ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Σάββατο | 14 Σεπτεμβρίου 2024
Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών για τους εργαζόμενους του Δήμου Καισαριανής

Σεμινάριο παροχής Πρώτων Βοηθειών παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Καισαριανής οι εργαζόμενοι του Δήμου, με πρωτοβουλία του Σωματείου τους και της Δημοτικής Αρχής.
Κοινωνία Κρήτη Παιδεία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης σχεδιάζει για 3η χρονιά δράσεις για την ανακύκλωση και το Περιβάλλον σε όλα τα σχολεία

Δίνοντας προτεραιότητα σε θέματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας, ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης σχεδιάζει και φέτος για 3η χρονιά να υλοποιήσει δράσεις ανακύκλωσης στις σχολικές μονάδες του Δήμου.
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Πύργου μοίρασε φυλλάδια σε επιχειρήσεις ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, με θέμα: «Διαβαίνω με ασφάλεια»

Φυλλάδια σε 25 επιχειρήσεις για την ασφαλή διέλευση των πεζών και των μαθητών από διαβάσεις μοίρασε τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024 το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Πύργου, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η παρουσίαση του βιβλίου της κ. Ειρήνης Π. Βεκρή: «Η ρυζόπιτα», που διοργάνωσε η Ένωση Σπάρτης Μικράς Ασίας

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Σπάρτης Μικράς Ασίας, στο πλαίσιο της συμμετοχής της στη διεξαγωγή των «Ιωνικών Ημερών Μνήμης και Πολιτισμού 2024», που διοργανώνει ο Δήμος Νέας Ιωνίας Αττικής, πραγματοποίησε το απόγευμα της Τετάρτης 11 Σεπτεμβρίου 2024 μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδήλωση-παρουσίαση του αξιόλογου ιστορικού μυθιστορήματος της κ. Ειρήνης Π. Βεκρή, με τίτλο: «Η ρυζόπιτα – Δέκα χρόνια στη Νέα Ιωνία», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Αστάρτη».

Επίκεντρο ιστορίας, πολιτισμού και αθλητισμού η Λαμία με το Ράλι των Θεών και τα Θερμοπύλια 2024

Στο επίκεντρο της δημοσιότητας βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες η Λαμία με τις δυο εμβληματικές εκδηλώσεις, που πραγματοποιήθηκαν στον Δήμο Λαμιέων: το Ράλι των Θεών και τα Θερμοπύλια 2024.

Πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία στη Δ.Ε.Θ. τα εγκαίνια του 4ου «Imathia Quality»

Παρούσες επίσης ήταν οι Αντιδήμαρχοι Νάουσας κ.κ. Άννα Βασιλειάδου, Βίκυ Δανιηλίδου και Ία Χατζηιωαννίδου.Στον σύντομο χαιρετισμό του, ο Δήμαρχος Νάουσας, κ. Νίκος Κουτσογιάννης, τόνισε πως πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία, η οποία δείχνει πως όταν η Ημαθία λειτουργήσει συντονισμένα και οργανωμένα μπορεί να πετύχει...
Αττική Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2024 η επικαιροποίηση στοιχείων για τους ωφελούμενους των Κοινωνικών Δομών του Δήμου Φυλής

Οι ωφελούμενοι του Κοινωνικού Παντοπωλείου, του Κοινωνικού Συσσιτίου και του Κοινωνικού Φαρμακείου του Δήμου Φυλής θα πρέπει να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία ένταξής τους στις παραπάνω δομές (φορολογικά στοιχεία, κάρτα ανεργίας κλπ.) έως και την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024, ώστε να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι παροχές προς αυτούς.
Δικαιοσύνη Δυτική Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Αντίθετο το Περιφερειακό Συμβούλιο σε κατάργηση ή συγχώνευση οποιουδήποτε δικαστικού σχηματισμού στη Δ. Ελλάδα

Την αντίθεσή του στην κατάργηση ή στη συγχώνευση οποιουδήποτε υφιστάμενου σήμερα δικαστικού σχηματισμού στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εξέφρασε το Περιφερειακό Συμβούλιο με ψήφισμα που εξέδωσε, κατά πλειοψηφία, κατά την έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε με θέμα τον δικαστικό χάρτη της χώρας.

