ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Wednesday | 24 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Δυτική Ελλάδα Ιστορία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκδηλώσεις τιμής και μνήμης για τους εκτελεσμένους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης στο «Μπλόκο» των Προσφυγικών, στην Πάτρα

Συμπληρώθηκαν φέτος 81 χρόνια από το Μπλόκο των Προσφυγικών, όταν αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης εκτελέστηκαν από τους ναζί κατακτητές, με τον Δήμο Πατρέων, από κοινού με τον Παμμικρασιατικό Σύνδεσμο Πατρών και Περιχώρων και την Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (Π.Ε.Α.Ε.Α.-Δ.Σ.Ε.) Παράρτημα Πάτρας, διοργάνωσε εκδηλώσεις τιμής και μνήμης, που πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Κυριακής 8 Δεκεμβρίου 2024.

Αρχικά, στις 10:30 το πρωί, στην Πλατεία Ελευθερίας, στα Προσφυγικά, παρουσία της Δημοτικής Αρχής, πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδήλωση, με κεντρική ομιλήτρια την Πρόεδρο του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου κ. Λυδία Καραθανασοπούλου.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, κ. Αποστόλης Αγγελής, ο οποίος και κατέθεσε στεφάνι εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής.
Αμέσως μετά, παρουσιάστηκαν επίκαιρα δρώμενα και τραγούδια από τα τμήματα Χορωδίας, του Πόντου και το Παιδικό Θεατρικό Τμήμα του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου, ενώ έγινε και κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο.

