Αδελφοποιήθηκαν ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης με την πόλη του Σαρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου
Σήμερα το μεσημέρι, Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων της Βικελαίας Βιβλιοθήκης η υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας και φιλίας ανάμεσα στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης και στην πόλη του Σαρμ Ελ Σέιχ της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου.
Το πρωτόκολλο υπέγραψαν εκ μέρους της πόλης του Ηρακλείου Κρήτης ο Δήμαρχος κ. Βασίλης Λαμπρινός και εκ μέρους της πόλης Σαρμ Ελ Σέιχ ο Κυβερνήτης του Νότιου Σινά, Υποστράτηγος Khalid Fouda.
Στην τελετή αδελφοποίησης παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Πρέσβης της Αιγύπτου στην Ελλάδα κ. Ομάρ Αμέρ Γιούσεφ και αντιπροσωπεία της αιγυπτιακής πόλης, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κνωσσού π. Μεθόδιος, οι Αντιδήμαρχοι Τουρισμού κ. Γιώργος Σισαμάκης, Παιδείας κ. Στέλα Αρχοντάκη-Καλογεράκη, Οικονομικών κ. Μανολής Βασιλάκης και Πολιτισμού κ. Αριστέα Πλεύρη, ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γιώργος Μανδαλάκης, η Γενική Γραμματέας του Δήμου κ. Ευγενία Στυλιανού, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης κ. Μιχάλης Βλατάκης κ.ά..

Στον σύντομο χαιρετισμό του, ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, κ. Βασίλης Λαμπρινός, είπε μεταξύ άλλων πως: «Η Κρήτη και η Αίγυπτος είναι άρρηκτα συνδεδεμένες από χιλιετίες. Σε ανασκαφές Μινωικών τάφων ανεβρέθησαν Αιγυπτιακά αντικείμενα, εισηγμένα από τους Μινωίτες ναυτικούς. Αντιστοίχως, Καμαραϊκά αγγεία της αρχαίας Κρήτης βρέθηκαν σε ανασκαφές στην Αίγυπτο. Οι επαφές Ελλάδος-Αιγύπτου, οι πολιτισμικές σχέσεις, η ανταλλαγή αγαθών, συνεχίστηκαν αδιακόπως στις επόμενες χιλιετίες ως σήμερα. Από τα Ελληνιστικά χρόνια, ως την ίδρυση της Μονής του Σινά, ως τη μεγάλη άνθιση του Ελληνισμού, ιδιαίτερα στο Κάιρο και στην Αλεξάνδρεια, ως και την πρόσφατη αγαστή συνεργασία των χωρών μας, εν μέσω μεγάλων γεωπολιτικών αναταράξεων στην περιοχή μας, από κράτη με επιθετική στάση εναντίον των γειτόνων τους. Το Ηράκλειο, πόλη και λιμάνι στη θάλασσα της Μεσογείου, το Σαρμ Ελ Σέιχ πόλη και λιμάνι στην Ερυθρά θάλασσα, ατενίζουν το σήμερα με αισιοδοξία και προοπτικές. Με βάση τη σταθερή ιστορική σχέση μεταξύ του αιγυπτιακού και του ελληνικού λαού προχωρούμε στο πρόγραμμα αδελφοποίησης των δύο τόπων. Με συγκεκριμένα βήματα και επιδιώκοντας να εδραιωθούν οι σχέσεις και οι δεσμοί φιλίας, συνεργασίας και αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των δύο πόλεων, στους τομείς του πολιτισμού, της επιστήμης, της εκπαίδευσης, της υγείας, του τουρισμού, του αθλητισμού και του περιβάλλοντος. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για την αποδοχή της πρότασης για την αδελφοποίηση των πόλεών μας. Ευχόμαστε κάθε καλό στον τόπο σας, υγεία και δημιουργικά χρόνια σε καθένα σας προσωπικά.».

Από την πλευρά του, ο Κυβερνήτης του Νοτίου Σινά ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Αποτελεί μεγάλη τιμή για την περιοχή μας η σημερινή αδελφοποίηση, αφού θα φέρει ακόμα πιο κοντά τους δυο λαούς. Σύντομα, το Ηράκλειο θα συνδεθεί αεροπορικά με το Σαρμ Ελ Σέιχ, με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού από και προς την Κρήτη. Η συνεργασία μεταξύ των πόλεων μπορεί να επεκταθεί και στους τομείς του πολιτισμού και του αθλητισμού.».
Επίσης, στο τέλος της τελετής αδελφοποίησης έγινε ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων.


