ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Sunday | 28 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Βόρειος Τομέας Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Μαραθώνιος υποβολής ερωτήσεων μέχρι τις 2 τα χαράματα από τον κ. Βασίλη Χριστοδούλου στη 15η Συνεδρίαση του Δ.Σ. Ν. Ιωνίας Αττικής

Το βράδυ της Δευτέρας 26 Μαΐου 2025, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υποβολής ερωτήσεων, στη 15η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νέας Ιωνίας Αττικής, που πλέον, σύμφωνα με τον νέο Κανονισμό Λειτουργίας, ξεκινάει μετά από την ολοκλήρωση της θεματολογίας κάθε Συνεδρίασης, ουσιαστικά οι ερωτήσεις υποβλήθηκαν κατά τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης 27 Μαΐου 2025. Έτσι, με δεδομένο το γεγονός πως οι συζητήσεις των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης, 28 τον αριθμό, ολοκληρώθηκαν μετά από τα μεσάνυχτα, είχε ως αποτέλεσμα να μην μείνει κανείς επικεφαλής δημοτικής παράταξης στην αίθουσα, πλην του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αλλαγή για τη Νέα Ιωνία», κ. Βασίλη Χριστοδούλου, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ υπέβαλε 23 (!!) ερωτήσεις, που πιθανότατα αποτελούν άτυπο ρεκόρ, ακόμη και ως υποβολή από όλους μαζί σε μια συνεδρίαση, επικεφαλής παρατάξεων και δημοτικούς συμβούλους. Και, βέβαια, άσχημη εντύπωση δημιούργησε και το γεγονός πως κατά τη διάρκεια υποβολής ερωτήσεων παρόντες στην αίθουσα από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης ήταν μόνο δύο σύμβουλοι της παράταξης «Δύναμη προοπτικής», οι κ.κ. Βασίλης Σπηλιωτόπουλος και Αντώνης Καρβουνιάρης, και από την «Αλλαγή για τη Νέα Ιωνία» ο επικεφαλής της κ. Βασίλης Χριστοδούλου και ο δημοτικός σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Εξαδάκτυλος, ενδεικτικό είτε της απαξίωσης του θεσμού, για τον οποίο, όμως, προσπάθησαν όλοι οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης να διατηρήσουν κατά την ψήφιση του νέου Κανονισμού Λειτουργίας του Δ.Σ., είτε της απόδειξης πως η τοποθέτηση της διαδικασίας μετά από την ολοκλήρωση των συζητήσεων όλων των θεμάτων είναι, τουλάχιστον, ατυχής ως επιλογή από τη Δημοτική Αρχή.

Ρεπορτάζ-Φωτογραφίες-Βίντεο: Παναγιώτα Σούγια
Έτσι, η διαδικασία υποβολής ερωτήσεων από τον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αλλαγή για τη Νέα Ιωνία», ξεκίνησε αρκετά λεπτά μετά από τις 12 τα μεσάνυχτα, με τον κ. Βασίλη Χριστοδούλου να λέει πως: «Η Δημοτική Αρχή προτίθεται να συνεχίσει την «οικονομική ενίσχυση» των πολιτιστικών και προσφυγικών συλλόγων της πόλης μας με χρήματα των μελών και των φίλων των συλλόγων; Μιλάμε για τον Κινηματογράφο «ΑΣΤΕΡΑ», τον οποίο έχετε δώσει στον Σύλλογο Ηπειρωτών Νέας Ιωνίας «Άπειρος Γαία» για το Σάββατο 24 Μαΐου, επιτρέποντάς τους να βάλουν τη γενική είσοδο στα 5 ευρώ. Η ερώτησή μου είναι: Έτσι θα βοηθάτε τους συλλόγους, όπου, αντί να τους χορηγούμε τους συλλόγους των περιοχών μας, θα τους δίνουμε χώρο, θα βάζουν εισιτήριο και θα βγάζουν χρήματα από τα μέλη τους, τους φίλους και οποιονδήποτε θα επισκέπτεται την εκδήλωση; Δεύτερον… α, θα θέλατε να απαντάτε ένα-ένα; Βεβαίως.».

Απαντώντας στην ερώτηση του κ. Χριστοδούλου, ο Δήμαρχος Νέας Ιωνίας Αττικής, κ. Παναγιώτης Μανούρης, είπε πως: «Έχουν δικαίωμα να κάνουν ό,τι θέλουνε. Εμείς παραχώρηση του χώρου δίνουμε στους συλλόγους και σε περίπτωση που κάνουμε συνδιοργάνωση τότε μπορούμε να τους βοηθήσουμε, εφόσον μας ζητήσουν να μπούμε στη συνδιοργάνωση και είμαστε συνδιοργανωτές. Γιατί πλέον ο νόμος δεν προβλέπει καμία επιχορήγηση σε συλλόγους. Μόνο αν είμαστε συνδιοργανωτές σε κάποια εκδήλωση. Το μόνο που μπορούμε να παράσχουμε είναι αυτό που διαθέτουμε. Αυτό κάνουμε. Τώρα, ο σύλλογος αν έχει στόχο κάποια στιγμή να βγάλει κάποια χρήματα, άλλος έχει παρουσίαση ενός βιβλίου, πουλιέται κανένα βιβλίο εκείνη την ημέρα. Αυτά είναι δικά τους θέματα, δεν μας αφορούνε εμάς.».

Συνεχίζοντας, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Το κάνατε με τα πεζοδρόμια, όπως σας είπα και προηγουμένως στο Δημοτικό Συμβούλιο, συνεχίζετε και με τις ασφαλτοστρώσεις. Ως πότε θα εξαπατάτε τον Ιωνιώτικο λαό παρουσιάζοντας έργα μικρής εμβέλειας της Περιφέρειας ως δικά σας έργα; Πολύ σωστά λέτε ως Δημοτική Αρχή πως τα τελευταία 6 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μία ασφαλτόστρωση. Δεν μας λέτε, όμως, γιατί ενάμισι, περίπου, χρόνο που διοικείτε δεν κάνατε τίποτε απολύτως σχετικό, παρά περιμένατε να κάνει κάποια πράγματα ή πασαλείμματα η Περιφέρεια της Αττικής; Τι θα γίνει με τα χιλιόμετρα δρόμων της πόλης μας, που έχουν να δουν άσφαλτο όχι 6 χρόνια, αλλά 46 χρόνια, θα έλεγα. Και αν έχετε κάποιον προγραμματισμό στα σκαριά θα θέλατε να μας δώσετε μια εικόνα;».
