ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Τετάρτη | 30 Απριλίου 2025
Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Παιδεία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ποιοτική Αναβάθμιση στις Δομές Προσχολικής Αγωγής του Δήμου Κατερίνης

Με σταθερό στόχο ένα ασφαλές, σύγχρονο και ευχάριστο περιβάλλον για τα παιδιά και το προσωπικό, ο Δήμος Κατερίνης συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τις παρεμβάσεις αναβάθμισης στις κτηριακές υποδομές της Αντιδημαρχίας Προσχολικής Αγωγής & Δημιουργικής Απασχόλησης.
Άλλα Αθλήματα Βόρειος Τομέας Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης στο Δ.Α.Κ. Κολυμβητήριο Μελισσίων

Εξασφαλίζοντας το δικαίωμα της άσκησης των πολιτών σε συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής σε σύγχρονες εγκαταστάσεις, ο Δήμος Πεντέλης πραγματοποίησε εκτεταμένες εργασίες συντήρησης στο Δ.Α.Κ. Κολυμβητήριο Μελισσίων.
Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Παιδεία Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

Ενημερωτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα Σχολεία του Δήμου Κιλκίς για την ατομική υγιεινή των μαθητών

Με πρόταγμα την προαγωγή της δημόσιας υγείας, η Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης του Δήμου Κιλκίς επικοινωνεί στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρόγραμμα για την ατομική υγιεινή τους.

Αλήθεια, τώρα, κ. Μανούρη…

Το βράδυ της Δευτέρας 14 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο κτήριο του Δημαρχείου Νέας Ιωνίας Αττικής η 12η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου μεταξύ των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης συζητήθηκε το 4ο θέμα, με τίτλο: «Αποστολή γραπτών απειλών σε δημοσιογραφική ομάδα από την παράταξη «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ»», το οποίο εισηγήθηκε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κ. Αθανάσιος Αποστολόπουλος, ο οποίος υπήρξε ο μόνος που ανταποκρίθηκε στο δημόσιο κάλεσμά μας προς όλους τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων του Δήμου Νέας Ιωνίας και όλους τους δημοτικούς τους συμβούλους, συμπεριλαμβανομένων του Δημάρχου και των δημοτικών συμβούλων της παράταξης «Δημιουργία Αλληλεγγύη», καθώς και της -προσωρινά θέλω να πιστεύω- εκτός Δ.Σ. δημοτικής παράταξης «Εκτός Σχεδίου-Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία», πλην της «Λαϊκής Συσπείρωσης», για ευνόητους λόγους, προκειμένου να τοποθετηθούν για το σοβαρότατο θέμα της δημόσιας απειλής κατά της σωματικής ακεραιότητας δημοσιογράφων της εφημερίδας μας, όχι κατ’ ανάγκη στο Δημοτικό Συμβούλιο. Παρόλα αυτά, από τη στιγμή που ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κ. Αθανάσιος Αποστολόπουλος εισηγήθηκε του επίμαχου ζητήματος ως θέμα συζήτησης Ημερήσιας Διάταξης στο Δημοτικό Συμβούλιο, πραγματοποιήθηκε η σχετική, εν πολλοίς απογοητευτική για το επίπεδο της τοπικής δημοκρατίας, συζήτηση, για την οποία υπάρχει σχετικό ρεπορτάζ. Σε ό,τι αφορά στη δράστρια δημοτική παράταξη: «Λαϊκή Συσπείρωση» Νέας Ιωνίας, δεν έχουμε κάτι περισσότερο να προσθέσουμε σε όσα ήδη αναφέρθηκαν σε σχετικό σχόλιό μου, όμως, έχω κάποια πράγματα να αναφέρω προς τον Δήμαρχο Νέας Ιωνίας Αττικής κ. Παναγιώτη Μανούρη, ο οποίος αποδείχθηκε κατώτερος των περιστάσεων, ανοίγοντας με τη συνολική του στάση τους ασκούς του Αιόλου σε ό,τι αφορά στην ελευθερία του Τύπου και στην προσπάθεια φίμωσής του, ακόμη και με τρόπους έκνομους.