Με βάση τα δεδομένα, που έως σήμερα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το Σώμα εκτίμησε πως ο επιχειρούμενος σχεδιασμός θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της Δικαιοσύνης ως κοινωνικού αγαθού.
Ειδικότερα, το Περιφερειακό Συμβούλιο στο ψήφισμά του:
Α) Εκφράζει την άποψη πως η εύρυθμη και ταχεία απονομή Δικαιοσύνης αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για κάθε ευνομούμενη Πολιτεία, θεμέλιο οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. Ωστόσο, τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις, που παρατηρούνται στην απονομή της Ελληνικής Δικαιοσύνης, απαιτούν σφαιρική αντιμετώπιση και ευρεία διαβούλευση, δεν επιλύονται με αποσπασματικά μέτρα χωροταξικού χαρακτήρα (καταργήσεις/συγχωνεύσεις). Απαιτείται αναγκαίος εκσυγχρονισμός του δικονομικού θεσμικού πλαισίου, αύξηση της χρηματοδότησης, δημιουργία υλικοτεχνικών υποδομών, προσλήψεις και συνεχείς επιμορφώσεις δικαστικών υπαλλήλων, συνεκτιμώμενων, πάντοτε, και των στοιχείων ουσιαστικής τεκμηρίωσης και αποτελεσματικότητας για κάθε δικαστικό σχηματισμό.
Β) Υπογραμμίζει την αντίθεσή του στην κατάργηση ή συγχώνευση οποιουδήποτε υφιστάμενου σήμερα δικαστικού σχηματισμού στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υπό το πρίσμα των δεδομένων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, γεγονός που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της Δικαιοσύνης ως κοινωνικού αγαθού. Άλλωστε, ουδόλως αιτιολογείται επαρκώς γιατί δεν υφίστανται σήμερα οι δικαιολογητικοί λόγοι που οδήγησαν στην ίδρυση των φερομένων προς συγχώνευση ή κατάργηση δικαστηρίων, τα οποία, ως γνωστόν, ιδρύθηκαν μετά από προηγούμενη γνώμη των αρμοδίων προϊσταμένων δικαστικών σχηματισμών (Αρείου Πάγου κ.λπ.). Επίσης, σημειώνει πως δεν υφίσταται η αναγκαία και απαιτούμενη συνεννόηση και συμπόρευση μεταξύ όλων των αναγκαίων συντελεστών του τομέα, δηλαδή Δικαστών, Δικηγόρων, Δικαστικών Υπαλλήλων, Συμβολαιογράφων και Δικαστικών Επιμελητών. Αντίθετα, είναι εκπεφρασμένη και ρητή η αντίθεση των δικηγορικών συλλόγων της Περιφέρειας, αλλά και η αντίστοιχη ομόθυμη στάση των συλλογικών οργάνων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ακόμη, δεν είναι ισχυρό το επιχείρημα ότι «κερδίζει η ελληνική οικονομία», καθώς δεν πρόκειται για υποδομές που επιβαρύνουν την εθνική οικονομία και που, επίσης, δεν προκύπτει από πουθενά η εξοικονόμηση πόρων από την κατάργηση ή υποβάθμιση της λειτουργίας των δικαστικών σχηματισμών. Αντίθετα, δυστυχώς, δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη το αυξανόμενο κόστος των πολιτών για μεγαλύτερες μετακινήσεις, προκειμένου να ασκήσουν το νόμιμο δικαίωμά τους να αποταθούν στον φυσικό τους δικαστή, ούτε, φυσικά, η βίαιη και άδικη εκ των πραγμάτων μεταφορά επαγγελματικής ύλης από τους δικηγόρους των υπό κατάργηση δικαστικών σχηματισμών σε αυτούς των παραμενόντων. Επιπλέον, σε καμία περίπτωση δεν ελήφθη σοβαρά υπόψη η αναγκαιότητα ύπαρξης δικαστικών σχηματισμών στο ελάχιστο του κριτηρίου της πυκνότητας του πληθυσμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, λαμβανομένης πάντα υπόψη της γεωμορφολογίας, των αποστάσεων, του οδικού χάρτη κ.λπ., με αποτέλεσμα να οδηγούνται ευρύτατες περιοχές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε δικαστική ερημοποίηση.
Γ) Ζητάει την ενίσχυσή τους με κάλυψη κενών οργανικών θέσεων δικαστικών υπαλλήλων και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών. Τονίζει ότι η Ελληνική Πολιτεία οφείλει να διευκολύνει το δικαίωμα της ακώλυτης πρόσβασης των πολιτών στη Δικαιοσύνη και τη λυσιτελή άσκηση του δικαιώματός τους για δικαστική προστασία, λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη την αρχή της εγγύτητας και της ευχέρειας συμπεριληπτικής πρόσβασης και δικαιωματικής προσέγγισης των πολιτών στα δικαστήρια, τις ιδιαίτερες συνθήκες ως προς την άσκηση του δικαστικού και δικηγορικού λειτουργήματος και τις συνέπειες που θα επέλθουν από τυχόν κατάργηση ή συγχώνευση δικαστηρίων στις τοπικές κοινωνίες.
Επίσης, σημειώνεται πως το ψήφισμα διαμορφώθηκε και υπερψηφίστηκε από τις παρατάξεις: «Νεκτάριος Φαρμάκης-Μπροστά για Όλους» και «Νέα Δυτική Ελλάδα-Ενωμένοι Μπορούμε», ενώ οι παρατάξεις «Μαζί αλλάζουμε-Δυτική Ελλάδα» και «Λαϊκή Συσπείρωση» κατέθεσαν η καθεμιά το δικό της πλαίσιο ψηφίσματος.