Στο ερώτημα του κ. Χριστοδούλου απάντησε ο κ. Μανούρης, λέγοντας πως: «Ασφαλτόστρωση όντως δεν γίνεται για πολλά χρόνια. Και, δεύτερον, η Περιφέρεια δεν έκανε ασφαλτόστρωση, μόνη της είχε τελειώσει εκεί που είχε τελειώσει. Βούλγαρη, στο Ψυχικό. Μετά από έγγραφα, τα οποία κάναμε, και ειδικά το τελευταίο έγγραφο, το οποίο αναφέρουμε και για τα διαχωριστικά και για το οδόστρωμα, εκτός από τη γέφυρα, στο τρίτο έγγραφο αναφέρω και για το οδόστρωμα. Ήρθε στον Δήμο Νέας Ιωνίας προσκεκλημένος και συζητήσαμε για τα ζητήματα. Ο Διευθυντής Οδοποιίας της Περιφέρειας, τώρα δεν θυμάμαι το όνομά του, θα το θυμηθώ το επώνυμο, ο οποίος και μας είπε ότι θα κάνει κάποια βηματάκια για να προχωρήσει κι εδώ. Κατόπιν συνεννοήσεως με την κυρία Κεφαλογιάννη, ενημερωθήκαμε ότι τάδε του μήνα δημοπρατήθηκε το έργο, το οποίο μας είχε πει ο κ. Μπακογιώργος, και αυτό ακριβώς κάναμε. Δηλαδή, μετά από την πίεση τη δικιά μας, το έργο ξεκίνησε ακριβώς εκεί που ζητήσαμε. Όπως ζητήσαμε στην Εθνικής Αντιστάσεως, ακριβώς που βάλανε τις μπαριέρες, που και αυτές τις κάνανε μετά από έγγραφο δικό μας, και κατόπιν το υπόλοιπο έργο, το οποίο θα συνεχίσει και στην Ηρακλείου, αλλά και στο υπόλοιπο από την Κύμης μέχρι Μάντικα. Είναι έργο που γίνεται κάτω από την πίεση του Δήμου για το συνολικό έργο. Και δεν βάζουν όπου να ‘ναι άσφαλτο. Βάζουν εκεί που δεν υπήρχε και εφόσον το ζητήσει ο Δήμος. Δεν είναι ότι περισσεύουν λεφτά. Η εργολαβία είναι μαζεμένη. Τώρα, όσον αφορά στις ασφαλτοστρώσεις, σηκώνουμε μια εργολαβία 400.000 ευρώ για ασφαλτοστρώσεις. Θα μπούνε γύρω στους 9 με 10 δρόμους απ’ την πόλη και από εκεί και πέρα διεκδικούμε ένα κονδύλι, το οποίο δεν δόθηκε στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή γιατί δεν το ζήτησε, ύψους 2 εκ. ευρώ για την οδική ασφάλεια. Εμείς ζητούμε 500.000 ευρώ να κάνουμε κάποιους δρόμους και διεκδικούμε ένα κονδύλι για πεζοδρόμια και άσφαλτο για να κάνουμε και μόνοι μας πέρα από την Περιφέρεια. Η Περιφέρεια θα κάνει όλη την Ηρακλείου, βέβαια. Έτσι; Με παρέμβαση και επαφές του Δήμου.».
Κατόπιν, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Την περασμένη εβδομάδα, καθώς και τις τελευταίες μέρες, κομπορρημονούσατε για την υπογραφή της σύμβασης με την Περιφέρεια για το Πάρκινγκ στο Ο.Τ. 150. Γεμίσατε τον τόπο και τον Τύπο με σχετική «ενημέρωση». Ξεχάσατε, όμως, στην επιλεκτική ενημέρωσή σας να γράψετε και για τη δεκαετή διαχείριση από τη Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε., για να τους ενημερώσετε ότι το έργο δεν θα μείνει όντως στα χέρια των δημοτών, αλλά θα το εκμεταλλεύεται η Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.. Θα επανέλθετε με μια πλήρη ενημέρωση;».

Ο κ. Μανούρης απάντησε στο ερώτημα αυτό λέγοντας πως: «Δεν κομπορρημονώ στις δηλώσεις μου. Είμαι πολύ συγκεκριμένος. Οι δηλώσεις είναι πολύ μεστές. Είπα ότι είναι μία υπογραφή σε ένα έργο, το οποίο έχει συζητηθεί ευρέως, μια σύμβαση. Είπα ότι ένα έργο, πολλών δεκαετιών όραμα, υλοποιείται. Και υλοποιείται τώρα, με όλες τις προδιαγραφές, που το καταστήσανε υλοποιήσιμο. Έτσι; Δηλαδή, σοβαρό προϋπολογισμό και μελέτες. Fast truck διαδικασίες κ.τ.λ.. Τώρα, το ότι η Περιφέρεια, το έχουμε εξηγήσει επανειλημμένως, ότι η Περιφέρεια, το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, βάζει χρήματα για το έργο αυτό, που είναι το μόνο πάρκινγκ που βάζει αυτή τη στιγμή σ’ αυτό το εύρος. Κρατάει, για να μπορεί να είναι βιώσιμη χρηματοδότηση και να μην έχει θέματα, κρατάει για δέκα χρόνια τη διαχείριση του έργου. Η πόλη, με αυτό το έργο λύνει το πρόβλημά της, που είναι το συγκοινωνιακό. Εκείνοι έχουν τη συντήρηση του έργου και την είσπραξη των εσόδων σε όποια εταιρεία το νοικιάσουν ή το δουλέψουν μόνοι τους. Από εκεί και πέρα, εμείς σε δέκα χρόνια θα έχουμε ένα έργο ολοκληρωμένο, χωρίς να έχουμε βάλει φράγκο, και θα αποφασίσουνε οι δημότες της πόλης πώς θα το διαχειριστούνε. Όπως και να γίνει, οι 360 θέσεις για την πόλη κατοχυρώθηκαν. Αυτό είναι το σημαντικό για τους δημότες. Και αυτά είναι και η αναγκαιότητα για να γίνει το έργο. Όχι η εισπραξιμότητα. Αλλιώς θα κάναμε μόνο ελεγχόμενη στάθμευση.», με τον κ. Χριστοδούλου να επανέρχεται στο ίδιο θέμα, ρωτώντας πως: «Επαναλαμβάνω, αν θα επικοινωνήσετε ότι δέκα χρόνια θα πληρώνουμε τρία ευρώ την πρώτη ώρα, τέσσερα, κάτι.», και συνέχισε θέτοντας το επόμενό ερώτημά του λέγοντας πως: «Τους τελευταίους μήνες, αυτό είναι σοβαρό, γίνονται κάποιες εκδηλώσεις διαφόρων Αντιδημαρχιών, οι οποίες έχουν ως χορηγό επικοινωνίας ένα τοπικό περιθωριακό ηλεκτρονικό έντυπο, το οποίο όχι μόνο δεν φημίζεται για την αντικειμενικότητά του, αλλά πάρα πολλές φορές ξεπερνάει τα όρια της παραπληροφόρησης, με πιο τρανταχτό παράδειγμα το πιο πρόσφατο δημοσίευμά του, που μόνον ψεκασμένα και δει φαζίζοντα άτομα διακινούν στο διαδίκτυο, που ούτε λίγο ούτε πολύ το μέσο αυτό ισχυρίστηκε σε βίντεο που ανάρτησε, πως ο Γάλλος Πρόεδρος κ. Μακρόν, ο κ. Καγκελάριος Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς και ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου κ. Στάμερ κάνουν χρήση κοκαΐνης. Και, βέβαια, το κατάπτυστο, αναπόδεικτο και άκρως συκοφαντικό αυτό δημοσίευμα έχει ελεγχθεί από ανεξάρτητους οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων και έχει χαρακτηριστεί δημόσια πως εμπεριέχει ψευδείς πληροφορίες.