Εκκωφαντική απουσία του ρήματος «καταδικάζω» από τη συντριπτική πλειοψηφία όλων όσοι τοποθετήθηκαν για το θέμα των απειλών κατά της εφημερίδας μας

Τη Δευτέρα 14 Απριλίου 2025, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχείου Νέας Ιωνίας Αττικής πραγματοποιήθηκε η 12η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με το 4ο θέμα της Ημερήσιας Διάταξης να αποδεικνύεται εξαιρετικά αποκαλυπτικό για τον ρόλο που διαδραματίζει καθένας εκ των 35 δημοτικών συμβούλων, καθώς και του Δημάρχου, σχετικά με το πώς αντιλαμβάνονται την έννοια και την έμπρακτη εφαρμογή της δημοκρατίας, την παραβατικότητα πολιτικών προσώπων και τους εδραιωμένους κοινούς κώδικες αξιών, εξ ου και το ρήμα «καταδικάζω», έστω και γενικά και αόριστα, εκτός από φωτεινές εξαιρέσεις, απουσίαζε εκκωφαντικά από τις δημοσιοσχεσίτικες προς κάθε κατεύθυνση τοποθετήσεις, όλων όσοι τόλμησαν έστω να ψελλίσουν οτιδήποτε.

Εκδήλωση τιμής και μνήμης για την επέτειο της απελευθέρωσης της Λιβαδειάς από τον οθωμανικό ζυγό

Το πρωί, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Θηβών Λεβαδείας και Αυλίδος κ.κ. Γεώργιος τέλεσε Δοξολογία, ακολούθησε κατάθεση στεφάνων και ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Λεβαδέων και ο χαιρετισμός του Δημάρχου κ. Δημήτρη Καραμάνη.Τον πανηγυρικό εκφώνησε η Εκπαιδευτικός του 9ου Δημοτικού Σχολείου...
Δυτικός Τομέας Κοινωνία Παιδεία Πολιτισμός Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ενδιαφέρουσα η Διάλεξη στο Δ.Ε.Α.Π. Περιστερίου, με θέμα: «Κειμήλια λαϊκής τέχνης ως υλικά τεκμήρια»

Ομιλήτρια ήταν η κ. Μυροφόρα Ευσταθιάδου, Δρ. Λαογραφίας, την οποία προλόγισε ο κ. Θανάσης Καποτάς, Μέλος του Δ.Σ. της ΔΕΠΑΔΠ και Υπεύθυνος του Δ.Ε.Α.Π. Περιστερίου.
Βόρειος Τομέας Εικαστικά Κοινωνία

Εγκαινιάστηκε η εκπληκτική Έκθεση Ζωγραφικής, με τίτλο: «Η μαγεία του παραδόξου», που φιλοξενείται στην Πινακοθήκη Γ. Βογιατζόγλου, στη Ν. Ιωνία

Τη Δευτέρα το απόγευμα, 17 Μαρτίου 2025, στην ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ Γ. ΒΟΓΙΑΤΖΟΓΛΟΥ-«ΣΠΑΡΤΗ», στη Νέα Ιωνία Αττικής (Ελ. Βενιζέλου 63), εγκαινιάστηκε παρουσία πλήθους φιλότεχνων, αλλά και καλλιτεχνών, η εκπληκτική Έκθεση Ζωγραφικής, με τίτλο: «Η μαγεία του παραδόξου», σε επιμέλεια της Ιστορικού Τέχνης κ. Μπίας Παπαδοπούλου, η οποία θα διαρκέσει έως και το Σάββατο 24 Μαΐου 2025, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Ρεπορτάζ-Φωτογραφίες: Παναγιώτα Σούγια
Η σημαντική αυτή έκθεση ζωγραφικής αναδεικνύει εφτά καλλιτέχνες από διαφορετικές γενεές, των οποίων η Τέχνη εξοστρακίζει τον ορθολογισμό και τη λογική, προβάλλοντας την πλήρη απελευθέρωση του νου και της καλλιτεχνικής πρακτικής.
Στην έκθεση συμμετέχουν οι εξαιρετικοί καλλιτέχνες κ.κ. Τάσος Μαντζαβίνος, Τάσος Μισούρας, Μανταλίνα Ψωμά, Στέφανος Ρόκος, Δημήτρης Τάταρης, Αχιλλέας Πιστώνης και Itsmi, 65 περίπου έργα των οποίων, πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, κατασκευές και γλυπτά. από τη μόνιμη συλλογή της Πινακοθήκης, παρουσιάζονται οργανωμένα, ορισμένα για πρώτη φορά.

