Πλήθος κόσμου παραβρέθηκε στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του κ. Γιώργου Πατούλη, με τίτλο: «Τουρισμός Υγείας: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον»
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του νέου βιβλίου του Προέδρου του Ι.Σ.Α., της Ελιτούρ και του GDHI, Δρ. Γιώργου Πατούλη, με τίτλο: «Τουρισμός Υγείας: Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πεδίο-Ελληνικά Γράμματα, στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα εκδηλώσεων «Μιχάλης Βλασταράκος», στον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών, την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024.
Ρεπορτάζ-Φωτογραφίες: Παναγιώτα Σούγια
Το βιβλίο προλόγισαν ο υφυπουργός Υγείας, κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, η Πρόεδρος του Ε.Ο.Τ. κ. Άντζελα Γκερέκου, ο Πρόεδρος του Τμήματος της Ιατρικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α., Καθηγητής κ. Νικόλαος Αρκαδόπουλος, ο Δημοσιογράφος κ. Χάρης Ντιγριντάκης και η Εκδότρια κ. Γιούλη Παπαχριστοφίλου, ενώ την παρουσίαση του βιβλίου συντόνισε ο Δημοσιογράφος κ. Σταύρος Μονεμβασιώτης.



Το βιβλίο του κ. Γιώργου Πατούλη αποτελείται από τρεις ενότητες, όπως δηλώνει και ο τίτλος του. Στην πρώτη ενότητα, που αφορά στο παρελθόν, περιγράφεται αναλυτικά η προϊστορία του Τουρισμού Υγείας, με αναφορές από τον Όμηρο και την Ελληνική Μυθολογία, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα Ασκληπιεία, τα οποία αποτελούν το πρώτο οργανωμένο παράδειγμα Τουρισμού Υγείας, Ευεξίας και Ευζωίας, καθώς και στη συμβολή της Ιπποκρατικής Ιατρικής. Στη συνέχεια, γίνεται ιδιαίτερη μνεία στις εξελίξεις, που έλαβαν χώρα κατά τη Ρωμαϊκή και τη Βυζαντινή εποχή, τον Μεσαίωνα και στους νεότερους χρόνους, μέχρι τις αρχές του νεοελληνικού κράτους και τη σύγχρονη εποχή.
Στη δεύτερη ενότητα, που επικεντρώνεται στο παρόν, παρουσιάζονται οι έννοιες, οι κατηγορίες και οι φορείς του Τουρισμού Υγείας και Ευεξίας, και με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται να εξηγηθεί η αυξημένη ζήτηση, που υπάρχει σήμερα, ιδιαίτερα μετά από την πανδημία, και να αναλυθούν τα οικονομικά μεγέθη και οι προοπτικές του κλάδου.
Η τρίτη ενότητα αποτελεί ένα ταξίδι στον χρόνο και στον χώρο, αποτυπώνοντας με κείμενα και εικόνες ορόσημα από τις δράσεις μιας δεκαετούς προσπάθειας για την προώθηση του Τουρισμού Υγείας και του Ιπποκρατικού Πνεύματος. Μέσα από αυτό το οδοιπορικό, ο συγγραφέας αναδεικνύει τόσο τις δυνατότητες της Ελλάδας στον τομέα του Τουρισμού Υγείας και τη μεγάλη αξία του ελληνικού ιατρικού δυναμικού, που διαπρέπει διεθνώς, όσο και τις νέες προοπτικές, που δημιουργεί η συνεργασία μεταξύ των φορέων και της Πολιτείας.



Επίσης, ο συγγραφέας του βιβλίου και Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, της Ελιτούρ και του GDHI, κ. Γιώργος Πατούλης, ιδιαίτερα συγκινημένος, αφού ευχαρίστησε το μεγάλο πλήθος του κόσμου για την παρουσία του στην εκδήλωση, ζήτησε συγγνώμη και την κατανόηση όλων όσοι δεν κατάφεραν να προσεγγίσουν την αίθουσα και να βρουν μια θέση, και δήλωσε, μεταξύ άλλων, πως: «Ήθελα η σημερινή παρουσίαση του βιβλίου μου να γίνει στο σπίτι των Ιατρών, στον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών, και σας ζητώ συγγνώμη για όλους όσοι δεν ένιωσαν τη φιλοξενία, όπως πραγματικά θα ήθελα.».

Επιπλέον, κατά τη διάρκειας της ομιλίας του, ο κ. Πατούλης ανάφερε πως: «Η Ελλάδα μπορεί και οφείλει να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στον παγκόσμιο Τουρισμό Υγείας και Ευεξίας. Ο συνδυασμός της ιατρικής παράδοσης, του Ιπποκρατικού πνεύματος, του προτύπου των Ασκληπιείων, με το υψηλό επίπεδο του ιατρικού δυναμικού και των υγειονομικών και ξενοδοχειακών υποδομών, δημιουργούν μια ισχυρή βάση για το εθνικό προϊόν, που ονομάζεται: «Τουρισμός Υγείας-Ευεξίας».» και ακόμη τόνισε, μεταξύ άλλων πως: «Όλο αυτό το ταξίδι, που περιγράφεται στις σελίδες του βιβλίου, αποτελούσε το όραμα και τον στόχο του για να γίνει σαφές ότι η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για τον παγκόσμιο Τουρισμό Υγείας-Ευεξίας., ενώ ολοκληρώνοντας ανάφερε πως: «Είναι ιδιαίτερη η συγκίνηση. Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ, αλλά και μια μεγάλη συγγνώμη για όλους όσοι δεν μπορέσαμε να τους φιλοξενήσουμε.».