Σε ρωτώ Δήμαρχε, προσωπικά εσένα: Πέρα από τη συνεργασία σου, για δικούς σου λόγους, με τον ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου μέσου, θα συνεχίσεις να επιτρέπεις τον εξευτελισμό και τη μείωση του κύρους του Δήμου μας, έχοντας το χαρακτηρισμένο και αμφιλεγόμενο αυτό μέσο στις διάφορες εκδηλώσεις ως χορηγό επικοινωνίας;», με τον κ. Μανούρη να απαντάει επισημαίνοντας πως: «Δεν ξέρω ποιος είναι ο χορηγός επικοινωνίας. Εγώ ξέρω ότι αυτή τη στιγμή δεν πληρώνουμε χρήματα για την επικοινωνία μας σε εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ.. Ευελπιστούμε να πληρώνουμε, γιατί γι’ αυτό κάναμε σήμερα την αναμόρφωση για τον προϋπολογισμό, κάνοντας συμβάσεις με τα έντυπα αυτά. Προς το παρόν δεν πληρώνουμε για δημοσιότητα τίποτε. Αυτό, το χορηγός επικοινωνίας, είναι ένα συμβολικό. Χορηγός επικοινωνίας. Πάει κάποιος καλύπτει μια εκδήλωση και είναι χορηγός επικοινωνίας.».
Επανερχόμενος στο ίδιο θέμα, ο κ. Χριστοδούλου είπε προς τον κ. Μανούρη πως: «Μάλλον δεν κατάλαβες την ερώτηση.», τον κ. Μανούρη να τον ρωτά πως: «Για χορηγό επικοινωνίας δεν μιλάμε; Γιατί χορηγό δεν έχουμε εμείς. Σε καμία εκδήλωση.», τον κ. Χριστοδούλου να συμπληρώνει πως: «Γίνεται μια εκδήλωση και γράφει από κάτω στην αφίσα: Χορηγοί Επικοινωνίας. Και είναι αυτό το μέσο. Είναι ξεκάθαρο αυτό.», τον κ. Μανούρη να λέει πως: «Τότε να βάζουμε όλα τα μέσα. Δεν είναι μόνος του.», τον κ. Χριστοδούλου να προσθέτει πως: «Δεν μιλάμε για χρήματα, αν πληρώνει ή δεν πληρώνει, ποιος πληρώνει ή τι πληρώνει. Αλλού είναι το ερώτημα.», τον κ. Μανούρη να ρωτάει τον κ. Χριστοδούλου πως: «Τι εννοείς;», και τον κ. Χριστοδούλου να του απαντά πως: «Έχει χαρακτηριστεί δημόσια πως εμπεριέχει ψευδείς πληροφορίες. Και σου είπα το παράδειγμα. Σε ρώτησα κάτι.».
Ακολούθως, ο κ. Μανούρης ανάφερε πως: «Αν εννοείς τώρα, κάτσε, περίμενε, για να καταλάβω, το χορηγός επικοινωνίας που λες, πολλά μέσα μπαίνουν χορηγοί επικοινωνίας. Τι να πω γι’ αυτό το πράγμα. Αν θέλεις να σου πω την άποψή μου για το μέσο, θα στην πω διαφορετικά, δεν θα στην πω έτσι. Καμία χορηγία δεν έχει γίνει στη Δημοτική Επιτροπή και έχει γίνει εδώ ή εκεί. Καμία χορηγία από μέσα, ηλεκτρονικά ή έντυπα. Όσον αφορά, αν θες να σου πω την άποψή μου, όσο μου επιτρέπεται να την πω…», ο κ. Χριστοδούλου τον διέκοψε λέγοντας του πως: «Η ερώτηση είναι ξεκάθαρη και λέει εάν στις εκδηλώσεις του Δήμου, δεν μιλάω για χρήματα, πρόσεξέ με, ποιος δίνει σε ποιον και τι παίρνει.», τον κ. Μανούρη να λέει πως: «Ποιος κάνει κάλυψη. Εάν κάνει κάλυψη μου λες;», τον κ. Χριστοδούλου να του λέει πως: «Κάνει την κάλυψη ένα μέσο, το οποίο δίνει ψευδείς ειδήσεις και ότι ελέγχεται από διεθνείς οργανισμούς.».
Στο σημείο αυτό κ. Μανούρης είπε πως: «Ωραία, το κατάλαβα εγώ. Άκουσέ με Το κατάλαβα. Εγώ δεν θα σχολιάσω. Το είχα πει και την άλλη φορά. Εγώ δεν σχολιάζω τα μέσα τι λένε. Όποιο και να ‘ναι αυτό. Έχει την άποψή του. Ασκεί πέρα από τη δημοσιογραφία έχει και την άποψή του. Μπορεί να λέει αυτά που λέει ο οποιοσδήποτε, είτε για τον Μακρόν, ο άλλος να λέει για τον Μητσοτάκη, ο άλλος να λέει για την Παπαρήγα, παλιά που λέγαμε «η Παπαρήγα» και τώρα είναι ο Κουτσούμπας. Αυτά δεν με αφορούν εμένα. Και δεν νομίζω ότι πρέπει να αφορούν κανέναν. (ΣΗΜ.: Δηλαδή, σύμφωνα με τον κ. Μανούρη ο οποιοσδήποτε πολίτης του κόσμου, και δεν αναφερόμαστε μόνον σε συναδέλφους, μπορεί να λέει δημόσια πως κάποιος κάνει χρήση ναρκωτικών ή ότι είναι παιδεραστής ή καταχραστής ή οτιδήποτε άλλο και να μην αφορά κανέναν εκτός από τον όποιο θιγόμενο.) Ο Τύπος, όταν έχει θέματα, απ’ τον Τύπο όταν έχεις θέματα κάνεις συκοφαντική δυσφήμηση κατά του Τύπου και είναι ολόκληρη διαδικασία. Εγώ, όταν χρειάστηκε να προσφύγω κατά του Τύπου και συγκεκριμένα κατά της εφημερίδας «Δημοκρατία» το έκανα, απέσυρε, ζήτησε συγγνώμη. Ήμουνα σαφής. Έτσι; Γιατί βλήθηκα εγώ ως πρόσωπο. Όλα τα υπόλοιπα, δεν μπορώ εγώ να κρίνω μια εφημερίδα. Και όποιο έντυπο αν ερχότανε και κάλυπτε μια εκδήλωσή μου θα έλεγα: Ευχαριστώ πάρα πολύ.». Όλα όσα ρώτησε ο κ. Βασίλης Χριστοδούλου και τις απαντήσεις που έλαβε στα ερωτήματά του έως αυτό το σημείο μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο Α΄ Μέρος, πατώντας ΕΔΩ.

