλλες κοινές πρωτοβουλίες.
Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβε ο κ. Μιχάλης Δελαγραμμάτικας, Χημικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. από τη ΔΗ.ΣΚΕ.ΑΝ., ο οποίος παρουσίασε τις δράσεις και την πορεία του έργου ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ. Επίσης αναφέρθηκε στο συναφές ευρωπαϊκό έργο «SWAL», το οποίο έχει ως στόχο την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών μεταξύ ευρωπαϊκών δήμων, στο οποίο συμμετέχουν η ΔΗ.ΣΚΕ.ΑΝ. και ο Δήμος Γαλατσίου, και απηύθυνε πρόσκληση προς τους δημότες Γαλατσίου να συμμετέχουν στο συνέδριο, που θα διοργανωθεί στο Γαλάτσι τον Απρίλιο του 2024.
Ακολούθησε η κύρια ομιλία της εκδήλωσης, από τον Ομότιμο Καθηγητή Ε.Μ.Π. κ. Ανδρέα Ανδρεόπουλο, τέως Πρύτανη και Πρόεδρο του επιστημονικού και τεχνικού συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρίας Διαχείρισης Αποβλήτων (Ε.Ε.Δ.Σ.Α.), ο οποίος παρουσίασε ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία αναφορικά με την παραγωγή στερεών αστικών αποβλήτων στην Ελλάδα. Επίσης, αναφέρθηκαν οι ευρωπαϊκές κατευθύνσεις ως προς τη διαχείρισή τους και ο ρόλος των δήμων και των πολιτών, ενώ τονίστηκαν τα πλεονεκτήματα και τα δευτερογενή προϊόντα, που μπορούν να προκύψουν από τη συλλογή και επεξεργασία των οργανικών βιοδιασπώμενων αποβλήτων των δήμων.
Στη συνέχεια, παρουσίασαν το έργο και τις δραστηριότητές τους η κ. Ελένη Στάμου, εκ μέρους της «SWAPLANET» (πλατφόρμας ανταλλαγής και επανάχρησης παιδικών ρούχων, παιχνιδιών και βιβλίων) και η κ. Άντα Μονογυιού από τους ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ, εθελοντική ομάδα οικολογίας και αλληλεγγύης.

Παράλληλα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, τα παιδιά έως 12 ετών, που συμμετείχαν στη Γιορτή, έλαβαν μέρος σε δραστηριότητες με θέμα την κυκλική οικονομία και την ανακύκλωση, όπως: ανάγνωση βιβλίων, συζήτηση, ζωγραφική και κατασκευές τσαντών με επανάχρηση υλικών. Τη δράση σχεδίασαν και υλοποίησαν η Βιβλιοθηκονόμος κ. Ευαγγελία Μυλωνά και η Καθηγήτρια Γαλλικών κ. Κατερίνα Λυμπεροπούλου. Τα παιδιά απέκτησαν πολλές γνώσεις σχετικά με τη διαδικασία της ανακύκλωσης και η εμπειρία ήταν εποικοδομητική και διαδραστική, με αποτέλεσμα τα παιδιά να φύγουν ευχαριστημένα με τις δημιουργίες τους και με το αναμνηστικό Δίπλωμα του «Μικρού Πράσινου Πρεσβευτή», που τα ίδια ζωγράφισαν.




Ακόμη, στο τέλος της εκδήλωσης, στους πολίτες που παρακολούθησαν τις εκπαιδευτικές δράσεις του έργου, απονεμήθηκαν τίτλοι «Πράσινου Πρεσβευτή στο Γαλάτσι» και από μια οικολογική πάνινη τσάντα και κονκάρδα.
Επιπλέον, οφείλουμε να αναφέρουμε πως την εκδήλωση παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Βασίλης Δερεδίνης, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Δια βίου Μάθησης κ. Κώστας Μπάστας, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης κ. Γιάννης Μανιάτης και ο Πρόεδρος της Ανώνυμης Μονομετοχικής Εταιρείας Διαχείρισης Ακινήτων του Δήμου Γαλατσίου (Δ.Α.Γ.Α.Μ.Ε.) κ. Κωνσταντίνος Δήμος.
