ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Δευτέρα | 17 Φεβρουαρίου 2025
Δυτικός Τομέας Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η δημοτική παράταξη «ΣΥΜΜΑΧΙΑ για το Αιγάλεω» έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτας της

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του συνδυασμού «ΣΥΜΜΑΧΙΑ για το Αιγάλεω», για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγάλεω «Γιάννης Ρίτσος».
Κοινωνία Πειραιάς Ποδόσφαιρο Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ο Δήμος Πειραιά τίμησε τη μνήμη των 21 θυμάτων της Θύρας 7

Σε έντονα συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα τελέστηκε το ετήσιο μνημόσυνο στο γήπεδο «Γεώργιος Καραϊσκάκης», για τη μνήμη των 21 θυμάτων της Θύρας 7, τα οποία βρήκαν τραγικό θάνατο, στις 8 Φεβρουαρίου 1981, μετά από τη λήξη του αγώνα ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ-Α.Ε.Κ., στη μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία του Ελληνικού αθλητισμού.
Κοινωνία Μουσική Πειραιάς Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η κ. Λίνα Νικολακοπούλου «μάγεψε» το κοινό του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά στη συναυλία αγάπης για τη στήριξη του «ΑγκαλιάΖΩ»

Μια βραδιά γεμάτη τραγούδια, που συντροφεύουν όλες τις όμορφες στιγμές μας, είχε την ευκαιρία να απολαύσει το κοινό, που βρέθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για να παρακολουθήσει τη συναυλία αγάπης, με προσκεκλημένη την κ. Λίνα Νικολακοπούλου.

Στην Τελετή Ορκωμοσίας των νεοσυλλέκτων οπλιτών της 2025 Α΄ ΕΣΣΟ παρέστη ο Δήμαρχος Γρεβενών κ. Κυριάκος Ταταρίδης

Ο Δήμαρχος Γρεβενών, κ. Κυριάκος Ταταρίδης, παρέστη το πρωί της Παρασκευής 7 Φεβρουαρίου 2025 στην Τελετή Ορκωμοσίας των νεοσυλλέκτων οπλιτών της 2025 Α’ ΕΣΣΟ, που πραγματοποιήθηκε στις άρτιες εγκαταστάσεις του Στρατοπέδου Λοχαγού Καραχάλιου στα Γρεβενά.

Ξεχωριστή η συναυλία του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης στο Μουσείο Logic

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και σε συνεργασία του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης, του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και του Μουσείου Logic Επιστήμης, πραγματοποιήθηκε συναυλία με θέμα: «Ελληνική Γλώσσα και Χορωδιακή Τέχνη-Πτυχές της Διαχρονικής τους Συμπόρευσης».

Υπογράφηκε σύμβαση για τη βιοκλιματική ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων στη Δ.Ε. Δροσιάς του Δήμου Διονύσου

Η ανάπλαση περιλαμβάνει την αναμόρφωση τριών κεντρικών πλατειών της Δροσιάς, καθώς και την ανακατασκευή μεγάλου μέρους των πεζοδρομίων και των οδοστρωμάτων του οδικού δικτύου. Οι εν λόγω παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν με τη χρήση σύγχρονων βιοκλιματικών λύσεων, φιλικών προς το περιβάλλον, που συμβάλλουν στη μείωση...
Ήπειρος Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνάντηση του Δήμαρχου Πάργας με τους Δημάρχους Αγίων Σαράντα και Φοινίκης στη γειτονική Αλβανία

Σκοπός των παραπάνω συναντήσεων ήταν η ανάδειξη των κοινών στοιχείων, που έχουν οι παραπάνω Δήμοι σε θέματα πολιτιστικά, κοινωνικά και επιχειρηματικά, καθώς και η διαμόρφωση του πλαισίου, εντός του οποίου θα κινηθούν οι μελλοντικές τους δράσεις. Επίσης, δόθηκε έμφαση στην ανάγκη λειτουργείας του τελωνίου του Μαυροματίου για εικοσιτετράωρη λειτουργία, με σκοπό τη διευκόλυνση της αμφότερης συνοριακής διέλευσης, η οποία θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά και άλλα οφέλη. Τέλος, με τον Δήμαρχο Αγίων Σαράντα έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα του τουρισμού και συγκεκριμένα στα οφέλη, που θα αποκομίσουν μέσα από την κοινή...
Θεσσαλονίκη Κοινωνία Παιδεία Τοπική Αυτοδιοίκηση

«Δίκτυο Σχολείων για τη Δημοκρατία» του Δήμου Θέρμης -Όταν τα παιδιά γίνονται μέρος της λύσης των προβλημάτων

Ολοκληρώθηκε για τη φετινή χρονιά το πρόγραμμα: «Δίκτυο Σχολείων για τη Δημοκρατία», της Αντιδημαρχίας Παιδείας του Δήμου Θέρμης, το οποίο υλοποιεί το Εργαστήρι «Χωρίς Σύνορα» Κοιν.Σ.Επ..