Η διαδικασία υποβολής ερωτήσεων συνεχίστηκε με τον κ. Χριστοδούλου να λέει πως: «Υπάρχουν στη 2η Αναμόρφωση προϋπολογισμού δύο αυξημένοι κωδικοί, 70.62.65.0001 και 0002) για συντήρηση και επισκευή εκτυπωτών, φωτοτυπικών κ.λπ. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με εκείνη τη δωρεά φωτοτυπικών μπορείτε να μας πείτε γιατί δεν έγινε ακόμη αποδεκτή ή γιατί δεν έχουν παραληφθεί ακόμη από το σχολείο;», με την κ. Κουλουριώτη να του απαντά πως: «Έχει γίνει χορηγία και την είχε κάνει η Μητρόπολη. Αυτά τα δύο φωτοτυπικά ήτανε χορηγία από τη Μητρόπολη Νέας Ιωνίας. Από τον Άγιο Σπυρίδωνα. Ναι, ναι, ναι. Απλά η διαδικασία είναι η εξής: Παίρνουνε από τη Μητρόπολη ένα τιμολόγιο λογικά. Έτσι μου είπε ο πάτερ. Από ό,τι είχα συνεννοηθεί με τον πάτερ και μου είπε ότι παίρνει κάποιο τιμολόγιο γι’ αυτά τα δύο φωτοτυπικά. Και τον ρώτησα πότε θα πάνε. Μου είπε ότι υπάρχει μια διαδικασία κι απ’ τη Μητρόπολη γι’ αυτόν τον λόγο. Από μας είναι εντάξει. Δηλαδή, εμείς έχουμε δώσει το Ο.Κ. για να προχωρήσει.».

Στη συνέχεια, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω ποιο είναι το όφελος για τον Δήμο σε μηνιαία βάση από την παραχώρηση της εκμετάλλευσης 45 ηλεκτρικών ποδηλάτων σε ιδιωτική εταιρεία και βάση ποιας χωρικής ή ενεργειακής μελέτης ξεκίνησε η εγκατάσταση των 7 σταθμών φόρτισής τους σε κοινόχρηστους χώρους, ως επί το πλείστον πρασίνου; Επίσης, Δήμαρχε, ξέρω, ως Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας, θέλω να με ενημερώσεις αν επιβλέπεις εσύ ο ίδιος το έργο και αν γίνονται όλα βάσει προδιαγραφών. Γιατί σε αρκετούς χώρους από τους 7 είναι παρατημένα υλικά. Ειδικά στον Περισσό είναι πάνω από έναν μήνα. Και από ό,τι έμαθα, αν είναι αλήθεια να μου πείτε, ότι σπάσαν κάποιοι σωλήνες ποτίσματος και προχωρήσατε σε αντικατάσταση. Είναι σχεδόν 300.000 χιλιάδες ευρώ, συνολικά, το έργο. 43.000 κάθε σταθμός φόρτισης. Πιστεύετε ότι γίνονται σωστά τα πράγματα;».
Στο παραπάνω ερώτημα ο κ. Μανούρης απάντησε λέγοντας πως: «Λοιπόν, αν ήταν εδώ η κ. Θωμαΐδου θα σου έλεγα να της κάνεις την ερώτηση. Είναι η μόνη υπεύθυνη να σου απαντήσει, μιας και ενέταξε το έργο ως μείζονος σημασίας, ενώ δεν πήρε το έργο για την οδική ασφάλεια, άλλα δύο εκατομμύρια, για να κάνει ασφαλτοστρώσεις, που ζήτησες προηγουμένως, και πεζοδρόμια. Αν ρωτάς τη γνώμη μου για το αν θέλουμε ηλεκτρικά ποδήλατα στη Νέα Ιωνία: Όχι, δεν θέλουμε ηλεκτρικά ποδήλατα, γιατί δεν έχουμε ποδηλατόδρομο, πρώτα από όλα, και οι μισοί θα κινδυνεύουνε κάθε μέρα, μην πω όλοι, από ατυχήματα. Δεν μπορούμε να πάρουμε κανονικά ποδήλατα και τώρα παίρνουμε ηλεκτρικά ποδήλατα, λες και είμαστε στην Ολλανδία. Το έργο το βρήκα, ήταν ενταγμένο, ήτανε ήδη αγορασμένα τα ποδήλατα, και ή θα φτιάχναμε τις πλατφόρμες ή θα πληρώναμε τον τύπο, που πήραμε τα ποδήλατα, και θα τελειώναμε, χάνοντας αυτά τα χρήματα. Τώρα, αυτή είναι η άποψή μου. Έτσι; Από τη στιγμή, όμως, που ένα έργο είναι σε εξέλιξη, πρέπει να υλοποιηθεί. Τώρα, για το αν θα κερδίσει κανένας. Ποιος να κερδίσει από τα ηλεκτρικά ποδήλατα; Εμείς βάζουμε ηλεκτρικά ποδήλατα.».
Συνεχίζοντας, ο κ. Χριστοδούλου πρόσθεσε πως: «Αυτό που θέλω να πω, στον χώρο, για να σε προφυλάξω, αυτό που κάνει ο εργολάβος είναι να βάζει 30-40 πόντους γύρω-γύρω ένα κράσπεδο και να το μπαζώνει, όπως καταλαβαίνεις, και να βάζει από πάνω το μπετόν για να προχωρήσει. Η Τεχνική Υπηρεσία, όμως, οι προδιαγραφές της είναι 3,5 μέτρα βάθος.», με τον κ. Μανούρη να του λέει: «Εγώ θα ρωτήσω, να μάθω. Το έργο έχει Μηχανικό. Όταν θα έρθει η ώρα να παραλάβει το έργο και δεν έχει γίνει με τις προδιαγραφές αυτές, δεν θα το παραλάβει. Είναι απλό.».