Στον χαιρετισμό του, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, κ. Αποστόλης Αγγελής, ανάφερε πως: «Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, στην ανταρτομάνα γειτονιά των Προσφυγικών, τη γειτονιά του Νίκου Πολυκράτη και του Κώστα Βουρδέρη, για να τιμήσουμε τους ηρωικούς αγώνες και τις θυσίες του λαού μας, αλλά και εκείνους, που εκείνη την Τετάρτη, στις 27 Οκτώβρη του 1943, περικυκλώθηκαν εδώ, σε αυτή τη συνοικία, από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής με τους ντόπιους συνεργάτες τους, οι οποίοι σήκωσαν το χέρι και έδειξαν ποιοι θα συλληφθούν. Στην πλειοψηφία τους νέοι, παιδιά ακόμη και 15 χρονών, πάνω από 200 συνολικά, οδηγήθηκαν στις φυλακές Λυμπερόπουλου. Όσοι δεν κατάφεραν να δραπετεύσουν με τη βοήθεια των οργανώσεων του Ε.Α.Μ. οδηγήθηκαν στο κτήμα Μουρτζούχου και στις 4 Δεκέμβρη του ίδιου χρόνου εκτελέστηκαν μαζί με άλλους αγωνιστές.
81 χρόνια συμπληρώθηκαν φέτος από τη μέρα, που τα Προσφυγικά πλήρωσαν βαρύ φόρο αίματος στον αγώνα για τη λευτεριά, κόντρα στον κατακτητή.
Φέτος τιμάμε και τα 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Πάτρας, και από αυτές τις λαμπρές σελίδες, που έγραψε ο λαός μας, εμπνεόμαστε και διδασκόμαστε, κρατάμε γερά το νήμα της ιστορίας, που δένει το χθες με το σήμερα, και συνεχίζουμε στον δρόμο του αγώνα, με πίστη στη δύναμη που έχει ο λαός μας όταν γίνεται πρωταγωνιστής των εξελίξεων, την ώρα, μάλιστα, που ο κίνδυνος γενίκευσης των ιμπεριαλιστικών πολέμων, που είναι σε εξέλιξη στην περιοχή, μεγαλώνει επικίνδυνα, με απρόβλεπτες εξελίξεις για τον λαό μας και τους λαούς της περιοχής.
Η ιστορία του τόπου μας, το ποτισμένο από το αίμα εκατοντάδων αγωνιστών χώμα στα Προσφυγικά, τα Σύνορα, τα Ψηλά Αλώνια και το Γηροκομειό, δεν μας επιτρέπει να ξεχνάμε. Η Ιστορία γράφτηκε, και όσο και αν προσπαθούν κάποιοι να την ξαναγράψουν δεν αλλάζει το Ε.Α.Μ., ο Ε.Λ.Α.Σ., η Ε.Π.Ο.Ν., με κύριο αιμοδότη τους το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, απέδειξαν πως η δύναμη της εργατικής λαϊκής οργάνωσης και πάλης για έναν καλύτερο κόσμο είναι αστείρευτη και μπορεί να έχει αποτελέσματα. Απέδειξε πως το ίδιο σύστημα, που γεννά πολέμους, φτώχεια και προσφυγιά, γεννά και τον φασισμό, που τον αξιοποιεί κόντρα στον οργανωμένο λαό και κύρια τη νεολαία, για να το υπερασπιστεί σε κάθε κλυδωνισμό, σε κάθε απειλή κόντρα στα συμφέροντα των λίγων, που αυτό το σύστημα υπερασπίζεται.
Σήμερα, 81 χρόνια μετά τη θυσία των εκτελεσμένων του μπλόκου, το σύστημα της εκμετάλλευσης συνεχίζει να καταδυναστεύει τους λαούς, να δολοφονεί, να διαμελίζει χώρες και να διαμορφώνει στρατιές ξεριζωμένων, με τους πολέμους και τις στρατιωτικές επεμβάσεις.
Τα τύμπανα του πολέμου ηχούν δυνατά στη γειτονιά μας και η χώρα μας εμπλέκεται ενεργά στους σχεδιασμούς των Η.Π.Α.-ΝΑΤΟ-Ε.Ε.. Από την Ουκρανία μέχρι τη Μέση Ανατολή, δισεκατομμύρια ξοδεύονται σε πολεμικό υλικό, δήθεν για την υπεράσπιση της χώρας, όταν χιλιάδες αμάχων και μικρά παιδιά δολοφονούνται καθημερινά.
Η Ιστορία, μας εμπνέει και μας διδάσκει ότι ο λαός μας και οι λαοί όλου του κόσμου μπορούν να βγουν στο προσκήνιο, και η δεκαετία του ‘40, ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας και η ταξική σύγκρουση που ακολούθησε, φώτισαν τον δρόμο…
Είμαστε περήφανοι για την Ιστορία του λαού μας και τους αγώνες του, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για έναν κόσμο χωρίς εκμετάλλευση, για ένα πιο φωτεινό αύριο για μας και τα παιδιά μας, και αυτή είναι η μεγαλύτερη τιμή για τους νεκρούς του Μπλόκου, αλλά και όλης αυτής της περιόδου.
Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας θα συνεχίσει να στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων και της νεολαίας, του λαού της πόλης μας σε κάθε μάχη σε κάθε διεκδίκηση για τις σύγχρονες ανάγκες μας, και στο πλάι των λαών όλου του κόσμου που αγωνίζονται για το δίκιο και τη λευτεριά.
Τιμάμε τους αγωνιστές και τις αγωνίστριες της Εθνικής Αντίστασης, του Ε.Α.Μ., της Ε.Π.Ο.Ν. και του Ε.Λ.Α.Σ., εκείνους και εκείνες, που πάλεψαν με το όπλο, όλους όσοι κράτησαν ηρωική στάση στα βασανιστήρια από τους κατακτητές και τους Ταγματασφαλίτες, στις φυλακές και στις εξορίες, αλλά και στα εκτελεστικά αποσπάσματα, στη βίλα Λυμπερόπουλου, στο Γηροκομειό, στα Προσφυγικά, τις χιλιάδες λαού που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στον απελευθερωτικό αγώνα, και εκείνα τα αμούστακα ακόμα παιδιά, μαζί με τους συγκρατούμενούς τους κοίταξαν κατάματα τον θάνατο στο κτήμα Μουρτζούχου και πότισαν τον σπόρο της λευτεριάς… γιατί «τη λευτεριά δεν τη ζητάν με παρακάλια, τήνε παίρνουνε με τα δικά τους χέρια μοναχοί», όπως έγραψε και ο σπουδαίος Κώστας Βάρναλης.
Τιμή και δόξα στους αγωνιστές και στους εκτελεσμένους του Μπλόκου.».
Ακολούθησε ο Αγώνας Θυσίας, από την πλατεία Ελευθερίας προς το κτήμα Μουρτζούχου, εκεί όπου εκτελέστηκαν 84 αγωνιστές, από τους οποίους οι 63 είχαν συλληφθεί στο Μπλόκο των Προσφυγικών.
Στο συγκεκριμένο σημείο, που βρίσκεται απέναντι από τα γραφεία του Ανατολικού Διαμερίσματος και δίπλα στον προαύλιο χώρο του σχολικού συγκροτήματος, έχει διαμορφωθεί ένα λιτό Μνημείο, ως ελάχιστος φόρος τιμής στους ηρωικούς νεκρούς του λαού.

Εκεί, μίλησε για την Ημέρα η Πρόεδρος του Ανατολικού Διαμερίσματος, κ. Ρένα Σκαρλάτου, ενώ στεφάνια κατάθεσαν εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Χρήστος Κορδάς, για το Ανατολικό Διαμέρισμα ο πρώην Πρόεδρος κ. Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, εκ μέρους της Π.Ε.Α.Ε.Α.-Δ.Σ.Ε. Παράρτημα Πάτρας ο κ. Διονύσης Καλέτζης, για τον Παμμικρασιατικό Σύνδεσμο ο κ. Δημήτρης Αναγνώστου, για την Τομεακή Επιτροπή Αχαΐας του Κ.Κ.Ε. το μέλος του Γραφείου Αχαΐας κ. Σίμος Ντούμας, εκ μέρους των Οργανώσεων Αχαΐας της Κ.Ν.Ε. ο κ. Γιάννης Δήμτσας, μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Ελλάδας, εκ μέρους του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Αχαΐας ο κ. Χρήστος Μανωλάτος και ο κ. Θάνος Χριστακόπουλος, και εκ μέρους του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Πάτρας η κ. Χριστίνα Παναγογιαννοπούλου.