Επιστημονική Ημερίδα στη Σελλασία, με θέμα: «Σπάρτη: Ελιά και Ελαιόλαδο»
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Δημήτρης Πτωχός, ήταν κεντρικός ομιλητής στην επιστημονική Ημερίδα, με θέμα: «Σπάρτη: Ελιά και Ελαιόλαδο», που διοργανώθηκε στη Σελλασία, το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024.
Στην ομιλία του, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Δημήτρης Πτωχός, υπογράμμισε τη σπουδαιότητα του ελαιόλαδου ως βασικού πυλώνα της αγροτικής παραγωγής της Πελοποννήσου, λέγοντας μεταξύ άλλων πως; «Το ελαιόλαδο δεν είναι μόνο ένα εξαιρετικό προϊόν για την οικονομία της περιοχής, αλλά αποτελεί μέρος της ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της Πελοποννήσου.».

Επίσης, ο κ. Πτωχός αναφέρθηκε στις προσπάθειες της Περιφέρειας για την ενίσχυση της ελαιοπαραγωγής και τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας του προϊόντος, τονίζοντας πως: «Στόχος μας είναι να στηρίξουμε τους παραγωγούς μας μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών και της προώθησης του πελοποννησιακού ελαιόλαδου στις διεθνείς αγορές.».
Παράλληλα, ο κ. Πτωχός μίλησε για τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης και της αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προκλήσεων, επισημαίνοντας πως: «Η ελαιοπαραγωγή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το περιβάλλον και τις κλιματικές συνθήκες. Γι’ αυτό είναι καθοριστικό να αναπτύξουμε στρατηγικές, που προωθούν τη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων μας.».
Η επιστημονική Ημερίδα, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Ιδρύματος «Παύλος Γιαννακόπουλος», είχε ως στόχο την ανάδειξη της διατροφικής αξίας του ελαιόλαδου και τη συμβολή του στην υγεία, καθώς και στην ανάπτυξη στρατηγικών για την ενίσχυση της ελαιοπαραγωγής. Οι ομιλητές επικεντρώθηκαν σε θέματα όπως: οι νέες τεχνολογίες στην παραγωγή, η προώθηση του ελληνικού ελαιόλαδου και η σημασία της ποιότητας για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Δημήτρης Πτωχός, ολοκλήρωσε τον χαιρετισμό του εκφράζοντας την υποστήριξη της Περιφέρειας στην αναβίωση της Γιορτής Ελιάς και Λαδιού, η οποία διεξαγόταν επί σειρά ετών στη Σελλασία, λέγοντας πως: «Η αναβίωση αυτής της γιορτής είναι μια συμβολική κίνηση, που τιμά την παράδοση και, ταυτόχρονα, ανοίγει τον δρόμο για την εξέλιξη της ελαιοπαραγωγής στην περιοχή μας.».



Επίσης, στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμό: ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Λακωνίας κ. Θεόδωρος Βερούτης και ο Δήμαρχος Σπάρτης κ. Μιχάλης Βακαλόπουλος, καθώς και εκπρόσωποι αρχών και φορέων της Λακωνίας.
Μεταξύ των ομιλητών ήταν ο Ακαδημαϊκός και πρώην Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Ανδρέας Καραμάνος, ο οποίος μίλησε για την «Ελιά και την κλιματική αλλαγή», και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γιώργος Στρατάκος, ο οποίος αναφέρθηκε στην πολιτική της κυβέρνησης για την ενίσχυση της ελαιοπαραγωγής.
Στο δεύτερο μέρος της Ημερίδας, με θέμα: «Ελαιόλαδο, Γεύση και Υγεία», μίλησαν η Καθηγήτρια κ. Αντωνία Τριχοπούλου για τις υγειοπροστατευτικές ιδιότητες της ελιάς, ο κ. Βασίλης Δημόπουλος, Διευθυντής του Εργαστηρίου Γευσιγνωσίας Καλαμάτας, για τις προκλήσεις της αισθητηριακής ποικιλομορφίας του λακωνικού ελαιόλαδου, και η κ. Αιμιλία Ρηγάκου, Χημικός και ειδική στα βρώσιμα έλαια, για τη συσχέτιση της γεύσης του ελαιόλαδου με την υγειοπροστατευτική του δράση.
Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με ερωτήσεις του κοινού και παρεμβάσεις από παραγωγούς, ελαιοτριβείς, τυποποιητές και εξαγωγείς, ενώ στο τέλος της εκδήλωσης τιμήθηκε ο βιοκαλλιεργητής, τυποποιητής και εξαγωγέας ελαιόλαδου, κ. Γιώργος Σακελλαρόπουλος, για τη συμβολή του στην προώθηση του ελληνικού βιολογικού ελαιόλαδου.