Ακόμη, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε, λείπει κι ο φίλος μου ο Λαζαρίδης, εάν έχουν παραδοθεί οι 23 πολυθρόνες, που προμηθευτήκαμε με απευθείας ανάθεση για τη Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας, το Κέντρο Κοινότητας και το Κοινωνικό Παντοπωλείο, ειδικά για το οποίο πολύ θα θέλαμε να μας αιτιολογήσετε την αναγκαιότητα προμήθειας 4 πολυθρόνες γραφείου. Αν υπάρχει λόγος αγοράς του συγκεκριμένου καρέ ή αν έχουμε κάποια πρόσληψη προσωπικού και χρειάζονται.», με τον κ. Μανούρη να ρωτάει πως: «Στην Κοινωνική Υπηρεσία;», και τον κ. Χριστοδούλου να επαναλαμβάνει πως: «23 πολυθρόνες.», με τον κ. Μανούρη να απαντάει πως: «Θα σας απαντήσει ο κ. Λαζαρίδης εγγράφως. Δεν δεσμεύομαι γι’ αυτό που θα σας πω. Πρόκειται για, πώς το λένε, δεν είναι πολυθρόνες αυτές, 24 πολυθρόνες. Καρέκλες είναι. Οι καρέκλες έχουν να κάνουν, μάλλον, με τις συνεδρίες στο κέντρο οικογένειας. Καρέκλες. Έτσι; Αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στη φωτιά. Τώρα, τις πολυθρόνες κ.τ.λ., δεν ξέρω τι έχουμε κάνει.», με τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών, κ. Στέργιο Κοντοστέργιο, να συμπληρώνει πως: «Κατ’ αρχήν, πρόκειται για καρέκλες, όπως είπε ο Δήμαρχος. Ωραία; Δεύτερον, όσον αφορά το Κέντρο Κοινότητας, τα χρήματα, να ξέρετε, είναι χρηματοδοτούμενα από το Ε.Σ.Π.Α.. Ό,τι είναι Κέντρο Κοινότητας είναι στην ομάδα 60.». Στο σημείο αυτό ο κ. Μανούρης ρώτησε τον κ. Κοντοστέργιο: «Πού πάνε αυτά;», και τον κ. Κοντοστέργιο να λέει πως: «Πάνε στο Κέντρο Κοινότητας. Και, τρίτον, δεν έχει προχωρήσει, διότι… Και έχει, νομίζω, τρεις-τέσσερεις πολυθρόνες.. Το τελευταίο, που θέλω να πω, δεν έχουμε προχωρήσει τίποτε, γιατί πρέπει να προχωρήσουμε σε διαγωνισμό, επειδή αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας άλλος διαγωνισμός.».
(ΣΗΜ.: Ιδιαίτερη εντύπωση μας προκαλεί όχι το γεγονός πως ο κ. Μανούρης δεν γνωρίζει ως Δήμαρχος την περίπτωση, καθώς για να γνωρίζει πρέπει να υπάρχουν ικανά στελέχη, που οφείλουν να ξέρουν οτιδήποτε εμπίπτει στις αρμοδιότητές τους και να τον ενημερώνουν σχετικά. Και όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος τέτοια στελέχη δεν έχει ούτε στην Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης, ούτε στην Αντιδημαρχία Οικονομικών, ο Αντιδήμαρχος της οποίας επιδεικνύοντας υπερβάλλοντα ζήλο μίλησε ως αυθεντία για ζήτημα, που εμφανώς, εκ των λεγομένων του, προκύπτει πως γνωρίζει πλημμελώς. Διότι, όπως ψάξαμε και βρήκαμε, ως οφείλαμε, υπάρχει έγγραφο της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, με ημερομηνία 20-3-2025, με θέμα την έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης συγκεκριμένων κωδικών του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2025, συνολικού ύψους 5.349,36 ευρώ με Φ.Π.Α. 24%, προκειμένου να υλοποιηθεί η προμήθεια πολυθρόνων, και όχι καρεκλών, για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, μεταξύ των οποίων και 4 πολυθρόνες οι οποίες προορίζονται για χρήση στο Κοινωνικό Παντοπωλείο. Και πιθανά με αυτό πρέπει να σχετίζεται η ερώτηση του κ. Χριστοδούλου.)
Επιπλέον, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Θα ήθελα να ρωτήσω σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αποκατάσταση της προτομής του Τάκη Σινόπουλου, αλλά και όσων εκλάπησαν από τον Δήμο μας, όπως του Καζαντζίδη κ.λπ..»., με τον κ. Μανούρη να απαντάει πως: «Του Τάκη Σινόπουλου η προτομή το αμέσως επόμενο διάστημα θα τοποθετηθεί από μπρούντζο και οι υπόλοιπες 3-4 που λείπουν θα γίνουν. Παιδιά, το ‘πα και προηγουμένως, αλλά το ‘πα πιο σεμνά. Θα το πω λίγο τώρα που είμαστε και μόνοι μας. Λίγο φρένο με τις προτομές. Κάνουμε μελέτες για να…», με τον κ. Χριστοδούλου να ρωτάει συμπληρωματικά πως: «Γιατί δεν τις κάνουμε μαρμάρινες ή με κάποιο άλλο υλικό;», και τον κ. Μανούρη να απαντά πως: «Αυτό κάνουμε. Θέλει και τις διαστάσεις. Ψάχνουμε να βρούμε κάποιον να μας τις κάνει έτσι.».
Ακολούθως, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Έχουμε πάρει το φορτηγάκι, το leasing, που μας κάνανε δώρο; Έχουμε δεχτεί το δώρο; Το πήραμε; Έχει λειτουργήσει;», με τον κ. Μανούρη να απαντά πως: «Η κατασκήνωση είναι για δυο μήνες. Ιούνιο, Ιούλιο και 15 μέρες, περίπου. 5 Ιουνίου ξεκινάει. Και το άλλο, για τη φιλοζωική πολιτική; (Σημ.: ρώτησε τον κ. Νίκο Αργυρόπουλο)», και ο κ. Αργυρόπουλος να διευκρινίζει πως: «Δεν έχει, δεν έχουμε πάρει.», και συνεχίζοντας την απάντησή του ο κ. Μανούρης ανάφερε πως: «Για τη φιλοζωική πολιτική έχει γίνει αποδοχή. Ακόμη δεν το έχουμε πάρει.». Στο σημείο αυτό ο κ. Χριστοδούλου είπε πως: «Φήμες λένε πως δεν ξέρουν σε ποιο όνομα να το βάλουν.».