Το πρόγραμμα έκλεισε με τη δεύτερη συνάντηση δικτύωσης των σχολείων, όπου εκτός από εκπροσώπους των μαθητικών συμβουλίων συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Θέρμης, που υποστηρίζει τη δράση και, φυσικά, του Συμβουλίου Νέων Δήμου Θέρμης.
Η αλληλεπίδραση όλων των παραπάνω μελών της σχολικής κοινότητας ήταν εξαιρετική. Η κοινή διαπίστωση πως δεν είμαστε απέναντι, αλλά «μαζί», και μαζί ψάχνουμε για λύσεις στα προβλήματα, που υπάρχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και σχολική ζωή, ήταν πολύ έντονη. Η συνεισφορά κάθε πλευράς, μέσα από τη δική της οπτική και εμπειρία, βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση των θεμάτων, που τέθηκαν και απασχολούν τις σχολικές κοινότητες. Έγινε κοινή η παραδοχή πως αν δώσεις χώρο στα παιδιά να εκφραστούν, μπορούν να γίνουν μέρος της λύσης. Στο κλείσιμο της συνάντησης όλοι και όλες συναίνεσαν στη χρησιμότητα αυτού του Δικτύου και τέθηκαν οι πρώτες βάσεις για την επόμενη χρονιά, όπου ο αντιδήμαρχος Παιδείας, κ. Στέλιος Αποστόλου, και τα στελέχη του Τμήματος, σχεδιάζουν να εντάξουν και άλλα σχολεία του Δήμου. Υπογραμμίζεται πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα του Δήμου Θέρμης είναι το πρώτο στην Ελλάδα, που δημιουργεί ένα Δίκτυο Σχολείων, στο οποίο αναδεικνύονται θέματα συμμετοχής και δημοκρατίας.

Το πρόγραμμα «Δίκτυο Σχολείων για τη Δημοκρατία» υλοποιήθηκε πιλοτικά για πρώτη χρονιά την άνοιξη του 2023, στο 1ο Γυμνάσιο Μίκρας, στον Τρίλοφο. Την επόμενη χρονιά, 2023-’24, συμμετείχαν τα εξής πέντε σχολεία: το 1ο και το 3ο Γυμνάσιο Μίκρας, το 2ο Γυμνάσιο Θέρμης, το 2ο ΓΕ.Λ. Θέρμης και το ΕΠΑ.Λ. Βασιλικών.
Στόχος του έργου ήταν η ενδυνάμωση της μαθητικής κοινότητας σε ζητήματα συμμετοχής και ενεργούς πολιτειότητας και η χρήση εργαλείων για αποτελεσματικές συνελεύσεις/συναντήσεις, όπου λαμβάνονται συμπεριληπτικές αποφάσεις με συναίνεση. Από τον Ιανουάριο 2024 στα σχολεία αυτά έγιναν εκπαιδευτικές συναντήσεις-εργαστήρια από τις πιστοποιημένες εκπαιδεύτριες του Εργαστηρίου «Χωρίς Σύνορα» με εκπροσώπους των μαθητικών συμβουλίων (πενταμελή και δεκαπενταμελή), επιμορφώσεις στους συλλόγους διδασκόντων, καθώς και συναντήσεις με γονείς και κηδεμόνες.