Τα έργα ιχνογραφoύν το «αλλού», σκιαγραφώντας κόσμους πέρα από την πραγματικότητα. Τα θραύσματα βιωμάτων και μνήμης, που υπεισέρχονται στις αφηγηματικές συνθέσεις, προσδίδουν αυτοβιογραφική χροιά. Οι θεατές προσλαμβάνουν ιστορίες μιας αινιγματικής ανθολογίας οπτικών και νοηματικών παραδοξολογιών. Εισχωρούν άμεσα στο φαντασιακό πεδίο των καλλιτεχνών. Γίνονται μάρτυρες πτυχών του σκοτεινού ασυνείδητου, που αναδύεται μεταστοιχειωμένο εικαστικά. Τα έργα διέπονται από ατμόσφαιρα ονείρου ή και εφιάλτη.

Εγκαινιάζοντας την έκθεση, ο ιδρυτής της Πινακοθήκης, διακεκριμένος Αρχιτέκτονας και Συλλέκτης Έργων Τέχνης κ. Γιώργος Βογιατζόγλου, είπε χαρακτηριστικά πως: «Καλώς ορίσατε όλες και όλοι, οι οποίοι μας τιμήσατε με την παρουσία σας για άλλη μια φορά, γεγονός που με κάνει ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ, με κεφαλαία γράμματα. Δηλαδή, με κάνετε να νιώθω πως ο κόπος που καταβάλω δεν πάει χαμένος, αλλά τον εισπράττω με την αγάπη σας και όλα τα καλά σας. Τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, τον προηγούμενο μήνα, η Πινακοθήκη μας έκλεισε δώδεκα χρόνια δημιουργικής παρουσίας στον εικαστικό χώρο. Μεγαλώνουμε. Και, επίσης, τον Φεβρουάριο έκλεισε η «ΠΡΑΞΗ 6-ΣΥΛΛΟΓΗ», η οποία είχε εγκαινιαστεί τον περασμένο Νοέμβριο, όπου δείξαμε σημαντικούς ζωγράφους, που έχουνε γεννηθεί μεταξύ του 1970 και του 1975. Μπροστά μου τους έχω. Όπως τον κ. Τσακίρη. Και συνεχίζουμε με τις «ΠΡΑΞΕΙΣ». Πιστεύουμε να φτάσουμε μέχρι την «ΠΡΑΞΗ 10». Τώρα, εγκαινιάζοντας την έκθεση αυτή: «Η Μαγεία του Παραδόξου», με επιμέλεια της φίλης μου της Μπίας Παπαδοπούλου, η οποία είναι εξαιρετική σε όλα τα επίπεδα, μόνο ένα πράγμα θα πω: Όταν πρωτοβρεθήκαμε για να μιλήσουμε για τα της έκθεσης, μου είπε: «Γιώργο, εγώ ακούω. Ό,τι θες πες το.». Αυτό, βέβαια, με άφησε άναυδο, γιατί, συνήθως, δεν ξέρουμε να ακούμε. Όλο μιλάμε μόνο. Απίστευτη συνεργασία. Και νομίζω το αποτέλεσμα φαίνεται, γιατί, από ό,τι άκουσα από όλους σας, είναι μια εξαιρετική έκθεση. Θέλω να σας ευχαριστήσω από καρδιάς όλες και όλους σας, θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τη Μπία, για τη δουλειά που έκανε, τα παιδιά που είναι πάντα δίπλα μου, την Ελευθερία Γκέρτσου και τον Λευτέρη Μυλωνόπουλο, σε όποια βοήθεια χρειαστώ, και θα ήθελα έτσι να απολαύσουμε τη «μαγεία του παραδόξου.».».