Αμέσως μετά, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Τροφές για τα αδέσποτα. Έχουμε να δώσουμε, πριν απ’ τα ληγμένα που δώσατε, από τον Οκτώβριο. Πότε θα δώσετε ξανά;», με τον κ. Αργυρόπουλο να απαντάει λέγοντας πως: «Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώνεται η μελέτη και οι διαδικασίες θα πάνε στις προμήθειες. Οπότε, εκτός μεγάλου απροόπτου, μέσα στον Ιούνιο θα μπορέσουμε να τα διαθέσουμε.».
Συνεχίζοντας, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Οι Διευθυντές των σχολείων κάνουν παράπονα ότι δεν τους δίνουμε χρήματα, ούτε καν για τα καθημερινά τους και τρέχοντα έξοδα, ούτε για τις βασικές τους ανάγκες. Πότε πληρώσατε τελευταία φορά χρήματα και πότε θα δώσετε ξανά;», με τον κ. Μανούρη να απαντά πως: «Δεν ξέρω τι λέτε εσείς, αλλά οι Διευθυντές των σχολείων μια χαρά τα πάνε με τις παγίες. Νομίζω ότι το σύστημα δουλεύει πλέον κανονικά για όλους. Είναι μια δικιά σας μετάφραση αυτή. Όποτε τελειώνει η παγία, ξαναπαίρνουνε. Και εμείς θα θέλαμε να έχουμε λιγότερες διαδικασίες. Αλλά τι να κάνουμε; Αυτή η εποχή του «θέλω τόσα, πάρε τόσα» έχει τελειώσει, φαντάζομαι. Οι διαδικασίες έχουν αλλάξει.».
Επίσης, ο κ. Χριστοδούλου έθεσε το ερώτημα: «Σχετικά με τα Μ.Α.Π., πιστεύω ότι είναι καιρός να πάρουν σε είδος οι υπάλληλοι. Φαντάζομαι ότι θα βγει ο διαγωνισμός άγονος. Έγιναν μεταξύ τους ενστάσεις. Η πρότασή μας είναι, όπως έκανε και το Ηράκλειο, απευθείας ανάθεση στον μειοδότη, ώστε να πάρουν τα ρούχα μετά από τόσα χρόνια όλοι. Και φαντάζομαι ότι δεν θα υπάρχει καμία δικαιολογία στο να δώσετε χρήματα στους υπαλλήλους, παρά μόνο θα συντηρείτε κι εσείς τις πελατειακές σχέσεις, όπως και κάποιοι προηγούμενοι. Αυτή είναι η πρότασή μας.», με τον κ. Μανούρη να σχολιάζει λέγοντας πως: «Όλη αυτή την ιστορία με τα Μ.Α.Π. δεν μπορώ να τη σχολιάσω. Αντιλαμβάνομαι την ερώτηση. Ό,τι προβλέπεται υπηρεσιακά έχει γίνει. Καμιά πολιτική δεν υπάρχει με χρήματα στη μέση. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και το Σωματείο τους το μόνο που κάνει είναι να παραπονιέται γι’ αυτό, ξεχνώντας πολλές φορές ότι τη διεκπεραίωση την αναλαμβάνει η Υπηρεσία και κανένα πολιτικό στέλεχος δεν έχει καμία ανάμειξη. Άρα, δεν είναι σωστό να λέμε ότι παίζουμε με ψήφους, αλλά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μας κατηγορούνε γι’ αυτό το πράγμα. Τελικά, ή το ένα συμβαίνει ή το άλλο. Θέλουμε, λοιπόν, τα Μ.Α.Π.; Ναι. Η νομοθεσία πρέπει να προβλέψει άλλα πράγματα. Το έχουμε πει πολλές φορές και έχει γραφτεί στα πρακτικά, σημαίνει: πρέπει οπωσδήποτε να δώσει στη διαδικασία των Μ.Α.Π. προδιαγραφές και διαδικασίες ανάθεσης άμεσα. Με βάση το κεφάλι, το ποιος είναι ο καθένας κ.τ.λ.. Ειδάλλως, θα πρέπει να τηρηθούν οι διαδικασίες, που σημαίνει ότι αυτοί που θα παίρνουν τα χρήματα θα πρέπει να ψωνίζουνε και να μεταφέρουνε σε φοριαμούς τα πράγματά τους, για να έρχονται στη δουλειά και να ντύνονται. Όπως γίνεται στο εξωτερικό. Αυτά είναι δύο λύσεις. Καμία δεν υπάρχει. Γιατί, όπως είπατε και προηγουμένως, και σωστά το είπατε, πηγαίνουν οι εταιρείας, τα βρίσκουν μεταξύ τους, δεν μπαίνουν στον διαγωνισμό, και τι κάνουν μετά; Ποιος είναι ο λόγος, που το κάνουν αυτό οι εταιρείες; Στο αλισβερίσι.». Επίσης, ο κ. Χριστοδούλου συμπλήρωσε πως: «Γι’ αυτό κάνουμε την πρόταση Δήμαρχε, και σου λέω ότι είναι στη δυνατότητά σου να μπορείς να κάνεις την απευθείας ανάθεση σ’ αυτόν που έχει τα λιγότερα και τηρεί τις προδιαγραφές.», με τον κ. Μανούρη να λέει με τη σειρά του πως: «Εδώ μιλάμε για 200 χιλιάδες διαγωνισμό, με τριακόσιες.», τον κ. Χριστοδούλου να του λέει πως: «Σου δίνει τη δυνατότητα να γίνει απευθείας. Το έκανε το Ηράκλειο.», και τον κ. Μανούρη να επισημαίνει πως: «Όχι, όχι, καμία. Αν το είχε κάνει σε ειδική κατηγορία…», και τον κ. Χριστοδούλου να δεσμεύεται πως: «Θα σου φέρω λεπτομέρειες.». Στο σημείο αυτό παρενέβη και πάλι ο κ. Στέργιος Κοντοστέργιος, λέγοντας πως: «Κατ’ αρχήν, ο διαγωνισμός για τα Μ.Α.Π. του ’24 αυτή τη στιγμή 22 ζητείται διάλυση, γιατί έχουνε κάνει προσφυγές όλοι μεταξύ τους, και αναμένουμε από τη διάλυση να μας πει τι είναι τέλος πάντων το αποτέλεσμα. Μπορεί κάτω από κάποιες προϋποθέσεις, πολύ συγκεκριμένες, με την έννοια του κατεπείγοντος. Ωραία; Αλλά είναι πολύ συγκεκριμένες πρροϋποθέσεις.», με τον κ. Χριστοδούλου να λέει στον κ. Κοντοστέργιο πως: «Ακριβώς όπως το πες. Λόγω κατεπείγοντος γίνεται απευθείας.», και τον κ. Κοντοστέργιο να συμπληρώνει: «Αλλά, το ξαναλέω, είναι πολύ συγκεκριμένες. Μη το λέμε έτσι εύκολο.». Επίσης, ο κ. Μανούρης πρόσθεσε πως: «Το Ηράκλειο, άκουσε, μόνο αυτό σου λέω, το Ηράκλειο δεν έχει υπαλλήλους καθαριότητας και κάνει κάθε χρόνο, όποτε μπορεί, την ανάθεση μόνο για τους υπαλλήλους του.», με τον κ. Χριστοδούλου να λέει πως: «Εγώ σας την έκανα την πρόταση.», και συνέχισε με την επόμενη ερώτησή του λέγοντας πως: «Λείπει ο συνάδελφος, βέβαια, δεν μας έχετε ενημερώσει για τη δικαστική διαμάχη του Αντιδημάρχου του κ. Τσομπάνογλου με τον κ. Χαραλαμπίδη, τον Γιατρό Εργασίας του Δήμου μας. Όπως μάθαμε κέρδισε ο Γιατρός, κ. Χαραλαμπίδης. Θέλουμε να μας πείτε τα ποσά, τα οποία επιδικάστηκαν και ποιος θα τα πληρώσει και αν θα αποδοθούν διοικητικές ευθύνες.», με τον κ. Μανούρη να απαντάει πως: «Δεν γνωρίζω τίποτε. Θα σας πει ο κ. Τσομπάνογλου. Δεν έχω ιδέα. Δικαστική διένεξη ο κ. Τσομπάνογλου επί των ημερών μου δεν είχε πάντως.».