Ο Δήμος Θέρμης, με αυτό το πρόγραμμα φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο των Σχολείων ευθύνης του, όπου εκπρόσωποι μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων, καθώς και του Συμβουλίου Νέων Δήμου Θέρμης και του Δήμου, θα δημιουργήσουν ένα πεδίο επικοινωνίας, όπου από κοινού θα ανταλλάσσουν ιδέες και καλές πρακτικές για την αρμονική συνύπαρξη στο σχολείο, θα εστιάζουν σε κοινά προβλήματα και θα αναζητούν λύσεις. Μετά από τη δημιουργία του Συμβουλίου Νέων Δήμου Θέρμης η Αντιδημαρχία Παιδείας συνεχίζει να βάζει την ενεργή πολιτειότητα των νέων σε πρώτο πλάνο και επιθυμεί έναν ανοιχτό διάλογο μαζί τους, ώστε να δημιουργήσει νέους θεσμούς ενεργοποίησής τους, που ξεκινούν από τα σχολεία, τις επιμέρους τοπικές κοινότητες και φτάνουν στην ευρύτερη κοινωνία των πολιτών.
Τα αποτελέσματα των συναντήσεων δικτύωσης, που μοιράστηκαν οι εκπαιδεύτριες-συντονίστριες του έργου, Δρ. Νάγια Τσελεπή και κ. Σοφία Κυπριανίδου, μέσα από την ανατροφοδότηση, που είχαν από τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες, ήταν τα εξής:
Α. Χρειαζόμαστε σχολεία, στα οποία οι μαθητές/ριες:
-Έχουν θετική σχέση με τον εαυτό, τους συμμαθητές/ριες, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
-Εκφράζουν τη γνώμη τους και συν-διαμορφώνουν τους κανόνες για τα ζητήματα του σχολείου.
-Βρίσκονται σε μια τάξη και ένα σχολικό περιβάλλον θετικό και εστιασμένο όχι μόνο στη μάθηση, αλλά και στη δημιουργία, στην κοινωνικοποίηση και στη σύνδεση με τη ζωή.
Β. Σε ένα τέτοιο σχολείο:
-Μειώνονται τα προβλήματα βίας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
-Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, γονέων κ.τ.λ. είναι υγιείς, ομαλές και συχνά στενές.
-Όλοι/ες οι παραπάνω αισθάνονται ότι ανήκουν σε ΜΙΑ σχολική κοινότητα.
-Αυξάνεται η ικανοποίηση, άρα η συμμετοχή στη μάθηση, στις δράσεις και στη ζωή στο σχολείο.
-Τα σχολεία είναι εξωστρεφή και συνδεδεμένα με την κοινωνία.
Γ. Τα προβλήματα, που εντοπίζονται, κυρίως, στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Θέρμης, εντοπίζονται στις εξής κατηγορίες:
-Υποδομές/Εγκαταστάσεις των σχολείων, υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμός σχολείων.
-Επιμέρους θέματα, που έχουν να κάνουν με τις μετακινήσεις και τις εκδρομές των μαθητών/ριών.
-Σχέσεις μεταξύ καθηγητών και μαθητών/ριών (αυστηρότητα και πειθαρχική συμπεριφορά από την πλευρά των καθηγητών, τιμωρίες κ.τ.λ., απειθαρχία από την πλευρά των μαθητών κ.τ.λ.).
-Σχέσεις μεταξύ μαθητών/ριών μεταξύ τους (βίαιες συμπεριφορές, εκφοβισμός/bullying κ.τ.λ.).
Δ. Ορισμένες ιδέες/λύσεις στα παραπάνω προβλήματα, που προτάθηκαν στις συναντήσεις δικτύωσης:

  1. Η συμπεριφορά των μαθητών και καθηγητών και οι σχέσεις μεταξύ τους είναι αποτέλεσμα ενός συνόλου παραγόντων και μπορούν να βελτιωθούν μέσα από τη συντονισμένη προσπάθεια:
    -Των ίδιων των μαθητών, μέσα από θετικά ερεθίσματα στις οικογένειες και στις παρέες τους.
    -Των εκπαιδευτικών, μέσα από ελάφρυνση της εργασίας τους από γραφειοκρατικές υποχρεώσεις και περισσότερες επιμορφώσεις σε σχετικά ζητήματα.
    -Των γονέων, μέσα από στενότερη σχέση με το άμεσο σχολικό περιβάλλον.
    -Ειδικών (π.χ. Ψυχολόγος), που θα είναι σε στενή σχέση με διάφορα περιστατικά του σχολείου.
    -Ύπαρξης σχετικών προγραμμάτων στις σχολικές κοινότητες, όπως σχολική διαμεσολάβηση και ‘το «Δίκτυο Σχολείων για τη Δημοκρατία».
    -Τοπικών φορέων, που θα προσφέρουν περισσότερα ερεθίσματα για δραστηριοποίηση και κοινωνικοποίηση των νέων.
  2. Τα σχολικά συμβούλια (πενταμελή, δεκαπενταμελή) μπορούν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενεργοποίηση και ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών του σχολείου.
  3. Η γνωριμία και η δικτύωση των μαθητών/ριών των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θέρμης θα οδηγήσει σε ουσιαστική ανταλλαγή ιδεών και μοίρασμα καλών πρακτικών, και σε έναν από κοινού σχεδιασμό και οργάνωση κοινών δράσεων, που θα κάνουν τα σχολεία πιο εξωστρεφή και ανοιχτά στην κοινωνία.