Εγκαινιάστηκε η έκθεση με τους Αρχαιολογικούς Θησαυρούς από την Ιαπωνία με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης
Στα εγκαίνια της έκθεσης με τα «Κειμήλια Ομορφιάς και τους Αρχαιολογικούς Θησαυρούς από την Ιαπωνία», που πραγματοποιήθηκαν σήμερα Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης και ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης κ. Βασίλης Λαμπρινός.



Κατά την τελετή των εγκαινίων, με την παρουσία εκπροσώπων του Μουσείου του Τόκιο, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Από το Αρχιπέλαγος της Ιαπωνίας ως τα νερά του Κρητικού πελάγους, από τα 4.000 χρόνια προ Χριστού μέχρι σήμερα, που υποδεχόμαστε για πρώτη φορά στην ελληνική επικράτεια τα «Κειμήλια Ομορφιάς και τους Αρχαιολογικούς Θησαυρούς από την Ιαπωνία», επιβεβαιώνεται η κοινή μας πεποίθηση πως οι πολιτιστικοί θησαυροί, που για αιώνες παρέμεναν θαμμένοι σε αυτόν τον κόσμο «τον μικρό τον μέγα», ανήκουν στον μακρύ ιστορικό χρόνο και αποτελούν κτήμα της Οικουμένης. Μιας Οικουμένης, της οποίας η Κρήτη συνεχίζει να αποτελεί μια ισχυρή και διακριτή ψηφίδα. Του νησιού, που υποδέχεται απόψε τα κειμήλια μιας σπουδαίας έκθεσης, η οποία θα φέρει σε επαφή το κοινό του μεγαλύτερου Μουσείου της Κρήτης με τα τεκμήρια του Πολιτισμού της Ιαπωνίας.».
Στη συνέχεια, ο κ. Αρναουτάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις παρεμβάσεις της Περιφέρειας Κρήτης στον χώρο του Πολιτισμού, λέγοντας μεταξύ άλλων πως: «Έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: την έμφαση στη νέα δημιουργία, τη διάχυση του Πολιτισμού σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και την εξωστρέφεια του κρητικού πολιτιστικού αποθέματος.».
Επίσης, ο κ. Αρναουτάκης παρουσίασε συνοπτικά τις παρεμβάσεις στον τομέα του Πολιτισμού, αναφέροντας ενδεικτικά τη χρηματοδότηση με 5,7 εκ. ευρώ για την ανέγερση του Μουσείου της Μεσαράς και με 362.000 ευρώ την οργάνωση της μόνιμης έκθεσης, που εγκαινιάστηκε πριν λίγες εβδομά-δες, ενώ, παράλληλα, χρηματοδοτήθηκε με 2,9 εκ. ευρώ, από το Π.Ε.Π. Κρήτης 2014-2020, το Μουσείο Αγίου Νικολάου, με 3,2 εκ. ευρώ το Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων και ότι συνολικά μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί 35 εκ. ευρώ για έργα Πολιτισμού, μεταξύ των οποίων η συντήρηση αρχαιολογικών χώρων και βενετικών οχυρώσεων και η αναστήλωση μοναστηριακών και εκκλησιαστικών μνημείων, εκφράζοντας, παράλληλα, θερμά συγχαρητήρια στους επιστήμονες, στους αρχαιολόγους, στη Διοίκηση του Μουσείου και στη Διεύθυνση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας για τη διοργάνωση της έκθεσης.