Αμέσως μετά, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Στο 12ο και 8ο Νηπιαγωγείο, στα δύο αυτά σχολεία, υπάρχει μια καθαρίστρια, η οποία, η γυναίκα, είναι και 60 χρονών. Έχουμε παράπονα από γονείς πως οι τουαλέτες είναι, συνήθως, βρώμικες και τα παιδιά δεν πάνε ούτε καν στην τουαλέτα. Θα θέλαμε, σας παρακαλώ, να δείτε θερμά αυτό το θέμα και, τουλάχιστον, να κάνετε μία προσπάθεια να έχει κάθε σχολείο τη δική του καθαρίστρια.», με τον κ. Μανούρη να λέει πως: «Δεν υπάρχει περίπτωση να βρω καμιά καθαρίστρια παραπάνω από όσες μου δίνουνε. Και από τη στιγμή που εκεί η καθαρίστρια είναι 60 χρονών, αυτή η καθαρίστρια υπάρχει. Αν φέρω άλλη από άλλο σχολείο θα λείπει από το άλλο σχολείο. Μακάρι να μας δίνανε ικανό αριθμό για να μπορούμε να καλύψουμε όλα τα προβλήματα. Αυτό ζητάμε κάθε χρόνο, αλλά είναι συγκεκριμένος ο αριθμός των καθαριστριών που παίρνουμε. Εκτός, αν επειδή δίνουν ώρες, πάμε σε τρίωρες. Αλλά δεσμευτήκαμε εμείς, σαν Δημοτική Αρχή, στον κόσμο ότι θα πηγαίνουμε σε 6,5ωρες, δηλαδή, σε πλήρους απασχόλησης. Αν πάρεις τρίωρες, τις κάνεις. Αλλά αυτό δεν εργασιακό, είναι ένας εργασιακός μεσαίωνας. Αυτός είναι ο λόγος.».
Στη συνέχεια, ο κ. Χριστοδούλου έθεσε το ερώτημα πως: «Ήθελα να ρωτήσω τι γίνεται σχετικά με τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, που υπάρχουν στην πόλη. Τι γίνεται με τη διαδικασία αυτή, διότι αρκετά αυτοκίνητα ήδη υπάρχουν εγκαταλελειμμένα και δημιουργούν πρόβλημα.», με τον κ. Μανούρη να απαντά λέγοντας πως: «Τελειώνει η εργολαβία για 2+1 χρόνια για τα εγκαταλελειμμένα, γιατί μέχρι τώρα γινόταν σε διάφορα χρονικά διαστήματα, γι’ αυτό και δεν έβγαζες άκρη. Τώρα, λοιπόν, που θα ‘ναι 2+1 χρόνια θα μαζευτούν αυτοκίνητα. Έχουν μαζευτεί καμιά 80αριά από την πρώτη φορά. Θα μαζευτούνε και όλα τα υπόλοιπα, που υπάρχουν καταγεγραμμένα από τη Δημοτική Αστυνομία. Και θα μαζευτούνε το υπόλοιπο διάστημα. Και θα είναι μεγάλης διάρκειας η σύμβαση.».
Ακολούθως, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Τι γίνεται με το γνωστό θέμα με τον κύριο «Θέμη-Ευθυγραμμίσεις», που αυθαίρετα έχει σπάσει το πεζοδρόμιο και το έχει φτιάξει όπως τον βολεύει. Πού βρίσκεται η διαδικασία αυτή σχετικά από τα μεριά του δήμου; Κι αν θα επέμβει ο δήμος ή απλά θα κλείνουμε τα μάτια.», με τον κ. Μανούρη να απαντά πως: «Αν θα υπάρξει μία καταγγελία στον δήμο, ο δήμος θα προβεί σε έρευνα κατευθείαν. Δεν υπάρχει καταγγελία.», τον κ. Χριστοδούλου να συμπληρώνει πως: «Αν υπάρξει καταγγελία. Άρα, βλέπουμε κάτι το οποίο είναι παράνομο και λέμε αν μου το καταγγείλουνε θα κάνουμε.», και τον κ. Μανούρη να απαντά πως: «Εμείς δεν το έχουμε δει αυτό το πράγμα.», ενώ στο ερώτημα του κ. Χριστοδούλου πως: «Δεν το έχετε δει;», ο κ. Μανούρης απάντησε πως: «Όχι. Καταγγελία. Καταγγελία και πάμε.».