Στην παρουσίαση του βιβλίου του κ. Γιώργου Πατούλη συμμετείχαν εκατοντάδες Ιατροί, εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, της Ακαδημαϊκής κοινότητας, των ιατρικών Φορέων, των Επιστημονικών Εταιρειών, του Κοινοβουλίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του πολιτιστικού χώρου και αρκετοί ακόμη εκλεκτοί παρευρισκόμενοι.

Μεταξύ άλλων, παραβρέθηκαν ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Γ. Καραγκούνης, ο πρώην υπουργός Υγείας κ. Α. Γιαννόπουλος, ο πρώην υφυπουργός Απόδημου Ελληνισμού κ. Α. Γεροντόπουλος, ο Πρέσβης της Κύπρου στην Ελλάδα κ. Σ. Αυγουστίδης, ο πρώην βουλευτής κ. Κ. Αϊβαλιώτης, ο Πρόεδρος του «ΙΑΣΩ» κ. Γ. Σταματίου, ο Πρόεδρος του «ΡΕΑ» κ. Κ. Μητσάκος, ο Διευθυντής του «Βιότυπου» κ. Γ. Χρονάς, ο Ακαδημαϊκός-Ομότιμος Καθηγητής Παιδιατρικής και Ενδοκρινολογίας Ε.Κ.Π.Α. Δρ. Γ. Χρούσος, ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ρομποτικής κ. Ν. Κωνσταντινίδης, ο Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής κ. Κ. Πάντος, o Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου Ιατρών κ. Α. Πολυδώρου, ο Αντιπρόεδρος της Ελιτούρ κ. Κ. Κουσκούκης και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελιτούρ κ.κ. Β. Δεληχρήστου και Ν. Κουβελάς, οι Ιατροί κ.κ. Γ. Ζουμής, Λ. Μαμάς και Θ. Μαντζαβίνος, ο Σκηνοθέτης κ. Γ. Σμαραγδής, η Γενική Γραμματέας των Διεθνών Βραβείων VexillumSciacca κ. Β. Μπαφατάκη, ο Αντιπρόεδρος του Διεθνούς Ιδρύματος της Κω κ. Ν. Μανούσης, η Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Μαστολογίας κ. Λ. Μουζάκα, ο Πρόεδρος της ΠΟΣΙΠΥ κ. Θ. Χατζηπαναγιώτου και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Αμαρουσίου «Νίκος Καπετανίδης» κ. Δ. Κοσμίδης.
Επίσης, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Σ.Α. παραβρέθηκαν ο Αντιπρόεδρος κ. Φ. Πατσουράκος, ο Γενικός Γραμματέας κ. Σ. Τσούκαλος, ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας κ. Α. Φουστάνος, ο Ταμίας και πρώην Αντιπεριφερειάρχης Υγείας κ. Γ. Κεχρής και το μέλος κ. Ι. Δατσέρης, καθώς και ο Πρόεδρος του Πειθαρχικού Συμβουλίου κ. Γ. Κασσάρας και ο Αντιπρόεδρος κ. Χ. Τζερμιάς.
Ακόμη, από τον Α΄ βαθμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης παραβρέθηκαν η Αντιδήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κ. Ν. Καραγιάν, ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας του Παλαιού Φαλήρου κ. Γ. Ασημακόπουλος, η Αντιδήμαρχος Δάφνης-Υμηττού κ. Α. Μαγγίτα, ο Αντιδήμαρχος Νέας Σμύρνης κ. Π. Γιατζίδης, ο Αντιδήμαρχος Υγείας Περιστερίου κ. Γ. Μπεκιάρης, ο Ειδικός Σύμβουλος Δημάρχου Αμαρουσίου κ. Σ. Τσιπουράκης και ο πρώην Αντιδήμαρχος Αμαρουσίου κ. Κ. Αντωνόπουλος,
Επιπλέον, σημαντική ήταν η παρουσία των εκπροσώπων από την Περιφέρεια Αττικής, με τους Περιφερειακούς Συμβούλους κ.κ. Χ. Αλεξανδράτο, Α. Βαθιώτη, Ε. Μπαρμπαγιάννη και Ρ. Μωραϊτάκη, των πρώην Περιφερειακών Συμβούλων κ.κ. Ε. Κοσμίδη και Α. Κούρτη, τον πρώην Ειδικό Συνεργάτη κ. Κίμωνα Λογοθέτη και άλλοι ακόμη εκλεκτοί παρευρισκόμενοι.



















