Για πρώτη φορά συστάθηκαν στον Δήμο Κατερίνης τέσσερις Επιτροπές για ανείσπρακτες οφειλές ύψους 13.5 εκ. ευρώ
Οι ανείσπρακτες οφειλές πολλών ετών σε συνάρτηση με τα ελλείμματα (παλαιές υποχρεώσεις) του Δήμου Κατερίνης, καθώς και οι ενέργειες τις οποίες κάνει η σημερινή Δημοτική Αρχή, προκειμένου να λύσει το σοβαρό πρόβλημα της δυσοσμίας, ήταν τα θέματα που ανέπτυξε ο Δήμαρχος Κατερίνης, κ. Ιωάννης Ντούμος, σε δύο ειδικές συνεδριάσεις Δημοτικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της Τετάρτης 28 Αυγούστου 2024.
Ως προς το πρόβλημα των ανείσπρακτων οφειλών και των ελλειμμάτων, που αντιμετωπίζει ο Δήμος Κατερίνης, ο κ. Ντούμος τοποθετήθηκε κατά τη διάρκεια ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης, η οποία αφορούσε στον ισολογισμό του έτους 2022. Αναφερόμενος στο θέμα αυτό, ο κ. Ντούμος είπε πως: «Αυτός ο ισολογισμός θα έπρεπε να είχε συζητηθεί κατά τη διάρκεια της απελθούσας Δημοτικής Αρχής.», ενώ με αφορμή τα όσα είπε και σχολίασε ο Ορκωτός Λογιστής σχετικά με τις ανείσπρακτες οφειλές πολλών ετών και, μάλιστα, με κίνδυνο να παραγραφούν κάποιες υποχρεώσεις οφειλετών προς τον Δήμο Κατερίνης ανέφερε πως: «Έγκαιρα έχουν συγκροτηθεί τέσσερις Επιτροπές, σε αντίθεση με προηγούμενες Δημοτικές Αρχές, που επί πολλά χρόνια δεν είχαν συστήσει ούτε μία Επιτροπή Είσπραξης.».
Επίσης, ο κ. Ντούμος επισήμανε πως: «Μέχρι σήμερα έχουν συνταχθεί 4.500 βεβαιώσεις οφειλών και έχουν σταλθεί σε αντίστοιχους οφειλέτες, διότι ο Δήμος Κατερίνης έχει να εισπράξει συνολικά 13,5 εκατομμύρια ευρώ ανείσπρακτα έσοδα. Δεν ενδιαφέρονταν κανείς για τα έσοδα.» και εξέφρασε τη λύπη του, ενώ, από την πλευρά του ο Ορκωτός Λογιστής ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο πως: «Έχουμε βεβαιωμένα 980.000 ευρώ, περίπου, τα οποία προέρχονται πριν από 20 χρόνια. Και τα υπόλοιπα 12.500.000 ευρώ είναι βεβαιωμένοι κατάλογοι πριν από το 2022. Παράλληλα, έρχονται και υποχρεώσεις που δεν γνωρίζαμε.».

Πάντως, ο κ. Ντούμος ξεκαθάρισε πως είναι αποφασισμένος να μπει μια τάξη στο ζήτημα «έσοδα-έξοδα» και να γίνει ένα νοικοκύρεμα του Δήμου, παρά το γεγονός ότι «η Οικονομική Υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη», ενώ κλείνοντας την τοποθέτησή του τόνισε πως: «Το θέμα μας είναι να τακτοποιήσουμε τις υποχρεώσεις μας, όχι όμως σε βάρος των πολιτών. Η καθημερινότητα και όλα τα έργα πρέπει να τρέξουν, αλλά για να γίνει αυτό, απαιτεί οικονομία και καλή διαχείριση των εσόδων […]. Υπολογίζω ότι μαζί με τη Δ.Ε.Υ.Α.Κ. οι οφειλές μας είναι γύρω στα 50.000.000 ευρώ. Και εμείς καλούμαστε σήμερα να λύσουμε αυτόν τον γόρδιο δεσμό. Συστήνω υπομονή, ώστε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά αυτή τη γάγγραινα.».
Ακολούθησε η Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας 4ου Διμήνου 2024, με κατάθεση ερωτήσεων από την πλευρά των Δημοτικών Συνδυασμών και με απαντήσεις της Δημοτικής Αρχής. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν προς συζήτηση ήταν και η ριζική αντιμετώπιση της δυσοσμίας.
Καταρχάς, ο Δήμαρχος Κατερίνης, κ. Ιωάννης Ντούμος, δήλωσε πως, αν και δεν είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου, έχει κάνει ενέργειες, προκειμένου να δοθεί ουσιαστική και μόνιμη λύση.
Επί του θέματος αυτού μίλησε και ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Κ., κ. Σάββας Οφείδης, ο οποίος είπε, μεταξύ άλλων, πως: «Έγινε και επικοινωνία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.)», ενώ ο Ειδικός Συνεργάτης του Δημάρχου, κ. Χαράλαμπος Φωκαΐδης τόνισε πως: «Υπάρχει ξεκάθαρη εντολή του Δημάρχου Κατερίνης για επίλυση του θέματος, αφού προέχει η υγεία των δημοτών.».
Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με διαβεβαίωση του Δημάρχου πως γίνονται ενέργειες προς τη σωστή κατεύθυνση για την επίλυση του προβλήματος και ακόμη είπε πως συστήνεται και επιτροπή, στην οποία καλείται να συμμετάσχει και εκπρόσωπος του Κινήματος Πολιτών, ενώ καταχειροκροτούμενος από πολίτες και δημοτικούς συμβούλους ο κ. Ντούμος τόνισε πως: «Όλοι μαζί θα λύσουμε αυτό το πρόβλημα.».