Κατόπιν, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Πρόσφατα έκανε τουρνουά ο Δήμος μας στον Άη Γιώργη, στο γηπεδάκι, όπου όπως καταλαβαίνεις υπήρχε κόσμος, υπήρχαν παιδιά, αλλά τι δεν υπήρχε; Τουαλέτες. Τι θα κάνετε σχετικά με το κομμάτι αυτό, όχι μόνο στον Άη Γιώργη, αλλά και στα υπόλοιπα γηπεδάκια, όπως στη Νεάπολη, που ΘΑ το ανακαινίσετε. Και αν το κουβούκλιο, τελικά, το οποίο εξυπηρετεί και δεν εμποδίζει κανέναν στην Ελευθερούπολη, θα το τοποθετήσετε ή όχι;», με τον κ. Μανούρη να απαντά πως: «Για την υλοποίηση των αθλητικών χώρων που έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές και, δυστυχώς, έπεσε σε μας να τις κάνουμε για πρώτη φορά. Που σημαίνει χρειάζεται λίγο υπομονή και πραγματικά πολλές φορές με εκπλήσσει, πραγματικά το λέω αυτό, το λέω και από το μικρόφωνο, η δυνατότητα την οποία έχετε να τα προσεγγίζετε όλα σαν να μπορούν να γίνουνε. Επίσης, επειδή θα προλάβετε να μου πείτε ότι υποσχεθήκατε κ.τ.λ., εγώ δεν υποσχέθηκα αδειοδοτήσεις αθλητικών χώρων. Όταν, λοιπόν, προέκυψε το θέμα, έχουμε σκύψει να το λύσουμε και έχουμε δώσει όλους τους όρους αυτούς, τη συγκεκριμένη μελέτη, στη Μητροπολιτική της Περιφέρειας, θα μας καταθέσει τη μελέτη και θα μας δώσει και τα χρήματα για να το φτιάξουμε και θα χρειαστούμε πάνω από 300.000 ευρώ. Έγινα αντιληπτός; Εκτός από τρεις χώρους, που θέλουν τροποποίηση πολεοδομικού. Αυτοί που έχουν τροποποίηση πολεοδομικού δεν θα πάρουν άδεια για δυο χρόνια. Δεν γίνεται. Δηλαδή, πρέπει να γίνει τροποποίηση πολεοδομικού.».
Ακολούθως, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Σχετικά με την άμεση μηχανογράφηση του Κοινωνικού Παντοπωλείου, έχετε κάνει κάτι σχετικά με αυτό;», με τον κ. Μανούρη να λέει πως: «Θα ολοκληρωθεί η μηχανογράφηση. Θα σας πει ο κ. Λαζαρίδης.».
Επίσης, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Επειδή είμαστε παράταξη των προτάσεων και όχι της μίρλας και της γκρίνιας, στην πλατεία απέναντι από την Αγία Όλγα οι βρωμιές και τα σκουπίδια και τα περιττώματα κάνουν πάρτι.», και έδειξε φωτογραφίες πως ήταν πριν καθαριστεί από εθελοντές της παράταξής του και πώς ήταν μετά, με τον κ. Μανούρη να του λέει πως: «Την καθαρίσανε τα παιδιά. Εντάξει, πάμε.».
Ακόμη, ο κ. Χριστοδούλου ρώτησε πως: «Στην οδό Δεμιρδεσίου είναι η πιο επικίνδυνη κατηφόρα που υπάρχει. Οφείλετε άμεσα να δώσετε λύση και όχι να περιμένετε την κάθε Hellas Direct να δώσει αμφιβόλου ποιότητας λύσεις. Τι προτείνετε; Απάντηση θα πάρουμε καθόλου; Είναι σοβαρό το θέμα. Έχουνε γίνει ατυχήματα σοβαρά.», με τον κ. Μανούρη να απαντά πως: «Είναι στην ασφαλτόστρωση σου λέω. Δεν μπορούμε να την κάνουμε εμείς. Όχι θα πάρουμε, τα δημοπρατήσαμε. Πεντακόσια χιλιάρικα είναι δικά μας. Αυτά είναι άλλα που ΘΑ… Τα 500 χιλιάρικα, άκου τώρα, είναι εργολαβία στο Τεχνικό Πρόγραμμα. 500 χιλιάδες ευρώ. Εκεί μέσα είναι και η Δεμιρδεσίου, η ανηφόρα.», και τον κ. Χριστοδούλου να σχολιάζει πως; «Θα, αλλά ήμασταν έτοιμοι κατά τα άλλα.».
Επιπλέον, ο κ. Χριστοδούλου έθεσε το ερώτημα πως: «15ο και 11ο Δημοτικό σχολείο Νεάπολης. Τριτοκοσμική πόλη. Ντροπή. Θα θρηνήσουμε θύματα.», με τον κ. Μανούρη να ρωτάει πως: «Από τι πράγμα;», τον κ. Χριστοδούλου να ρωτάει πως: «Στο πάρκινγκ λες εσύ;», τον κ. Μανούρη να λέει πως: «Οι κολώνες που βλέπεις είναι εργασίες που κάναμε. Δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Βγάλαμε τα σαθρά και τώρα θα ντύσει ο εργολάβος. Περιμένουμε να μπούμε μέσα. Θα ντύσει τις κολώνες.», τον κ. Χριστοδούλου να λέει πως: «Και εκεί υπάρχουν παιδιά.», και τον κ. Μανούρη να επανέρχεται λέγοντας πως: «Μα, δεν πέφτουνε οι κολώνες σου λέω. Δεν είναι η στατικότητα το θέμα. Βγάλανε τα σαθρά. Το πρόβλημα ήταν να μην πέσουν τα επιχρίσματα. Οι κολώνες δεν έχουνε πρόβλημα και τα σίδερα και οι οπλισμοί. Απλά τους έβγαλε και πρέπει τώρα να πάει να κάνει καλούπωμα και να το φτιάξει γύρω-γύρω. Δεν έχει πρόβλημα στατικότητας.». Επίσης η κ. Κουλουριώτη είπε πως: «Νομίζω ότι τώρα τελειώνουμε το 5ο Λύκειο, την εργολαβία, και θα πάει αμέσως εκεί.», και τον κ. Μανούρη να επαναλαμβάνει πως: «Δεν έχει η στατικότητα πάντως. Δεν είναι. Απλώς κινδυνεύανε να πέσουν επιχρίσματα πάνω τους. Γι’ αυτό και τα βγάλαμε όλα τα σίδερα.».
Η διαδικασία υποβολής των ερωτήσεων ολοκληρώθηκε από τον κ. Χριστοδούλου να ρωτά πως: «Πλατεία Δημοσθένους. Περισσός. Παραμελημένη, ακαθαρσίες, πεζοδρόμια σπασμένα, δεν έχει καν παγκάκι να κάτσεις, δέντρα έτοιμα να πέσουν ανά πάσα στιγμή. Τι προτίθεστε να κάνετε;», με τον κ. Μανούρη να απαντά πως: «Όλα με τη σειρά τους θα τα φτιάξουμε. Αυτή είναι η Νέα Ιωνία. Όλα στη σειρά τους.». Όλα όσα ρώτησε ο κ. Βασίλης Χριστοδούλου και τις απαντήσεις που έλαβε μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο Β΄ Μέρος, πατώντας ΕΔΩ.