Δωρεάν 3.600 KWH τον χρόνο σε 842 ευάλωτα νοικοκυριά και δωρεάν το 80% του συνολικού ρεύματος του Δήμου Φυλής
Ήταν το όνειρο ενός φοιτητή, που έγινε όραμα μιας Δημοτικής Αρχής, όταν εκλέχτηκε Δήμαρχος. Ο Δήμαρχος Φυλής, κ. Χρήστος Παππούς, από τα φοιτητικά του χρόνια, στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης, είχε δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.). Με τη βοήθεια φωτισμένων πανεπιστημιακών δασκάλων εμπνεύστηκε να μετατρέψει τα προβλήματα της περιοχής του σε ευκαιρία, χρησιμοποιώντας επιβαρυμένους περιβαλλοντικά χώρους για παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Από την πρώτη του θητεία, στον Δήμο Άνω Λιοσίων, προσπάθησε να δρομολογήσει έργα παραγωγής ενέργειας στη Χωματερή, αλλά δεν τα κατάφερε, γιατί δεν υπήρχε το νομικό πλαίσιο. Στη δεύτερη θητεία του έθεσε ως στρατηγικό στόχο την ενεργειακή αυτοτέλεια του Δήμου και δούλεψε μεθοδικά, πείθοντας, όταν χρειάστηκε, την Πολιτεία να δώσει λύσεις στα προβλήματα, που ανέκυψαν στην πορεία.

Ώσπου, και αφού χρειάστηκε να παρακαμφθούν πολλά εμπόδια, από τον περασμένο μήνα το όραμα έγινε πραγματικότητα και η υπόσχεση πράξη: Ο Δήμος Φυλής παρέχει, δωρεάν, 3600 KWH τον χρόνο σε ευάλωτα νοικοκυριά και συγκεκριμένα σε 842 οικογένειες, που πληρούν τα κριτήρια της Κοινωνικής Υπηρεσίας. Επιπρόσθετα, ο Δήμος θα καλύπτει, δωρεάν, το 80% των συνολικών ενεργειακών του αναγκών. Συγκεκριμένα, σε όλα τα Δημοτικά Καταστήματα, Δημοτικά κτήρια, Κ.Α.Π.Η., Σχολεία, Βρεφονηπιακούς Σταθμούς και οδικό φωτισμό.
Η ενέργεια παράγεται, δωρεάν, από τα φωτοβολταϊκά συστήματα, που έχει εγκαταστήσει ο Δήμος Φυλής στη Χωματερή και στους γύρω χώρους, με αποτέλεσμα, πέραν του οικονομικού οφέλους, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Δήμου κατά 5,5 χιλιάδες τόνους Διοξειδίου του Άνθρακα ετησίως.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο, ευρωπαϊκού επιπέδου, που έχει επαινεθεί, εκτός των άλλων, και από την περιβαλλοντική οργάνωση GREEN PEACE, γιατί συνδυάζει την προστασία του περιβάλλοντος με την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας και τη στήριξη των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού. Αυτό το έργο, εξάλλου, ήταν ένας από τους λόγους, που ο Δήμος Βρυξελλών επέλεξε τον Δήμο Φυλής ως δίδυμη πόλη με τις Βρυξέλλες. Έργο για το οποίο είναι περήφανος ο Δήμαρχος, αλλά και οι συνεργάτες του στο Δημοτικό Συμβούλιο, που τον στήριξαν σε όλες τις κρίσιμες αποφάσεις και ενέργειες.
Επίσης, ο Δήμαρχος Φυλής, κ. Χρήστος Παππούς σχετικά με το έργο δήλωσε πως «Ξεπεράσαμε τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια και σήμερα είμαστε ο πρώτος Δήμος στην Ευρώπη σε ενεργειακά θέματα. Αυτή είναι μόνο η αρχή. Συνεχίζουμε μεθοδικά και δυναμικά.».