Αμέσως μετά, η Ιστορικός Τέχνης και επιμελήτρια της τρέχουσας έκθεσης, κ. Μπία Παπαδοπούλου, ανάφερε πως: «Ήθελα να πω ότι το 1924 είναι η χρονιά που ο Αντρέ Μπρετόν έγραψε το πρώτο Μανιφέστο του Σουρεαλισμού, το οποίο σηματοδότησε και την αρχή του ιστορικού Κινήματος. Το Μανιφέστο αυτό ο ίδιος ο Μπρετόν το ονόμαζε: «μια σειρά ποιητών», οι οποίοι ζούσανε πριν την ίδρυση του Κινήματος και τους οποίους τους χαρακτηρίζει σουρεαλιστές ποιητές. Μεταξύ αυτών, τον Μπωντλαίρ, τον Μαλαρμέ, τον Έντγκαρ Άλαν Πόε και άλλους. Την ίδια ιδέα είχε στο πλαίσιο της ίδιας λογικής και ο Νίκος Εγγονόπουλος, ο δικός μας σουρεαλιστής ζωγράφος, που κατονομάζει τον Όμηρο και τον Διονύσιο Σολωμό ως προσουρεαλιστές, που κάνουνε σουρεαλιστική ποίηση. Οπότε, βασιζόμενη σε αυτή τη λογική, την οποία λογική ο Άλφρεντ Μπαρ, το 1936, έκανε μία έκθεση στο MoMA, που λέγονταν: Fantastic Art, Dada, Surrealism και ήτανε 4 αιώνες φανταστικής Τέχνης πριν εμφανιστεί ο σουρεαλισμός ως Κίνημα, παίρνουμε την ιδέα ότι η αποτίναξη ή ο εξοστρακισμός του ορθολογισμού και της λογικής και η εξύμνηση της ανεξέλεγκτης φαντασίας είναι ένα ευρύτερο σουρεαλιστικό χαρακτηριστικό, το οποίο προϋπάρχει του Κινήματος και θα υπάρχει και μετά από αυτό.
Με αυτή τη λογική, λοιπόν, επέλεξα 7 καλλιτέχνες, από τη συλλογή του Γιώργου Βογιατζόγλου, οι οποίοι έχουν το ονειρικό στοιχείο στη δουλειά τους, οι οποίοι αποτινάσουνε τη λογική και τη ρευστή πλοκή της αφήγησης και έχουνε κάποια σουρεαλιστικά στοιχεία, χωρίς, βέβαια, να είναι αμιγώς σουρεαλιστές έχουν αυτό το ονειρικό. Τα περισσότερα έργα δεν έχουν εκτεθεί, παρότι ανήκουν στη Συλλογή και έχει κάνει έναν σωρό εκθέσεις ο Γιώργος Βογιατζόγλου. Και έκανα την επιλογή να δείξω λιγότερους καλλιτέχνες με περισσότερα έργα, αντί πολλούς καλλιτέχνες με λίγα, διότι αυτό που με ενδιέφερε, ακολουθώντας αυτή τη λογική του σουρεαλισμού, ήτανε να μπορέσει ο θεατής να διεισδύσει λίγο προς το φαντασιακό των καλλιτεχνών και στον προσωπικό τους κόσμο. Και να μπορέσει να εισπράξει κάποιες πτυχές του ασυνείδητου, οι οποίες εμφανίζονται στα έργα, διότι οι καλλιτέχνες εντρυφούνε σε αυτό το πεδίο του ασυνείδητου. Είναι όλοι εξαιρετικοί οι καλλιτέχνες. Στήθηκε η έκθεση κάπως εν είδη ατομικών εκθέσεων, γι’ αυτόν τον λόγο που σας είπα. Και μονάχα σ’ αυτό το σημείο, στο Π, συνένωσα όλους τους καλλιτέχνες, και τους 7, για να είναι όλοι συγκεντρωμένοι σαν μια παρέα.».

Επίσης, με αφορμή τη σημαντική αυτή έκθεση εκδόθηκε και είναι διαθέσιμος ομότιτλος κατάλογος με εισαγωγή του ιδρυτή της Πινακοθήκης κ. Γιώργου Βογιατζόγλου, κείμενο της κ. Μπίας Παπαδοπούλου, βιογραφικά των καλλιτεχνών και φωτογραφίες των έργων.

Ακολουθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό από την υπέροχη εικαστική βραδιά, που πολύ καλά γνωρίζει πώς να διοργανώνει ο κ. Γιώργος Βογιατζόγλου και αποδεικνύεται στο πλαίσιο των πολυσχιδών εκθέσεων, που έχουν πραγματοποιηθεί κατά τη δημιουργική δωδεκαετή λειτουργία της Πινακοθήκης Γ. Βογιατζόγλου-«Σπάρτη».